Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

help een tuigje tegen trekken??

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

help een tuigje tegen trekken??

Ongelezen bericht door brenjomi »

hallo allemaal,
ik lees hier geregeld dat iemand een tuigje aanschaft (voor de hond dan :mrgreen: ) en dat het ook kan helpen tegen trekken??
dickie kan af en toe behoorlijk in de riem hangen en dat vind ik erg vervelend. nou wil ik morgen om een tuig (al eerder, maar heb er steeds geen tijd voor) gewoon een goedkope bij de boerenbond, even om te kijken of het helpt.
heeft iemand hier ervaring mee??

en welke tuigen zijn erg goed (en gaan lang mee, of gaan die van de boerenbond ook lang mee??)
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Ik denk dat het heel erg van de hond afhangt. Neem even als voorbeelde mijn hondje, Xena. Met alleen een halsband trekt ze als een gek. Met een tuigje een stuk minder. Maar als ze aan haar follow me loopt, wat nu nodig is omdat ze het dan leert assosïeren met leuke dingen. Dan loopt ze keurig naast en trekt ze niet.

Als ze dus niet met haar FM loopt, dat is nu alleen maar als ze aan de lange lijn gaat. (niet los vanwege wegloop gevaar naar andere honden, hier zijn nergens omheinde gebieden) Dan loopt ze met haar tuigje.

Maar bij sommige honden krijg je het geval van: "ik word met halsband opgehangen dus trek ik niet, zonder halsband (met tuig) staat de druk niet in mijn nek dus kan ik wel trekken :cheer:

Als ze het laatste "geval hond" hebt zou ik niet verder gaan met tuigjes. :wink:

En over welke tuigjes goed zijn, tja wij hebben alleen ervaringen met R4D tuigjes. Wel goede ervaringen trouwens, maar verder geen tuigjes. :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”