Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Barfdag 20 januari 2007

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Geer schreef:Niemand wil betalen, alles is te duur. Altijd. Maakt niet uit of het 20 euro voor een lezing van Mogens of Londsdale is, of 65 euro voor een compleet verzorgde dag met 6 sprekers.
onzin, ik ga 2 dec. ook naar een seminair voor 20 euro, prima... maar duurder had het ook niet moeten zijn. :19: Geld groeit me niet op m'n rug en zo wordt het niet erg bereikbaar voor veel mensen en dat is toch wat je ermee wil lijkt me toch?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Scooby schreef:
Golden Stanley schreef:Ik vind dat geen zeuren, maar je kan ook niet verwachten dat mensen staan te trappelen voor zo'n prijs voor iets wat het merendeel al kent. :denken:
Ik neem aan dat de mensen die het al kennen er zowiezo al niet heen gaan, dus dan maakt de prijs voor hen toch niet uit?
Juist wel, om ze een keer te zien (s)preken over rauwe voeding en veel barfers/KVV'ers nemen KC-leden mee, stagiaires van hondentrimsalons etc.etc.
En voor nieuwkomers is die prijs een enorme barrière en moet je vooraf flink wat marketing verzetten om die binnen te halen.
Heel eerlijk, ik durf die aankondiging niet op mijn website kwijt. Ik vind dat mensen afschrikken, alleen al door de prijs.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Golden Stanley schreef:
Scooby schreef:
Golden Stanley schreef:Ik vind dat geen zeuren, maar je kan ook niet verwachten dat mensen staan te trappelen voor zo'n prijs voor iets wat het merendeel al kent. :denken:
Ik neem aan dat de mensen die het al kennen er zowiezo al niet heen gaan, dus dan maakt de prijs voor hen toch niet uit?
Juist wel, om ze een keer te zien (s)preken over rauwe voeding en veel barfers/KVV'ers nemen KC-leden mee, stagiaires van hondentrimsalons etc.etc.
En voor nieuwkomers is die prijs een enorme barrière en moet je vooraf flink wat marketing verzetten om die binnen te halen.
Heel eerlijk, ik durf die aankondiging niet op mijn website kwijt. Ik vind dat mensen afschrikken, alleen al door de prijs.
Ja, voor mensen die net met Barf beginnen, kan het inderdaad een obstakel zijn dat de prijs zo hoog is. Dat ben ik met je eens. Maar jij schreef dat je het veel geld vond voor iets wat het merendeel van de mensen al kent. Ik denk dat die mensen er zowiezo niet heen gaan als ze het al kennen, toch?
Ik heb de aankondiging wel op onze website gezet. Mensen kunnen altijd zelf beslissen wat ze wel of niet willen uitgeven, toch?
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Scooby schreef:
Golden Stanley schreef:
Scooby schreef:
Ja, voor mensen die net met Barf beginnen, kan het inderdaad een obstakel zijn dat de prijs zo hoog is. Dat ben ik met je eens. Maar jij schreef dat je het veel geld vond voor iets wat het merendeel van de mensen al kent. Ik denk dat die mensen er zowiezo niet heen gaan als ze het al kennen, toch?
Ik heb de aankondiging wel op onze website gezet. Mensen kunnen altijd zelf beslissen wat ze wel of niet willen uitgeven, toch?
Ik denk dat juist de mensen die het al kennen er op af gaan om bepaalde sprekers real life te zien en nieuwkomers meeloodsen. Is op zich niet verkeerd natuurlijk en ook omdat het nu perfect centraal ligt. Dat is tot nog toe het enige voordeel. Ik ben al een tijdje bezig bepaalde mensen in KC-kringen warm te krijgen, maar ik weet zeker dat die blijven steken op zo'n prijs. Dat is erg jammer.
BT Golden
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Als ik die dag zou kunnen gaan, dan zou ik gelijk gaan. Hellaas zit ik op school, in het eind-examen jaar en kan ik de lessen niet missen. Zijn een paar nieuwe vakken die ik krijg en die belangrijk zijn. Het vak gemist, kennis gemist. Het diploma gehaald, betekend voorlopig niet naar school en lekker de zaterdags iets leuks doen met Bentie. Ik doe een 3-jarige deeltijd-opleiding op zaterdag.

Geld zou voor mij niets uitmaken, als ik er wijzer van wordt. De gezondheid van mijn hond is het belangrijkst. Ik vind het leuk om leuke dingen voor mijn woef te kopen en dat kost ook geld. Maakt niet uit, als Bentie maar gelukkig is en gezond.
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Julia en Bentie schreef:
Geld zou voor mij niets uitmaken, als ik er wijzer van wordt. De gezondheid van mijn hond is het belangrijkst. Ik vind het leuk om leuke dingen voor mijn woef te kopen en dat kost ook geld. Maakt niet uit, als Bentie maar gelukkig is en gezond.
Tuurlijk meid,maar dan moet je dat geld WEL hebben!Het bedrag wat hier voor 1 dag gevraagd word daar kan mijn gezin een week van eten.Goh wat zal ik dan kiezen denk je?Een dagje naar geleuter luisteren of mijn gezin te eten geven? :roll:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:Een dagje naar geleuter luisteren of mijn gezin te eten geven? :roll:
Nou, geleuter zal het vast niet zijn die dag, verwacht ik? (Los van het feit dat jij zelf nog altijd mag bepalen waar je je geld aan uitgeeft, net zoals een ander dat mag doen.)
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Mauyak schreef:
Julia en Bentie schreef:
Tuurlijk meid,maar dan moet je dat geld WEL hebben!Het bedrag wat hier voor 1 dag gevraagd word daar kan mijn gezin een week van eten.Goh wat zal ik dan kiezen denk je?Een dagje naar geleuter luisteren of mijn gezin te eten geven? :roll:
Mja, en andere mensen hebben het geld wel. Of wel ervoor over. Een dagje Efteling daar kan ik ook een week van eten, of van een popconcert, of een avondje kroegen, of een volle tank naar opa en oma, of een kappersbeurt, of een bioscoopje. Dat iemand het geld niet heeft wil nog niet zeggen dat het het geld niet waard is. Vind ik.
Mauyak

Geer schreef:
Mauyak schreef:
Julia en Bentie schreef:
Mja, en andere mensen hebben het geld wel. Of wel ervoor over. Een dagje Efteling daar kan ik ook een week van eten, of van een popconcert, of een avondje kroegen, of een volle tank naar opa en oma, of een kappersbeurt, of een bioscoopje. Dat iemand het geld niet heeft wil nog niet zeggen dat het het geld niet waard is. Vind ik.
Jij zal het wel het geld waard vinden omdat je de spreekster persoonlijk kent(ik meen eens gelezen te hebben dat je zelfs voor haar hebt gewerkt) :wink: Maar ik ben bang dat ik het 't niet waard vind omdat ik de antwoorden die ze geeft op een ander forum,ook niet echt zo geweldig vind.Er was een discussie over haar boek en ze kon de argumenten die er waren tegen haar boek niet eens verdedigen.Zo iemand vind ik dus geen 75 euro waard om naar te luisteren.Maar als andere wel die behoefte voelen dan zou ik zeggen ga vooral!Ik geef die 75 euro liever uit aan mijn gezinnetje :ok:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Mauyak schreef:
Geer schreef:
Mauyak schreef:
Julia en Bentie schreef:
Jij zal het wel het geld waard vinden omdat je de spreekster persoonlijk kent(ik meen eens gelezen te hebben dat je zelfs voor haar hebt gewerkt) :wink: Maar ik ben bang dat ik het 't niet waard vind omdat ik de antwoorden die ze geeft op een ander forum,ook niet echt zo geweldig vind.Er was een discussie over haar boek en ze kon de argumenten die er waren tegen haar boek niet eens verdedigen.Zo iemand vind ik dus geen 75 euro waard om naar te luisteren.Maar als andere wel die behoefte voelen dan zou ik zeggen ga vooral!Ik geef die 75 euro liever uit aan mijn gezinnetje :ok:
Ja ik heb tot een jaar geleden voor Tannetje gewerkt en ja ik vind haar aardig, maar dat terzijde. En uiteraard ben jij vrij om van iemand te vinden wat jij vindt!

Het IS ook een hoop geld. Ik weet ook nog niet of ik wel ga, omdat ik nu ook niet bepaald in de omstandigheden verkeer dat ik het met emmers tegelijk uit kan geven, in tegendeel.

Waar het mij eigenlijk meer om te doen is, en dat is wat ik bedoel met mijn eerste posting, is dat het - wat je ook organiseert of opzet op het gebied van rauw - ALTIJD gezeik oproept. En vaak niet eens inhoudelijk, nee, vaak hebben bepaalde mensen gewoon even de drang om hun gal te spuwen. Neem de eerste posting van Ignit, waarin met koeienletters staat dat het een KVV dag is. Dat vind ik lulkoek van de bovenste plank, dat zeg je alleen maar om iemand zwart te maken. Ik heb inderdaad bij Tannetje gewerkt en ik weet als geen ander wat zij aanraadt: zelf samenstellen, indien mogelijk. Ze heeft er notabene een boekje over geschreven. Los van de prijs - al was het een tientje geweest - zou er evenveel 'kritiek' zijn gekomen. Toen wij, Tannetje en ik, een tijdje geleden de lezing van Mogens organiseerden en daar 35 euro voor vroegen waar de zaal, de lunch, thee, koffie, koekjes en borrel, de kosten voor Mogens, zijn overnachting en zijn diner exact van konden worden betaald moest ik me overal verdedigen tegen boze tongen die beweerden 'dat wij vast hele dure broodjes smeerden'. En dat vind ik jammer. Ik vind dat er best meer aandacht mag komen voor rauwe, zelf samengestelde, voeding. En ik denk dat alle verschillende 'stromingen' eigenlijk hetzelfde willen, dus vind ik het zonde dat het door persoonlijke fetes afgunst of weet-ik-wat altijd zo'n negatief randje moet krijgen.
Mauyak

Geer schreef:
Mauyak schreef:
Geer schreef:
Mauyak schreef:Tuurlijk meid,maar dan moet je dat geld WEL hebben!Het bedrag wat hier voor 1 dag gevraagd word daar kan mijn gezin een week van eten.Goh wat zal ik dan kiezen denk je?Een dagje naar geleuter luisteren of mijn gezin te eten geven? :roll:
Ja ik heb tot een jaar geleden voor Tannetje gewerkt en ja ik vind haar aardig, maar dat terzijde. En uiteraard ben jij vrij om van iemand te vinden wat jij vindt!

Het IS ook een hoop geld. Ik weet ook nog niet of ik wel ga, omdat ik nu ook niet bepaald in de omstandigheden verkeer dat ik het met emmers tegelijk uit kan geven, in tegendeel.

Waar het mij eigenlijk meer om te doen is, en dat is wat ik bedoel met mijn eerste posting, is dat het - wat je ook organiseert of opzet op het gebied van rauw - ALTIJD gezeik oproept. En vaak niet eens inhoudelijk, nee, vaak hebben bepaalde mensen gewoon even de drang om hun gal te spuwen. Neem de eerste posting van Ignit, waarin met koeienletters staat dat het een KVV dag is. Dat vind ik lulkoek van de bovenste plank, dat zeg je alleen maar om iemand zwart te maken. Ik heb inderdaad bij Tannetje gewerkt en ik weet als geen ander wat zij aanraadt: zelf samenstellen, indien mogelijk. Ze heeft er notabene een boekje over geschreven. Los van de prijs - al was het een tientje geweest - zou er evenveel 'kritiek' zijn gekomen. Toen wij, Tannetje en ik, een tijdje geleden de lezing van Mogens organiseerden en daar 35 euro voor vroegen waar de zaal, de lunch, thee, koffie, koekjes en borrel, de kosten voor Mogens, zijn overnachting en zijn diner exact van konden worden betaald moest ik me overal verdedigen tegen boze tongen die beweerden 'dat wij vast hele dure broodjes smeerden'. En dat vind ik jammer. Ik vind dat er best meer aandacht mag komen voor rauwe, zelf samengestelde, voeding. En ik denk dat alle verschillende 'stromingen' eigenlijk hetzelfde willen, dus vind ik het zonde dat het door persoonlijke fetes afgunst of weet-ik-wat altijd zo'n negatief randje moet krijgen.
Ja je hebt op sommige punten ook helemaal gelijk.Maar als Ignit zegt dat het een kvv dag is dan ben ik dan wel met haar eens.Want een producente van kvv en een verkoopster van kvv die samen een dag organiseren,dat klinkt mij dan ook als kvv dag in de oren.En er mag van mij ook best meer aandacht komen voor rauwe voeding,want het is voor mij ook nog niet helemaal duidelijk van het hoe-of-wat,ik voer het dan ook nog niet zo lang en ook niet eens iedere dag.Lees er wel veel over op div.forums.En als zo'n dag goedkoper zou zijn dan zouden er naar mijn mening meer mensen in de gelegenheid zijn om te komen luisteren.Maar ja de discussie van wel of niet te duur houd hier niet mee op,want niet iedereen heeft evenveel te besteden dus iedereen kijkt ook anders tegen de prijs aan. :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:En als zo'n dag goedkoper zou zijn dan zouden er naar mijn mening meer mensen in de gelegenheid zijn om te komen luisteren.
Los van het feit dat er meer mensen in de gelegenheid zouden zijn om het te kunnen betalen als die dag goedkoper zou zijn, is zo'n dag mijns inziens ook laagdrempeliger om te komen als het wat betaalbaarder zou zijn, denk ik? Ik vind 75 Euro namelijk heel veel geld voor zo'n dag. Ik heb het geld (gelukkig) wel, maar ik vind het echt te veel geld om uit te geven voor zo'n dag. Was het bijvoorbeeld 25-35 Euro goedkoper, dan had ik dat al heel anders gevonden.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”