Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bench in auto als oplossing voor wagenziekte?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
bench in auto als oplossing voor wagenziekte?
We heben Jamey normaal gesproken of voorin op schoot (als we naar training gaan) of ze zit achterin de auto op kussens met tuigje en gordel-klik-ding zodat ze naar buiten kan kijken... Als ze dat niet kan gaat ze kotsen...
Nou is ze laatst bij mn broer meegeweest in de auto naar Almelo (ruim een uur rijden van hier) en hij wilde haar per se in de bench, zodat ze niet zijn bekleding zou onderkotsen (ze kon niet alleen thuisblijven, omdat het te lang zou zijn)... En tot onze grote verbazing had ze wel wat gekwijld, maar niet gekotst.... Ze was gewoon in haar bench opgekruld gaan liggen (en kon dus niet naar buiten kijken)...
Nou is haar gewone bench wel errug groot voor in de auto, maar mn moeder vroeg zich wel af of dit dan de oplossing kan zijn voor Jamey's autoprobleem, zo ja, dan nemen we waarschijnlijk een auto-bench voor haar (waar ze natuurlijk gewoon normaal aan gewend wordt)... Deze komt dat op de achterbank te staan, aangezien van alle3 de auto's (die van mn vader, mn moeder en mn broer) de kofferbak afgesloten is van de rest van de auto...
Is dit een goede oplossing? (euh, het werkt, dus is het een goede oplossing, lijkt me, maar goed) en werkt het om een bench op de achterbank te zetten?
Nou is ze laatst bij mn broer meegeweest in de auto naar Almelo (ruim een uur rijden van hier) en hij wilde haar per se in de bench, zodat ze niet zijn bekleding zou onderkotsen (ze kon niet alleen thuisblijven, omdat het te lang zou zijn)... En tot onze grote verbazing had ze wel wat gekwijld, maar niet gekotst.... Ze was gewoon in haar bench opgekruld gaan liggen (en kon dus niet naar buiten kijken)...
Nou is haar gewone bench wel errug groot voor in de auto, maar mn moeder vroeg zich wel af of dit dan de oplossing kan zijn voor Jamey's autoprobleem, zo ja, dan nemen we waarschijnlijk een auto-bench voor haar (waar ze natuurlijk gewoon normaal aan gewend wordt)... Deze komt dat op de achterbank te staan, aangezien van alle3 de auto's (die van mn vader, mn moeder en mn broer) de kofferbak afgesloten is van de rest van de auto...
Is dit een goede oplossing? (euh, het werkt, dus is het een goede oplossing, lijkt me, maar goed) en werkt het om een bench op de achterbank te zetten?

You'll be in my heart... Always...
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als het echt wagenziekte is, dan helpt gember inderdaad heel goed.
Maar als het pure zenuwen is, dan helpt een bench ook. Yentie is in de auto een zenuwlijertje en sinds ze in de bench zit in de auto geen water meer wat in stralen uit haar bekkie loopt en geen nerveus geren.
Maar als het pure zenuwen is, dan helpt een bench ook. Yentie is in de auto een zenuwlijertje en sinds ze in de bench zit in de auto geen water meer wat in stralen uit haar bekkie loopt en geen nerveus geren.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Jacksel
- Zeer actief
Nee, tot nu toe niet... Maar dat naar buiten kijken achterin hebben we nog niet met een echt lange afstand gedaan... Bovendien als we van te voren weten dat we een stuk moeten rijden (wat dus afgelopen keer niet zo was, was een noodsituatie) houden we haar nuchter en krijgt ze metoclopramide (anti-misselijkheid)...Moos schreef:Als ze wel gekwijlt heeft lijkt mij dat ze zich iig beroerd heeft gevoelt; ondanks dat het niet tot daadwerkelijk spugen is gekomen.
Kwijlt ze ook als ze op schoot zit of als ze naar buiten kan kijken achterin?

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
Tis Jamey ook gelukt om een pilletje (die toch echt in vlees verstopt zat) uit te tuffen (en het vlees binnenhouden he)... Dus dan zal ze dat met gember ook wel doen... Wordt het toch koekies bakkenMartijn schreef:Mijn honden trappen daar niet in.Natas. schreef:Een stukje rauwe gember kan ook (verstopt in iets lekkers)Martijn schreef:Koekjes met gember er in bakken en een half uurtje van te voren een geven.
Veel honden zijn dan ineens genezen.
Die tuffen de gember gewoon weer uit.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ja, dat is mij ook eens gezegd en het werkt echtranetje schreef:neem twéé stukjes vlees![]()
In het eerste het stukje gember (of eventueel pilletje) en houd het tweede stukje vlees voor zijn neus als je het eerste geeft.
Lekkerbekken hebben dan zo'n haast dat ze het eerste stuk doorslikken om het volgende te kunnen eten

@Karin: je vergeet te zeggen dat ze ook al eens in de auto geplast heeft

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
nou, dat kan gebeuren als ze niet lekker (en ook daardoor een beetje gestresst) zijnTeckelgek schreef:Ja, dat is mij ook eens gezegd en het werkt echtranetje schreef:neem twéé stukjes vlees![]()
In het eerste het stukje gember (of eventueel pilletje) en houd het tweede stukje vlees voor zijn neus als je het eerste geeft.
Lekkerbekken hebben dan zo'n haast dat ze het eerste stuk doorslikken om het volgende te kunnen eten![]()
@Karin: je vergeet te zeggen dat ze ook al eens in de auto geplast heeft![]()
![]()

Als ze zich niet meer akelig voelen is dat ook over.
Nee joh, we gingen naar de Roggebotzandmeeting en Karin reed met ons mee.ranetje schreef:nou, dat kan gebeuren als ze niet lekker (en ook daardoor een beetje gestresst) zijnTeckelgek schreef:Ja, dat is mij ook eens gezegd en het werkt echtranetje schreef:neem twéé stukjes vlees![]()
Lekkerbekken hebben dan zo'n haast dat ze het eerste stuk doorslikken om het volgende te kunnen eten![]()
@Karin: je vergeet te zeggen dat ze ook al eens in de auto geplast heeft![]()
![]()
![]()
Als ze zich niet meer akelig voelen is dat ook over.
Ze zat achterin met Jamey en plotseling riep ze iets van: mijn broek wordt helemaal nat :N: .
Toen bleek Jamey dus, bij haar op schoot, geplast te hebben.
Karin had een dunne witte broek aan die toen natuurlijk nat was.
Gelukkig was het op de terugweg

We plagen haar daar nog steeds graag mee. Zo van ja ja, je kan wel zeggen dat het Jamey was

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Raisa is niet zo slimMartijn schreef:Mijn honden trappen daar niet in.Natas. schreef:Een stukje rauwe gember kan ook (verstopt in iets lekkers)Martijn schreef:Koekjes met gember er in bakken en een half uurtje van te voren een geven.
Veel honden zijn dan ineens genezen.
Die tuffen de gember gewoon weer uit.