Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hotspot *foto's toegevoegd*

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Hotspot *foto's toegevoegd*

Ongelezen bericht door Frederique »

Devlin heeft een hotspot op haar rechterbil.
Ik heb het haar eromheen zoveel mogelijk weggeknipt en spray er af en toe wat spul op om de jeuk tegen te gaan.

Zijn er nog dingen die ik zelf kan doen of is iets waarmee ik naar een DA moet?
In al die jaren dat ik honden heb heb ik nog nooit een hond met hotspot gehad dus ben er niet echt in thuis :19:

Ik moet sowieso nog iets zien te bedenken zodat ze er niet aan kan likken/bijten :denken:
Ik zou haar een shirt met lange mouwen aan kunnen doen maar zou dat niet gaan broeien? :19:

Tips zijn van harte welkom :ok:

Hier wat foto's van de plek :(:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

*edit: foto's toegevoegd*
Laatst gewijzigd door Frederique op 11 nov 2006 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik sfeer bij hydrocortiderm zalf bij hotspots.

Moos heeft er een paar keer per jaar last van, en zonder die zalf blijft hij eraan zitten, dwars door een rompertje heen.
Zodra ik begin te smeren met die zalf is het misschien 3 keer nodig en dan jeukt het niet meer en blijft hij er verder af :wink:

Verder moet je even in de gaten houden of ze er niet echt een beetje ziekig van wordt :wink: Moos heeft eens een hotspot gehad zo groot als de onderkant van een theekopje (op zo'n klein hondje is dat aardig aan de maat) en toen ik bij de da kwam bleek hij ook koorts te hebben en moest hij aan de antibiotica.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Toen Vegas een hotspot op zijn wang had maakte ik het tweemaal (of driemaal, dat weet ik even niet meer) daags schoon met Betadineshampoo en daarna smeerde ik het in met Huidhersteller van de Holistisch DA. Na een paar dagen ben ik toen toch maar naar mijn reguliere DA geweest en daar kreeg ik antibiotica, zeep en antiobioticazalf.

Zoveel mogelijk voorkomen dat ze eraan zit want dan geneest het sneller.

Sterkte, die hotspots zijn heel akelig!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno had er een tijdje terug eentje op zijn staart. Ik had zo'n zalf mee als Marloes zegt en verder ook betadineshampoo. Daar moest ik het 2 keer per dag mee wassen om dat troep eraf te halen (en dat deed zo zeer bij hem, voelde me echt een heks :(: ) en ik smeerde het daarna in. Benno had ook heel erg jeuk dus ik had ook prednison gekregen omdat hij er echt helemaal gek van werd. 's Nachts zat hij er nog heel erg aan en toen heb ik een kap om gedaan en sinds toen is het heel snel genezen :ok: Maar Benno is er echt goed ziek van geweest! Echt rotdingen zijn het, hoop dat ze er snel vanaf is!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik zou er toch even mee naar de dierenarts gaan. Meestal krijg je dan een antibioticazalf of een cortisonenzalf (zoals hydrocortiderm) om de ontstekingsreactie en de jeuk in de plek tegen te gaan.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:Ik zou er toch even mee naar de dierenarts gaan. Meestal krijg je dan een antibioticazalf of een cortisonenzalf (zoals hydrocortiderm) om de ontstekingsreactie en de jeuk in de plek tegen te gaan.
Ik ga idd vanmiddag met haar naar de DA...
Arm dier, eerst constant die pootjes en nu dit weer :(:
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Een hotspot gaat niet vanzelf over, je moet er idd. een jeukstillend middel opdoen (hydrocortiderm in lotion, zalf of spray) en vaak is het nog nodig om extra jeukstillende tabletten en/of antibiotica er op te doen.
Mijn Lyndie heeft er 1 of 2x per jaar last van. Waarschijnlijk van een vlooienallergie. Ik geef mijn honden maandelijks een vlooienkuur, maar zo'n kreng hoeft Lyndie maar 1x te bijten en het is weer raak.
Overigens helpt het wel als ik de wond voorzichtig spoel met dodezeezout (bij een reformhuis te koop). Dat verzacht ook.

Veel succes met de behandeling. Enne... het duurt wel even voor de vacht er weer opzit. Lyndie heeft in augustus weer een hotspot op de aanzet van haar staart gehad en begint er nu pas weer een beetje normaal uit te zien :wink: .
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

lieke schreef:Overigens helpt het wel als ik de wond voorzichtig spoel met dodezeezout (bij een reformhuis te koop). Dat verzacht ook.
Met dodezeezout moet je ook weer uitkijken.
Ik heb zelf ook heftig eczeem aan mijn voeten gehad en ik verging van de jeuk. Toen werd er ook dodezeezout geadvisseerd, maar de jeuk werd alleen maar erger.
Dat komt omdat zout de huid uitdroogd en daardoor neemt de jeuk alleen maar toe.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Toen Yvar een paar maandjes terug onder zn beide pootjes een hotspot had heb ik hydrocortiderm erop gedaan.
Het beste kan je wat haar wegscheren zodat de plek wat haarvrij is.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

Gisteren zijn we naar de DA geweest alwaar hij een fiks stuk uit haar vacht heeft geknipt waarna pas goed duidelijk werd dat het toch een behoorlijk grote plek is :N:

Ze heeft een prik gehad, een antibiotica-kuur, pillen tegen de jeuk en een zalf.
Hopelijk is ze er weer snel vanaf zonder al te veel jeuk en ongemakken.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hé jak, het is echt een rot iets hé, dat hot-spot.
Spike slaat nu al een jaartje over gelukkig.
Maar hij heeft het ook genoeg gehad.

Knuf voor je meissie!
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Oh bah..Gaby heeft ook een aantal keer hotspot gehad en die was daar best wel ziek van ook.
Ik smeerde ook hydrocortidermzalf,had het altijd in voorraad.
Geef de dame maar een knuffel van mij..tis heel vervelend die hotspots. :knuffel1:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”