Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb geen idee eerlijk gezegd, maar heeft je dierenarts je dat niet uitgelegd en voorgedaan Dat zou toch wel moeten lijkt mij!! Ik zou aan hem of haar vragen waar en hoe je het beste bloed kunt prikken en het je ook voor laten doen....
Voor een bloedsuikerprikje moet je niet in de ader prikken, maar gewoon zomaar ergens. Je hebt maar een minuskuul druppeltje nodig voor op je stripje. Ik weet niet wat voor hond je hebt, maar een oor is inderdaad wel handig, dat is meestal wat minder behaard. Probeer de prikpen een beetje schuin te houden, zodat het naaldje er niet helemaal in gaat maar een beetje schampt. Zo kan je zelf uitvinden wat nodig is voor een drupje bloed. Succes
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Goed dat je het gedaan hebt, het went vanzelf hoor!
Bij mensen wordt ook gewoon "zomaar" ergens geprikt voor het testen, dus ook niet in een ader. Meestal worden daar de zijkanten van de vingertoppen voor gebruikt.
Ik herken trouwens het slecht bloeden van bij mijzelf. Toen ik net wist dat ik suikerziekte had kreeg ik ook heel weinig bloed uit mijn vingertoppen "geperst". Naarmate mijn bloedsuikerspiegel beter gereguleerd was, ging dat beter en nu heb ik daar zelden of nooit meer een probleem mee. Ik denk dat dat bij je hond ook wel beter zal gaan als de bloedsuikerspiegel wat beter onder controle is.
Hopelijk zijn jullie er snel uit wat de beste dosering insuline voor de hond is, dan valt er prima mee te leven.
onze kat heeft nu bijna 3 jaar suikerziekte , ik spuit s'ochtens en s'avonds insuline. Als ik denk dat het wat slechter gaat met hem , neem ik hem ff mee naar de DA , die haalt wat bloed uit een ader en kijkt of het goed is.
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
jacomien schreef:Prikken in de bovenlip dus.....dicht langs de rand en na goed schoonmaken.
Heb ik dus gedaan ( moest wel even moed verzamelen!) en uiteindelijk gelukt!!Droppie bloed slecht en het heeft wel 3 prikjes geduurd!!Maar ze gaf geen kik, ze leek het niet te voelen ( stond ook wel bij die methode, maar ja....)
Ze heeft nog steeds erg hoog, 21.4 , dus er moet waarschijnlijk wel extra insuline bij
Goed gedaan
Veel succes met het regelen van Droppie!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."