Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlooienallergie
Moderator: moderatorteam
-
Eline Terra
- Vaste gebruiker
Vlooienallergie
Goedendag,
Mijn hond heeft een vlooienallergie en ik krijg het idee dat frontline niet meer werkt. Ik blijf steeds vlooien houden, overigens niet in huis. Ze neemt ze steeds mee naar huis.
Wat kan ik doen om haar vlovrij te houden.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen. Het is echt sneu, want van 1 vlo heeft ze 5 a 6 weken jeuk.
Weten jullie melk middel het beste is voor een hond met een vlooienallergie?
Gr Eline
Mijn hond heeft een vlooienallergie en ik krijg het idee dat frontline niet meer werkt. Ik blijf steeds vlooien houden, overigens niet in huis. Ze neemt ze steeds mee naar huis.
Wat kan ik doen om haar vlovrij te houden.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen. Het is echt sneu, want van 1 vlo heeft ze 5 a 6 weken jeuk.
Weten jullie melk middel het beste is voor een hond met een vlooienallergie?
Gr Eline
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het schijnt dat vlooien resistent aan het worden zijn voor de werkzame stof in Frontline,dus ik zou een ander merk proberen.
Zelf gebruik ik af en toe Exill en ze krijgen ook maandelijks een pil die de eitjes steriel maakt.Vroeger heette dat Program,nu is het geloof ik van Beaphar.
Wat ook wel helpt is knoflook door het voer dan,maar dat moet je wel met mate doen.Je kunt je hond ook-als hij ze buiten oploopt-voordat je uitgaat insmeren met teatreeoil.
Zelf gebruik ik af en toe Exill en ze krijgen ook maandelijks een pil die de eitjes steriel maakt.Vroeger heette dat Program,nu is het geloof ik van Beaphar.
Wat ook wel helpt is knoflook door het voer dan,maar dat moet je wel met mate doen.Je kunt je hond ook-als hij ze buiten oploopt-voordat je uitgaat insmeren met teatreeoil.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Eline Terra
- Vaste gebruiker
Dank je voor je reactie, van teatreeoil heb ik gehoord inderdaad. Waar kan ik dat kopen, want dat wil ik inderdaad gaan proberen.marian* schreef:Het schijnt dat vlooien resistent aan het worden zijn voor de werkzame stof in Frontline,dus ik zou een ander merk proberen.
Gr Eline
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
Eline Terra
- Vaste gebruiker
-
rubella
- Actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Hier ook een hond met een vlooienallergie
maar hier zo erg dat we hyposensibilisatiekuur aan het doen zijn, hem inspuiten met vloeistof zodat hij antistoffen aanmaakt, waarschijnlijk levenslang.
Rimpel heeft nog nooit 1 vlo gehad, neemt ze niet mee naar huis en ook in huis geen 1 vlo.
TOCH moeten die vlooieen inderdaad op afstand blijven,
als ze erop springen, 1 keer bijten en er weer af springen is dat inderdaad al genoeg voor dikke jeuk.
Rimpel stinkt hier een uur in de wind naar Tea Tree olie/zalf dus.
Knoflook door het eten.
En als we gaan wandelen spuit ik hem dus in met Tea Tree Spray.
4.99 bij de Tuinen.
Als hij een rood plekje heeft of wat dan ook smeer ik dat ook in met Tea Tree of Calendula zalf. Tea Tree zalf is vaak namelijk erg duur.
Ik ga morgen eens kijken bij de Kruidvat wat ze daar aan Tea Tree hebben...is toch een stuk goedkoper.
En als het maar stinkt he?!
Daarnaast heb ik druppels van een combi citronella met nootmuskaat (dierendrogist) dat ook een natuurlijk middel is tegen vlooien.
Als je pure Tea Tree olie hebt dan kun je hem iets verdunnen met water omdat het anders heel vettig is, maar het moet wel voldoende ruiken natuurlijk
Oftwel...stinken stinken stinken..al wat je geleerd is.
Ik ben meteen op deze toer gegaan, en hier nog nooit frontlinen of wat dan ook omdat dat dus vaak niet meer werkt of pas werkt als er een vlo is...dus dat schiet niet op, plus dat ik het liever op deze manier doe dan op een chemische manier
maar hier zo erg dat we hyposensibilisatiekuur aan het doen zijn, hem inspuiten met vloeistof zodat hij antistoffen aanmaakt, waarschijnlijk levenslang.
Rimpel heeft nog nooit 1 vlo gehad, neemt ze niet mee naar huis en ook in huis geen 1 vlo.
als ze erop springen, 1 keer bijten en er weer af springen is dat inderdaad al genoeg voor dikke jeuk.
Knoflook door het eten.
4.99 bij de Tuinen.
Als hij een rood plekje heeft of wat dan ook smeer ik dat ook in met Tea Tree of Calendula zalf. Tea Tree zalf is vaak namelijk erg duur.
Ik ga morgen eens kijken bij de Kruidvat wat ze daar aan Tea Tree hebben...is toch een stuk goedkoper.
En als het maar stinkt he?!
Daarnaast heb ik druppels van een combi citronella met nootmuskaat (dierendrogist) dat ook een natuurlijk middel is tegen vlooien.
Als je pure Tea Tree olie hebt dan kun je hem iets verdunnen met water omdat het anders heel vettig is, maar het moet wel voldoende ruiken natuurlijk
Ik ben meteen op deze toer gegaan, en hier nog nooit frontlinen of wat dan ook omdat dat dus vaak niet meer werkt of pas werkt als er een vlo is...dus dat schiet niet op, plus dat ik het liever op deze manier doe dan op een chemische manier
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
Eline Terra
- Vaste gebruiker
Die hypokuur heb ik voor Terra ook. Ze is namelijk ook allergisch voor huisstofmijt. de DA heeft mij verteld dat er voor de vlooienallergie geen hypokuur bestaat. Maar jij hebt er dus wel 1??? Ze heeft hem alleen voor de huisstofmijt.mercedes2803 schreef:Hier ook een hond met een vlooienallergie :wink:
Knoflook door het eten.
4.99 bij de Tuinen.
En als het maar stinkt he?! :wink:
Als je pure Tea Tree olie hebt dan kun je hem iets verdunnen met water omdat het anders heel vettig is, maar het moet wel voldoende ruiken natuurlijk :wink:
Ik ga ook maar knoflook door het eten doen en die olie gebruiken (als ze dat accepteert en niet gek wordt)
Heb je nu met Rimpel nooit last meer?
Gr Eline
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Raar dat jouw DA zegt dat er geen hypo kuur is voor vlooienallergie
Rimpels'spulletje is allemaal naar Duitsland opgestuurd en de vloeistof komt ook daar vandaan.
Rimpel doet het SUPER op de kuur! Hij heeft afgelopen woensdag de 1 e spuit van flesje drie gehad...dus we zitten nog steeds in de opbouwende fase.
Ik moet zeggen dat hij de laatste drie dagen toch niet lekker ging...vier weken was net te lang. dus de volgende spuit hebben we toch nog op drie en een halve week gezet nu.
Het is even afwachten hoe lang hij het trekt op de laatste spuit wat dus ook de onderhoudsdosis wordt.
Maar tot nu toe gaat het super! Ik smeer hem ook zeker niet alle dagen in met Tea tree moet ikerbij zeggen.
Het is nu kouder en hij doet het op de spuit zo goed, dat ik dus alleen de laatste week wel met Tea Tree bezig ben om ze op afstand te houden.
Rimpel vond het eerst ook niet leuk, maar hij laat het nu redelijk goed toe...ik sta ook niet uitvoerig minutenlang te smeren met dat spuitbusje hoor...het gaat erom dat ie stinkt he?~
k zou dat nog eens navragen..maar misschien heeft jouw DA wel bedoeld dat de mijtenallergie heftiger is dan de vlooien en dat de hypo kuur daar op gebasseerd is omdat in haar/zijn ogen de vlooienallergie bijzaak is? Ik zou er naar vragen waarom het zo bedacht is...
Naar mijn weten kan er een vloeistof samengesteld worden op meerdere allergieen.
Rimpels'spulletje is allemaal naar Duitsland opgestuurd en de vloeistof komt ook daar vandaan.
Rimpel doet het SUPER op de kuur! Hij heeft afgelopen woensdag de 1 e spuit van flesje drie gehad...dus we zitten nog steeds in de opbouwende fase.
Ik moet zeggen dat hij de laatste drie dagen toch niet lekker ging...vier weken was net te lang. dus de volgende spuit hebben we toch nog op drie en een halve week gezet nu.
Het is even afwachten hoe lang hij het trekt op de laatste spuit wat dus ook de onderhoudsdosis wordt.
Maar tot nu toe gaat het super! Ik smeer hem ook zeker niet alle dagen in met Tea tree moet ikerbij zeggen.
Het is nu kouder en hij doet het op de spuit zo goed, dat ik dus alleen de laatste week wel met Tea Tree bezig ben om ze op afstand te houden.
Rimpel vond het eerst ook niet leuk, maar hij laat het nu redelijk goed toe...ik sta ook niet uitvoerig minutenlang te smeren met dat spuitbusje hoor...het gaat erom dat ie stinkt he?~
k zou dat nog eens navragen..maar misschien heeft jouw DA wel bedoeld dat de mijtenallergie heftiger is dan de vlooien en dat de hypo kuur daar op gebasseerd is omdat in haar/zijn ogen de vlooienallergie bijzaak is? Ik zou er naar vragen waarom het zo bedacht is...
Naar mijn weten kan er een vloeistof samengesteld worden op meerdere allergieen.
-
Reini
- Zeer actief
Vegas heeft ook een vlooienallergie en een huisstofmijt, farinamijt, copramijt en engels raaigras allergie.
Vegas krijgt ook de hyposensibilitatiekuur nadat we een allergietest bij de dermatoloog hadden gedaan. Bij Vegas was de vlooienallergie het ergst
Ik heb nog nooit 1 vlo gezien maar het feit dat een vlo op hem springt tijdens een wandeling is al voldoende voor een allergische reactie.
Ik spuit Vegas in met anti vlo en teekspray van de Groende Os. Hij ruikt dan naar een wandelende citronella kaars (bah) en dat moet vlooien op afstand houden. Ik spuit hem in als ik in het bos ga lopen, als ik met meerdere honden ga lopen en als ik train op de hondenschool.
Frontline e.d. heb ik nooit gebruikt tegen vlooien. Ik behandelde Vegas voor de uitslag van de allergietest nooit preventief tegen vlooien en teken.
Vegas krijgt ook de hyposensibilitatiekuur nadat we een allergietest bij de dermatoloog hadden gedaan. Bij Vegas was de vlooienallergie het ergst
Ik spuit Vegas in met anti vlo en teekspray van de Groende Os. Hij ruikt dan naar een wandelende citronella kaars (bah) en dat moet vlooien op afstand houden. Ik spuit hem in als ik in het bos ga lopen, als ik met meerdere honden ga lopen en als ik train op de hondenschool.
Frontline e.d. heb ik nooit gebruikt tegen vlooien. Ik behandelde Vegas voor de uitslag van de allergietest nooit preventief tegen vlooien en teken.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
HeidiWeer
Waar ik zelf heel tevreden over ben is defendog.Dit kan je ook kopen bij de dierenarts in flessen van 250 en 500ml .Zelf koop ik die van 500ml en kost ca.25,00.Gebruik dit al jaren.
Dit spul kan je trouwens bij de meeste dierenartsen bestellen.
Sinds kort heb ik zelf een internet adres gevonden waar je dat kan bestellen.
Als je dat adres wil moet je het maar zeggen stuur ik het je wel op.
Dit spul kan je trouwens bij de meeste dierenartsen bestellen.
Sinds kort heb ik zelf een internet adres gevonden waar je dat kan bestellen.
Als je dat adres wil moet je het maar zeggen stuur ik het je wel op.
-
Diana -Max
- Vaste gebruiker