Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup 13 weken krabt heeeeel vaak
Moderator: moderatorteam
-
zerzaldi
- geregistreerd lid
pup 13 weken krabt heeeeel vaak
ik heb een okp pup van 13 weken.
al vanaf het begin krabt ze af en toe wel eens vooral als ik naar cursus ging dus we dachten eerst aan een stresreactie. maar ze is juist heel dappoer in alles ze vind alles mooi en durft ook heel veel.
maar nu doet ze het echt elke 5 min wel een paar keer. tijdens training, eten, spelen enzo.
we hebben haar 2 weken geleden nog voor voor vlooien behandeld. en ze heeft nu echt geen vlooien meer tenminsten ik zie ze niet en ook geen poep.
wat kan dit zijn.
het lijkt wel of het een tik is geworden.
gr marjon
al vanaf het begin krabt ze af en toe wel eens vooral als ik naar cursus ging dus we dachten eerst aan een stresreactie. maar ze is juist heel dappoer in alles ze vind alles mooi en durft ook heel veel.
maar nu doet ze het echt elke 5 min wel een paar keer. tijdens training, eten, spelen enzo.
we hebben haar 2 weken geleden nog voor voor vlooien behandeld. en ze heeft nu echt geen vlooien meer tenminsten ik zie ze niet en ook geen poep.
wat kan dit zijn.
het lijkt wel of het een tik is geworden.
gr marjon
groetjes marjon en gina
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Het zou een voedselallergie kunnen zijn... Of toch vlooien, als je hond er niet tegenkan kan 1 vlooienbeet al genoeg zijn voor flinke jeuk...
Het is het handigst om ermee naar de dierenarts te gaan, die kan beter kijken wat het is dan wij. Krabt hij op 1 plek of over zn hele lichaam?
Het is het handigst om ermee naar de dierenarts te gaan, die kan beter kijken wat het is dan wij. Krabt hij op 1 plek of over zn hele lichaam?

You'll be in my heart... Always...
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
zerzaldi
- geregistreerd lid
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Tja...allegieen zijn een ramp...maar het kunnen ook vlooien zijn die kriebelen en dat ze geen vlooienallergie heeft.
Bij een voedselallergie of bij een mijten allergie zit je met brokken vaak mis...droge brokken bevatten mijten en honden die daar allergisch zijn krijgen daar dus jeuk van.
Maar ja, je weet niet of ze allergisch is voor mijten, dus kun je die brokken niet meteen de schuld geven.
Ik zou ook naar de DA gaan en kijk dan wel uit met wat ze zomaar in je puppie spuiten.
Veel dierenartsen geven even een "spuitje tegen de jeuk" en je pup krijgt dus gewoon prednison in zijn lijfje gespoten.
Als de plekjes rood en droog en kaal zijn kun je er calendula zalf opsmeren.
Ook zou je haar in kunnen spuiten met tea tree spray
Dat kalmeert de huid EEEENNNN houdt vlooien op afstand.
Ik zou het niet te lang aankijken met jeuk...
Misschien was het even eenmalige een reacite op iets...zeg het maar.
maar als dit met een paar dagen niet over is zou ik even heengaan.
En probeer je geen dure hypo brokken aan te laten smeren...dat is zooo zonde. Als je dan toch wat anders wilt proberen qua voer, haal dan KVV in huis (zie rubriek voeding) wat KVV is en hoe goed sommige honden het daar op doen met jeukproblemen.
Bij een voedselallergie of bij een mijten allergie zit je met brokken vaak mis...droge brokken bevatten mijten en honden die daar allergisch zijn krijgen daar dus jeuk van.
Maar ja, je weet niet of ze allergisch is voor mijten, dus kun je die brokken niet meteen de schuld geven.
Ik zou ook naar de DA gaan en kijk dan wel uit met wat ze zomaar in je puppie spuiten.
Veel dierenartsen geven even een "spuitje tegen de jeuk" en je pup krijgt dus gewoon prednison in zijn lijfje gespoten.
Als de plekjes rood en droog en kaal zijn kun je er calendula zalf opsmeren.
Ook zou je haar in kunnen spuiten met tea tree spray
Dat kalmeert de huid EEEENNNN houdt vlooien op afstand.
Ik zou het niet te lang aankijken met jeuk...
Misschien was het even eenmalige een reacite op iets...zeg het maar.
maar als dit met een paar dagen niet over is zou ik even heengaan.
En probeer je geen dure hypo brokken aan te laten smeren...dat is zooo zonde. Als je dan toch wat anders wilt proberen qua voer, haal dan KVV in huis (zie rubriek voeding) wat KVV is en hoe goed sommige honden het daar op doen met jeukproblemen.
-
Debby Speerstra
- Zeer actief
- Contacteer:
-
nova
- Vaste gebruiker
jeuk met gevolgen
Hallo,
Sinds een tijdje is spike steeds vaker gaan krabben.
Dit is wat ik tot nu toe heb ondernomen nadat het zo erg werdt dat hij zichzelf open had gekrabt.
Dierenarts die een pilletje en zalfje heeft gegeven--> hielp totdat de pillenkuur afgelopen was.
alles gewassen
anti-vlooien offensief begonnen
strand behandelng--> zout water e.d.
nu kwam ik gisteren thuis en hij had zichzelf weer opengekrabt, ik ben me rot geschrokken want het zag er echt heel erg uit.
Meteen ben ik naar de dierenarts gegaan en ik kon er nog tussendoor gelukkig. De diagnose is nu voedsel allergie en er wordt hypoallergeen voedsel voorgeschreven.
Is er iemand die hierervaring mee heeft en wat was dan die ervaring.
Zijn er misschien mensen die andere redenen weten die jeuk kunnen veroorzaken?
Ik ben echt de wanhoop nabij, niets is zo erg dan jeuk.
Ik hoop dat het andere voer helpt want ik weet het ercht niet meer.
Nova
Sinds een tijdje is spike steeds vaker gaan krabben.
Dit is wat ik tot nu toe heb ondernomen nadat het zo erg werdt dat hij zichzelf open had gekrabt.
Dierenarts die een pilletje en zalfje heeft gegeven--> hielp totdat de pillenkuur afgelopen was.
alles gewassen
anti-vlooien offensief begonnen
strand behandelng--> zout water e.d.
nu kwam ik gisteren thuis en hij had zichzelf weer opengekrabt, ik ben me rot geschrokken want het zag er echt heel erg uit.
Meteen ben ik naar de dierenarts gegaan en ik kon er nog tussendoor gelukkig. De diagnose is nu voedsel allergie en er wordt hypoallergeen voedsel voorgeschreven.
Is er iemand die hierervaring mee heeft en wat was dan die ervaring.
Zijn er misschien mensen die andere redenen weten die jeuk kunnen veroorzaken?
Ik ben echt de wanhoop nabij, niets is zo erg dan jeuk.
Ik hoop dat het andere voer helpt want ik weet het ercht niet meer.
Nova
-
nova
- Vaste gebruiker
Wat zijn de resultaten hiervan? Die van mij heeft ook veel jeuk.marye83 schreef:Ik zou het toch even na laten kijken.
Mijn pup van bijna 5 maanden heeft ook sinds ik haar heb jeuk problemen die steeds erger werden en ze is nu onder behandeling van een homeopaat.
Leuke toller trouwens, ben zelf ook in het bezit van het geweldige ras.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Het gaat nog niet goed, maar we behandelen nog niet zo lang.nova schreef:Wat zijn de resultaten hiervan? Die van mij heeft ook veel jeuk.marye83 schreef:Ik zou het toch even na laten kijken.
Mijn pup van bijna 5 maanden heeft ook sinds ik haar heb jeuk problemen die steeds erger werden en ze is nu onder behandeling van een homeopaat.
Leuke toller trouwens, ben zelf ook in het bezit van het geweldige ras.
De problemen schijnen wel vaker bij het ras voor te komen.

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
hebben wij wel gedaan, want op het laatst probeer je alles, maar onze hond werd er ook nog eens doodziek van.En probeer je geen dure hypo brokken aan te laten smeren...dat is zooo zonde. Als je dan toch wat anders wilt proberen qua voer, haal dan KVV in huis (zie rubriek voeding) wat KVV is en hoe goed sommige honden het daar op doen met jeukproblemen.
Eerst vlooien geheel uitsluiten en idd. denk erom wat de prednison betreft want daar zijn ze maar wat rap mee.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Lindsey
- Zeer actief
-
Debby Speerstra
- Zeer actief
- Contacteer:
Het blijft proberen met diverse voeren het is echt een leidensweg waar je doorheen gaat. Mijn Kelby heeft het ook. In het begin toen ze die allergie had kreeg ze ook hypoallergeen voer Dermatosis van Royal Canin. Het werd hiermee wel minimaal maar het ging niet weg daarbij is het ook nogal prijzig voer. Ze stonk ook nog naar vis uit haar bek. Dus ik ben verder gaan zoeken om de allergie nog minder te krijgen. Tot voor kort was me dat ook gelukt met Pronature maar ze begint nu weer. Het ging een jaartje wel aardig.
Sterkte
Sterkte