Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

golden retriever - opgezwollen achterhand

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ZinoJinx
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler

golden retriever - opgezwollen achterhand

Ongelezen bericht door ZinoJinx »

Hey, de golden retriever van mijn ouders heeft sinds kort een gezwollen achterhand. Ik bedoel hiermee de bovenkant achteraan, eigenlijk de bovenkant van haar heupen. als je haar streelt voel je dat het - iets over het midden - ze in één keer breder is. het is ook harder als anders en het stopt achteraan, het loopt niet door tot haar achterpoten. dit heeft ze niet altijd gehad. ze mankt niet of geeft geen teken van pijn. weet iemand wat dit kan zijn? ik ga er morgen mee naar DA, maar mss kan iemand mij al een beetje goede moed geven. De golden is een teefje en is 9 jaar geworden in augustus.
Indianpepper
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Indianpepper »

dus het is niet zo dat het ontstoken anaalklieren kunnen zijn? Zover trekt het dus niet door?

Is hij misschien gestoken door een insekt ofzo? Jeukt het daar of is het rood onder de vacht? :denken:

Al met al klinkt het wel een beetje raar... als je het niet vertrouwd altijd even naar de DA gaan... hopen dat je daar wat meer uitsluitsel krijgt.

Succes in ieder geval!
Afbeelding
Pootje van Pepper en Indi
ZinoJinx
Actief
Engelse Bulldog
Rottweiler

ik denk niet dat het iets met de anaalklieren te maken kunnen hebben, het is echt bovenaan.vandaag of morgen ga ik hopelijk meer info hebben.ik hoop inderdaad dat het een ontsteking is of zo. Ik laat bericht zodra ik meer info heb.
Indianpepper
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Indianpepper »

En? Al bij de DA geweest? Al wat wijzer geworden?? :19:
Afbeelding
Pootje van Pepper en Indi
ZinoJinx
Actief
Engelse Bulldog
Rottweiler

Ik ben bij de DA geweest en ..het is vet..ze is heel wat kilo'tjes bijgekomen en het is opgestappeld vet. er is een staaltje van genomen. dus nu staat ze op dieet. langs ene kant een geruststelling, maar langst de andere kant wacht ons een moeilijke taak,de hond doen afvallen. het is de hond van mijn ouders en zij vinden het erg dat ze 'honger' moet lijden. Ik heb ze een maand de tijd gegeven om ermee te starten en anders komt ze een tijdje bij mij logeren tot ze enkele kilo's lichter is.
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Het is nog veel zieliger dat de hond moddervet wordt, maar ja, om de een of andere reden vinden veel mensen dit minder erg dan 'honger' lijden... Laat ze dan in ieder geval vaker en langer met de hond gaan wandelen, dan mag hij best af en toe wat lekkers tussendoor!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”