Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

merken KKV

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Scooby schreef:
Teckelgek schreef:Maar Karen, maakt het echt verschil dat mijn heren teckels zijn :denken: .
Het gaat toch om het gewicht van het beessie dacht ik?
Ja, natuurlijk gaat het om het gewicht. Maar ik had een Teckel lichter in geschat dan een middenslag poedel?
Boudewijn is een kilo of 7 en Jagger weet ik niet precies. Ik schat hem op 4 à 5.
Ik zal ze straks wel even meenemen op de weegschaal :wink: .
Kom ik er nog op terug :ok:

Nou, ik ben op de weegschaal gaan staan.
Boudewijn weegt 7.5 kilo en Jagger 6.6. Bij hem zat ik dus mis....
Boudewijn is gecastreerd, dus die moet wat minder eten.
Ik verdeel zo'n worst in drieën, dus volgens mij zit ik dan goed wat ze per dag krijgen :denken: .
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno is 7,1 ofzo en Jip denk ik inmiddels rond de 6/6,5 :denken: . Ik had gekeken op die site en toen kwam ik op 400 gram uit. Dat zal in het echt waarschijnlijk wel minder zijn maar nog niet echt een handig gewicht. Kijk als ze het er nou slecht op deden ofzo ging ik wel staan zagen maar dat is dus niet het geval dus tja.... (ik ben gewoon te lam :mrgreen: ).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Lysette,

En volwassen hond van 7 kilo heeft ongeveer 140 gram Carnibest per dag nodig. Jip is natuurlijk nog een jonge hond, dus zij zou op dit moment ongeveer 280-300 gram Carnibest per dag nodig hebben. Je zat dus aardig goed met je 400 gram. :wink:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Hoi

Ik voer ongeveer 1500 a 1600 graam per dag voor twee honden.
Daarvan gaat uiteraard het grootste gedeelte naar Mack

Ik heb dus twee honden een Bullmastiff van 11 maanden en die weegt 55 kg :wink: En een kleintje van het formaat swiffer zal ik maar zeggen die is al 11 jaar en weegt ongeveer 5 kilo. En ik voer dus helemaal geen brokken,, dus het KVV is wel hun hoofdvoer, ze krijgen wel regelmatig een denta stick. En Mack krijgt elke week een flink bot van Farmfood.
Laatst gewijzigd door Amber op 08 nov 2006 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Ari@ne

Scooby schreef:Hoi Lysette,

En volwassen hond van 7 kilo heeft ongeveer 140 gram Carnibest per dag nodig. Jip is natuurlijk nog een jonge hond, dus zij zou op dit moment ongeveer 280-300 gram Carnibest per dag nodig hebben. Je zat dus aardig goed met je 400 gram. :wink:
Karen, dan zou ik Boudewijn dus ongeveer een kleine kilo moeten geven en Jagger rond de 190 gram?
Die man waar ik het bestel zei me dat ik met met een worst in drieën verdelen, dus per dag samen zo'n 333 gram, al veel te hoog zit. Je zou toch zeggen dat hij liever meer dan minder verdient....

Ik snap het niet meer :jank: Hellup!! :wink:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Teckelgek schreef:
Scooby schreef:Hoi Lysette,

Karen, dan zou ik Boudewijn dus ongeveer een kleine kilo moeten geven en Jagger rond de 190 gram?
Die man waar ik het bestel zei me dat ik met met een worst in drieën verdelen, dus per dag samen zo'n 333 gram, al veel te hoog zit. Je zou toch zeggen dat hij liever meer dan minder verdient....

Ik denk dat je wat hoeveelheid betreft dan niet gek zit hoor, Ariane. Karen schrijft 140 gram voor een hond van 7 kilo, dus dan zit je met Jagger iets hoger en met Boudewijn toch goed? :19:
Ik voer Baloe (6,5 kilo) ongeveer 160 gram per dag en dat heeft hij ook echt wel nodig, ondanks dat hij gecastreerd is. Kika weegt 5 kilo inmiddels en die krijgt iets meer dan 100 gram per dag, dat is genoeg voor haar (hoewel zij het daar niet mee eens is :mrgreen: ).
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Teckelgek schreef:Karen, dan zou ik Boudewijn dus ongeveer een kleine kilo moeten geven en Jagger rond de 190 gram?

Een kleine kilo?!? Hoe kom je daar nu bij?
Je moet 20-25 gram per kilogram lichaamsgewicht aanhouden bij een volwassen hond. Een hond van 7 kilo heeft dus ongeveer 140 gram Carnibest per dag nodig.
Voor een pup tot ongeveer 7 maanden hou je 45-50 gram per kilogram lichamsgewicht aan. Een pup van 4 kilo geef je 4 x 45 gram = 180 gram per dag.
Ik denk dat je dus prima 333 gram per dag over hun twee kunt verdelen en dan geef je Boudewijn iets meer dan Jagger. (Dat is toch nog een pup?)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

baloe2004 schreef:Ik voer Baloe (6,5 kilo) ongeveer 160 gram per dag en dat heeft hij ook echt wel nodig, ondanks dat hij gecastreerd is.
160 Gram is best veel voor een hond van 6,5 kilo. Je zou Baloe eventueel ook de Carnibest Aktief kunnen geven. Misschien heeft hij daar wat minder van nodig?
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Scooby schreef: 160 Gram is best veel voor een hond van 6,5 kilo. Je zou Baloe eventueel ook de Carnibest Aktief kunnen geven. Misschien heeft hij daar wat minder van nodig?
Ik wissel het inderdaad al af. :wink: Ze krijgen hier niet alle dagen carnibest omdat ik ook parttime barf, en daarmee merk ik ook dat hij relatief veel eet. Hij beweegt ook wel heel veel moet ik zeggen. Ik vind het ook niet erg om hem zoveel te geven hoor, hij vindt het lekker en doet het er gewoon goed op en met 160 gram per dag eet hij nog niet de oren van mijn hoofd. :mrgreen:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Teckelgek schreef:
Zoek stok! schreef:
Lysette schreef:Ik zou ze opzich graag op carnibest hebben maar ik zie het nog steeds niet zitten om dat in stukken te moeten snijden/zagen. Misschien als Jip dadelijk uitgegroeid is en ze een beetje een handig gewicht samen opeten dat ik het wel doe.
Er zijn ook 250 en 500 grams verpakkingen!
Zouden die in verhouding niet veel duurder zijn?

Ik heb een rol van 1 kilo, laat hem ontdooien totdat hij met een scherp mes te verdelen is en dan gaan de pakjes de vriezer weer in.
het is wel duurder, in ieder geval waar ik het van krijg:

Natuurvoer 1000 gram € 3,05
Natuurvoer 500 gram € 1,70
Natuurvoer 250 gram € 1,05

Natuurvoer Puppy 1000 gram € 3,05
Natuurvoer Puppy 500 gram € 1,70
Natuurvoer Puppy 250 gram € 1,05

Lam/Rijst 1000 gram € 3,50
Lam/Rijst 500 gram € 2,05
Lam/Rijst 250 gram € 1,30

Kip/Rijst 1000 gram € 3,60
Kip/Rijst 500 gram € 2,05
Kip/Rijst 250 gram € 1,30

Light 1000 gram € 3,05
Light 500 gram € 1,70
Light 250 gram € 1,05

Aktief 1000 gram € 3,05
Aktief 500 gram € 1,70
Aktief 250 gram € 1,05

Eend/Rijst 1000 gram € 4,50
Eend/Rijst 500 gram € 2,40
Eend/Rijst 250 gram € 1,50

Natuurkruiden 1000 gram € 3,90
Natuurkruiden 500 gram € 2,20
Natuurkruiden 250 gram € 1,25
Natuurkruiden 125 gram € 0,70
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Dat zijn de normale prijzen.
katje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door katje »

Hallo,

weten jullie hoeveel ik mijn beagle van 7 maand en half (15 kg)
van duck of smuldier per dag moet geven...
zou dat 500 gr kunnen zijn?

gr
snoes
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Snoes,

Vanaf een maand of 7 kun je de hoeveelheid die je geeft wel weer af gaan bouwen. Ik denk dat jouw hond niet heel veel meer zal groeien? (Hoe zwaar is een volwassen Beagle?)
katje
geregistreerd lid

sommigen 15 kg maar meestal zijn ze zwaarder , deze die ik al gezien heb , rond de 20 kg.

gr snoes
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Snoes,

Een volwassen hond van 15 kilo heeft ongeveer 300 gram vers vlees per dag nodig.
Een hond van 20 kilo ongeveer 400 gram.
katje
geregistreerd lid

bedankt!!!

op duck stond 500 gr daarom dat ik zoiets aanhield...

gr
snoes
Ari@ne

Scooby schreef:
Teckelgek schreef:Karen, dan zou ik Boudewijn dus ongeveer een kleine kilo moeten geven en Jagger rond de 190 gram?

Je moet 20-25 gram per kilogram lichaamsgewicht aanhouden bij een volwassen hond. Een hond van 7 kilo heeft dus ongeveer 140 gram Carnibest per dag nodig.
Voor een pup tot ongeveer 7 maanden hou je 45-50 gram per kilogram lichamsgewicht aan. Een pup van 4 kilo geef je 4 x 45 gram = 180 gram per dag.
Ik denk dat je dus prima 333 gram per dag over hun twee kunt verdelen en dan geef je Boudewijn iets meer dan Jagger. (Dat is toch nog een pup?)
Nou, dan zal ik vanochtend wel een rekenfoutje gemaakt hebben :oeps: . Het was ook nog vroeg :wink: .
Jagger is geen echte pup meer, hij is ruim 9 maanden. Je kunt hem beter een puber noemen :roll: .
Maar volgens mij moet ik Boudewijn, die gecastreerd is, minder geven. Dat zei die leverancier tenminste.
Klopt dit niet?
Ari@ne

katje schreef:Hallo,

weten jullie hoeveel ik mijn beagle van 7 maand en half (15 kg)
van duck of smuldier per dag moet geven...
zou dat 500 gr kunnen zijn?

gr
snoes
:offt: Heet jij echt Snoes?
Ari@ne

Nina schreef: Kika weegt 5 kilo inmiddels en die krijgt iets meer dan 100 gram per dag, dat is genoeg voor haar (hoewel zij het daar niet mee eens is :mrgreen: ).
Kika weegt al 5 kilo :eek: . Geweldig!
Gaat het goed met haar?
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Gewoon op het oog voeren! De ene hond heeft echt meer nodig dan de andere. Zie je de ribben? Dan geef je wat meer. Is de hond te dik, geef dan wat minder. Zo simpel is het :wink:
katje
geregistreerd lid

hehe neen ik heet geen snoes

op de ene forum is mijn nick snoes en op de andere katje...

omdat katje al bezet was denk ik.
en ik verwar soms
maar snoes is de naam van mijn kat die we 19 jaar hadden.

gr katje
Ari@ne

katje schreef:hehe neen ik heet geen snoes

op de ene forum is mijn nick snoes en op de andere katje...

omdat katje al bezet was denk ik.
en ik verwar soms
maar snoes is de naam van mijn kat die we 19 jaar hadden.

gr katje
:ok:
katje
geregistreerd lid

Hallo,

beetje off topic...

maar hoe doen jullie dat , dat je boven de tekst van jezelf aanhaald wat de andere gezegd heeft?

en dat tekentje off topic kan ik ook niet vinden..
vrij nieuw hier vandaar..

gr katje
Ari@ne

katje schreef:Hallo,

beetje off topic...

maar hoe doen jullie dat , dat je boven de tekst van jezelf aanhaald wat de andere gezegd heeft?

en dat tekentje off topic kan ik ook niet vinden..
vrij nieuw hier vandaar..

gr katje
Het tekentje off topic vindt je als je op Meer emoticons klikt. Daar staan er nog veel meer :mrgreen: .

De tekst aanhalen doe je door op quote te klikken. Dan zie je het hele verhaal en kan je daar op inhaken :wink: .
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Teckelgek schreef:
Scooby schreef:

Nou, dan zal ik vanochtend wel een rekenfoutje gemaakt hebben :oeps: . Het was ook nog vroeg :wink: .
Jagger is geen echte pup meer, hij is ruim 9 maanden. Je kunt hem beter een puber noemen :roll: .
Maar volgens mij moet ik Boudewijn, die gecastreerd is, minder geven. Dat zei die leverancier tenminste.
Klopt dit niet?
Ja, dat klopt. Ik haalde Boudewijn en Jagger door elkaar. Maar als Jagger al 9 maanden is, kun je voor beiden ongeveer 20-25 gram per kilogram lichaamsgewicht aanhouden.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier krijgen ze nog steeds 2-3 x per week Bibi. Bevalt nog steeds prima. Ze zijn er gek op. :ok:
Ari@ne

Scooby schreef:
Teckelgek schreef:
Scooby schreef:

Klopt dit niet?
Ja, dat klopt. Ik haalde Boudewijn en Jagger door elkaar. Maar als Jagger al 9 maanden is, kun je voor beiden ongeveer 20-25 gram per kilogram lichaamsgewicht aanhouden.
Hoi Karen.

Dan doe ik het dus goed :cheer: :cheer: :cheer: .
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Vraagje,, geven jullie wel eens verschillende merken om af te wisselen zeg maar,, ? heb het onlangs geprobeerd met Smul, Carnibest en Duck. en tot nu toe gaat het heel goed. Geef het niet door elkaar hoor,, maar om beurten zal ik maar zeggen.
Ben daarop gekomen omdat iemand hier op forum dat zei,, vond het wel een goede tip. :E:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Nee, hier krijgen ze alleen maar Carnibest.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik heb verschillende merken geprobeerd: Rodi, Duck, Smuldier en nu krijgen ze Carnibest en naar de laatste gaat tot nu toe mijn voorkeur uit en geniet ook absoluut de voorkeur van de honden. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”