Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Barfdag 20 januari 2007
Moderator: moderatorteam
-
Rovanna
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Barfdag 20 januari 2007
Op zaterdag 20 januari 2007 organiseren Tannetje Koning en Monique Appels een Barfdag in Hotel Breukelen.
Voor wie dit tweetal nog niet kent, een korte introductie:
Tannetje Koning is holistisch dierenarts en heeft haar eigen centrum voor natuurlijke geneeswijzen voor dieren, De Oase, in Almere en speciaalzaak Natuurlijk voor Dieren in Amsterdam.
Monique Appels heeft een webwinkel met natuurlijke voeding voor honden, Canis Naturalis. Zij is kynologisch gedragstherapeut.
Ochtendprogramma:
In het ochtendprogramma wordt door Monique een inleiding gegeven over de gezondste voeding voor een hond waarin de voordelen uiteengezet worden. Daarna zal Tannetje haar boek "Voer voor carnivoren" presenteren. Het ochtendprogramma is geschikt voor iedereen maar voornamelijk bedoeld voor mensen die nog niet de overstap naar vers hebben gemaakt dan wel mensen die zich nog aan het orienteren zijn op goede voeding voor hun hond.
Middagprogramma:
De middag zal in het teken staan van het zelf samenstellen. Ook is er voldoende ruimte om te discussieren over wat wel en wat niet te geven en waarom. De middag heeft de vorm van een workshop waarbij daadwerkelijk - individueel - een menu samengesteld wordt. Voor het middagprogramma is iedereen van harte welkom maar het is voornamelijk bedoeld voor mensen die al wel de nodige basiskennis in huis hebben en graag willen discussieren over de verschillende manieren van voeren.
Kosten bedragen 75 euro voor de hele dag (inclusief lunch), 35 euro voor alleen de ochtend en 40 euro voor alleen de middag (inclusief borrel). Inschrijving kan simpelweg door het gewenste bedrag over te maken - o.v.v. Barfdag - op een van de volgende rekeningnummers:
bank: 293154473 t.n.v. DAP De Oase
giro: 7612471 t.n.v. Canis Naturalis
Na ontvangst van jouw inschrijving ontvang je een schriftelijke bevestiging met daarin het programma en een routebeschrijving. Inschrijving geschiedt op volgorde van ontvangst van de betaling en sluit op 1 januari 2007 maar wees er snel bij want er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar!
Voor wie dit tweetal nog niet kent, een korte introductie:
Tannetje Koning is holistisch dierenarts en heeft haar eigen centrum voor natuurlijke geneeswijzen voor dieren, De Oase, in Almere en speciaalzaak Natuurlijk voor Dieren in Amsterdam.
Monique Appels heeft een webwinkel met natuurlijke voeding voor honden, Canis Naturalis. Zij is kynologisch gedragstherapeut.
Ochtendprogramma:
In het ochtendprogramma wordt door Monique een inleiding gegeven over de gezondste voeding voor een hond waarin de voordelen uiteengezet worden. Daarna zal Tannetje haar boek "Voer voor carnivoren" presenteren. Het ochtendprogramma is geschikt voor iedereen maar voornamelijk bedoeld voor mensen die nog niet de overstap naar vers hebben gemaakt dan wel mensen die zich nog aan het orienteren zijn op goede voeding voor hun hond.
Middagprogramma:
De middag zal in het teken staan van het zelf samenstellen. Ook is er voldoende ruimte om te discussieren over wat wel en wat niet te geven en waarom. De middag heeft de vorm van een workshop waarbij daadwerkelijk - individueel - een menu samengesteld wordt. Voor het middagprogramma is iedereen van harte welkom maar het is voornamelijk bedoeld voor mensen die al wel de nodige basiskennis in huis hebben en graag willen discussieren over de verschillende manieren van voeren.
Kosten bedragen 75 euro voor de hele dag (inclusief lunch), 35 euro voor alleen de ochtend en 40 euro voor alleen de middag (inclusief borrel). Inschrijving kan simpelweg door het gewenste bedrag over te maken - o.v.v. Barfdag - op een van de volgende rekeningnummers:
bank: 293154473 t.n.v. DAP De Oase
giro: 7612471 t.n.v. Canis Naturalis
Na ontvangst van jouw inschrijving ontvang je een schriftelijke bevestiging met daarin het programma en een routebeschrijving. Inschrijving geschiedt op volgorde van ontvangst van de betaling en sluit op 1 januari 2007 maar wees er snel bij want er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar!
-
Golden Stanley
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Leuke dag, ik ga er even over nadenken.
Oh, en voor de mensen die de prijs te duur vinden: ik had een tijdje terug een cursusje van 1 dag via mijn werk, gewoon 2 trainers, 1 zaaltje met een man of 35 en koffie en wat broodjes tussen de middag: 365 euro.
Dus dit is niet duur.
Oh, en voor de mensen die de prijs te duur vinden: ik had een tijdje terug een cursusje van 1 dag via mijn werk, gewoon 2 trainers, 1 zaaltje met een man of 35 en koffie en wat broodjes tussen de middag: 365 euro.
Dus dit is niet duur.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Roelfien schreef:Leuke dag, ik ga er even over nadenken.
Dus dit is niet duur.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
De Felcan Hondendag is ook een hele dag vol lezingen en een uitgebreide lunch en kostte 15 Euro...
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Golden Stanley
Sorrie Roelfien, voor het aanprijzen van rauw voer vind ik dit schandalig duur.Roelfien schreef:Leuke dag, ik ga er even over nadenken.
Dus dit is niet duur.
Neemt niet weg dat deze dag me enorm boeiend lijkt, maar de prijs blijft dan toch het bewijs.
- Roelfien
- Zeer actief
-
Golden Stanley
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
-
Mauyak
fes/lou schreef:En dan mag je het boek zeker nog voor de volle prijs aanschaffen ook![]()
Die barfmethode is wel een mooie manier om snel rijk te worden met dit soort bedragen
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
De naam BARFdag is misleidend en bedrieglijk. Tannetje Koning is gehuwd met een producent van versvlees - het is een KVVdag. Mag wel hoor, maar geen mooie vlag op een modderschip leggen om de lading te bedekken.
Is net zoiets als wanneer de vrouw van Gerrit de Weerd een boekje uitgeeft onder haar meisjesnaam met wat informatie over droogvoer en rauwe voeding en een dure lezing organiseert om wat aandacht van de media te krijgen, haar boekje te verkopen, gratis monsters weg te geven en klantjes te winnen.
Sinds wanneer moet je in Nederland betalen voor reclame??
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Is net zoiets als wanneer de vrouw van Gerrit de Weerd een boekje uitgeeft onder haar meisjesnaam met wat informatie over droogvoer en rauwe voeding en een dure lezing organiseert om wat aandacht van de media te krijgen, haar boekje te verkopen, gratis monsters weg te geven en klantjes te winnen.
Sinds wanneer moet je in Nederland betalen voor reclame??
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Laatst gewijzigd door ignit op 12 nov 2006 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zoek stok!
- Zeer actief
En waarom staat de middag dan in het teken van het zelf samenstellen?ignit schreef:De naam BARFdag is misleidend.![]()
Tannetje Konging is gehuwd met de producent van een versvlees - het is dus een KVVdag.
Is net zoiets als wanneer de vrouw van Gerrit de Weerd een boekje uitgeeft met wat informatie over droogvoer en een dure lezing organiseert om haar boekje te verkopen en fgratis lnsters weg te geven.![]()
![]()
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
En wat een gedoe om de prijs zeg. Als je 'iets' met rauw voer doet, hoeft het toch geen vrijwilligerswerk te zijn?
Als je naar de film gaat, betaal je een kaartje. Ga je naar een musical, dan betaal je een kaartje. En ga je naar een lezing, dan betaal je daar ook voor. Nou nou nou, het is een schande!
Als je het er niet voor over hebt, dan ga je lekker niet. Vraag en aanbod heet dat. We leven namelijk in een land waar mensen zelf mogen weten hoeveel geld ze voor een lezing vragen en waar mensen ook zelf mogen weten of ze er naar toe gaan.

Linda, Izzie en Bram
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is de vlag om de modderschuit wat op te fleuren.Zoek stok! schreef:En waarom staat de middag dan in het teken van het zelf samenstellen?![]()
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar waarom schrijft ze dan een boekje over zelf samenstellen?ignit schreef:Dat is de vlag om de modderschuit wat op te fleuren.Zoek stok! schreef:En waarom staat de middag dan in het teken van het zelf samenstellen?![]()
![]()
![]()
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl

- Zoek stok!
- Zeer actief
En dat allemaal omdat de man van Tannetje een KVV producent is? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik zie vrouwen als individu, niet als 'vrouw van'ignit schreef:Dat is de vlag om de modderschuit wat op te fleuren.Zoek stok! schreef:En waarom staat de middag dan in het teken van het zelf samenstellen?![]()
![]()
![]()
Ignit.
www.barf-natuurlijk.nl
Ik zal het je nog gekker vertellen. Ik heb zelfs een eigen mening die regelmatig afwijkt van die van mijn vriend :N:

Linda, Izzie en Bram
-
Marion.
Tannetje is in de loop der jaren ietwat meegedraaid, zeg maar. De hang naar commercie is haar niet vreemd.Zoek stok! schreef:En dat allemaal omdat de man van Tannetje een KVV producent is? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik zie vrouwen als individu, niet als 'vrouw van'
Ik vind het een absurd bedrag voor een privé-lezing. Dat de workshops in de baas zijn tijd en geld zo duur zijn kan ik nog verantwoorden. Dit niet
Ik hoef er ook niet heen dus. Haar boekje heb ik gelezen. Helder, en lekker een uurtje gebadderd met het boekje. Toen was het uit. En nee, dank je. Op dit niveau ga ik niet naar een lezing wat me 75 euro gaat kosten.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
-
Marion.
De naam weet ik niet. Kun je hier vast wel vindenmarian* schreef:Welk merk maakt ie?ignit schreef:Tannetje Koning is gehuwd met een producent van versvlees
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja kom zeg, dit zijn belachelijke prijzen, ieder die dit ervoor over heeft prima, maar dit vind ik gewoon geldklopperij... mijn meningZoek stok! schreef:En wat een gedoe om de prijs zeg. Als je 'iets' met rauw voer doet, hoeft het toch geen vrijwilligerswerk te zijn?
Als je naar de film gaat, betaal je een kaartje. Ga je naar een musical, dan betaal je een kaartje. En ga je naar een lezing, dan betaal je daar ook voor. Nou nou nou, het is een schande!
Als je het er niet voor over hebt, dan ga je lekker niet. Vraag en aanbod heet dat. We leven namelijk in een land waar mensen zelf mogen weten hoeveel geld ze voor een lezing vragen en waar mensen ook zelf mogen weten of ze er naar toe gaan.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
't Kán nog duurder
http://www.kynotrain.nl/KynoCongres.php
Maar daar krijg je dan ook wel meer sprekers en meer onderwerpen voor
http://www.kynotrain.nl/KynoCongres.php
Maar daar krijg je dan ook wel meer sprekers en meer onderwerpen voor
Laatst gewijzigd door marian* op 12 nov 2006 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik denk Bandit.Marion. schreef:De naam weet ik niet. Kun je hier vast wel vindenmarian* schreef:Welk merk maakt ie?ignit schreef:Tannetje Koning is gehuwd met een producent van versvlees
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
We zijn terug bij het begin - toen was er ook een kvv-producent die zijn product onder de noemer BARF probeerde te verkopen en er was een hele berg
omdat hij misbruik maakte van een naam en een groep enthousiaste mensen, die hij voor zijn karretje wilde spannen om te kunnen verkopen..
Leren om zelf voer te maken doe je niet in een middag - dat is een proces. In het begin lijkt het allemaal heel ingewikkeld maar als je eenmaal begonnen bent en de slag een beetje te pakken hebt, is het een gewoonte geworden die ietsje meer tijd kost dan een bakje brok neerzetten.
Vanaf 1998 hebben duizenden mensen in Nederland gratis leren barfen via het internet - daar kun je tenminste een beroep doen op barfers als je iets niet begrijpt of niet meer precies weet hoe en wat.
Eerst was er barf-natuurlijk, toen kwam barfplaats en daarna voernatuurlijk. Nu komt er een barfdag met een dierenarts die naast winkelier ook kvv-producent is... whahaha.
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Leren om zelf voer te maken doe je niet in een middag - dat is een proces. In het begin lijkt het allemaal heel ingewikkeld maar als je eenmaal begonnen bent en de slag een beetje te pakken hebt, is het een gewoonte geworden die ietsje meer tijd kost dan een bakje brok neerzetten.
Vanaf 1998 hebben duizenden mensen in Nederland gratis leren barfen via het internet - daar kun je tenminste een beroep doen op barfers als je iets niet begrijpt of niet meer precies weet hoe en wat.
Eerst was er barf-natuurlijk, toen kwam barfplaats en daarna voernatuurlijk. Nu komt er een barfdag met een dierenarts die naast winkelier ook kvv-producent is... whahaha.
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Wat een kinnesinneignit schreef:We zijn terug bij het begin - toen was er ook een kvv-producent die zijn product onder de noemer BARF probeerde te verkopen en er was een hele berg![]()
![]()
omdat hij misbruik maakte van een naam en een groep enthousiaste mensen, die hij voor zijn karretje wilde spannen om te kunnen verkopen..
Vanaf 1998 hebben duizenden mensen in Nederland gratis leren barfen via het internet - daar kun je tenminste een beroep doen op barfers als je iets niet begrijpt of niet meer precies weet hoe en wat.![]()
Eerst was er barf-natuurlijk, toen kwam barfplaats en daarna voernatuurlijk. Nu komt er een barfdag met een dierenarts die naast winkelier ook kvv-producent is... whahaha.![]()
![]()
![]()
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Roelfien
- Zeer actief
Ignit, waarom reageer je nou zo?
We weten allemaal wel dat Tannetje eerst met Bandit begon en daarna is haar boekje over zelf rauw voer samenstellen voor je hond uitgekomen, niet andersom. En hoeveel mensen zijn er juist niet eerst aan de KVV begonnen om daarna over te stappen naar rauw voeren? Dan is het op zich toch ook helemaal niet onlogisch?
Zo werkt het gewoon: krijg ze eerst aan de KVV en laat ze daarna zien hoe het rauwe voeren het eten van de hond nog leuker en gezonder kan maken. Dus ik vind dat elkaar helemaal niet bijten.
En er wordt duidelijk aangegeven dat ze op die lezing haar boek zal promoten en dus niet Bandit. Want haar boek gaat daar helemaal niet over.
Kom op, Ignit, maak met dit soort gedoe nou niet alles stuk door mensen het gevoel te geven dat het een konkelende bende is in Barf/rauwvoeren land, waardoor je ze alleen maar kwijt raakt, in plaats van juist interesseert voor iets waar jij zelf ook van vindt dat het beter is dan brokjes.
Dat het commercieel wordt, is logisch. De markt is er voor. Moet je zien hoeveel mensen er rauw zijn gaan voeren. Die zijn op dit moment onverzadigbaar qua informatie en willen dit soort lezingen graag. Deze mensen stappen er handig op in, hartstikke goed, ben er jaloers op want er is gewoon goed geld te verdienen in het rauwe voeren. Niets mis mee.
Zo werkt het met alle consumptie waar opeens een grotere groep interesse in heeft.
En inderdaad, wat Linda zegt: de een wil het wel betalen en de ander niet, en dat is ieders goed recht.
We weten allemaal wel dat Tannetje eerst met Bandit begon en daarna is haar boekje over zelf rauw voer samenstellen voor je hond uitgekomen, niet andersom. En hoeveel mensen zijn er juist niet eerst aan de KVV begonnen om daarna over te stappen naar rauw voeren? Dan is het op zich toch ook helemaal niet onlogisch?
Zo werkt het gewoon: krijg ze eerst aan de KVV en laat ze daarna zien hoe het rauwe voeren het eten van de hond nog leuker en gezonder kan maken. Dus ik vind dat elkaar helemaal niet bijten.
En er wordt duidelijk aangegeven dat ze op die lezing haar boek zal promoten en dus niet Bandit. Want haar boek gaat daar helemaal niet over.
Kom op, Ignit, maak met dit soort gedoe nou niet alles stuk door mensen het gevoel te geven dat het een konkelende bende is in Barf/rauwvoeren land, waardoor je ze alleen maar kwijt raakt, in plaats van juist interesseert voor iets waar jij zelf ook van vindt dat het beter is dan brokjes.
Dat het commercieel wordt, is logisch. De markt is er voor. Moet je zien hoeveel mensen er rauw zijn gaan voeren. Die zijn op dit moment onverzadigbaar qua informatie en willen dit soort lezingen graag. Deze mensen stappen er handig op in, hartstikke goed, ben er jaloers op want er is gewoon goed geld te verdienen in het rauwe voeren. Niets mis mee.
Zo werkt het met alle consumptie waar opeens een grotere groep interesse in heeft.
En inderdaad, wat Linda zegt: de een wil het wel betalen en de ander niet, en dat is ieders goed recht.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.