Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
merken KKV
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
merken KKV
of hoe heet dat kkv of kvv maakt niet uit.
ik heb nu rodi en helemaal super gaat het met diesel.
hij eet 2x per dag 1 plak en doet het prima.
maar ik hoor julie wel eens over andere merken van soortgelijk voer.
dus geen smurrie uit een bakkie maar uit de vriezer.
Duck en smuldier heb ik over gelzen maar waarom kies ik het een of juist het ander en kan ik dat ook combineren?
Groetjes versvoer leek
ik heb nu rodi en helemaal super gaat het met diesel.
hij eet 2x per dag 1 plak en doet het prima.
maar ik hoor julie wel eens over andere merken van soortgelijk voer.
dus geen smurrie uit een bakkie maar uit de vriezer.
Duck en smuldier heb ik over gelzen maar waarom kies ik het een of juist het ander en kan ik dat ook combineren?
Groetjes versvoer leek
Groetjes Silvia en Diesel
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Ik heb eerder Energique gegeven maar geef nu bijna een jaar Carnibest.
De reden was dat er in Carnibest minder granen zaten en er een variant zonder kip is. (wat ik toen nodig achtte, inmiddels niet meer)
Nu achteraf ben ik over Carnibest tevredener dan over de Energique.
Rimpel eet het veel liever en het gaat voor mijn gevoel verder "terug" naar de oorsprong zeg maar.
Carnibest ziet er iig heel anders uit dan Energique vind ik.
Carnibest is wel duurder dan Energique, maar ach...het zij zo
De reden was dat er in Carnibest minder granen zaten en er een variant zonder kip is. (wat ik toen nodig achtte, inmiddels niet meer)
Nu achteraf ben ik over Carnibest tevredener dan over de Energique.
Rimpel eet het veel liever en het gaat voor mijn gevoel verder "terug" naar de oorsprong zeg maar.
Carnibest ziet er iig heel anders uit dan Energique vind ik.
Carnibest is wel duurder dan Energique, maar ach...het zij zo
- starfleet
- Erelid
Ik vind Carnibest wel het beste denk ik. Het ziet er gewoon heel goed uit en het wordt ook heel erg lekker gevonden. Nadeel is dat het op een rol zit en dat je flink moet zagen om het in porties te verdelen. Het is ook een beetje bloederig, maar daar geeft ik verder niet om.
Ik heb niet altijd Carnibest in huis en wissel af met Rodi.
Anne
Ik heb niet altijd Carnibest in huis en wissel af met Rodi.
Anne
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
-
Eva
- Actief
Weet jij er of er alle benodigde vitaminden enz in Smuldier zitten?kanche schreef:Ik geef smuldier, omdat het makkelijk te krijgen is in de buurt ik kan makkelijk 10 dozen bestellen en ik vind de prijs redelijk 49 euro cent per bakje.
Omdat het zo goedkoop is haal ik het bijna nooit. Niet dat goedkoop niet goed is hoor.....
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Benno krijgt Rodi en Jip krijgt Duck. In rodi zit voor Jip te veel vocht en aangezien ze nog niet zo goed haar plas op kan houden werd ze maar niet zindelijk. Benno vindt Duck niet zo lekker dus die krijgt weer rodi
Ik zou ze opzich graag op carnibest hebben maar ik zie het nog steeds niet zitten om dat in stukken te moeten snijden/zagen. Misschien als Jip dadelijk uitgegroeid is en ze een beetje een handig gewicht samen opeten dat ik het wel doe.
Ik zou ze opzich graag op carnibest hebben maar ik zie het nog steeds niet zitten om dat in stukken te moeten snijden/zagen. Misschien als Jip dadelijk uitgegroeid is en ze een beetje een handig gewicht samen opeten dat ik het wel doe.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
Eva
- Actief
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Ik geef smuldier Kompleet, dus ik neem aan dat het Kompleet is, alles wat er in zit staat op de verpakking dus je zou kunnen vergelijken, met een ander merk, ik heb laast bij Chewas die is nu ruim 14 jaar zijn bloedwaarde laten meten en alles was perfectEva schreef:Weet jij er of er alle benodigde vitaminden enz in Smuldier zitten?kanche schreef:Ik geef smuldier, omdat het makkelijk te krijgen is in de buurt ik kan makkelijk 10 dozen bestellen en ik vind de prijs redelijk 49 euro cent per bakje.
Omdat het zo goedkoop is haal ik het bijna nooit. Niet dat goedkoop niet goed is hoor.....
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Er zijn ook 250 en 500 grams verpakkingen!Lysette schreef:Ik zou ze opzich graag op carnibest hebben maar ik zie het nog steeds niet zitten om dat in stukken te moeten snijden/zagen. Misschien als Jip dadelijk uitgegroeid is en ze een beetje een handig gewicht samen opeten dat ik het wel doe.

Linda, Izzie en Bram
-
Ari@ne
Zouden die in verhouding niet veel duurder zijn?Zoek stok! schreef:Er zijn ook 250 en 500 grams verpakkingen!Lysette schreef:Ik zou ze opzich graag op carnibest hebben maar ik zie het nog steeds niet zitten om dat in stukken te moeten snijden/zagen. Misschien als Jip dadelijk uitgegroeid is en ze een beetje een handig gewicht samen opeten dat ik het wel doe.
Ik heb een rol van 1 kilo, laat hem ontdooien totdat hij met een scherp mes te verdelen is en dan gaan de pakjes de vriezer weer in.
-
Mauyak
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ja, die kleinere verpakkingen zijn in verhouding inderdaad wat duurder. Het is dus waar je voor wil kiezen: of wat meer betalen of zagen.Teckelgek schreef:Zouden die in verhouding niet veel duurder zijn?Zoek stok! schreef:Er zijn ook 250 en 500 grams verpakkingen!Lysette schreef:Ik zou ze opzich graag op carnibest hebben maar ik zie het nog steeds niet zitten om dat in stukken te moeten snijden/zagen. Misschien als Jip dadelijk uitgegroeid is en ze een beetje een handig gewicht samen opeten dat ik het wel doe.
Ik heb een rol van 1 kilo, laat hem ontdooien totdat hij met een scherp mes te verdelen is en dan gaan de pakjes de vriezer weer in.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
bike
- Zeer actief
Ik geef mijn jongens over het algemeen Carnibest, af en toe smuldier tussendoor en barf. Rico en Bowy doen het het beste op Carnibest, op Rodi, Duck en Runner waren ze steeds aan de race. Ik vind Carnibest en Smuldier er voor de jongens ook beter uitziet, dan de fijngemalen prut van de andere kvv.
Gr.Bianca, Rico en Dribbel
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja maar ze eten iets van 400 gram ofzo. Dus dat komt net niet uitZoek stok! schreef:Er zijn ook 250 en 500 grams verpakkingen!Lysette schreef:Ik zou ze opzich graag op carnibest hebben maar ik zie het nog steeds niet zitten om dat in stukken te moeten snijden/zagen. Misschien als Jip dadelijk uitgegroeid is en ze een beetje een handig gewicht samen opeten dat ik het wel doe.
Opzich zou het wel kunnen maar omdat ze het prima op het andere doen kan ik me er niet echt toe zetten
- Liesbeth
- Zeer actief
Je kan makkelijk meer ontdooien en verdelen over een paar dagen.Lysette schreef:Ja maar ze eten iets van 400 gram ofzo. Dus dat komt net niet uitZoek stok! schreef:Er zijn ook 250 en 500 grams verpakkingen!Lysette schreef:Ik zou ze opzich graag op carnibest hebben maar ik zie het nog steeds niet zitten om dat in stukken te moeten snijden/zagen. Misschien als Jip dadelijk uitgegroeid is en ze een beetje een handig gewicht samen opeten dat ik het wel doe.![]()
Opzich zou het wel kunnen maar omdat ze het prima op het andere doen kan ik me er niet echt toe zetten
Ik verdeel 1250 gram over 3 dagen voor Kevin. Een kilorol zaag ik (met een gewone handzaag) in vieren en dan laat ik één zo'n plak en één kilo ontdooien. Die boel verdeel ik over drie (Johma) bakjes
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb het wel gedaan hoor (maar dan met een ander merk) maar ik vind het niet zo praktisch. Ook omdat Jip nog 3 keer per dag eten krijgt dus ik kan niet iets s ochtends eruit halen voor s avonds of ik moet het met twee bakjes gaan doen. Kan allemaal prima maar ze doen het ook goed op rodi en duck en dat werkt een stuk gemakkelijkerLiesbeth schreef:Je kan makkelijk meer ontdooien en verdelen over een paar dagen.Lysette schreef:Ja maar ze eten iets van 400 gram ofzo. Dus dat komt net niet uitZoek stok! schreef:Er zijn ook 250 en 500 grams verpakkingen!Lysette schreef:Ik zou ze opzich graag op carnibest hebben maar ik zie het nog steeds niet zitten om dat in stukken te moeten snijden/zagen. Misschien als Jip dadelijk uitgegroeid is en ze een beetje een handig gewicht samen opeten dat ik het wel doe.![]()
Ik verdeel 1250 gram over 3 dagen voor Kevin. Een kilorol zaag ik (met een gewone handzaag) in vieren en dan laat ik één zo'n plak en één kilo ontdooien. Die boel verdeel ik over drie (Johma) bakjes. Gaat prima.
-
Natas
- Actief
Ik weet niet veel van vlees (want al eeuwen vegetariër) maar ik dacht dat het niet goed was om te ontdooien en dan weer in te vriezen, en dat je het dan beter na het ontdooien in de koelkast kan laten?Teckelgek schreef:
Of praat ik nu onzin? (dan weet ik dat ook weer en kan ik het ook weer invriezen)

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
-
Ari@ne
Ik laat hem ook niet helemaal ontdooien. Ik zei dat ik hem laat ontdooien tot hij met een scherp mes te verdelen isNatas schreef:Ik weet niet veel van vlees (want al eeuwen vegetariër) maar ik dacht dat het niet goed was om te ontdooien en dan weer in te vriezen, en dat je het dan beter na het ontdooien in de koelkast kan laten?Teckelgek schreef:
Of praat ik nu onzin? (dan weet ik dat ook weer en kan ik het ook weer invriezen)
Maar het is idd wel een gezaag
-
Ari@ne
En ik kies voor zagen. Kijk maar naar mijn antwoord aan Natas, KarenScooby schreef:Ja, die kleinere verpakkingen zijn in verhouding inderdaad wat duurder. Het is dus waar je voor wil kiezen: of wat meer betalen of zagen.Teckelgek schreef:Zouden die in verhouding niet veel duurder zijn?Zoek stok! schreef:Er zijn ook 250 en 500 grams verpakkingen!Lysette schreef:Ik zou ze opzich graag op carnibest hebben maar ik zie het nog steeds niet zitten om dat in stukken te moeten snijden/zagen. Misschien als Jip dadelijk uitgegroeid is en ze een beetje een handig gewicht samen opeten dat ik het wel doe.
-
Ari@ne
400 gram per dag voor Jip en Benno samen?Lysette schreef:Ja maar ze eten iets van 400 gram ofzo. Dus dat komt net niet uitZoek stok! schreef:Er zijn ook 250 en 500 grams verpakkingen!Lysette schreef:Ik zou ze opzich graag op carnibest hebben maar ik zie het nog steeds niet zitten om dat in stukken te moeten snijden/zagen. Misschien als Jip dadelijk uitgegroeid is en ze een beetje een handig gewicht samen opeten dat ik het wel doe.![]()
Dat lijkt me toch echt te veel, tenminste als je het over Carnibest hebt.
Jagger en Boudewijn krijgen samen 250 gram
-
Anna*
De hoeveelheid wisselt sterk per hond. Ik geef hier 800 g tot 1 kg vlees voor nog geen 30 kilo hond (driemaal 9 of 10 kilo). De ene krijgt 200 tot 250 g, de andere twee 300 tot 400 g. Het verbaast me echt als ik hoor dat sommige veel grotere rassen nog minder krijgen dan één hondje bij mij, maar ik heb intussen wel geleerd dat de ene hond (veel) meer nodig heeft dan de andere. Helaas wel want ik geef duur (biologisch) versvleesvoer. Van Carnibest hebben ze hier trouwens net zoveel nodig.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet hoe zwaar Jip en Benno zijn, maar het zijn natuurlijk geen Teckels! Daarbij is Jip nog een pup, dus die heeft ook nog wat mee nodig.Teckelgek schreef:400 gram per dag voor Jip en Benno samen?
Jagger en Boudewijn krijgen samen 250 gram.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, dat vind ik inderdaad enorm veel. Ter vergelijking: Levi is 58 kilo en krijgt 1100 gram Carnibest per dag.Anna Penta schreef:De hoeveelheid wisselt sterk per hond. Ik geef hier 800 g tot 1 kg vlees voor nog geen 30 kilo hond (driemaal 9 of 10 kilo). De ene krijgt 200 tot 250 g, de andere twee 300 tot 400 g. Het verbaast me echt als ik hoor dat sommige veel grotere rassen nog minder krijgen dan één hondje bij mij, maar ik heb intussen wel geleerd dat de ene hond (veel) meer nodig heeft dan de andere. Helaas wel want ik geef duur (biologisch) versvleesvoer. Van Carnibest hebben ze hier trouwens net zoveel nodig.
Groetjes, Karen
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Chira (42 kg) en Fangio (48 kg) krijgen gemiddeld 500/600 gram Carnibest of BibiAnna Penta schreef:De hoeveelheid wisselt sterk per hond. Ik geef hier 800 g tot 1 kg vlees voor nog geen 30 kilo hond (driemaal 9 of 10 kilo). De ene krijgt 200 tot 250 g, de andere twee 300 tot 400 g. Het verbaast me echt als ik hoor dat sommige veel grotere rassen nog minder krijgen dan één hondje bij mij, maar ik heb intussen wel geleerd dat de ene hond (veel) meer nodig heeft dan de andere. Helaas wel want ik geef duur (biologisch) versvleesvoer. Van Carnibest hebben ze hier trouwens net zoveel nodig.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Anna*
Dat bedoel ik noucloris schreef:Chira (42 kg) en Fangio (48 kg) krijgen gemiddeld 500/600 gram Carnibest of BibiAnna Penta schreef:De hoeveelheid wisselt sterk per hond. Ik geef hier 800 g tot 1 kg vlees voor nog geen 30 kilo hond (driemaal 9 of 10 kilo). De ene krijgt 200 tot 250 g, de andere twee 300 tot 400 g. Het verbaast me echt als ik hoor dat sommige veel grotere rassen nog minder krijgen dan één hondje bij mij, maar ik heb intussen wel geleerd dat de ene hond (veel) meer nodig heeft dan de andere. Helaas wel want ik geef duur (biologisch) versvleesvoer. Van Carnibest hebben ze hier trouwens net zoveel nodig.
-
Ari@ne
Ik ken Jip en Benno, en ik denk dat ze niet zwaarder zijn dan Jagger en BoudewijnScooby schreef:Ik weet niet hoe zwaar Jip en Benno zijn, maar het zijn natuurlijk geen Teckels! Daarbij is Jip nog een pup, dus die heeft ook nog wat mee nodig.Teckelgek schreef:400 gram per dag voor Jip en Benno samen?
Jagger en Boudewijn krijgen samen 250 gram.
Het klopt natuurlijk wel dat Jip nog een pup is en Jagger is al 9 maanden. Puber :N: .
Maar Karen, maakt het echt verschil dat mijn heren teckels zijn
Het gaat toch om het gewicht van het beessie dacht ik?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, natuurlijk gaat het om het gewicht. Maar ik had een Teckel lichter in geschat dan een middenslag poedel?Teckelgek schreef:Maar Karen, maakt het echt verschil dat mijn heren teckels zijn.
Het gaat toch om het gewicht van het beessie dacht ik?
Groetjes, Karen