Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch maar foto's?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Toch maar foto's?

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zit een beetje te dubben met Moos.

Ik heb echt wel het idee dat hij door de glucosamine is opgeknapt. Voornamelijk in de zin dat hij sindsdien zich niet meer terugtrekt en echt weer vrolijke Moosie is.

Wat ik minder vindt is dat ik toch het idee heb dat hij ergens last van heeft. Hij heeft af en toe dat hij duidelijk moeite heeft met springen. 8 van de 10 keer merk je er helemaal niks aan, en dan opeens staat hij te twijfelen om op de bank of op bed te springen. Hij maakt dan eerst een paar keer van die twijfelende afzet-hupjes, en daarna springt hij dan wel.

Verder merk ik dat hij na zo'n 2 uur loslopen het laatste stuk gaat sjokken. Dat is vreemd, omdat Moos dat toch echt wel gewend is, en tot voor kort ook gewoon vrolijk het laatste stuk hupste en rende. Dat sjokken is er heel langzaam ingeslopen, want als ik terug ga denken doet hij dat al wat langer, maar nu begint het echt op te vallen. Ik merk ook aan mezelf dat ik de laatste tijd tussen neus en lippen door aan het einde van de wandeling opmerkingen ga maken van "ben je moe Moos?". Of iets in die trant. (ja, ik weet het, slaat nergens op :mrgreen: , maar van de week hoorde ik dat mezelf zeggen en toen realiseerde ik me dat dat iets van de laatste tijd is).

En vanmiddag wilde ik hem in een bepaalde positie leggen (met zijn rug wat krom) omdat hij nogal onhandig op schoot lag, en toen stribbelde hij eerst onwijs tegen (wat hij normaal niet doet als je hem verlegd) en begon daarna heel onderdanig mijn mond te likken. Net alsof ik hem pijn deed, of hem zich ongemakkelijk liet voelen ofzo :19:

Dus nu vraag ik me af of ik toch nog maar eens met de da zal overleggen om foto's te maken. Eigenlijk wilde hij dat pas doen als Moos weer een keertje omviel en niet meer kon lopen, en ik wil Moos ook niet de stress van het foto's maken bezorgen als het niet echt nodig is. En het eventuele roesje vind ik ook niks...
Maar aan de andere kant; ik wil ook niet dat er iets is waar we wat aan moeten doen, en ik dat niet weet omdat er geen foto's gemaakt worden...
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Wat kan jij het jezelf moeilijk maken. Maak een afspraak en laat foto's maken. Dat gezeur over "liever geen roesje als het niet nodig is" word ik ook af en toe niet goed van. Slaat niet specifiek op jou, maar ik lees dat vaker, en erger me daaraan. Als je hond pijn heeft, moet je er gewoon wat aan doen.
Moos
Zeer actief

Maar ik heb niet het idee dat hij echt pijn heeft. Moos is een hond die niet erg hard is voor zichzelf, en sinds de glucosamine is hij dus ook gewoon weer vrolijk.

Ik maak het mezelf lastig omdat de da dus geen foto's wilde maken als Moos verder geen incident meer had dat hij opeens even niet meer kon lopen. Daar zat nog een heel verhaal aanvast over dat ook niet alles op foto's te zien is, en dat hij dus liever wachtte.

Daarom twijfel ik dus omdat het advies van de da was om het niet te doen, maar ik weet nog zo net niet of ik het daar mee eens moet zijn.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zou m'n eigen gevoel volgen en foto's laten maken!!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik zou m'n eigen gevoel volgen en foto's laten maken!!
Ja, dat ga ik ook doen denk ik.

Ik ga morgen de da bellen met het hele verhaal en dat ik wel graag foto's wil. Als er dan niks te zien is des te beter.
Maar dan weet ik dat tenminste.
Afbeelding
hond
Actief
Mijn ras(sen): poedel

Ongelezen bericht door hond »

ze maken ook fotos zonder een roesje hoor hebben wij met bull ook gedaan
ben een hondengek
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Moos hoeft helemaal geen roesje te hebben, ik mag altijd mee (ja moet ook zo'n loodschort voor) maar ik zorg dat de hond gaat liggen of welke houding dan ook en de dierenarts maakt de foto.

Zelfs een hond van 55 kilo krijgen we geröntgend zonder narcose dat moet dan toch ook lukken met Moos van enige kilo's :19:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik zou ook foto's willen laten maken, ben benieuwd wat je DA morgen zegt.
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Als je ervan overtuigd bent dat Moos pijn heeft en het zit je gewoon allemaal echt niet lekker, dan zou ik ook foto's laten maken, Marloes...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Moos
Zeer actief

Ik heb net de dierenarts gebeld, en volgende week dinsdagochtend worden er foto's gemaakt. Ik mag erbij blijven, dus ik neem aan dat het dan ook zonder roesje kan :ok:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Mooi! Ben benieuwd naar de uitslag.
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Fijn dat je er terecht kan, het lijkt me niks om met een knagend gevoel te zitten, dan maar liever het zekere voor het onzekere nemen :ok:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Fijn!
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Natuurlijk kan dat zonder roesje.. bij Fangio wordt nog regelmatig een foto van zijn rug gemaakt voor controle en die heeft nog nooit een roesje gekregen voor een foto te maken.
Chira met haar heupfotos wel :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

t ging bij die grote witte(Baco) ook zonder roesje, dus Moosje moet kunnen, succes,ik hoop dat het je gerust kan stellen :19:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik vind het een verstandig besluit om toch foto's te laten maken. Jij kent Moos het beste en als je toch merkt dat er iets niet goed is dan kan je maar beter het zekere voor het onzekere nemen :ok:

Ik ben benieuwd wat er dinsdag uit de foto's komt en ik hoop dat het allemaal meevalt :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

cloris schreef:Natuurlijk kan dat zonder roesje.. bij Fangio wordt nog regelmatig een foto van zijn rug gemaakt voor controle en die heeft nog nooit een roesje gekregen voor een foto te maken.
Niet?
Ik heb weleens gehoord dat ze voor een rugfoto zo recht mogelijk uitgestrekt moeten liggen en dat zou alleen onder een roesje kunnen :19:
Het is vaak al lastig iets op een rugfoto te zien dus als je niks ziet zou het ook niet zeker zijn dat er niks zit.
Maar blijkbaar heeft jouw dierenarts in ieder geval andere ervaringen?
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik geef je helemaal gelijk. Als je gevoel zegt dat je liever toch een foto wil laten maken, moet je dat gewoon doen. Krijg je zelf ook meer rust van.

Ik ga duimen voor een goede uitslag :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik wil Samara ook behoeden voor dingen die stress vol zijn voor haar..maar wat moet dat moet en zo ook voor Moos.
Luister naar jezelf en laat die foto maken.

Jacqueline
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Benji&Brenda schreef:
cloris schreef:Natuurlijk kan dat zonder roesje.. bij Fangio wordt nog regelmatig een foto van zijn rug gemaakt voor controle en die heeft nog nooit een roesje gekregen voor een foto te maken.
Niet?
Ik heb weleens gehoord dat ze voor een rugfoto zo recht mogelijk uitgestrekt moeten liggen en dat zou alleen onder een roesje kunnen :19:
Het is vaak al lastig iets op een rugfoto te zien dus als je niks ziet zou het ook niet zeker zijn dat er niks zit.
Bij Tosca is laatst ook een rugfoto gemaakt zonder roesje want dat wil ik gewoon weg niet. En het lukt ons altijd, foto was gelijk goed.
Ik til haar op tafel en zorg dat ze goed licht en hou haar stil. De DA maakt de foto en klaar :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Benji&Brenda schreef:
Niet?
Mijn teckels zijn ook altijd zonder roesje gefotografeerd :ok:
Ik stond er dan bij met een loodschort voor. Met een hand op het koppie en de andere op de achterpootjes. Ging prima :ok:
Een echo van de buikholte waarbij mijn hond op zijn rug moest liggen is ook zonder roesje gegaan hoor :wink:

Ik hoop dat je wat duidelijkheid krijgt *Moos* :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie zou niet zonder roesje kunnen omdat die gewoon niet stil blijft liggen. Die wringt en worsteld net zo lang totdat hij losgekomen is. Maar weet je; in zo'n geval geef ik liever een keer een roesje, dan dat je met de onzekerheid blijft zitten. Natuurlijk hoor je heel veel verhalen over roesjes die verkeerd gaan, maar vergeet niet dat het in de meeste gevallen gewoon goed gaat en je het in je hoofd dus niet giga-gevaarlijk moet maken. :wink:
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:Tommie zou niet zonder roesje kunnen omdat die gewoon niet stil blijft liggen. Die wringt en worsteld net zo lang totdat hij losgekomen is. Maar weet je; in zo'n geval geef ik liever een keer een roesje, dan dat je met de onzekerheid blijft zitten. Natuurlijk hoor je heel veel verhalen over roesjes die verkeerd gaan, maar vergeet niet dat het in de meeste gevallen gewoon goed gaat en je het in je hoofd dus niet giga-gevaarlijk moet maken. :wink:
Doe ik ook niet hoor :wink:
Het was meer de combinatie van het mogelijke roesje en het feit dat de da had gezegd dat hij pas foto's wilde maken als het weer een keer helemaal mis ging, waardoor ik twijfelde :wink:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Melanie 74 schreef:
Benji&Brenda schreef:
Niet?
Bij Tosca is laatst ook een rugfoto gemaakt zonder roesje want dat wil ik gewoon weg niet. En het lukt ons altijd, foto was gelijk goed.
Ik til haar op tafel en zorg dat ze goed licht en hou haar stil. De DA maakt de foto en klaar :ok:
ranetje schreef:
Benji&Brenda schreef:
Niet?
Mijn teckels zijn ook altijd zonder roesje gefotografeerd :ok:
Ik stond er dan bij met een loodschort voor. Met een hand op het koppie en de andere op de achterpootjes. Ging prima :ok:
Een echo van de buikholte waarbij mijn hond op zijn rug moest liggen is ook zonder roesje gegaan hoor :wink:

Ik hoop dat je wat duidelijkheid krijgt *Moos* :ok:
Ow naja dan kan dat dus blijkbaar :wink:
Mijn dierenarts heb ik wat horen vertellen over dat ze zo gestrekt moeten liggen en recht dat dat niet haalbaar is zonder roesje, of ik moet het verkeerd begrepen hebben? Maar ik weet dat andere foto's ook onder roesje worden genomen dus het zal hun manier van werken wel zijn.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Het zal inderdaad wel hun manier van werken zijn :wink:

Er zijn dierenartsen die heupfoto's maken van de hond mèt een roesje en anderen die dat helemaal niet nodig vinden, tenzij het een paniekhondje is.

Ik geloof bijna dat er geen een dierenarts hetzelfde denkt :denken: :smile:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Je gevoel volgen. als verteld iedereen jou een ander verhaal als jij je eigen daar niet zeker en prettig bij voelt moet je in je gevoel meegaan.
Fijn voor je dat er foto's gemaakt worden. Onzekerheid is nog zeker slopender dan dat je de uitslag weet. ( wat die dan ook mag zijn)
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Heb je al een uitslag van de foto's?? Hoop dat het allemaal meevalt!
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

ja idd hoe is het nou met moos??

als ik jou verhaal lees, lijkt het alsof het over quireste gaat. ook moeite om in de auto te komen en op de bank te springen. hij heeft nu pijnstillers gekregen en het lijkt dat hij zich nu iets beter voelt!
afgelopen week was hij ook niet zichzelf en liep idd ook een beetje te tutten tijdens het uitlaten en was niet zo blij als anders las ik thuis kwam! nu gaat het een stuk beter met hem gelukkig.

hij moet over 2 weken op de foto. ik ben ook erg benieuwd wat daar uit komt!

laat even weten hoe het nu is met moos!!!!

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Moos
Zeer actief

Het gaat eigenlijk wel weer heel goed met Moos. Ik had de da gebeld om foto's te laten maken, en die week daarna merkte ik eigenlijk niks meer aan hem.
De da heeft hem helemaal nagekeken en gedraaid met zijn nek en rug en adviseerde mij weer om nog geen foto's te maken. Hij moest dan dus wel onder narcose; ook al mocht ik erbij blijven.
Hij heeft wel weer voor een nieuwe maand glucosamine mee.

Aangezien Moos de periode voordat ik naar de da ging eigenlijk ook weer gewoon heel goed ging heb ik afgesproken dat zodra ik het (weer) niet vertrouw er alsnog foto's worden gemaakt (en dan kan ik meteen diezelfde dag ook nog terecht), maar om het dus niet te doen toen ik er afgelopen dinsdag was.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”