ben niet erg bekend met loopsheid maar dit duurt idd. 3 weken. Een broekje kan je binnen aan doen, maar ze zullen het zelf ook schoon willen houden en dus zijn er veel honden die niets van het broekje moeten hebben (als je het aan doet, vergeet het niet uit te doen tijdens wandelingen!!).
Na wanneer ze gedekt kunnen worden weet ik niet precies maar dat geven ze vaak zelf ook wel aan (bieden zich aan aan reuen) ik dacht na ongeveer 10-12 dagen, maar kan het fout hebben. Laat haar niet los in deze periode. Er is kans dat ze op het hoogte punt zelf een reu gaat zoeken (zou eigenlijk ook niet naar cursus gaan, je hebt maar één reu nodig die even niet luisterd).
Zeker je dochter er niet alleen mee laten lopen. Eigenlijk nooit. Want nu doe je het voor: stel je voor dat er een reu op duikt. Maar als ze niet loops is kan er ook een valse hond op duiken. Kan je dochter zich redden in zo'n situatie?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
info loopsheid
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Loopsheid duurt ongeveer 3 weken.
Denk niet dat het "over" is als je geen bloed meer ziet. Als de uitvloeiïng helderder wordt zijn ze doorgaans vruchtbaar.
Dat moment kan per hond verschillen.
"Men" zegt tussen dag 10 en dag 14, maar het kan ook eerder of later zijn.
Of je thuis een broekje aan doet is eigen keuze.
Mijn hond hield zichzelf goed schoon. Alleen als ze na een slaapje opstond uit de mand kwamen er wel wat druppels. Dat maakte ik dan wel even schoon met een sopje.
Denk niet dat het "over" is als je geen bloed meer ziet. Als de uitvloeiïng helderder wordt zijn ze doorgaans vruchtbaar.
Dat moment kan per hond verschillen.
"Men" zegt tussen dag 10 en dag 14, maar het kan ook eerder of later zijn.
Of je thuis een broekje aan doet is eigen keuze.
Mijn hond hield zichzelf goed schoon. Alleen als ze na een slaapje opstond uit de mand kwamen er wel wat druppels. Dat maakte ik dan wel even schoon met een sopje.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1