Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fangio moest vanmiddag voor zijn bloedonderzoek omdat we gestopt zijn met het geven van de calcium, er mocht niet meer dan 3 weken tussen zitten omdat ze als de dood was dat het weer fout zou gaan... nou de uitslag was niet goed... het calciumlevel was wederom gevaarlijk laag... en hij krijgt nu weer een fikse dosis (tot donderdag) met vit.D en dan donderdag weer een check van zijn bloed, en als het dan weer okej is blijft hij op een onderhoudsdosering staan, hij kan dus niet meer zonder en dat willen we ook niet meer proberen ook...
Ergens voelde ik het al, ik hield al angstvallig zijn rugspieren in de peiling maar hij ging weer meer geluid maken met uitrekken, hij sliep weer vaster en meer en hij had weer minder energie, al met al tekenen die hij toen ook had voor de aanvallen...
Geen risco nemen dus
Laatst gewijzigd door cloris op 28 nov 2006 14:37, 2 keer totaal gewijzigd.
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Wendy! schreef:Jee dat is wel schrikken.
Gelukkig ben je er (hopelijk) op tijd bij en bespaar je hem (en jou) verdere aanvallen.
Blijft hij dan de rest van zijn leven op de calcium?
Ja, daarom hadden we afgesproken het 3 weken aan te kijken.. nou het kan dus niet en het zal dus nu een onderdeel van zijn eten gaan worden, de vorige onderhoudsdosis was 1 eetlepel om de dag dus dat is verder geen probleem maar dat het in 3 weken tijd zo naar beneden duikt dat hij onder het gevaarlijke peil zat was ff schrikken
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
chrico schreef:Het houd ook maar niet op he bij hem. Hopelijk lukt het nu wel
ja het was een gok of het zou lukken zonder calcium maar dat het zo drastisch zou zakken in 3 weken :N:
M@ri@nne schreef:Zitten er ook nadelen aan het geven van calcium?
In zijn geval niet omdat hij door het toedienen van het calcium op het gewone level komt, krijgt hij het niet dan is het dus binnen een maandje einde oefening want dat calcium tekort triggert ook de epileptie.. en zo'n dag als toen die zaterdag gaat Fangio niet meer redden.. vandaar
Bij een hond met normale calciumwaarde is het toedienen niet zo heel okej wat ik meekreeg vandaar ook het proberen zonder.
Vervelend, maar wees maar blij dat je er nu via 't bloedonderzoek vlot achterkomt en nu gewoon weer kan gaan doseren.
Daar deed hij 't tenslotte goed op
je weet nu wel waar je aan toe bent, ook al schrik je flink natuurlijk :N: hopenlijk stijgt het calcium niveau nu snel weer en loopt het met een sisser af
Stang schreef:Aiiiiii, dat is nog maar net op tijd... :N: pffff doodeng
Waar komt het calciumtekort vandaan Cloris? Is dat niet belangrijk om te weten welk orgaan niet goed meer functioneert?
Dat kan zoveel oorzaken hebben, in de afgelopen maanden is hij 3x binnenstebuiten gekeerd.... ik zou een scan kunnen laten maken maar dan? de normale onderzoeken geven niets afwijkends aan... hij doet het goed met het toevoegen dus ik laat het daarbij..
Fijn dat de waardes zo goed in de gaten gehouden worden, waardoor je er nu op tijd bij bent om weer calcium toe te voegen.
Het is niet leuk, maar zo kan hij weer vooruit zonder dat die akelige epilepsie weer op de loer komt liggen.
* edit: typo
Laatst gewijzigd door LongFields op 14 nov 2006 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik duim voor jullie dat het met de onderhoudsdosis goed gaat...de hond van mijn tante heeft het ook soortgelijk, die krijgt ook calcium toegediend via druppeltjes, krijgt ze het niet dan vertoont ze hersenverschijnselen, helemaal door de war, bang, piepen, tongetje hangt dan uit haar bekkie ook zij weten niet waar het vandaan komt.
Nono schreef:Shit hoor! Ik hoop dat het met een onderhoudsdosis weer op pijl komt en blijft
Nou hij heeft al even op de onderhoudsdosis gestaan en toen bleef die waarde goed dus ik ga ervan uit dat dat nu ook het geval is