Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dat was schrikke...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Vooropgesteld weten de meeste dierenartsen amper wat epilepsie bij honden inhoudt (helaas) en ik zie dat in jouw bericht ook weer terugkomen.

Als je een heel uitgebreid bloedonderzoek laat doen, dan moeten sommige monsters opgestuurd worden, dus daar heb je niet gelijk de uitslag van. Ik heb begrepen dat jij wel gelijk de uitslagen van het bloed hebt gekregen, dus het was m.i. geen heel uitgebreid bloedonderzoek.
Dan het neurologische onderzoek; dat moet altijd nog een keer gebeuren ná toevallen, ook al is het een dag daarvoor nog gebeurd.

Ik ben het dan ook met Hester eens dat de diagnose "primaire epilepsie" wel erg kort door de bocht is gesteld.
Ik zou, als ik jou was, zeker navragen waarop het bloed allemaal is onderzocht, da's wel zo handig als je dat weet.
En nogmaals: op het epilepsieforum waarvan ik de link al eerder had gegeven kun je enorm veel leren en dan zie je ook waarom, dat hetgeen ik hierboven heb geschreven, zo belangrijk is.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
tazzz
Actief
Mijn ras(sen): old englisch bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tazzz »

bloed is opgestuurd na lab
heb 3dgen op uitslag moeten w8en.

en de da heeft er ervaring ermee.
kreeg special hem ipv me ''vaste''da

maar ga me zeker wel inlezen
hoe meer info des te beter.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Groot gelijk :ok: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Jeetje, wat heftig allemaal, zo'n gezonde hond en dan ineens dit :N:

Misschien raar gedacht, maar omdat het bij je ouders gebeurde (en diezelfde dag nog 's avonds), en hij ruim vantevoren waarschuwde: kan het niet een vergiftiging zijn geweest? Iets wat hij bij jouw ouders (in de tuin? de keuken?) heeft gegeten of gedronken?
Ook omdat er door de DA bij de onderzoeken niets is gevonden.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tazzz
Actief
Mijn ras(sen): old englisch bulldog

Ongelezen bericht door tazzz »

tekkel schreef:Jeetje, wat heftig allemaal, zo'n gezonde hond en dan ineens dit :N:

Misschien raar gedacht, maar omdat het bij je ouders gebeurde (en diezelfde dag nog 's avonds), en hij ruim vantevoren waarschuwde: kan het niet een vergiftiging zijn geweest? Iets wat hij bij jouw ouders (in de tuin? de keuken?) heeft gegeten of gedronken?
Ook omdat er door de DA bij de onderzoeken niets is gevonden.
dan zou er tog iets int bloed moete te vinden zijn?
en de andere 3 hadden nergens last van
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”