Teckelgek schreef:Annelies schreef:Teckelgek schreef:Jagger eet regelmatig gras, maar dat doen meer honden geloof ik.
De laatste 2 dagen doet hij dit buitensporig veel en hij heeft nu een paar keer een hele lange, slijmerige poep gehad, met dat gras als een soort rauwe spinazie erdoor gewikkeld

.
Heeft iemand enig idee? Zou ik er mee naar de da moeten?
Hij maakt absoluut geen zieke indruk.
Honden eten vaak gras bij spijsverteringsproblemen.
Wat krijgt Jagger te eten..?
Ook heb ik ooit ergens gelezen dat honden met een spoelworminfectie soms gras eten.
Hij krijgt Carnibest, Annelies.
Een spoelworminfectie lijkt me niet waarschijnlijk want ik heb hem steeds "volgens het boekje" ontwormd. Zou je die bovendien niet moeten zien?
"Volgens het boekje ontwormen" hoeft geen zekerheid te geven. Ontwormen heeft namelijk geen langdurig effect dus in principe kan hij gewoon weer wormen hebben, al is hij bij wijze van vorige week ontwormd. Ontwormen is dus doden wat er op dat moment aanwezig is.
Gras eten bij spoelworminfecties heb ik verder niet van gehoord. Wel kan een hond wormen hebben zonder dat je ze met het blote oog kan zien.
Britt eet ook gras, ze heeft ook voorkeur voor lekkere brede blaadjes. Heel af en toe neemt het wel extreme vormen aan. Ze heeft het even gehad dat ze 's ochtends piepend bij de deur stond omdat ze gras wilde eten. Of het nou honger was ofzo ik weet het niet.
Vaak heeft ze wel buikpijn als het opeens zulke extreme vormen aanneemt.