Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heb ik nou zo'n dure dierenarts?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Laura W schreef:Bij Molina is vorig jaar een voortand getrokken. Dit kostte destijd 140 euro. Dit was inclusief de narcose, het schoonmaken van de rest van het gebit en antibiotica en pijnstilling. Pijnstillende tabletten voor na afloop zitten er niet bij, want die had ik nog in huis.

34,50 - isofluraan, uur gasnarcose
20,46 - propofol 1% IM
7,95 - extractie gebitselement
56,00 - gebit saneren
13,88 - stomorgyl 20/tablet
7,35 - metacam injectie/ml

Molina weegt zo'n 25 kilo. Een voortand is natuurlijk geen kies. Maar zoals je in bovenstaande specificatie kan zien was het trekken zelf niet de grootste uitgave. Onze dierenarts is een moderne kliniek van drie dierenartsen in Amsterdam.
Tof dit lijstje!!
Kan ik volgende week mooi even vergelijken :wink:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Wil de hond schreef:Nou neem me niet kwalijk hoor,

Maar een DA die tegen mij vertelt dat hij bij mijn hond een kies gaat verwijderen a raisón van €350,- is een klant kwijt, in elk geval vwb die ingreep.
Hoezo :denken:
Afbeelding
SaRoBe
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door SaRoBe »

[quote="Marja
Ik wou eigenlijk gewoon een plaatselijke verdoving en dan die kies eruit trekken, maar volgens mijn da is dat absoluut onmogenlijk :roll:[/quote]

Dat gaat inderdaad niet lukken.
Het is ook een enorm karwei om zo'n kies eruit te halen, je kunt hem ook niet zomaar trekken. De kies moet helemaal los geprepareerd worden, wanneer ze de kies zouden trekken is het risico groot dat ze de kaak breken en daar zit ook niemand op te wachten, toch?

Al met al niet een klus die ff snel doet.

Gr. Jolanda
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Achthonderd gulden om er een kiesje uit te wippen, vindt jij dat nou echt niet een beetje absurd klinken?

Als ze er nou een gouden kroon voor terug zou plaatsen.

Wedden dat je zonder veel moeite een andere DA kunt vinden die het voor de helft doet en ook netjes werkt?
Marja
Zeer actief

SaRoBe schreef:[quote="Marja
Ik wou eigenlijk gewoon een plaatselijke verdoving en dan die kies eruit trekken, maar volgens mijn da is dat absoluut onmogenlijk :roll:
Dat gaat inderdaad niet lukken.
Het is ook een enorm karwei om zo'n kies eruit te halen, je kunt hem ook niet zomaar trekken. De kies moet helemaal los geprepareerd worden, wanneer ze de kies zouden trekken is het risico groot dat ze de kaak breken en daar zit ook niemand op te wachten, toch?

Gr. Jolanda[/quote]

Bij mij trekken ze ook zo een kies eruit hoor :wink:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Wil de hond schreef:Achthonderd gulden om er een kiesje uit te wippen, vindt jij dat nou echt niet een beetje absurd klinken?

Als ze er nou een gouden kroon voor terug zou plaatsen.

Wedden dat je zonder veel moeite een andere DA kunt vinden die het voor de helft doet en ook netjes werkt?
Nou.........ik heb er twee gebeld vanmniddag en die zeiden dat ze ook rond dat bedrag zouden komen te zitten :roll:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marja schreef: Ik wou eigenlijk gewoon een plaatselijke verdoving en dan die kies eruit trekken, maar volgens mijn da is dat absoluut onmogenlijk :roll:
SaRoBe schreef:Dat gaat inderdaad niet lukken.

Gr. Jolanda
marja schreef:Bij mij trekken ze ook zo een kies eruit hoor :wink:
bij een hond (of kat) trek je niet "zo ff" een gezonde kies, of iig een gezonde wortel. bij mijn kat is een hoektand getrokken, moest ook onder algehele verdoving, ik heb er bij gestaan en idd, dat had niet anders gekund, een boel gewrik en los werken, was niet 1 2 3 klaar.
Laatst gewijzigd door yamie op 04 nov 2006 05:58, 2 keer totaal gewijzigd.
SaRoBe
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door SaRoBe »

Marja schreef: Bij mij trekken ze ook zo een kies eruit hoor :wink:
We hebben hier ook nier over jou maar over de kies van de hond en daar zit 'm nou net het verschil.

Sorry ik kan er ook niks anders van maken :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik heb geen flauw idee wat hier een consult kost. Ik heb alleen maar rekeningen voor consult en handelingen. Ik ben wel eens geweest dat er eigenlijk niets aan de hand was en dan hoefde ik niks te betalen.

Anne
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Lysette schreef:Bij Job heb ik ook een keer een afgebroken en gescheurde kies eruit moeten laten halen. Dat kostte 80 euro.
Dit was trouwens incl. gebitsreiniging.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sypke »

Even offtopic. Lysette, wat ziet Jip er geweldig uit!
Afbeelding
Afbeelding
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sypke »

Een consult kost hier 23,40 euro geloof ik. Ingewikkelde dingen heb ik gelukkig nooit hoeven laten doen.
Afbeelding
ukkie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ukkie »

Ik betaal 32 euro voor een consult, maar dat is dan wel bij het dierenziekenhuis(omdat er geen goeie dierenarts bij ons in de buurt is, bij het dierenziekenhuis zijn ze beter dan bij de dierenarts hier :wink: ).
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Geen idee wat ik kwijt ben per consult, maar ik geloof dat ik quantumkorting krijg.... :mrgreen:

Enne hier was het zetten van een gebroken poot inclusief alle nabehandelingen e.d. zo rond de 650 euro...
Geen idee of 't duur is of niet, maar voor mijn hondjes niets dan het beste... :mrgreen:

Wij hebben hier zo'n praktijk met een stuk of wat vee en dierenartsen en als ik iets op een bepaalde manier gedaan wil hebben, gaan ze daarin ver mee...
Net zoals ze alles wat ik ze over Manrique en zijn Erlichia vertel serieus nemen en ook op onderzoek uitgaan.
Wil ik rymadil of metacam hebben, geen probleem, zelfs zonder dat de DA het zegt weten de assistentes al dat dat in orde is en dat er verder niets mee gebeurd.

Ik ben wel blij met zo'n mentaliteit, alhoewel ik natuurlijk wel goed en nauw contact met de DA zelf hou over behandelingen e.d. Ik doe iig nooit "zomaar" iets....
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Hier in Helmond zijn de consulten ook zo duur,ik rijd tegenwoordig naar Asten,daar betaal ik 15 euro,mijn zus heeft er vorige week een hartfilpje laten maken en de plastabletten en harttabletten en het consult waren 55 euro.Ik heb de honden wel verzekerd,maar die prijzen hier vind ik niet meer normaal.De entingen van alledrie scheelden 75 euro,dat vind ik een te groot verschil.In Asten is ook een erg goede arts.
Afbeelding
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Dorien schreef:
Marja schreef: Ja klopt hoor, dat zei ze ook, die narcosemiddelen zijn duur en Stapper heeft er veel van nodig :wink:

Ik wou eigenlijk gewoon een plaatselijke verdoving en dan die kies eruit trekken, maar volgens mijn da is dat absoluut onmogenlijk :roll:
Dat is ook onmogelijk. Je kan toch niet bij een hond die wakker is een mondsperder in doen, hem stil op zijn rug leggen om dan vervolgens met een hoop geweld en gekraak die kies eruit te peuren?
Voor een tandsteenbehandeling gaat een hondje ook plat en niet omdat het nou zo'n pijn doet. Je moet de dieren wel kunnen hanteren zodat je zo snel en efficient mogelijk je werk kan doen.
Tandsteen (was niet veel, alleen een beetje) is hier gewoon op de behandeltafel verwijderd, met zo'n krabbertje, geen klem geen roesje niets. Doet trouwens (net als bij ons) geen pijn. Mijn da is tegen roesjes als de hond lief is. veel honden hebben een roesje nodig, maar ik ken hier meerdere honden waar ze het tandsteen gewoon zo verwijderd hebben. Misschien dat het ook snel gaat, omdat er gecontroleerd wordt bij de enting en dan eventueel even twee tot vijf minuutjes wat verwijderd wordt. Ik hoor ook wel eens dat da's wachten totdat het echt noodzakelijk is en dat ze dan onder narcose moeten omdat het zo lang duurt voordat alles schoon is. Een van mijn twee katten gaat altijd onder narcose, die laat zich niet even krabben, de andere wel.

Kies trekken is bij een hond moeilijk, heb het een keer bij een kat gezien en dat was al echt een heel karwei, zwijgen van bij een hond.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

mercedes2803 schreef::eek:

Ik kom bij een dierenarstpraktijk...groot, nieuw gebouw met allerlei apparatuur, meerder dierenartsen, assistentes, grote bovenverdieping erbij, veearts voor grote dieren zit er ook bij in, etc.

Ik betaal voor een consult iets van 14-15 euro geloof ik.
Dan kun je dus in sommige gevallen toch maar beter in het oooosten van het land wonen :cheer: :mrgreen:

Nou je gelooft dat maar hier in het Oosten (Twente) varieren de consultprijzen van € 20 tot € 25 hoor!!!
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

de consultkosten zijn nog tot daar aan toe, maar een kies verwijderen voor dat bedrag?

ik geloof dat mijn hoogstpersoonlijk eigen tandart dat nog niet heeft gevraagd voor mijn eigen kies te trekken.

Absurd gewoon.
Gebruikt hij gouden instrumenten?
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Bij Festa (Labrador, 30 kilo) zijn een paar weken geleden 2 grote 3wortelkiezen getrokken onder algehele narcose. Daarvoor was ik 140 euro kwijt, zonder antibiotica, die had ik zelf. Was wel incl pijnstilling.
tazzz
Actief
Mijn ras(sen): old englisch bulldog

Ongelezen bericht door tazzz »

consult hier is €20,- dacht ik.

verdere info http://www.dapbodegraven.nl/

maar ben er toen voor eerst met simba geweest voor check a 75,-
hoefde maar consult te betalen :ok:

toen nog x teruggeweest nadat ie van ze medicijnen afwas
om door te spreken etc ivm artrose
hoefde ik nix te betalen :ok:

maar gisteren geweest.spoed ivm aanval
geen idee wat dat gaat kosten,ze sturen me de rek.
door alle haast nix opzak..ben dus benwd
Petra68
Actief
Mijn ras(sen): yorkshire terrier

Ongelezen bericht door Petra68 »

Ik denk dat ik maar dierenarts wordt, misschien word ik dan wel steenrijk.

Dierenartsen zijn natuurlijk wel goed opgeleid, en als ze hun werk goed doen dan heb ik er best wel wat voor over, maar sinds de invoering van de euro is het wel duurder geworden heb ik het idee.

Morgen wordt het gebit van mijn hondje gereinigd onder narcose, ik ben dan ongeveer 90 euro kwijt. Ik heb geen kinderen, dus ik zeg altijd maar, kinderen zijn duurder. :wink:
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Nou steenrijk worden als dierenarts, dat valt tegen hoor
Dan kun je beter mensen dokter worden :19:

Vorig jaar nog las ik een artikel waarin stond dat menig dierenarts voor minimumloon werkt.
Ze hebben vaak geen 8 uur per dag werk, een dure studie gedaan, dure apperatuur etc
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”