Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kleine update femke
Moderator: moderatorteam
-
miekmiek
kleine update femke
In overleg met o.a. Dr. Krooshof hebben we besloten om over te gaan op pijnstillers. We willen erachter komen in hoeverre Femke pijn aan haar voorpoten heeft. Mocht ze er pijn aan hebben, dan zullen we moeten zoeken naar de juiste oplossing. We gingen er voorheen een beetje vanuit dat Femke geen pijn zou hebben, maar toen ze gegrepen was door een lab gaf ze ook geen kik, terwijl ze toen duidelijk pijn gehad moet hebben. Blijkbaar is Femke een harde tante, wat nog geen reden is om haar onnodig met pijn te laten rondlopen. Dat moge duidelijk zijn.
Ik vind het moeilijk om dit hier neer te zetten, omdat er voorheen wel eens harde woorden over gesproken zijn. Ik doe het toch, omdat ik weet dat er ook veel mensen meeleven, en omdat er veel mensen van kennis op dit forum zitten waarvan Femke kan profiteren. Bovendien moet het me gewoon van het hart, want ik maak me grote zorgen om mijn meisje.
Ik vind het moeilijk om dit hier neer te zetten, omdat er voorheen wel eens harde woorden over gesproken zijn. Ik doe het toch, omdat ik weet dat er ook veel mensen meeleven, en omdat er veel mensen van kennis op dit forum zitten waarvan Femke kan profiteren. Bovendien moet het me gewoon van het hart, want ik maak me grote zorgen om mijn meisje.
- Moos
- Zeer actief
-
miekmiek
Ik heb hier nog pijnstillers staan (die ik van de DA ook mag gebruiken) en vanavond haalt Rob nog wat op bij de dierenkliniek.
Het gaat slechter Marloes, daarom moeten we nu wat knopen doorhakken. Dit weekeind was ze bij mijn ouders waar ze wat drukker gespeeld heeft. Ze was op, haar poten waren zo slecht op dat moment. Als ik me dan bedenk dat ze net twee is geworden...
Het gaat slechter Marloes, daarom moeten we nu wat knopen doorhakken. Dit weekeind was ze bij mijn ouders waar ze wat drukker gespeeld heeft. Ze was op, haar poten waren zo slecht op dat moment. Als ik me dan bedenk dat ze net twee is geworden...
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Sommige honden zijn inderdaad erg hard voor zichzelf en laten pijn pas zien als het echt heel ernstig is.
In dit geval lijkt het me een hele goede zaak om er achter te komen of dit bij Femke aan de orde is, door haar pijnstillers te geven en te zien hoe ze daarop reageert.
Sterkte ermee, het lijkt me vreselijk om zo'n jonge hond zo te moeten zien, je gunt ze zo erg een fijn en ongedwongen leven zonder barrieres van pijn of wat dan ook.
In dit geval lijkt het me een hele goede zaak om er achter te komen of dit bij Femke aan de orde is, door haar pijnstillers te geven en te zien hoe ze daarop reageert.
Sterkte ermee, het lijkt me vreselijk om zo'n jonge hond zo te moeten zien, je gunt ze zo erg een fijn en ongedwongen leven zonder barrieres van pijn of wat dan ook.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Hè, wat rot dat het slechter gaat! Ik vroeg me dat laatst al af...
Je zal zeggen, 'komt ze weer' maar ik wil toch de dierfysiotherapeut nog eens 'promoten'
. Dierenartsen verwijzen nl. nog maar weinig door omdat het een relatief nieuw fenomeen is in 'hondenland'. Wel in overleg met je DA natuurlijk. Ik heb heel goede ervaringen daarmee. Ze vertelde dat ze ook wel braces maakt voor honden (toen moest ik aan Femke denken) toen ze wat over haar werk vertelde. Je zou gewoon een consult kunnen doen (is niet duur, vond ik; ik betaalde 29 euro per keer en de eerste keer is ze haast 2 uur hier thuis geweest).
Ik had ook eerst het verhaal van Dante naar haar gemaild met de vraag of ze 'daar wat mee kon'.
Ze heeft mij bijvoorbeeld ook bijgestaan toen ik me met een kluitje in het riet gestuurd voelde door de orthopeed. Toen heeft ze zelf contact met hem opgenomen en werd ik meer serieus door hem genomen
Ik ben dus wel blij met haar en wilde dat nog even onder je aandacht brengen
Ik hoop heel erg voor je dat er nog mogelijkheden zijn voor Femke!
Sterkte..
Marijke
Je zal zeggen, 'komt ze weer' maar ik wil toch de dierfysiotherapeut nog eens 'promoten'
Ik had ook eerst het verhaal van Dante naar haar gemaild met de vraag of ze 'daar wat mee kon'.
Ze heeft mij bijvoorbeeld ook bijgestaan toen ik me met een kluitje in het riet gestuurd voelde door de orthopeed. Toen heeft ze zelf contact met hem opgenomen en werd ik meer serieus door hem genomen
Ik ben dus wel blij met haar en wilde dat nog even onder je aandacht brengen
Sterkte..
Marijke
Gr. Marijke

-
estelle
-
miekmiek
toevallig dat je daar over begint, want dr. Krooshof (de orthopeed dus) is wel over fysiotherapie begonnen. Ze zei er eerlijk bij dat ze er niet veel over kon vertellen, omdat het inderdaad nog een beetje een 'vaag' gebied is allemaal. Ze moest er wel bij zeggen dat ze vraagtekens stelde bij het feit of het bij Femke zou helpen omdat haar poten er eigenlijk te krom voor zijn. Al zou ze er knetterharde spieren hebben, dan nog zouden die niet sterk genoeg zijn om de boel te kunnen houden. Ik geloof trouwens dat veel fysio ook met zwemmen is? Dat zou namelijk ook een probleem zijn; schotse terriërs kunnen zelden zwemmen. Femke kan het wel hoor, maar na een halve minuut zinkt ze naar de bodem. Maar goed, ik ben blij dat je het noemt, aangezien we het zeker zullen overwegen mocht het een bruikbare optie zijn! Dank je wel! En ben je gek zeg, ik zou nooit denken 'daar heb je haar weer.' Ik ben dankbaar voor ieder bruikbaar advies dat ik kan krijgen, aangezien er al zo weinig over te vinden is!Moon schreef:Hè, wat rot dat het slechter gaat! Ik vroeg me dat laatst al af...
Je zal zeggen, 'komt ze weer' maar ik wil toch de dierfysiotherapeut nog eens 'promoten'. Dierenartsen verwijzen nl. nog maar weinig door omdat het een relatief nieuw fenomeen is in 'hondenland'. Wel in overleg met je DA natuurlijk. Ik heb heel goede ervaringen daarmee. Ze vertelde dat ze ook wel braces maakt voor honden (toen moest ik aan Femke denken) toen ze wat over haar werk vertelde. Je zou gewoon een consult kunnen doen (is niet duur, vond ik; ik betaalde 29 euro per keer en de eerste keer is ze haast 2 uur hier thuis geweest).
Ze heeft mij bijvoorbeeld ook bijgestaan toen ik me met een kluitje in het riet gestuurd voelde door de orthopeed. Toen heeft ze zelf contact met hem opgenomen en werd ik meer serieus door hem genomen![]()
Ik ben dus wel blij met haar en wilde dat nog even onder je aandacht brengen![]()
Sterkte..
Marijke
Oh trouwens, we hebben ook de optie overwogen van een brace of iets in die richting. Maar ook dan stuit je op het probleem dat het zo strak moet fixeren om de spanning op te vangen, dat het eigenlijk bijna de bloedsomloop gaat afknellen. Maar goed, ik ben geen expert natuurlijk. Binnekort hebben we weer een consult bij dr. Krooshof, nadat we een periode pijnstilling gegeven hebben. (dus max. twee weken)
- Moon
- Zeer actief
Dierfysiotherapeuten doen eigenlijk hetzelfde als de 'mensen'FTmiekmiek schreef:toevallig dat je daar over begint, want dr. Krooshof (de orthopeed dus) is wel over fysiotherapie begonnen. Ze zei er eerlijk bij dat ze er niet veel over kon vertellen, omdat het inderdaad nog een beetje een 'vaag' gebied is allemaal. Ze moest er wel bij zeggen dat ze vraagtekens stelde bij het feit of het bij Femke zou helpen omdat haar poten er eigenlijk te krom voor zijn. Al zou ze er knetterharde spieren hebben, dan nog zouden die niet sterk genoeg zijn om de boel te kunnen houden. Ik geloof trouwens dat veel fysio ook met zwemmen is? Dat zou namelijk ook een probleem zijn; schotse terriërs kunnen zelden zwemmen. Femke kan het wel hoor, maar na een halve minuut zinkt ze naar de bodem. Maar goed, ik ben blij dat je het noemt, aangezien we het zeker zullen overwegen mocht het een bruikbare optie zijn! Dank je wel! En ben je gek zeg, ik zou nooit denken 'daar heb je haar weer.' Ik ben dankbaar voor ieder bruikbaar advies dat ik kan krijgen, aangezien er al zo weinig over te vinden is!Moon schreef:Hè, wat rot dat het slechter gaat! Ik vroeg me dat laatst al af...
Je zal zeggen, 'komt ze weer' maar ik wil toch de dierfysiotherapeut nog eens 'promoten'. Dierenartsen verwijzen nl. nog maar weinig door omdat het een relatief nieuw fenomeen is in 'hondenland'. Wel in overleg met je DA natuurlijk. Ik heb heel goede ervaringen daarmee. Ze vertelde dat ze ook wel braces maakt voor honden (toen moest ik aan Femke denken) toen ze wat over haar werk vertelde. Je zou gewoon een consult kunnen doen (is niet duur, vond ik; ik betaalde 29 euro per keer en de eerste keer is ze haast 2 uur hier thuis geweest).
Ze heeft mij bijvoorbeeld ook bijgestaan toen ik me met een kluitje in het riet gestuurd voelde door de orthopeed. Toen heeft ze zelf contact met hem opgenomen en werd ik meer serieus door hem genomen![]()
Ik ben dus wel blij met haar en wilde dat nog even onder je aandacht brengen![]()
Sterkte..
Marijke
Oh trouwens, we hebben ook de optie overwogen van een brace of iets in die richting. Maar ook dan stuit je op het probleem dat het zo strak moet fixeren om de spanning op te vangen, dat het eigenlijk bijna de bloedsomloop gaat afknellen. Maar goed, ik ben geen expert natuurlijk. Binnekort hebben we weer een consult bij dr. Krooshof, nadat we een periode pijnstilling gegeven hebben. (dus max. twee weken)
Succes en sterkte met je (veel te jonge) patiëntje!
Gr. Marijke
Gr. Marijke

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik heb het voorverhaal gemist maar is er een reden dat ze 'kromme poten' heeft? Radius Curvus Syndroom? Niet dat ik je dan kan helpen hoor maar zo vond ik het opeens klinken?
Ik hoop dat de pijnstillers gaan werken en vraag me meteen af wat je dan zou moeten met een hondje van 2 jaar.... Maar dat is vast iets waar je zelf ook over denkt.
Sterkte! Bij Yolande Krooshof zit je in ieder geval goed.
Ik hoop dat de pijnstillers gaan werken en vraag me meteen af wat je dan zou moeten met een hondje van 2 jaar.... Maar dat is vast iets waar je zelf ook over denkt.
-
miekmiek
Femke heeft inderdaad het radius curvus syndroom. Vooral bij jonge honden is dit met een operatie eventueel nog bij te stellen, maar Femke groeit al een tijdje niet meer. Er is wel een mogelijkheid om Femke te laten opereren, maar dan zijn in totaal dan vier operaties over een periode van ongeveer anderhalf jaar, waarbij er geen garantie is dat Femke ook echt beter zal worden. Wij hebben ervoor gekozen om niet voor deze operatie te kiezen, om verschillende redenen.Rosita Compagner schreef:Ik heb het voorverhaal gemist maar is er een reden dat ze 'kromme poten' heeft? Radius Curvus Syndroom? Niet dat ik je dan kan helpen hoor maar zo vond ik het opeens klinken?
Ik weet ook niet goed waar ik op moet hopen in het geval van de pijnstillers. Ik weet niet of het eerlijk is om Femke door te laten lopen op deze manier, pijn of geen pijn.
Vroeger had ik altijd een hele duidelijke mening over in hoeverre een hond nog een waardevol leven had, nu merk ik aan mezelf dat ik de lat bij Femke steeds lager leg.
- Moon
- Zeer actief
Nou dat kan ik me helemaal voorstellen! Maar zou een DA of andere hulpverlener je niet kunnen adviseren daarin? Ik ben erg benieuwd of een FT nog iets voor jullie kan doen. Ik hoop het enmiekmiek schreef:
Ik weet ook niet goed waar ik op moet hopen in het geval van de pijnstillers. Ik weet niet of het eerlijk is om Femke door te laten lopen op deze manier, pijn of geen pijn.
Vroeger had ik altijd een hele duidelijke mening over in hoeverre een hond nog een waardevol leven had, nu merk ik aan mezelf dat ik de lat bij Femke steeds lager leg.
Gr.Marijke
Gr. Marijke

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je hebt inderdaad honden die keihard voor zichzelf zijn en waaraan je niet merkt dat ze pijn hebben.
Nika is ook zo'n hond. Ik moet echt op superkleine signalen letten, zoals dat ze haar staartje wat platter houdt of dat ze wat stijver is na het opstaan.
Pas toen ik haar daadwerkelijk pijnstilling ging geven en het verschil zag besefte ik destijds dat ze al een hele tijd pijn had gehad.
Ik hoop dat pijnstilling wat verschil maakt voor Femke.
Nika is ook zo'n hond. Ik moet echt op superkleine signalen letten, zoals dat ze haar staartje wat platter houdt of dat ze wat stijver is na het opstaan.
Pas toen ik haar daadwerkelijk pijnstilling ging geven en het verschil zag besefte ik destijds dat ze al een hele tijd pijn had gehad.
Ik hoop dat pijnstilling wat verschil maakt voor Femke.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
miekmiek
- boemerang
- Zeer actief
-
LunaLover
- Actief
-
Ari@ne
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Volgens mij moet de pijnstiller toch snel werken hoormiekmiek schreef:We zitten nu op dag twee met haar pijnstillers. Ik merk geen positief verschil. Wel is Femke een stuk dwarser tijdens het uitlaten, niet mee willen lopen, veel treuzelen....niet echt het gedrag waar ik op gehoopt had. We kijken het nog eventjes aan.
Bij Kaya merk ik overigens ook wat (negatieve) gedragsverandering als ze op de Rimadyl zit.
Poehhh, nog maar even aankijken dan?
-
estelle
idd je moet dat toch wel vrij snel merken hoor dat je ze pijnstilling geeft.
Ghaya heeft zware HD en krijgt soms in de winter wat pijnstilling (rimadyl) als ze echt moeilijk loopt en ik gewoon zie dat ze pijn heeft.
Nou savonds zie je dan al gelijk een andere hond, vrolijker, wil weer rennen met de rest mee, in huis beweeglijker etc....
Ghaya heeft zware HD en krijgt soms in de winter wat pijnstilling (rimadyl) als ze echt moeilijk loopt en ik gewoon zie dat ze pijn heeft.
Nou savonds zie je dan al gelijk een andere hond, vrolijker, wil weer rennen met de rest mee, in huis beweeglijker etc....
-
miekmiek
nee, dat zie ik hier niet.estelle schreef:idd je moet dat toch wel vrij snel merken hoor dat je ze pijnstilling geeft.
- Moon
- Zeer actief
Dante heeft maandenlang Rimadyl geslikt (is er sinds twee weken vanaf
). Heel af en toe vergat ik het hem 's avonds te geven (schaam, schaam) en dan liep hij 's morgens prompt weer mank. Gaf ik hem dan zijn pil dan liep hij na een paar uur weer goed. Hier werkt het dus heel snel...
Misschien heeft Femke een ander middel nodig?
Misschien heeft Femke een ander middel nodig?
Gr. Marijke

-
miekmiek
Daar begint het wel op te lijken. Het maakt me blij, maar aan de andere kant ook verdrietig. Had ergens toch ook gehoopt dat alles zou verbeteren met de pijnstillers. Misschien dom, want hoe zou het in godsnaam haar voorpoten kunnen veranderen. Maar toch...ergens hoopte ik er toch wel een beetje op.Inge O schreef:
dan kan het natuurlijk ook aangeven waar je in eerste instantie uitsluitsel over wilde : dat ze wel zeer moeilijk loopt, maar géén pijn heeft?