Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Canex, farmfood, Hills...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Labjes

Canex, farmfood, Hills...

Ongelezen bericht door Labjes »

Ik ben op zoek naar een gezonde brok. Effe ter info: ik wil hier geen vers voer topic van maken.

Ik ben dus erg aan het twijfelen tussen canex, farmfood en hills. Hebben jullie hier ervaringen mee?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Je zou naar de ingrediënten kunnen kijken? En naar de stoffen die gebruikt worden om de brokjes (hoe lang?) goed te houden?

Verder heb ik er geen verstand van.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Van de 3 merken die je noemt, ken ik persoonlijk alleen Farmfood doordat mijn honden het een poos gekregen hebben. Ze deden het er prima op, 1 van beide honden at het heel erg graag maar de andere na verloop van tijd niet meer zo.
Maar wat hierboven al gezegd is lijkt me een goede tip: kijk naar de exacte samenstelling van de diverse merken die je op het oog hebt, en probeer dan de soort uit die qua samenstelling het beste is.
Labjes

Wat voeren jullie dan? Vers of gewoon andere brok?
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Ik voer inmiddels geen brok meer, maar Baloe deed het een tijdje goed op Farmfood. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Labjes schreef:Wat voeren jullie dan? Vers of gewoon andere brok?
Op dit moment staat Xena op een combinatie van 3 dagen barf en 4 dagen KVV (kompleet vers vlees) per week

Ze heeft tot ze 3,5 maand was op Royal Canin gestaan mijn ervaring daar mee is best goed. Goede ontlasting enz. Maar ik ben niet zo voor brokken die stijf staan met anti oxidanten

Daarna hebben we haar fulltime op Rodi gezet (een merk KVV) en daar deed ze het heel goed op, maar ze is echt een klein canivoortje als je ziet hoe ze nu met volle overgaven aan haar barf kauwt

Voor meer infortmatie over barf> www.barf-natuurlijk.nl

En we hebben wel eens hill's brokken geprobeert, dat luste ze niet. Ookal stond er op het pak "gegarandeerd lekker" of zoiets
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Daar wilde je het niet over hebben schreef je in het berichtje een paar posts hierboven. :wink:

Ik heb altijd brok gevoerd, met af en toe kvv (Duck/Energique). Sinds 2 1/2 week ben ik nu overgestapt op Carnibest (ook kvv). Dat lusten ze echt 10 x grager dan de brok, en ze doen het er tot nu toe prima op.
Vooral Nozem, de jongste, at vaak haar brokken met lange tanden, en ik heb heel wat verschillende merken brok geprobeerd.
Labjes

:smile: Dat is hier een echte kvv en barf bende... ik heb me ook al verdiept in kvv hoor en ken carnibest en duck. Ik ga mijn hond ook kvv geven maar ik ben er niet genoeg mee vertrouwd vind ik om een pup ermee te doen opgroeien, heb beetje bang dat ze dan niet geleidelijk aan gaat groeien ect... alle grote fokkers die ik ken geven namelijk allemaal brok, er is er zelf eentje die me contractueel ging laten vastleggen dat ik geen vers mocht geven... Ik zie de voordelen van kvv, maar voor mij is het onmogelijk het elke dag te geven dus wil ik er graag een gezonde brok met zo min mogelijk chemische brol.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Labjes schreef::smile: Dat is hier een echte kvv en barf bende... ik heb me ook al verdiept in kvv hoor en ken carnibest en duck. Ik ga mijn hond ook kvv geven maar ik ben er niet genoeg mee vertrouwd vind ik om een pup ermee te doen opgroeien, heb beetje bang dat ze dan niet geleidelijk aan gaat groeien ect... alle grote fokkers die ik ken geven namelijk allemaal brok, er is er zelf eentje die me contractueel ging laten vastleggen dat ik geen vers mocht geven... Ik zie de voordelen van kvv, maar voor mij is het onmogelijk het elke dag te geven dus wil ik er graag een gezonde brok met zo min mogelijk chemische brol.
Je wilt het het er niet over hebben maar nu je er zelf over begint wil ik er toch even op inhaken :mrgreen:

mijn Berner is opgegroeid op kvv en is heel geleidelijk opgegroeid. Een aantal Berner fokkers die ik ken geven ook alleen maar vers, al jaren, en die honden doen het er ook goed op. Ook de pups groeien goed op :ok:

Maar liet 1 fokker je dat zelfs contractueel vastleggen? :eek: Wat was de reden daarvan?
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ik geef Cavom, dat is ook een natuurlijke brok. En verder krijgen ze hier Carnibest (vers vlees).
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Labjes schreef::smile: Dat is hier een echte kvv en barf bende... ik heb me ook al verdiept in kvv hoor en ken carnibest en duck. Ik ga mijn hond ook kvv geven maar ik ben er niet genoeg mee vertrouwd vind ik om een pup ermee te doen opgroeien, heb beetje bang dat ze dan niet geleidelijk aan gaat groeien ect... alle grote fokkers die ik ken geven namelijk allemaal brok, er is er zelf eentje die me contractueel ging laten vastleggen dat ik geen vers mocht geven... Ik zie de voordelen van kvv, maar voor mij is het onmogelijk het elke dag te geven dus wil ik er graag een gezonde brok met zo min mogelijk chemische brol.
Ik heb de pup van mijn laatste nest ook afgespeend op vers (energique puppy) en dat is supergoed gegaan. Ik zou daar echt niet bang voor zijn en het maar niet doen omdat er in jouw kennissenkring nog maar weinig (of geen) fokkers zijn die pups op vers afspenen en houden.
Ik ken er namelijk wel een behoorlijk aantal. :wink:

Wat zou voor jou de reden zijn om niet over te gaan op kvv?
Ik wilde eerst ook alleen een paar dagen in de week kvv geven, de rest brok (Farmfood). Maar ze eten de Carnibest zo enorm graag dat ik ze hoogstwaarschijnlijk alleen nog in uiterste noodgevallen brok zal gaan geven. Het is wel wat duurder, er gaat bij mij 1 kilo CB doorheen per dag, maar als ik zie hoe mijn honden nu genieten van hun eten, in plaats van met lange tanden te eten (1 hond hoor, de ander at brokken ook gewoon gelijk op), dan is het dat meer dan waard!
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Dolina krijgt alleen Energique vanaf 4 weken.

Ik kan zeggen dat ze heel geleidelijk groeit, terwijl eerdere pups van mijn ouders met brok (Hills lam en rijst) zijn groot gegroeid en niet zo regelmatig opgroeide.

Een halfzus (woont ook bij mijn ouders) is nu een jaar en is op Energique groot geworden en groeide heel geleidelijk. Dus niet in ene een lange staart of van voren groter als van achter enz.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram heeft een tijdje een aantal dagen per week Farmfood gehad. Maar hij was er niet weg van. Ik ben toen overgestapt op Cavom, dat vond hij wel lekker.

Inmiddels krijg hij helemaal geen brokken meer :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Juist met vers groeien ze veel gelijkmatiger op dan met brok. Sinds ik dat doe heb ik hioer geen groeipijntje meer gehad en altijd goede heupen en ellbogen :wink: . Ik voer kvv en barf.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

kijk in de link in mijn handtekening voor pupjes die nog nooit een brokje (als maaltijd) gegeten hebben.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Mijn pup groeit ook heel prima geleidelijk op met carnibest en Bibi.
Heel af en toe krijgt ze een brokkenmaaltijd als het niet anders kan en dan krijgt ze nutro choice lam&rijst.
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

hier krijge ze carocroc lam en rijst en voor de rest smuldier. ik heb 1 hond die geen brok verdraagt en die leeft nu alleen op smuldier
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Toen ik nog brok voerde was ik erg tevreden over Farmfood en Prins Super dit zijn beiden geperste brokken, Cavom heb ik ook wel eens geprobeerd, was ik iets minder tevreden over maar dat is gewoon persoonlijk. Royal Canine zit nogal veel eiwitten in die event. voor teveel aan gassen kan veroorzaken. Maar is een hele andere brok dan de bovenstaande. RC is een krokante brok die anders verteerd.

Je moet het zo zien een geperste brok valt als het ware uitelkaar in de maag van de hond, en een krokante brok zwel op dus kunnen ze eerder vol van zitten. En als je het wil gaan kombineren met vlees kun je mijn inziens beter gaan voor de geperste brok. Maar in ieder geval is het beter om het niet door elkaar te gaan mengen. Dan moet de maag twee verschillende verteringsprocessen doorvoeren.,,,
Voor de rest moet je op je eigen gevoel afgaan :ok: :ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Taan
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Taan »

Vanwege een allergische hond en van alles van brok tot vers heb geprobeerd en hij een eiwit allergie bleek te hebben ben ik overgestapt naar Canex vis en rijst brokken, na er een tip over te hebben gekregen dat een ander alergische hond er ook erg goed op deed.

Mijn beide honden zitten er nu op en ik ben er zeer tevreden over, Canex is ook natuurvoer.
Afbeelding Afbeelding
Honesty is the best policy, but insanity is a better defense
Steve Landesberg
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”