Natas, ik heb er nog eens goed over na zitten denken en ik denk dat de onderwaarde van een normaalwaarde inhoudt dat we te maken hebben met een "dalspiegel". Uiteindelijk wordt er gesproken over een bloedafname na 8 tot 10 uur en elke 12 uur moet de medicatie opnieuw toegediend worden.Natas. schreef:Ik ben hier wel benieuwd naar.flatcoat schreef:Wordt er niet bedoeld dat die waarde bereikt moet zijn 8 weken na aanvang van de therapie?? Mijn d.a. zou bij Beauty het liefste normaal tot hoog willen zien ......... Dit kan bijna niet 8 weken na aanvang, lijkt mij en dus vermoed ik dat ze dit op termijn graag zo wil zien. Op dit moment is de waarde dus 25 (binnen de normaalwaarde) maar de energieke hond die ik ooit had, heb ik nog niet terug ...... dus in haar geval is dit m.i. nog steeds te laag.MoniqueDM schreef:Toch zien de meeste dierenartsen de waarde het liefst net boven de "onderste" normaalwaarde. Hier een citaat van mijn dierenarts Atjo Westerhuis:
Acht weken na aanvang van de therapie gaan we controleren of we de juiste dosering geven door te meten of het thyroxine gehalte in het bloed binnen de normaalwaarden ligt. Dit doen we bij voorkeur 8-10 uur na de laatste L-thyroxine gift en we zien dan het liefst dat de T4 waarde op de ondergrens van de normaalwaarde ligt.
Vraag me niet waarom, het zal een reden hebben.
Als Rais volgende keer nog in de ondermarge zit en mijn DA zegt weer daar tevreden mee te zijn zal ik haar 't hemd van het lijf vragen
Ik kan me voorstellen dat een dierenarts daarmee tevreden is, want dan ligt de "piekspiegel" (een paar uur na inname van de medicatie) een stuk hoger.
Ook wat je dierenarts heeft gezegd klopt! De interniste waar ik met Megan loop zei precies hetzelfde. Het belangrijkste is dat de medicatie precies om de 12 uur wordt gegeven en het liefst in gelijke omstandigheden.Natas. schreef:Mijn DA vond dat het allebei goed was, met of zonder eten
Ik geef de medicijnen in een kledder rauw rundergehakt of in een gekookt eitje.flatcoat schreef:Geven jullie de pillen zo in de bek of "verpak" je ze in bijv. leverpastei, worst o.i.d.??