Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
matty mankt...
Moderator: moderatorteam
- Fiepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
- Aantal honden: 2
matty mankt...
hallo!
matty (duitse herder teefje van 15 maanden) mankt sinds een paar dagen, nou heeft ze dat wel vaker gedaan met de voorpoot, en volgens DA was dit groeipijn, en heeft ze pijnstillers gekregen.
nu echter sinds een paar dagen mankt ze met een voor en achterpoot, en sinds gister is ze wat pieperig...
nou moet ik toevallig morgen naar de DA met een konijn, zou ik van de DA pijnstillers mee kunnen krijgen denken jullie? of moet ie matty ook echt zien.
wil binnenkort sowieso met haar naar de DA om een rontgenfoto te laten maken, maar dat kost geld, en dat heb ik momenteel niet.
(de fokker gaat de foto betalen) dus dat wacht ik even af.
heeft iemand enig idee wat een rontgenfoto kost?
of heeft iemand misschien een huismiddeltje dat de pijn wat verlicht?
groetjes Fiepje.
matty (duitse herder teefje van 15 maanden) mankt sinds een paar dagen, nou heeft ze dat wel vaker gedaan met de voorpoot, en volgens DA was dit groeipijn, en heeft ze pijnstillers gekregen.
nu echter sinds een paar dagen mankt ze met een voor en achterpoot, en sinds gister is ze wat pieperig...
nou moet ik toevallig morgen naar de DA met een konijn, zou ik van de DA pijnstillers mee kunnen krijgen denken jullie? of moet ie matty ook echt zien.
wil binnenkort sowieso met haar naar de DA om een rontgenfoto te laten maken, maar dat kost geld, en dat heb ik momenteel niet.
groetjes Fiepje.
- vedim
- Actief
-
Marion.
Re: matty mankt...
Tuurlijk! Prop je jonge hondje maar zomaar vol met pijnstillersFiepje schreef:nou moet ik toevallig morgen naar de DA met een konijn, zou ik van de DA pijnstillers mee kunnen krijgen denken jullie? of moet ie matty ook echt zien.
Ga toch alsjeblieft niet lopen kloten met huismiddeltjes. Als jouw jonge hond al een tijdje mankt, dan ga je naar de dierenarts en laat je een foto maken. En ja, dat kost geld. Dat weet je als je een hond neemtFiepje schreef:wil binnenkort sowieso met haar naar de DA om een rontgenfoto te laten maken, maar dat kost geld, en dat heb ik momenteel niet.
- Fiepje
- Zeer actief
zeg, ga jij es ff je frustratie op iemand anders afreageren!Marion. schreef:Tuurlijk! Prop je jonge hondje maar zomaar vol met pijnstillersFiepje schreef:nou moet ik toevallig morgen naar de DA met een konijn, zou ik van de DA pijnstillers mee kunnen krijgen denken jullie? of moet ie matty ook echt zien.![]()
Ga toch alsjeblieft niet lopen kloten met huismiddeltjes. Als jouw jonge hond al een tijdje mankt, dan ga je naar de dierenarts en laat je een foto maken. En ja, dat kost geld. Dat weet je als je een hond neemtFiepje schreef:wil binnenkort sowieso met haar naar de DA om een rontgenfoto te laten maken, maar dat kost geld, en dat heb ik momenteel niet.
ik stel alleen maar een vraag hoor...
en ja, ik weet dat een hond geld kost, maar ik heb niet gekozen voor al haar verborgen gebreken!
als je de achtergrond van iemand of van een hond niet kent, hou dan je smoel...
@ vedim: jep, heb ik uitvoerig gechecked. bedankt voor je antwoord!
-
Marion.
Kiezen voor verborgen gebrekenFiepje schreef:en ja, ik weet dat een hond geld kost, maar ik heb niet gekozen voor al haar verborgen gebreken!
Het zal wel. Het is geen auto hoor! Levende wezentjes kunnen wel eens 'verborgen gebreken' hebben. Zonder dat je erom gevraagd hebt.
Volpompen met pijnstillers is jouw idee? Oke, weet ik genoeg.
Kunnen we ook een beetje normaal reageren?Fiepje schreef:als je de achtergrond van iemand of van een hond niet kent, hou dan je smoel...![]()
Zonder dat ik de achtergrond van iemand of van een hond weet, is niets een excuus om de hond zomaar vol te pompen met gif.
En ik heb geen smoel. Ik heb gewoon een mond, die kan praten. Net zoals jij, neem ik aan.
- Fiepje
- Zeer actief
IK STELDE EEN GEWONE VRAAG HOOR! (zo duidelijk dan?)
en ik weet dat et geen auto is hoor!!
heb ik ergens gezegd dat ik haar ging volpompen met gif? neej... de vraag was alleen of matty mee moet naar de DA, omdat ze de zelfde pillen al 2 keer eerder gehad heeft.
en jij weet genoeg? dacht je dat? hm... ok... alwetende marion?
als ik een hondje ophaal bij een 'echte fokker' ga ik er vanuit dat ik toch een (op dat moment) gezonde hond krijg. et enige dat mij verteld is, is dat ze een lichte hartruis heeft.
verder is er niks verteld over haar lichamelijke gesteldheid. waar ik dus lekker zelf achter mocht komen, dingen die er vanaf de geboorte al geweest zijn, dus die 'fokker' wist dat. die was dus al lang blij van de hond af te zijn.
toen matty hier al een poos was kwam ik erachter wat die 'fokker' allemaal uitvreet. en ze heeft dus ook mij een zieke hond meegegeven.
en nee, daar heb ik niet voor gekozen.
wat NIET betekend dat ik niet van der hou! ik zou er ook zeker alles voor doen om haar gelukkig en gezond te houden/krijgen.
maarja, jij weet genoeg he?
en ik weet dat et geen auto is hoor!!
heb ik ergens gezegd dat ik haar ging volpompen met gif? neej... de vraag was alleen of matty mee moet naar de DA, omdat ze de zelfde pillen al 2 keer eerder gehad heeft.
en jij weet genoeg? dacht je dat? hm... ok... alwetende marion?
als ik een hondje ophaal bij een 'echte fokker' ga ik er vanuit dat ik toch een (op dat moment) gezonde hond krijg. et enige dat mij verteld is, is dat ze een lichte hartruis heeft.
verder is er niks verteld over haar lichamelijke gesteldheid. waar ik dus lekker zelf achter mocht komen, dingen die er vanaf de geboorte al geweest zijn, dus die 'fokker' wist dat. die was dus al lang blij van de hond af te zijn.
toen matty hier al een poos was kwam ik erachter wat die 'fokker' allemaal uitvreet. en ze heeft dus ook mij een zieke hond meegegeven.
wat NIET betekend dat ik niet van der hou! ik zou er ook zeker alles voor doen om haar gelukkig en gezond te houden/krijgen.
maarja, jij weet genoeg he?
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Sinds wanneer kun je ergens garantie krijgen op een leven wezen?Fiepje schreef: als ik een hondje ophaal bij een 'echte fokker' ga ik er vanuit dat ik toch een (op dat moment) gezonde hond krijg.
Ik zou naar de DA gaan.
Je kan er nu wel pijnstillers in stoppen omdat ze die eerder voor groeipijnen heeft gekregen, maar er kan nu wel iets anders aan de hand zijn.

- starfleet
- Erelid
Je hebt twee honden en als je dan geen potje hebt voor een fotootje, het gaat immers niet om een kostbare operatie, dan vind ik dat vrij onverantwoord. Zeker als je hondje pijn heeft, daar ga je toch niet mee aanmodderen. Als ze gebeten wordt en hechtingen nodig heeft laat je haar toch ook niet leegbloeden omdat je geld tekort hebt.Fiepje schreef:
zeg, ga jij es ff je frustratie op iemand anders afreageren!
ik stel alleen maar een vraag hoor...
en ja, ik weet dat een hond geld kost, maar ik heb niet gekozen voor al haar verborgen gebreken!
als je de achtergrond van iemand of van een hond niet kent, hou dan je smoel...![]()
Daarbij is het gevaarlijk om je hond vol te stoppen met pijnstillers als je niet weet wat er scheelt. Ze gaat zich dan niet eens ontzien en god weet wat er aan de hand is.
Anne
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Nee, en dus? Wie kiest daar wel voor dan? En als ik je zo over die fokker hoor zal die de kosten voorvloeiende uit hd ed/of ed niet gaan vergoeden. Wat dan? Spuit erin want je hebt niet gekozen voor die verborgen gebreken?Fiepje schreef:en ja, ik weet dat een hond geld kost, maar ik heb niet gekozen voor al haar verborgen gebreken!

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik vind deze zin ook een beetje kort door de bocht gesteld. Kom je hond bij een rasfokker vandaan die is aangesloten bij een rasvereniging?Fiepje schreef:en ja, ik weet dat een hond geld kost, maar ik heb niet gekozen voor al haar verborgen gebreken!
Toen wij kozen voor Megan was zij een gezonde hond van 13 maanden oud. Ze was een herplaatsertje van de fokster.
Toen ze 10 maanden bij ons was kreeg Megan epilepsie. Het gen dat epilepsie veroorzaakt heeft er ook al vanaf de geboorte ingezeten, maar ja..........., ik ben geen Jomanda die dat kan voorzien (en de fokster trouwens ook niet!).
Moet ik die epilepsie dan maar zien als een verborgen gebrek dat me inmiddels al duizenden euro's aan onderzoeken heeft gekost?! Nee natuurlijk niet!!! En nee........., ik heb hier inderdaad niet voor gekozen, maar Megan ook niet en we doen het er gewoon mee. Daarnaast probeer ik middels onderzoeken en medicatie ervoor te zorgen dat Megan zo veel mogelijk als een "normale hond" kan leven, want ze heeft epilepsie, maar verder is ze zo gezond als een vis.
En als er een onderzoek nodig is, dan gebeurt dat onderzoek (al moet ik er zelf droog brood voor eten!).
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Fiepje
- Zeer actief
voor de laatste keer, ik heb mn hond niks gegeven, ik stelde hier enkel en alleen de vraag of dat mocht.
wat die verborgen gebreken betreft. die waren voor mij verborgen. zeker niet voor de fokker!
en ja, het is een rasfokker aangesloten bij de rasvereniging.
ik heb geen problemen met een zieke hond, (wat betekend dat ik em niet zou dumpen enz..)
vind alleen dat deze fokker waardeloos is, en niet mag fokken... maja...
en ja, ik ga binnenkort met mn hond naar de DA, ik kan het alleen momenteel niet betalen. prachtig dat jullie allemaal genoeg geld hebben om met je hond naar de DA te gaan, maar er zijn mensen die dat niet hebben. (en als mn hond aangevallen zou worden dan laat ik em dus echt niet leegbloeden!)
en in dit geval moest ik een keuze maken wie eerst naar de DA moest. en het konijn was een noodzakelijker geval.
maar bedankt voor de zeer nuttige antwoorden
et konijn leeft nog hoor, mocht iemand et een bal kunnen schelen...
wat die verborgen gebreken betreft. die waren voor mij verborgen. zeker niet voor de fokker!
en ja, het is een rasfokker aangesloten bij de rasvereniging.
ik heb geen problemen met een zieke hond, (wat betekend dat ik em niet zou dumpen enz..)
vind alleen dat deze fokker waardeloos is, en niet mag fokken... maja...
en ja, ik ga binnenkort met mn hond naar de DA, ik kan het alleen momenteel niet betalen. prachtig dat jullie allemaal genoeg geld hebben om met je hond naar de DA te gaan, maar er zijn mensen die dat niet hebben. (en als mn hond aangevallen zou worden dan laat ik em dus echt niet leegbloeden!)
en in dit geval moest ik een keuze maken wie eerst naar de DA moest. en het konijn was een noodzakelijker geval.
maar bedankt voor de zeer nuttige antwoorden
et konijn leeft nog hoor, mocht iemand et een bal kunnen schelen...
-
Melanie 74
Kun je niet met de DA wat afspreken over de betalingen
Als je jonge hond mankt is het misschien toch verstandiger om het na te laten kijken bij de DA.
Ik zat twee weken terug bij de DA omdat ik bang was dat ze kennelkuch had, bleek ze volkomen gezond
maar ben blij dat zeker te weten.
Huisdieren kosten nu eenmaal geld en ze zijn afhankeling van ons of ze de zorg krijgen waar ze eigenlijk recht op hebben.
Als je jonge hond mankt is het misschien toch verstandiger om het na te laten kijken bij de DA.
Ik zat twee weken terug bij de DA omdat ik bang was dat ze kennelkuch had, bleek ze volkomen gezond
Huisdieren kosten nu eenmaal geld en ze zijn afhankeling van ons of ze de zorg krijgen waar ze eigenlijk recht op hebben.
- Fiepje
- Zeer actief
daar had ik zelf nog niet bedacht!Melanie 74 schreef:Kun je niet met de DA wat afspreken over de betalingen![]()
Ik zat twee weken terug bij de DA omdat ik bang was dat ze kennelkuch had, bleek ze volkomen gezondmaar ben blij dat zeker te weten.
een betalingsregeling zou idd uitkomst kunnen bieden!
ben het overigens met je eens dat huisdieren afhankelijk zijn van ons, en dat je beter een keer te vaak naar de DA kan rennen dan een keer te weinig...
ik weet ook dat ze geld kosten, dat wist ik van tevoren, en normaalgesproken heb ik dat geld ook. het is alleen erg slechte timing, en helemaal omdat er nu 2 tegelijk zijn (konijn en hond)
bedankt voor je reactie
- markdh
- Zeer actief
Ben het eens met wat Marion zegt,niet gaan klooien met huismiddeltjes.Denk dat je beter even met je hond naar de DA moet gaan en misschien is t ook mogelijk samen te gaan (zowel konijn,als je hond).Het hoeft niets te zijn maar beter voorzorg nemenMarion. schreef:Tuurlijk! Prop je jonge hondje maar zomaar vol met pijnstillersFiepje schreef:nou moet ik toevallig morgen naar de DA met een konijn, zou ik van de DA pijnstillers mee kunnen krijgen denken jullie? of moet ie matty ook echt zien.![]()

- Fiepje
- Zeer actief
thanks voor je reactie.
ik heb vanmiddag wel even gevraagd wat et ongeveer kost, het komt ongeveer uit tussen de 75 en 100 euro. wat best een hoop geld is...
maar zal (zeer) binnenkort een afspraak maken!
konijn moet waarschijnlijk binnenkort geopereerd worden
ik zal eens informeren naar een betalingsregeling.
ik heb vanmiddag wel even gevraagd wat et ongeveer kost, het komt ongeveer uit tussen de 75 en 100 euro. wat best een hoop geld is...
maar zal (zeer) binnenkort een afspraak maken!
konijn moet waarschijnlijk binnenkort geopereerd worden
ik zal eens informeren naar een betalingsregeling.
-
Melanie 74
Fiepje schreef:daar had ik zelf nog niet bedacht!Melanie 74 schreef:Kun je niet met de DA wat afspreken over de betalingen![]()
Ik zat twee weken terug bij de DA omdat ik bang was dat ze kennelkuch had, bleek ze volkomen gezondmaar ben blij dat zeker te weten.
Huisdieren kosten nu eenmaal geld en ze zijn afhankeling van ons of ze de zorg krijgen waar ze eigenlijk recht op hebben.![]()
een betalingsregeling zou idd uitkomst kunnen bieden!![]()
ben het overigens met je eens dat huisdieren afhankelijk zijn van ons, en dat je beter een keer te vaak naar de DA kan rennen dan een keer te weinig...
ik weet ook dat ze geld kosten, dat wist ik van tevoren, en normaalgesproken heb ik dat geld ook. het is alleen erg slechte timing, en helemaal omdat er nu 2 tegelijk zijn (konijn en hond)
bedankt voor je reactie
Enerzijds begrijp ik je ook wel, wij hebben drie honden en 4 katten en soms komt het eigenlijk niet zo goed uit. Maar wij kunnen met onze dierenarts altijd iets afspreken daarover.
Laat je het even weten ??
-
marx-7
- Actief
- Mijn ras(sen): Als het maar 4 poten en een staart heeft
Dat is ´t hem nou net. Meestal komt het niet goed uit of je moet ver boven modaal verdienen wil het je niets uitmaken. Je wil niet weten wat ik allemaal met Baldo heb meegemaakt en geld gespendeerd aan doctorskosten voor dat beest
Gebroken borstbeen, gebroken voorpoot, opspelende prostaat, gestoken door 1 of ander beest waardoor mijn labrador in 1 uur tijd leek op een sharpei door allergische reactie. En uiteraard altijd in het weekend
En om nou hele mensenmassa´s voor te zijn die wat zich afvragen wat ik met de hond doe.....dit beest is zo gek als een deur. Tegen een boom gerend....gebroken borstbeen, veel te hoog gesprongen,.....gebroken poot en noem maar op. Hij heeft er trouwens geen barst van geleerd want hij huppelt en springt nog steeds fier en vrolijk rond
Maar nu komt het, deze honden zijn alles voor me en als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat als het op hen aankomt me het geld geen zak interesseert. Ik snap best dat er grenzen zijn, maar ik zou geen risico´s lopen en het misschien verergeren.
En nee, ik ben niet rijk maar gewoon Jan Modaal
Gebroken borstbeen, gebroken voorpoot, opspelende prostaat, gestoken door 1 of ander beest waardoor mijn labrador in 1 uur tijd leek op een sharpei door allergische reactie. En uiteraard altijd in het weekend
En om nou hele mensenmassa´s voor te zijn die wat zich afvragen wat ik met de hond doe.....dit beest is zo gek als een deur. Tegen een boom gerend....gebroken borstbeen, veel te hoog gesprongen,.....gebroken poot en noem maar op. Hij heeft er trouwens geen barst van geleerd want hij huppelt en springt nog steeds fier en vrolijk rond
Maar nu komt het, deze honden zijn alles voor me en als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat als het op hen aankomt me het geld geen zak interesseert. Ik snap best dat er grenzen zijn, maar ik zou geen risico´s lopen en het misschien verergeren.
En nee, ik ben niet rijk maar gewoon Jan Modaal

Max (RIP)..........Baldo (RIP)...............Senna
-
jidde
-
jidde
- Fiepje
- Zeer actief
solo zegt me zeker iets, maar nee, die heb ik niet gesprokenjidde schreef:goh laat me raden wie jij gesproken hebt?? zegt solo jou ietsFiepje schreef: toen matty hier al een poos was kwam ik erachter wat die 'fokker' allemaal uitvreet. en ze heeft dus ook mij een zieke hond meegegeven.
er zullen heus goede honden vandaan komen, maar ook te veel 'slechte' honden...
konijn heeft het niet gered trouwens
-
Pete_the_Vet
- geregistreerd lid
best even naar de DA
Bij een jonge Duitse Herder die mankt, denk ik meteen het ergste: OCD of Heupdysplasie
- Fiepje
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Natuurlijk is dat veel geld, maar als je dit soort bedragen al niet kunt uitgeven aan medische kosten voor je hond, hoop ik van harte voor jou en voor je hond dat deze nooit ècht wat gaat mankeren! 100 Euro is namelijk helemaal niets als een groot ras ècht wat mankeert. Voor een operatie ben je bijvoorbeeld al snel het vijf-voudige kwijt. En wat dacht je van eventuele medicatie en nazorg die daar nog bij komt?Fiepje schreef:ik heb vanmiddag wel even gevraagd wat et ongeveer kost, het komt ongeveer uit tussen de 75 en 100 euro. wat best een hoop geld is...
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
LunaLover
- Actief
ik kan maar 1 ding zeggen............................
ik herken deze situatie....en niemand heeft een geldboom in de tuin staan.en iedereen word wel eens flink genaaid door een fokker of broodfokker.niet alle honden zijn slecht die er vandaan komen..
ik ben ook genaaid zeg maar.jaja ik weet het eige schuld.die discussie heb ik ook al gehad.maar probeer een regeling met je dierenarts te krijgen financieel.ze hebben daar echt wel begrip voor.
gelukkig hebben mijn vrienden me geholpen met alle dure operatie,s.
maar zeg nu zelf.....je houd toch van je dier?
ik ben an mening dat jij zeker van je hond houd en je alles voor je dier over hebt.ook het konijntje ondanks die overleden is..
sterkte
ik herken deze situatie....en niemand heeft een geldboom in de tuin staan.en iedereen word wel eens flink genaaid door een fokker of broodfokker.niet alle honden zijn slecht die er vandaan komen..
ik ben ook genaaid zeg maar.jaja ik weet het eige schuld.die discussie heb ik ook al gehad.maar probeer een regeling met je dierenarts te krijgen financieel.ze hebben daar echt wel begrip voor.
gelukkig hebben mijn vrienden me geholpen met alle dure operatie,s.
maar zeg nu zelf.....je houd toch van je dier?
ik ben an mening dat jij zeker van je hond houd en je alles voor je dier over hebt.ook het konijntje ondanks die overleden is..
sterkte
-
Mojuan
- Zeer actief
Wat een stel kleuters hier op dit forum zeg!!
Altijd als iemand serieus advies vraagt en de beste bedoelingen heeft moeten er weer een aantal mensen vreselijk neerbuigend reageren.
Geef toch gewoon het juiste advies of hou gewoon wijselijk je grove smoel dicht!
Ik begrijp je situatie maar al te goed.
Ik weet uiteraard niet wat er precies aan de hand is dat je momenteel even geen geld hebt, maar zelf zit ik nu ook met geldproblemen en ik heb twee honden.
Toen ik de honden kocht had ik ruimschoots voldoende geld.
Zelfs zo veel dat ik eventueel elke maand wel een operatie van 400 euro zou kunnen dokken.
Momenteel heb ik een schuld te wijten aan een ex van me die het nodig vond om met mijn telefoon een enorme rekening te maken en ik heb een baantje waar ik heel weinig mee verdien.
Maar hoe dan ook probeer ik alles voor mijn honden te doen.
Ik eet elke dag bij anderen zodat ik mijn dieren te vreten kan geven!!!!!
En een operatie zou ik nu ook niet kunnen betalen.
Ik heb twee maanden te laat mijn hond laten inenten omdat ik moest sparen hiervoor!!!!
Tja, dus nu ben ik ook slecht, want ik had moeten weten dat een hond geld kost, en ik had van te voren moeten bedenken dat het wel eens mogelijk zou zijn dat eventueel in de toekomst onverwachts ik ineens geen geld meer zou kunnen hebben.......
Stelletje schijnheiligen!
Ik hoop dat jullie zelf eens zo'n situatie meemaken en hopeloos moeten toezien hoe je hond pijn heeft terwijl je buiten je eigen schuld om geen cent meer hebt, geen nagel om aan je vuile reet te krabben!!!!!
Denk eerst eens na voor je begint te roepen, het is zo makkelijk om negatief te doen, zo makkelijk om te oordelen.
Veel te makkelijk voor sommigen hier....
Ik durf te wedden dat als je plotseling geen geld meer hebt, dat je wanhopig bent, dat het heel veel pijn doet en de tranen je in de ogen springen omdat je weet dat je je geliefde viervoeter niet meer kunt bieden wat altijd wel hebt gekund......
Denk hier maar eens heel goed over na, en laat het tot je doordringen...
Ooit komt er een dag dat je beseft hoe je hebt gereageerd tegen mensen zoals wij................... en dan heb je hopelijk zoveel spijt dat het enorm veel pijn doet in je hart!!!!!
En als laatste maar zeker niet onbelangrijkst:
Heel veel sterkte met het verlies van je konijn, en ik hoop echt voor je dat je Matty zo snel mogelijk kunt helpen, ik weet hoe vreselijk het is als je niet voor je schat kunt doen wat je zo graag wilt...
Altijd als iemand serieus advies vraagt en de beste bedoelingen heeft moeten er weer een aantal mensen vreselijk neerbuigend reageren.
Geef toch gewoon het juiste advies of hou gewoon wijselijk je grove smoel dicht!
Ik weet uiteraard niet wat er precies aan de hand is dat je momenteel even geen geld hebt, maar zelf zit ik nu ook met geldproblemen en ik heb twee honden.
Zelfs zo veel dat ik eventueel elke maand wel een operatie van 400 euro zou kunnen dokken.
Momenteel heb ik een schuld te wijten aan een ex van me die het nodig vond om met mijn telefoon een enorme rekening te maken en ik heb een baantje waar ik heel weinig mee verdien.
Ik heb twee maanden te laat mijn hond laten inenten omdat ik moest sparen hiervoor!!!!
Tja, dus nu ben ik ook slecht, want ik had moeten weten dat een hond geld kost, en ik had van te voren moeten bedenken dat het wel eens mogelijk zou zijn dat eventueel in de toekomst onverwachts ik ineens geen geld meer zou kunnen hebben.......
Ik hoop dat jullie zelf eens zo'n situatie meemaken en hopeloos moeten toezien hoe je hond pijn heeft terwijl je buiten je eigen schuld om geen cent meer hebt, geen nagel om aan je vuile reet te krabben!!!!!
Denk eerst eens na voor je begint te roepen, het is zo makkelijk om negatief te doen, zo makkelijk om te oordelen.
Ik durf te wedden dat als je plotseling geen geld meer hebt, dat je wanhopig bent, dat het heel veel pijn doet en de tranen je in de ogen springen omdat je weet dat je je geliefde viervoeter niet meer kunt bieden wat altijd wel hebt gekund......
Ooit komt er een dag dat je beseft hoe je hebt gereageerd tegen mensen zoals wij................... en dan heb je hopelijk zoveel spijt dat het enorm veel pijn doet in je hart!!!!!
Heel veel sterkte met het verlies van je konijn, en ik hoop echt voor je dat je Matty zo snel mogelijk kunt helpen, ik weet hoe vreselijk het is als je niet voor je schat kunt doen wat je zo graag wilt...

-
myriam1
- Actief
-
Mojuan
- Zeer actief
Kijk, zo kan het dus ook, en hier heeft de eigenaar van Matty ook iets aan. Bedankt!!!!!!!!!!myriam1 schreef:Ik zou als ik jou was ook eens op de Duitse herder-site kijken er zijn ook andere afwijkingen die dit kunnen veroorzaken en waar geen operatie of foto
voor nodig is.
En geld, het is het slijk der aarde.
Myriam
Zie je dat er mensen zijn die achter je staan, we zijn niet allemaal van staal hier hoor......

-
estelle
Sorry hoor maar wat een achtelijke reactie.Paulala schreef:Wat een stel kleuters hier op dit forum zeg!!
Die herder mankt, hij heeft dus pijn. Als je hond (of whatever) pijn heeft ga je naar de DA toe, simpel als dat.
En nee wij hebben ook vrijwel geen geld, kunnen net elke maand rondkomen that's it.
Afgelopen paar dagen werd mijn ene hond doodziek en dus ga ik naar de DA ookal hebben we geen geld. En nu is mijn hond dus geopereerd a 500 euro. De maand ervoor mijn DH een slagaderlijke bloeding; operatie a 400 euro wat we net afbetaald hadden.
Maar ja misschien bof ik ook met mijn DA waarbij ik kan betalen wanneer ik wil en in hoeveel termijnen ik wil.
-
Mojuan
- Zeer actief
Juist jij zou daarom moeten begrijpen hoe de situatie kan zijn. . . .estelle schreef:Sorry hoor maar wat een achtelijke reactie.Paulala schreef:Wat een stel kleuters hier op dit forum zeg!!
Die herder mankt, hij heeft dus pijn. Als je hond (of whatever) pijn heeft ga je naar de DA toe, simpel als dat.
En nee wij hebben ook vrijwel geen geld, kunnen net elke maand rondkomen that's it.
Afgelopen paar dagen werd mijn ene hond doodziek en dus ga ik naar de DA ookal hebben we geen geld. En nu is mijn hond dus geopereerd a 500 euro. De maand ervoor mijn DH een slagaderlijke bloeding; operatie a 400 euro wat we net afbetaald hadden.
Maar ja misschien bof ik ook met mijn DA waarbij ik kan betalen wanneer ik wil en in hoeveel termijnen ik wil.
en doodziek of een slagaderlijke bloeding dat is een noodsituatie, daarvoor zou ik ook direct gaan!