Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nagels knippen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

chuckie
Zeer actief

nagels knippen

Ongelezen bericht door chuckie »

wat een drama!
chucks nagels waren inmiddels al weer aardig lang geworden dus we zijn net aan t knippen geweest.het eerste pootje ging aardig,hij bleef mooi rustig.
bij het tweede pootje begon hij te grommen,en even later probeerde hij te bijten (niet hard,maar uit angst gaf hij een gnauw),het tweede pootje was inmiddels ook klaar (ook zonder in zn leven geknipt te hebben),maar bij de achterpoten begon hij al te gillen voordat we begonnen waren.
we hebben het hier maar bij gelaten en gaan morgen de achterpoten proberen.
hoe gaat het nagelknippen bij jullie?
en hoe vaak doen jullie dat?
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik doe het nagelknippen zelf zo'n 3-4 keer per jaar denk ik, en dan doet de trimster het ook nog zo'n 3-4 keer per jaar.

Het gaat hier eigenlijk wel goed. Moos vindt het niet leuk, maar dat is dan heel erg jammer voor meneer. Hij weet ondertussen wel dat hij zich rustig moet houden, en doet dat dan ook wel netjes.

Saar vindt het engig, en Saars nagels stel ik ook zo lang mogelijk uit. Ze laat het wel toe, maar verstijfd.
Afbeelding
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Ik hoef de nagels van Caya nooit te knippen, die slijten vanzelf af door het lopen.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik kan hier de nagels knippen van al mijn honden, ook de buren komen hier met hun hond haha.

ik snap best dat ze het niet altijd leuk vinden, maar mij bijten of grommen? nee hoor dat doen ze maar 1 keer, dat accepteer ik niet, geen gezeik.

als je er aan begint, moet je het ook af maken, als je stopt wanneer hondje lief tekeer gaat? tja dan kan het einde zoek zijn.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Bantam vind het niet echt leuk maar ja hij is gefrummel aan hem gewend van kleins af aan dus ondergaat het maar.

Megan aan de andere kant vindt het een drama.
Met haar doe ik rustig aan, aangezien we nog een band aan het opbouwen zijn.
Plus ik neem 23,5 kilo niet zo makkelijk in de houd-greep.
Na iedere nagel die ze stil gezeten heeft een stukkie worst erin :mrgreen:
Gaat steeds beter.
Ik doe ook net alsof het iets leuks is wat we doen maar zij is ook niet gek natuurlijk :pffff:

Anders laat je het toch door de trimster of dierenarts doen, als het niet gaat? Ze doen ook alleen even nagels knippen hoor :wink:
Pavago
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pavago »

alma.m schreef:Ik hoef de nagels van Caya nooit te knippen, die slijten vanzelf af door het lopen.
en die 'zij-nagel' dan?? hoeft die niet geknipt te worden?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Pavago schreef:
alma.m schreef:Ik hoef de nagels van Caya nooit te knippen, die slijten vanzelf af door het lopen.
De duimnagel moet je knippen als hij echt in een boogje gaat groeien. Dan kan hij er mee achter struiken blijven hangen.
Ik knip die nagels terwijl mijn hond staat. Maar soms is het handiger om het te doen als de hond lekker bij je ligt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik heb bij Caja de eerste paar weken regelmatig een heel klein puntje van de nagels afgeknipt om haar eraan te laten wennen.
Nu knip ik ze als ik dat nodig vind en ze blijft keurig liggen en als ik klaar ben krijgt ze een koekje.
Ze loopt veel in het bos dus haar nagels slijten niet zo hard, ik zal ze daarom toch regelmatig moeten knippen.
Afbeelding
Pavago
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pavago »

ranetje schreef:
Pavago schreef:
De duimnagel moet je knippen als hij echt in een boogje gaat groeien. Dan kan hij er mee achter struiken blijven hangen.
Ik knip die nagels terwijl mijn hond staat. Maar soms is het handiger om het te doen als de hond lekker bij je ligt.
Ik vind het nogal lastig om te doen, heb nog niet zo veel ervaring ermee , ik zie namelijk niet goed waar het 'leven' begint. Ik check zijn nagels wel regelmatig, maar meestal maakt ie ze zelf schoon enzo dus dat is wel weer handig.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Pavago schreef:
ranetje schreef:
Pavago schreef:
Ik vind het nogal lastig om te doen, heb nog niet zo veel ervaring ermee , ik zie namelijk niet goed waar het 'leven' begint. Ik check zijn nagels wel regelmatig, maar meestal maakt ie ze zelf schoon enzo dus dat is wel weer handig.
In het begin er steeds een klein stukje afknippen :wink:
Als je dat geregeld doet zit je niet snel in het leven en de nagel wordt geleidelijk korter
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Pavago schreef:
ranetje schreef:
Pavago schreef:
Je moet het nageltje eigenlijk gelijk knippen met het teenzooltje. Zwarte nagels zijn altijd moeilijk en is toch vaak inschatten want bij sommige honden zit het leven toch weer net iets verder of korter dan bij anderen.
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

marye schreef:Ik heb bij Caja de eerste paar weken regelmatig een heel klein puntje van de nagels afgeknipt om haar eraan te laten wennen.
Nu knip ik ze als ik dat nodig vind en ze blijft keurig liggen en als ik klaar ben krijgt ze een koekje.
Ze loopt veel in het bos dus haar nagels slijten niet zo hard, ik zal ze daarom toch regelmatig moeten knippen.
Goed aangeleerd :ok: , deden meerdere dat maar dan was het voor de hond ook niet zo'n enge ingreep (onrustig) en kan diegene die knipt beter kijken hoever te knippen.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Nou ik deed het bij me andere honden ook wel zelf, maar Bowie heeft zwarte nagels best eng om te knippen
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Debby Speerstra schreef:
Goed aangeleerd :ok: , deden meerdere dat maar dan was het voor de hond ook niet zo'n enge ingreep (onrustig) en kan diegene die knipt beter kijken hoever te knippen.
Eens, heb het bij Ameno ook zo gedaan, maar helaas sinds ik een keer zo stom ben geweest om in het leven te knippen laat ze het echt niet meer toe. Ze zit te beven als een rietje als ze me ziet aankomen met het nageltangetje :jank:
Dinsdag toevallig weer kwartaal bezoekje DA om nagels te laten knippen...op de een of andere manier is ze daar zo druk met andere dingen dat het daar gewoon goed gaat. Dat is me die 10 euro dus meer dan waard.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Bij Jamey is bij de trimmer een stukkie eraf gehaald, maar een heel kort stukkie, veel was niet nodig... Dierenarts en trimmer houden het in de gaten...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Re: nagels knippen

Ongelezen bericht door lilalila »

chuckie schreef:wat een drama!
chucks nagels waren inmiddels al weer aardig lang geworden dus we zijn net aan t knippen geweest.het eerste pootje ging aardig,hij bleef mooi rustig.
bij het tweede pootje begon hij te grommen,en even later probeerde hij te bijten (niet hard,maar uit angst gaf hij een gnauw),het tweede pootje was inmiddels ook klaar (ook zonder in zn leven geknipt te hebben),maar bij de achterpoten begon hij al te gillen voordat we begonnen waren.
we hebben het hier maar bij gelaten en gaan morgen de achterpoten proberen.
hoe gaat het nagelknippen bij jullie?
en hoe vaak doen jullie dat?

helaas, is jouw verhaal heel herkenbaar !

Bij ons gaat het nagelknippen ook steeds slechter. Toen Kyra anderhalf jaar geleden bij ons kwam en ik eens een nageltje moest knippen ging het redelijk goed. Ze wilde het niet en vond het eng, maar het ging net.

Maar nu verzet ze zich keer op keer méér. Ze is een echte angsthaas, en alleen het geluid van de nagelschaar vind ze al eng. We hebben nooit in haar leven geknipt, gelukkig niet.
Toch staat ze het niet meer toe. Moeten we nu echt afdwingen, en dat vinden we heel rot.

Hoe kan je nu die strijd weer op laten lossen ? Ze krijgt erna wel een beloning.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”