Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 honden = 2 verschillende soorten voer?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Indianpepper
Vaste gebruiker

2 honden = 2 verschillende soorten voer?

Ongelezen bericht door Indianpepper »

Hoi,

Ik vroeg me vandaag af of de hondeneigenaren met 2 honden, toevallig ook 2 soorten voer kochten voor hun honden (dus iedere hond een ander merk of ander soort voer)? Of geven jullie de honden allebei hetzelfde voer?

Ik weet namelijk niet zo goed wat ik moet doen.
Heb er 2 in huis. De een doet het best goed op Royal Canin (alhoewel ik de laatste tijd de indruk heb dat verandering van voer misschien goed zou zijn voor haar). Haar ontlasting is stevig en weinig op de dag.

Maar de ander heeft juist erg veel ontlasting hierdoor en zijn ontlasting is ook wat slapjes en licht van kleur.

's Avonds krijgen ze allebei een duck plak te eten en daar doen ze het dan weer wel allebei goed op. De ontlasting van mijn ene hond, die normaal niet zo goed is, is dan weer wel goed van kleur en stevig.

Zou ik nu voor iedere hond apart voer moeten kopen of kan ik best wel voer vinden wat voor hun beiden goed is?

Heeft iemand ervaring met een soortgelijk 'probleem'? :19:
Ben erg benieuwd naar jullie verhalen..
Afbeelding
Pootje van Pepper en Indi
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik probeer ze zo veel mogelijk op het zelfde merk te hebben. Meestal gaat dit goed. Eerst kregen ze allebei rodi maar hier ging Jip heel veel van plassen. Dus toen dacht ik, ik zet ze allebei op Duck. Maar dat at Benno toen niet dus heb ik ze een tijdje op rodi en duck gehad. Maar nu is zijn eetlust weer goed terug ( hij was toen ziek) dus nu staan ze allebei op duck :ok:

Als ze het allebei goed doen op duck zou ik ze dat geven :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou ze dan alleen maar Duck geven, zoveel hebben die kleintjes niet nodig.

Anne
Indianpepper
Vaste gebruiker

Ja, aan de ene kant heb je gelijk om ze dan allebei op Duck te zetten, maar de reden waarom ik dat niet doe is als volgt.

Pepper is toen ze nog geen jaar oud was, vreselijk ziek geweest. Heeft toen een maand niet willen eten. Heb allerlei onderzoeken laten doen etc. maar niets kon gevonden worden. Sterk afgevallen en van de een op de andere dag begon ze te eten. MAAR, ze bleef een hele slechte eter!
Ik moest haar soms voeren met de hand, omdat dat de enige manier was dat ze zou eten en wilde niet weer in die zenuwen zitten zoals toen ze een maand niet at...

Sinds een half jaar geef ik dus brokken in de ochtend en duck in de avond. Ze heeft nog nooit zo hard voor haar eten gerend als dat ze nu doet. 's Avonds is dus zeg maar haar tijd dat ze echt uitkijkt naar eten.
Om dus geen 'verveling' in de voedertijd te krijgen, krijgen ze dus echt alleen maar 's avonds die duckplakken. Ik ken dit hondje en dat is dus zo verwend dat ze straks niets anders meer eet dan die duckplakken. Op zich niet erg natuurlijk, maar ben bang dat dat ook weer gaat vervelen...

Weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar gevoelsmatig werkt dit beter. Ze wordt bijna 4 en in al die tijd dat ik haar heb, is ze nog nooit zo'n goede eter geweest als ze nu is sinds ik haar 's avonds de duckplakken geef.

Ik kom overigens net van de dierenwinkel en probeer nu eens ProPlan uit... ben erg benieuwd hoe hun ontlasting straks is.... of dat het weer zo verschillend is bij beiden...
Het is voor Indi heel erg belangrijk dat zijn ontlasting stevig is, aangezien hij last heeft van zijn anaalklieren... als zijn ontlasting goed is, worden de anaalklieren wat beter uitgeknepen als het ware..
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

als je hond gevoelig is voor voeding zou ik zoeken naar voeding zonder geur kleur en smaakstoffen, chemische anti oxidanten en conserveer middelen

ik ken trouwens genoeg moeilijke eters die nu wel elke dag hetzelfde eten --> vlees :wink:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik stel zelf samen. Allemaal hetzelfde eten, maar wel elke dag weer wat anders. Geen pupvoer, geen speciaal Buldoggenvoer, geen seniorvoer, maar gewoon rauw. Geen hond heeft ooit een maaltijd laten staan of ze moesten ziek zijn.

Waarom zou je je hond verwennen als je Duck geeft?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Indianpepper
Vaste gebruiker

Sjalot schreef:Ik stel zelf samen. Allemaal hetzelfde eten, maar wel elke dag weer wat anders. Geen pupvoer, geen speciaal Buldoggenvoer, geen seniorvoer, maar gewoon rauw. Geen hond heeft ooit een maaltijd laten staan of ze moesten ziek zijn.

Waarom zou je je hond verwennen als je Duck geeft?
Weet niet, is een soort gevoel als ik zie wat voor soort karakter Pepper heeft...
En het is niet dat ik niet wil verwennen hoor, dat wil ik heel graag. Maar heb dat gevoel dat ze dan verveeld raakt met het eten...

Ik heb nu dus die proplan en als dat geen verschil maakt voor beiden, dan ga ik toch overwegen om alleen maar duck te geven.. :19:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Sinds ik hier vlees geef eten ze de brokken ook beter dan ooit :ok: (als ze ooit eens een dagje brok krijgen).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Ook hier krijgen ze beide hetzelfde te eten. nl farmfood en rodi.
Gelukkig doen ze het hier beide goed op. Toch zou ik er weinig moeite mee hebben om ze beide wat anders te voeren. Het belangrijkste vind ik dat ze het er goed op doen. Mocht dat voor beide hetzelfde zijn dan is dat mooi meegenomen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hier 2 honden met 2 soorten voer.
Nanni is oud en lijkt snel opgeblazen. zij zit op rc german shepherd. daar word ze wat slanker door. Tuana zit op de rc adult.
's avonds beide op carnibest/pens
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier 2 honden, een grote en een kleintje en ze krijgen het zelfde voer.
Samara krijgt iets meer dan ze mag en Tyson iets minder.
Beide krijgen ze 3 dagen brok en 4 dagen vlees.

Jacqueline
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier eten de herders Cavom en Nika eet tegenwoordig Fokker.
Nika kan niet tegen een geperste brok (te zwaar) terwijl de herders het daar eigenlijk toch het beste op doen, dus 2 verschillende soorten dan maar.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Toen Bente er nog was hebben ze periodes verschillend voer gehad en ook wel hetzelfde. Beetle eerst pup, toen ze volwassen was hetzelfde, en Bente veel later op speciaal voer voor "nierpatientjes". Heb er geen problemen mee gehad om ze verschillend te voeren.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Toen we Birdy nog hadden kreeg die idd wat anders dan de andere twee. Later ben ik op ander voer overgegaan en dat is ze toen ook mee gaan eten.

De groten hadden de Giant brok van RC eerst, daar pikte ze wel eens een brokje van voor het lekkere :mrgreen: , maar verder niet.
Had voor haar toch een andere brok, wat ook voor senioren was.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Baloe heeft nog heel lang op de farmfood brokken gestaan, en Keizer op versvlees.

Nu krijgen ze beide versvlees, omdat Baloe de brokken niet meer verdraagt :19:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Hier 2 honden die barfen en 1 hond die vlees weigert :19: en die krijgt dus brokken wat hij met smaak eet :roll:
Afbeelding
BT Golden
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Bentie eet rauw voer en zit ook op duck. Toen Bentie 7 maanden was, is ze een week goed ziek geweest en wilde haar brokken niet meer eten. Ik ben nog een tijdje door gegaan met de brok. Maar toen kreeg ze weer dezelfde kuren, niet de brok eten. 10 brokjes op een dag en toen heb ik de brokken weggedaan en ben ik overgegaan op compleet vers van duck en rodi. Nu combineer ik dit met vers vlees, organen, bot etc.

Een keer in de twee weken wat vis. Heerlijk vindt ze dat. Krijgt ze zalm, koolvis, zonnevis en kabeljauw van alles een beetje.

Voor de rest krijgt ze kippenekjes, kipkarkas, hertenstrot, geitenribben, hertenribben, duif, hertenvlees, geitenvlees, runderpens en geitenpens etc. Vanalles wat.

Benties ontlasting is nog nooit zo goed geweest. Ze eet nu met plezier en is blij als ze te eten krijgt. Dat vind ik zelf het belangrijkst.

Ik zelf denk om de paar maanden een rekening van 100 euro van de dierenarts omdat mevrouw weigert te eten ook niet fijn is en dan kan ik beter gewoon vers vlees en duck geven aan mijn woeffie.

En het ziek zijn: overgeven en diarree van de brok is ook niet goed. Ze moet lekker gezond kunnen zijn.

Ik ben dit jaar al 150 euro kwijt aan dierenartskosten, daarbij niet inbegrepen de noodzakelijke entingen, wormkuur etc. En Bentie is nog niet eens 1 jaar oud.

Wampie mijn vorige hond heeft in totaal 480 euro gekost bij de dierenarts, dit is ook exclusief inentingen. Wampie leefde de laatste jaren op diner en mijn eten. Moest altijd dubbel koken, omdat mevrouw anders haar eten niet op at. Wampie is 14 jaar en 3 maanden oud geworden. De kosten voor wampie waren: 1 operatie van 200 euro, thuis euthanasie 80 euro en dat de kosten van de laatste week dat ze ziek was 120 euro en dan 80 euro voor het bloedonderzoek een half jaar voor het overlijden. Toen was het bloed oke. De crematie koste bijna 300 euro. Dit is incl. urn, individuele crematie en thuis ophalen.

Bentie wordt volgend jaar geröntgend, dus zijn kosten die er gewoon bijkomen, omdat als ik ooit een nestje wil fokken, en dan weet ik of het wel of niet kan. Die kosten, daarvoor ben ik nu aan het sparen. Wampie was een kruising en die is gesterliseerd, maar die sterlisatie was eenmalig gratis. Een belofte die iemand mij heeft gedaan, toen ik nog zeer jong was en daar heb ik die persoon aangehouden. Wampies heupen zijn nooit nagekeken, omdat die oke waren en er toch geen puppies van geboren zouden worden. Wat ik nu wel jammer vindt, want ik had nog graag iets levens van Wampie gehad.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Lysette schreef:Sinds ik hier vlees geef eten ze de brokken ook beter dan ooit :ok: (als ze ooit eens een dagje brok krijgen).
Dat is hier ook het geval: ze krijgen 's avonds allebei Carnibest en 's morgens brokken (Noeska Bento Kronen en Max FarmFood). Geen gemiezemauw meer met eten maar alles in een mum schoon op!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn monsters aten altijd hetzelfde.

nu niet meer.

lola krijgt brokjes en sammy carnibest ivm zijn allergie.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Bij mkij ook allebei verschillen Baco krijgt een speciaal voer van de DA van RC en Ducain heeft nog junior brokjes van nutro choise, Wij hebben vers geprobeert met allebei en dat resulteerde in langdurige diarree :19: Voeding is pas goed als jouw hond het er goed op doet :ok:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Allebei mijn honden staan deels op kvv en deels op barf. Ze eten het allebei erg goed. Ze hebben toen ze jonger waren een tijd op brokken gestaan, maar dit aten ze zo slecht, en er kwamen veel maag en darm problemen bij kijken. Sinds ik ze rauw voer, staan ze al te zeuren zodra ik het uit de diepvries leg :mrgreen:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Wij hebben twee honden en ze krijgen alleen maar kvv.
Ze eten allebij hetzelfde merk., En ze doen het er erg goed op.
:ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
HeidiWeer

Ongelezen bericht door HeidiWeer »

bij ons krijgen alle honden het zelfde.Ik had twee honden die steeds in de slappe waren tot ik bij een hondenvoer kwam waar het van over was.
Ook mijn buren die klaagde dat een hond steeds in het slappe was gebruikt dat nu ook en ook daar is het over.
Een andere buurman wiens hond stuk darm kwijt was en ook steeds in de slappe is er ook in over gegaan en ook daar is het over.

Ik vertik[ben te lui] om met verschillende soorten voer te werken dus alle honden krijgen hetzelfde.De 1 wat meer als de ander.
Indianpepper
Vaste gebruiker

HeidiWeer schreef:bij ons krijgen alle honden het zelfde.Ik had twee honden die steeds in de slappe waren tot ik bij een hondenvoer kwam waar het van over was.
Ook mijn buren die klaagde dat een hond steeds in het slappe was gebruikt dat nu ook en ook daar is het over.
Een andere buurman wiens hond stuk darm kwijt was en ook steeds in de slappe is er ook in over gegaan en ook daar is het over.

Ik vertik[ben te lui] om met verschillende soorten voer te werken dus alle honden krijgen hetzelfde.De 1 wat meer als de ander.
mag ik vragen welk merk voer dat dan is????
Afbeelding
HeidiWeer

o jawel hoor kan je zelf een internetlink geven;

http://www.petfood.nl/Nederlands/index.html

en dan de lam en rijst.
Ok de verpakking is niet zo mooi maar het gaat om de brok he...

Ik heb in de jaren al veel merken gehad royal,meradog,smulke,cavom,bewe dog[of zo] maar met dit voer ben ik tevreden :ok: [wel lam en rijst he]
Indianpepper
Vaste gebruiker

HeidiWeer schreef:o jawel hoor kan je zelf een internetlink geven;

http://www.petfood.nl/Nederlands/index.html

en dan de lam en rijst.
Ok de verpakking is niet zo mooi maar het gaat om de brok he...

Ik heb in de jaren al veel merken gehad royal,meradog,smulke,cavom,bewe dog[of zo] maar met dit voer ben ik tevreden :ok: [wel lam en rijst he]
Ik heb gekeken op de site en ziet er goed uit. Ik ga maar eerst de proplan opmaken en kijken of de honden het er goed op doen en zoniet, dan ga ik eens opzoek hier naar een dierenwinkel die dit merk verkoopt.
Dank je! :wink:
Afbeelding
HeidiWeer

je kan het daar bestellen [bij die link]zelfs 1 zak.Weet dan niet hoe duur die zak gaat worden.
Denk dat het niet veel in dierenwinkels ligt .Wie weet zijn er meer buren bij jou in de buurt zodat je samen kunt bestellen. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”