fransoos schreef:een pup die gilt omdat mams haar afstraft, is toch ook niet zielig![]()
Dit kun je toch niet vergelijken? Dat jij dit wel als vergelijk opnoemt zegt misschien ook genoeg

Moderator: moderatorteam
tuurlijk johTamara en Bowie schreef:fransoos schreef:een pup die gilt omdat mams haar afstraft, is toch ook niet zielig![]()
Dit kun je toch niet vergelijken? Dat jij dit wel als vergelijk opnoemt zegt misschien ook genoeg
Een hyperaktieve hond kan niet goed komen.speurneus carola schreef:
o ja wel hoor, heb er zo 4 gehad in de loop der tijd, is allemaal goed gekomen.
Eline....kan er verschil zijn tussen een hyperactieve pup en een hyper hond?Eline* schreef:Een hyperaktieve hond kan niet goed komen.speurneus carola schreef:
o ja wel hoor, heb er zo 4 gehad in de loop der tijd, is allemaal goed gekomen.
Van mijn cursus probleemgedrag heb ik de criteria van hyperaktiviteit er maar even bijgepakt.ranetje schreef:Eline....kan er verschil zijn tussen een hyperactieve pup en een hyper hond?
Wat is jouw definitie dan?
De beschrijving die je gaf paste heel goed bij mijn pup, maar niet meer bij diezelfde nu volwassen hond.
Kan het zijn dat een hyper pup bij voldoende begeleiding niet uitgroeit tot een hyperhond?
Ja, een hyperactieve hond die door een mijnenveld heen huppelt wordt dan van zelf wel een explosief hondje!speurneus carola schreef:ik wil in mijn werk geen rust in de honden alleen de explosievenspeurhonden worden pas later op rust getraind, maar eerst actief.
en toch de hyperste hondjes zijn zelfs super passief tijdens hun werk en super geconcentreerd. maar als ze klaar zijn ......
maar hieruit blijkt ook wel weer waarom er zo vreselijk weinig passief verwijzende speurhonden zijn in nederland. omdat het gewoon vreselijk maatwerk is. al onze 8 narcoticaspeurhonden en 3 explohonden zijn passief trouwens. maar een werkdrift dat ze hebben.......
Felix schreef:Ja, een hyperactieve hond die door een mijnenveld heen huppelt wordt dan van zelf wel een explosief hondje!speurneus carola schreef:ik wil in mijn werk geen rust in de honden alleen de explosievenspeurhonden worden pas later op rust getraind, maar eerst actief.
en toch de hyperste hondjes zijn zelfs super passief tijdens hun werk en super geconcentreerd. maar als ze klaar zijn ......
maar hieruit blijkt ook wel weer waarom er zo vreselijk weinig passief verwijzende speurhonden zijn in nederland. omdat het gewoon vreselijk maatwerk is. al onze 8 narcoticaspeurhonden en 3 explohonden zijn passief trouwens. maar een werkdrift dat ze hebben.......
Gaan we tegen elkaar opbieden of proberen we gewoon elkaar te helpen en wisselen we meningen uit?speurneus carola schreef:hihi een heel explosief hondje ja, en een die kan vliegen ook nog![]()
daarom zoek ik zelf verstekkelingen en narcotica en geen explo, brrr vind dat maar eng hoor(dat doen onze experts maar)
o jee, nou komen de boeken erbij hoor. van mijn cursus probleemgedrag......
tuurlijk, ooit nog een hond gezien gekregen tijdens deze cursus???
nou helaas ik heb er op die manier geen cursus voor gevolgd maar allemaal in die 25 jaar praktijk geleerd! de beste leermeester die je maar kan hebben.
In principe klopt dat. Vanuit de gedragstherapie heeft men daarom criteria opgesteld zodat je iedre geval iets toetsbaars hebt , zodat je het over hetzelfde hebt als je spreekt over een hyperaktieve hond.Inge O schreef:ik vraag me heel serieus af of er wel zoiets bestaat als een (ziekelijk) hyperaktieve hond. hoe zou je dat moeten vaststellen, er zijn geen (lichamelijke) vaste criteria voor, dus alles is situatieafhankelijk en dus een soort van vrije interpretatie?
Je zou het zeggen hè?Inge O schreef:dat betwijfel ik op zich ook niet, alleen hoeft grenzeloos nog niet hetzelfde te zijn als hyperaktiefEline* schreef: Remmingen en grenzen leren pups van hun moeder of andere volwassen honden..
als je ziet hoeveel puppen er bijvoorbeeld al vanaf vijf weken geen contact meer hebben met de teef (bij slechte fokkers), of hoeveel puppen er met de hand worden grootgebracht wegens problemen bij de teef, of hoeveel teven zelf ook helemaal niet corrigeren omdat het niet meer in hun karakter zit, dan zouden er toch bergen hyperaktieve honden moeten zijn?
Eline* schreef:Gaan we tegen elkaar opbieden of proberen we gewoon elkaar te helpen en wisselen we meningen uit?speurneus carola schreef:hihi een heel explosief hondje ja, en een die kan vliegen ook nog![]()
daarom zoek ik zelf verstekkelingen en narcotica en geen explo, brrr vind dat maar eng hoor(dat doen onze experts maar)
nou helaas ik heb er op die manier geen cursus voor gevolgd maar allemaal in die 25 jaar praktijk geleerd! de beste leermeester die je maar kan hebben.
Ervaring zegt niks als je basis waardeloos is. Sommige mensen doen hun hele leven dingen verkeerd.
dat hebben onze werkende sabueso's ook.speurneus carola schreef:ik wil in mijn werk geen rust in de honden alleen de explosievenspeurhonden worden pas later op rust getraind, maar eerst actief.
was alleen maar even om te laten zien hoe waardeloos dan de basis isMartijn schreef:Het feit dat je je zogenaamde succesverhaal gaat duiden met hoeveel je er aan verdiend vind ik erg tekenend.speurneus carola schreef:Eline* schreef:Gaan we tegen elkaar opbieden of proberen we gewoon elkaar te helpen en wisselen we meningen uit?speurneus carola schreef:hihi een heel explosief hondje ja, en een die kan vliegen ook nog![]()
Ervaring zegt niks als je basis waardeloos is. Sommige mensen doen hun hele leven dingen verkeerd.
ach wij eten er al 10 jaar met 7 mensen en 25 honden van dus ergens zullen we het fout moeten doen dan nietwaar???
Een laboratorium zou de zelfde uitspraak kunnen doen.
daar ben ik het niet mee eens, hier gaan ze door tot ze letterlijk in slaap vallen. Ik wil dat niet hebben en daarnaast wil ik dat ze verplicht rusten na het eten met het oog op maagtorsie als ze volwassen zijn. In een doos hoef ik ze echt niet te doen dan is de hele doos binnen no-time aan mini-snippertjes gescheurd maar erin zitten doet ie echt niet....Martijn schreef:Je hebt geen bench nodig om je pup rust te geven. Dat kan met een doos ook...
juist!! en daar zit nou ook precies hetgeen waarom het hier dus niet gaat omdat het nooit echt rustig is met 5 hondenMartijn schreef:In mijn ervaring (ook hieperdepieper jachthondenpups) is een moeie pup in een rustige omgeving zo in slaap. Kan natuurlijk dat je er eerst een paar minuutjes bij moet blijven zitten maar ja..dat hoort bij pups opvoeden.
idd. wij hadden/hebben ook een heel druk ventje hier in huis, wij moesten ook maar een bench nemen zei de "fokker" , de hond werd er helemaal stapelgek van, die bench was er snel weer uit.Martijn schreef:Een hyperactieve pup wordt of verkeerd begeleidt of heeft een interne, medische oorzaak voor zijn hyperactiviteit.
In beide gevallen helpt een bench niet.
En omdat het jou als ervaren hondenbezitter zo goed af gaat moet iedere kersverse hondeneigenaar dat ook kunnenMartijn schreef:En aangezien het mij zonder bench helemaal geen extra moeite kost om mijn honden rustig, veilig en godweetwatnogmeer te houden is het gewoon onverkoopbaar voor een weldenkende huishondeneigenaar om er gebruik van te maken.
Een moeie hieperdepiep jachthondenpup kan je dicht bij je in een rustige omgeving zó in slaap krijgen.......als ie heel erg moe is. Klopt.Martijn schreef: Ik heb er weinig vertrouwen in dat een normale pup in een kooi van gehard staal moet omdat hij de rest meteen sloopt.
Een pup die zonder bench niet te stoppen zou zijn. In mijn ervaring (ook hieperdepieper jachthondenpups) is een moeie pup in een rustige omgeving zo in slaap. Kan natuurlijk dat je er eerst een paar minuutjes bij moet blijven zitten maar ja..dat hoort bij pups opvoeden.
Nou nou nou, dat vind ik toch wel een hele grove insinueringMartijn schreef: Ik weet zeker dat er hier honden op het forum zijn die elke dag veel en veel te lang in de bench zitten terwijl de baasje gezellig over ze praten op het forum.
TS heeft een labrador waar mee getraint word, werkt en heeft een groot sociaal leven,speurneus carola schreef:nou dat is nou juist het leuke van TS. ze zette niet het hele verhaal erbij. en op het labradorforum is dit topic een topic geworden met een hele andere wending omdat daar wel het hele verhaal van het hondje en zijn karakter erbij staat. TS heeft zich volgens mij gelijk een beetje terug getrokken zowel hier als op labrador forum.
Ik heb het topic hier niet gestart om daar te kunnen reagerenranetje schreef:Ik zal het niet nog eens quoten Martijn
Maar je even willen "verwijderen" = daarna niet meer doorslapen
Piepkleine pup die mee wil is wat anders dan piepkleine pup die de boel meteen weer op stelten zet![]()
Soms schiet "kunde" tekort in dit soort gevallen.
Behalve als je onder kunde verstaat: zorgen dat er rust en regelmaat komt.
En ik had het dacht ik over weldenkende huishondeneigenaren![]()
Ik heb het wel over hieperdehiep pupjes die maar doorgaan en doorgaan.
Om die even tot rust te laten komen vind ik een "draadkooitje" niet zo'n ernstig vergrijp als jij.
Over het te pas en te onpas in een kooitje duwen zijn we het denk ik wel eens![]()
Er zijn mogelijke heel wat forummers die met de pup op schoot zitten terwijl ze hier kletsen. Lijkt me nog niet zo vreselijk eigenlijk![]()
In ieder geval een prima discussie zo.
Kan TS misschien haar gedachten en ideeën op een rijtje krijgen over wat ze zal adviseren?
Hoe kan een: "frummeltje" van laten we zeggen een week of 9 nou al getraumatiseert zijn, zo'n: "frummeltje" die heeft nog niets van de wereld gezien, of maar uberhaupt (los van mama hond dan) iets mee gemaaktspeurneus carola schreef: wat niet wil zeggen dat als iemand met een mishandeld, verwaarloosd uit het buitenland gehaald getraumatisseerd frummeltje aankomt dat deze methode ook DE methode is voor dit typje.