Tot vorige week was mijn 9-jarige Friese Stabij, Beike, kerngezond. Hij ziet er uit als een vijfjarge, is altijd vrolijk en doet niets liever dan rennen. Twintig tot dertig kilometer naast de fiets meelopen, daar draaide hij zijn poot niet voor om.
Helaas is hij afgelopen donderdag aangereden door een auto en heeft hij daarbij ernstig zenuwletsel opgelopen. Hij heeft nu een totaal verlamde voorpoot. De dierenarts denkt dat het niet meer goedkomt en dat zijn pootje wel geamputeerd zal moeten worden. Heeft iemand nog ideeën voor alternatieve behandelingen en/of ervaringen met een hond met drie pootjes?
Wat ik minstens zo erg vind, is dat hij nu zwaar depressief is. Hij ligt maar wat zielig voor zich uit te kijken, reageert nauwelijks als er iemand thuiskomt, terwijl hij voorheen zowat het huis afbrak van blijdschap. Hoewel hij nog wel goed eet, heeft hij er duidelijk niet veel zin meer in en kauwbotjes, waar hij zo vreselijk dol op was, laat hij gewoon liggen.
Heeft iemand een idee hoe ik hem wat op kan peppen, of moet ik gewoon geduldig zijn en gaat het vanzelf over?
Ik word hier vreselijk verdrietig van.