Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pedigree

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lilalila »

romda40 schreef:@mercedes2803: dus dit zou voor mij betekenen, mijn hond is 7 maanden en weegt ong. 25 kg. (zou ik exact moeten nagaan dan) en op de verpakking rodi complete pens & hart staat dan dat ze 10 schijven per dag zou moeten hebben. Dus 5 smorgens en 5 smiddags. Klopt dat?
Hoi,

veel fabrikanten van diervoeders zitten aan de hoge kant met hun hoeveelheid. Ik denk dat je met zo'n 6 of 7 plakken per dag al ruim genoeg geeft voor een jonge golden retriever. (die had je toch als ik me niet vergis ?)

En dan kan je kijken hoe ze of hij het erop doet. Word je hond dikker, dan minder voeren, valt ze juist wat af, dan een plak per dag erbij.

Succes !

Met de rodi- compleet variant geef je een gezond voer, waar de meeste honden het heel goed op doen. Zelf wissel ik de compleet varianten rund-groenten af met hart/pens compleet. En een enkele dag lamshart, of alleen pens.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat vinden jullie van smuldier? Is dat ook goed?
Dat is aan het ontdooien, voor morgen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

marsmallowtjuh schreef:Wat vinden jullie van smuldier? Is dat ook goed?
vooral lekker goedkoop ;-). Bedenk dat in versvlees goedkoop vaak duurkoop is. Maar als afwisseling is het zeker niet slecht. Een deel van mijn honden vond het trouwens oneetbaar en dat is best bijzonder want meestal is hun bak al leeg voor ze gekeken hebben wat we vandaag eten.

10-15 gram brokken per kilo gewenst (in dit geval toekomstig) lichaamsgewicht en vers 20 tot 25 gram per diezelfde kilo per dag heb ik altijd als vuistregel gebruikt.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef: Een deel van mijn honden vond het trouwens oneetbaar en dat is best bijzonder want meestal is hun bak al leeg voor ze gekeken hebben wat we vandaag eten.
Boomer is een slechte eter, dus vaak wissel ik het af.
Vandaag heeft hij zelfs iets laten staan wat hij normaal gesproken heerlijk vind, dus ben benieuwd morgen.
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

marsmallowtjuh schreef:Wat vinden jullie van smuldier? Is dat ook goed?
Smuldier is ook goed, zeker als afwisseling. De compleet en pensversie bevallen hier goed, van de kipversie kreeg ze diarree, dus die geef ik haar niet meer.
Ik voer meestal rodi, en een enkele keer smuldier.

Met volledig op smuldier heb ik geen ervaring.
Marianna
Vaste gebruiker

romda

Ongelezen bericht door Marianna »

Mijn hond is 7 maanden en weegt 35 kilo..ik ben zojuist bezig met opverstappen naar Farmfood brokken en een paar versvleesdagen per week. ik schrok me ook rot toen ik zag hoeveel versvlees mijn hond moet hebben (wanneer ze alleen vlees eet dus)...1400 gram per dag dus...ff slikken! Maar dit is ff 5 dagen volhouden en dan FF brokken bijvoeren, dan kan ik weer ijsjes in me vriezer doen haha.
Ik weet niet hoe het met rodi is, maar op de andere verpakkingen van versvlees (carnibest/prins) staat de hoeveelheid voor een volwassen hond en voor een hond in de groei moet je het verdubbelen.

succes!
Grote Zwitserse Sennenhond
joieblanche
Actief
Contacteer:

Re: romda

Ongelezen bericht door joieblanche »

Marianna schreef:Mijn hond is 7 maanden en weegt 35 kilo..ik ben zojuist bezig met opverstappen naar Farmfood brokken en een paar versvleesdagen per week. ik schrok me ook rot toen ik zag hoeveel versvlees mijn hond moet hebben (wanneer ze alleen vlees eet dus)...1400 gram per dag dus...ff slikken! Maar dit is ff 5 dagen volhouden en dan FF brokken bijvoeren, dan kan ik weer ijsjes in me vriezer doen haha.
Ik weet niet hoe het met rodi is, maar op de andere verpakkingen van versvlees (carnibest/prins) staat de hoeveelheid voor een volwassen hond en voor een hond in de groei moet je het verdubbelen.

succes!
Vanaf een maand of 7 kun je je hond al weer minder KVV gaan geven hoor ......
Meestal is dan de dubbele hoeveelheid niet meer nodig, dus langzaamaan afbouwen naar het normale gewicht.
Je ziet dan vanzelf of de hoeveelheid genoeg is, als je goed naar je hond kijkt v.w.b. de groei.
groetjes, Karin

Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Boomer moet geen smuldier.. :jank:
Geef m eigenlijk ook groot gelijk.. Het zag er niet uit!
Morgen krijgt hij weer pedigree en de dag daarna Duck. Of andersom.. :mrgreen: :wink:
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

marsmallowtjuh schreef:Boomer moet geen smuldier.. :jank:
Geef m eigenlijk ook groot gelijk.. Het zag er niet uit!
Morgen krijgt hij weer pedigree en de dag daarna Duck. Of andersom.. :mrgreen: :wink:
Mag ik vragen waarom je er voor kiest om je hond Pedigree te voeren?Want er zijn in iedere dierenwinkel zeker 20 merken brokken te vinden.Waarom kies je dan juist voor het merk Pedigree?Ik val je niet aan hoor maar ben er wel erg nieuwsgierig naar.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb een zeer moeilijk etende hond, een heel kleine vriezer en geen ruimte om een grotere neer te zetten.. Dus brokken met af en toe wat anders komt het beste uit.
Ik heb verschillende soorten geprobeerd, pedigree eet hij het beste en het meeste en aangezien hij al weinig eet..
Dus ik ben bij pedigree gebleven.. Met regelmatig wat anders, zoals groente, rauw vlees, mergpijp, duck, rodi of rijst met kip of noem maar op..

Vanuit de fokker kreeg hij een plastic tas brokken mee, die lustte hij ook niet. Elk merk dat we geprobeerd hebben, hebben we met een zak van 3 kilo geprobeerd, dus niet van; hoef je het de ene dag niet? dan lust je het blijkbaar niet. We hebben echt verschillende merken geprobeerd en pedigree bevalt hem het beste. En hij is kerngezond, glanzende vacht, vol energie en heel vrolijk, dus voorlopig doen we het zo.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Waarom geef je Boomer niet alleen maar Pedigree, als hij het zo lekker vindt...?
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Als we ns op vakantie gaan met m, is het wel handig als hij brokken eet..

En ik wil m ook weer niet iedere dag brokken geven, omdat ik denk dat elke dag brokken, maakt niet uit welk merk, ook niet goed is voor je hond. Volgens mij is het juist het beste als je het allemaal afwisselt.
En ik ben bezig van alles te leren over rauw en vers, maar vind het ingewikkeld.. Dus combineer ik het nu.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

marsmallowtjuh schreef:Als we ns op vakantie gaan met m, is het wel handig als hij brokken eet..

En ik wil m ook weer niet iedere dag brokken geven, omdat ik denk dat elke dag brokken, maakt niet uit welk merk, ook niet goed is voor je hond. Volgens mij is het juist het beste als je het allemaal afwisselt.
En ik ben bezig van alles te leren over rauw en vers, maar vind het ingewikkeld.. Dus combineer ik het nu.
Noa (eerder ook een slechte eter) kreeg ook een poosje brokken (Farmfood) tot ze haar neus er voor op haalde. Ik was me toen al aan het verdiepen in andere voeding (kvv). Full time barfen zag ik niet zitten, dus allerlei merken kvv geprobeerd en uiteindelijk op Duck uitgekomen.

Eigenlijk wilde ik ook deels brokken blijven voeren omdat we in de weekends meestal zeilen en maar een kleine koelkast aan boord hebben; wel zo handig dan, die brokken.
Inmiddels gaan er dus wat minder blikjes bier mee naar de boot en gaan er afgepaste porties Duck en hart o.i.d. in het koelkastje... :mrgreen:

Tijdens onze drie weken vakantie in Frankrijk scharrelde ik voor Noa van alles en nog wat aan voer bij elkaar. Kuipjes smurriepaté voor honden, stukken vlees uit de supermarkt, soms een blikje 'frans vreemd merk'.
Ondanks het feit dat Noa geen goede eter was vond ze het allemaal prima.

Belangrijk is wel dat je de voerbak niet te lang laat staan, in de hoop dat je hond toch nog gaat eten. Haal de bak na een kwartiertje of zo weg: helaas pindakaas... volgende ronde nieuwe kansen. Even volhouden, dan krijgt je hond op een gegeven moment in de gaten dat hij zijn kans om te eten zal moeten pakken, anders verhongert hij en dat weet ie... :wink:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Annelies schreef:Belangrijk is wel dat je de voerbak niet te lang laat staan, in de hoop dat je hond toch nog gaat eten. Haal de bak na een kwartiertje of zo weg: helaas pindakaas... volgende ronde nieuwe kansen. Even volhouden, dan krijgt je hond op een gegeven moment in de gaten dat hij zijn kans om te eten zal moeten pakken, anders verhongert hij en dat weet ie... :wink:
De fokker zei tegen ons; brokken kun je gewoon laten staan, als hij genoeg heeft, heeft hij genoeg, dan eet hij niet meer. Dit klopt, dit geldt bij Boomer voor alles, ook voor Duck of kip of wat dan ook, als hij genoeg heeft, heeft hij genoeg, dan eet hij niet meer.

Toen hij kleiner was, hoorde ik overal dat dat juist niet goed was, dat ik het steeds weg moest halen. Ik heb het een week geprobeerd en hij heeft een week niet gegeten, terwijl hij al mager was.
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

Pedigree is slecht. en heel zout. ze blijven drinken. Nee rakker krijgt wel brokken maar absoluut geen pedigree...
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Boomer drinkt bijna niets.. En hij is compleet gezond, heb zn urine vorige week nog laten controleren.
Misschien dat hij geen last heeft dan, omdat hij zoveel andere dingen ertussendoor krijgt... Of de ene hond is gevoeliger ervoor dan de andere, dat weet ik niet.
romda40
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door romda40 »

Jullie en de dierenarts hebben me wel overtuigd van het feit dat Pedigree niet het allerbeste is dat je kunt geven. Ik zie inderdaad aan de ontlasting van mijn hond dat het beter kan. Ik ga over op een ander merk en ben nog in overweging welk merk, de bekende merken of de onbekendere supermarkt merken, en hoe ga ik het doen. Alle keren brokken of smorgens brokken en savonds vlees of andersom of beide keren vlees. :denken:
Hierover zijn mijn radartjes nog druk draaiende. Ik probeer de merken naast elkaar te zetten en met elkaar te vergelijken wat erin zit en dan moet ik nog weten uit te vissen of datgene wat erin zit in goede hoeveelheden, dat ook is wat goed voor mijn meisje is..... :roll:
leef bij de dag van vandaag!Gisteren is voorbij; morgen komt nog.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Goed idee :ok:

Qua brok moet je mij eigenlijk niet vragen, in mijn ogen zijn er eigenlijk geen goede brokken...als je toch brokken wilt voeren zou ik dan in ieder geval voor Farmfood gaan of Cavom of zo, meerdere mensen hier voeren dat.
Eukeneba en Hills en Royal Canin zijn zogenaamd ook de betere brok maar daar denk ik toch echt anders over :wink:
Bonzo en supermarkt brokken zijn 1 pot nat met Pedigree...
Beneful weet ik eigenlijk niet, maar het feit dat er zo'n vrolijke reclame met bruine labpup van op televisie is doet mij al kriebelen...

Ik zou gewoon fulltime vers gaan voeren van Energqiue, Smuldier, Bibi, Carnibest of een ander merk :wink: :mrgreen:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Ook wij zijn begonnen met Pedigree.
We hadden zovel uitgezocht over het ras, de verzorging en alles wat er bij een hond komt kijken.
Pedigree is het meest bekende merk hondenvoer dus dat zou wel goed zijn.
Ze vond het heerlijk (achteraf bleek ze een alleseter te zijn) maar dronk zich en ongeluk.
Als klein puppenkind dronk ze 1,5 tot 2 liter water op een dag :N: en plaste de hele dag door (zo'n 30 keer per dag).
Ook was ze zeer regelmatig aan de diaree..
We hebben haar urine laten controleren maar daar was niets mee aan de hand.
Toen ik me aangemeld had op dit forum bleek het een zeer slechte brok te zijn, we zijn naar de dierenwinkel gegaan en vroegen aan de man van de winkel wat hij van Pedigree vond.
Hij vertelde ons dat hij alle brokken heeft geproefd (gatver..) en Pedigree de meest zoute vond.
We zijn overgestapt op en andere brok en van de ene op de andere dag begon ze te glanzen, stopte met zo achterlijk veel drinken en plassen en werd haar ontlasting goed.
Ooohhh wat een rotzooi hebben wij uit ontwetendheid gegeven....
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
puppy06
Actief

Ongelezen bericht door puppy06 »

Hmm... Ben niet zo'n pedigree-fan. De hond van n collega van me is doodziek geweest van dat voer. Bleek erg veel zout in te zitten ofzo...
Kzou nog even verder kijken naar andere merken.
*Hoe meer ik de mens leer kennen, hoe meer ik van honden hou.*
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

puppy06 schreef:Hmm... Ben niet zo'n pedigree-fan. De hond van n collega van me is doodziek geweest van dat voer. Bleek erg veel zout in te zitten ofzo...
Je méént het :smile: .
Heb je het hele topic wel gelezen :denken: .
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

:N: Pedigree, is weer eens zo'n commercieel voer dat vol zit met geur-, kleur-, smaakstoffen en conserveringsmiddelen. :neenee: Niet gebruiken dus.
puppy06
Actief

Ongelezen bericht door puppy06 »

Teckelgek schreef:
puppy06 schreef:Hmm... Ben niet zo'n pedigree-fan. De hond van n collega van me is doodziek geweest van dat voer. Bleek erg veel zout in te zitten ofzo...
Late reactie... sorry :oeps:
:mrgreen:
*Hoe meer ik de mens leer kennen, hoe meer ik van honden hou.*
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

puppy06 schreef:
Teckelgek schreef:
Late reactie... sorry :oeps:
:mrgreen:
:ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”