Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lintworm

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mecheltje
Vaste gebruiker

Lintworm

Ongelezen bericht door Mecheltje »

Ons hondje merk kliko van 2 jaar heeft regelmatig lintworm, ondanks dat ze 4x per jaar ontwormt wordt.
Nu heeft de dierenarts haar een ontworm injectie gegeven dat zou beter werken. Maar een aantal uren later begon zij te krabben en ja hoor een hele plek in haar nek die bloede.
De DA heeft haar een tegen injectie gegeven (vraag niet wat ik was er niet bij ) en vertelde dat ons beestje allergies blijkt te zijn voor die ontworm injectie. Onze DA is erg coulant geweest en we hebben voor het consult en tegen injectie niet hoeven te betalen.
Onze andere hond ( mechelaar) heeft geen last van lintworm en ze krijgen alle twee het zelfde voer 3dagen Prins en 4dagen AHV.
Wie heeft dit ook eens mee gemaakt of van gehoord, waar zou dit door kunnen komen.
Groet,
Gerard.

Geef mij maar een hond, betrouwbaarder dan de mens.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Krijgt hij een ontwormingsmiddel dat ook tegen lintworm werkt?
Niet alle pilletjes werken ook daar tegen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

Eigenlijk raar maar waar, de ene hond is er gevoeliger voor dan de andere.net zoals met vlooien. :denken: Weet ook niet waar dat aan ligt,heb nu een hond die eigenlijk nooit geen vlooien heeft.Maar wel een hele gevoelige huid,als hij door de brandnetels is geweest is het net de gebogelde.
groetjes Myriam
Mecheltje
Vaste gebruiker

ranetje schreef:Krijgt hij een ontwormingsmiddel dat ook tegen lintworm werkt?
Niet alle pilletjes werken ook daar tegen.
Volgens de DA zouden de voorgaande tabletten moeten helpen bij lintworm, weet alleen niet meer welke dat waren. Nu hebben we Milbemax gekregen deze heeft onze Mechelaar nu gehad en de volgende keer krijgen beide honden deze tabletten. Heb de bijsluiter gelezen en ze moet tegen lintworm beschermen. Gelukkig zijn beide nu vrij van lintworm!!!
Groet,
Gerard.

Mecheltje
Vaste gebruiker

Re: Lintworm

Inge O schreef:
Mecheltje schreef: Onze andere hond ( mechelaar) heeft geen last van lintworm en ze krijgen alle twee het zelfde voer 3dagen Prins en 4dagen AHV.
lintwormen hebben ook niks let het voer te maken, tenzij bij barf eventueel waarbij ze volledige konijnen (of muizen) zouden krijgen, maar dat is hier dus niet geval.
lintwormen krijgen honden meestal via vlooien - ben je overigens zo zeker dat je andere hond geen lintworm heeft?
Ik heb een aantal dagen de drollen ontleed en kon geen dode of levende lintworm ontdekken, de DA heeft 2x een drol onder de microscoop bekeken en zag niets meer.
Dus hopelijk is het over.
Groet,
Gerard.

mik
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mik »

Ontvlooi je ook regelmatig. De lintworm wordt oa overgebracht door de vlo. Ik heb vaker honden meegemaakt die een "hardnekkige lintwominfectie" bleven houden. Laatst zelfs nog. De eigenaar ontwormde wel goed, maar vertikte het om de hond te ontvlooien (want het idee dat hij vlooien zou kunnen hebben was echt te verschrikkelijk). Uiteindelijk is de hond wel ontvlooid en nu heeft hij er geen last meer van. :ok:

Groetjes Kim
Mecheltje
Vaste gebruiker

mik schreef:Ontvlooi je ook regelmatig. De lintworm wordt oa overgebracht door de vlo. Ik heb vaker honden meegemaakt die een "hardnekkige lintwominfectie" bleven houden. Laatst zelfs nog. De eigenaar ontwormde wel goed, maar vertikte het om de hond te ontvlooien (want het idee dat hij vlooien zou kunnen hebben was echt te verschrikkelijk). Uiteindelijk is de hond wel ontvlooid en nu heeft hij er geen last meer van. :ok:

Groetjes Kim
Ook dat doen we idere 4 a 5 weken.
Het gekke is dat alleen de ene hond het heeft en de andere niet.
Maar ze is nu nog steeds lintworm vrij dus hopelijk is het probleem opgelost.
Groet,
Gerard.

mik
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mik »

Misschien is de ene idd wat gevoeliger aan lintworm. Goed blijven ontvlooien en ontwormen en dan maar hopen dat het weg blijft.

Succes

Groeten Kim
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”