Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
1 of 2 keer eten
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ben naar de winkel gegaan en heb rodi compleet rund met groente gehaald.
toen ik thuis kwam werd ik met pakje voer in mijn hand achtervolgd door een hongerige diesel.
ik heb twee plakken ontdooit en dat heeft hij als avond maal gehad.
hij vrat de bak erbij op en dat was zo mooi om te zien.
het zag er uit als gemalen rauw vlees en verder rook het niet vies.
ik denk dat ik begin met om de dag rodi als avondmaal en kijken hoe het gaat.
toen ik thuis kwam werd ik met pakje voer in mijn hand achtervolgd door een hongerige diesel.
Groetjes Silvia en Diesel
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
Mauyak
twinmamasilvia schreef:ik ben naar de winkel gegaan en heb rodi compleet rund met groente gehaald.
-
Gos
- Zeer actief
Leuk he als ze met zo'n plezier eten!twinmamasilvia schreef:ik ben naar de winkel gegaan en heb rodi compleet rund met groente gehaald.
Persoonlijk lijkt mij twee plakken als halve dagelijkse hoeveelheid ook wat veel voor zo'n klein hondje. De mijne (van 12 kg) krijgt er 's avonds eentje, maar ik weet zeker dat hij bij twee ook door zou blijven eten! Even goed in de gaten houden dus. Maar fijn dat de Rodi goed bevalt!
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Dan nog vind ik het wel erg veel hoorJacksel schreef:Volgens mij is Diesel niet veel zwaarder dan Jamey... Jamey kreeg 3 hamburgers per dag (Rodi), maar Anne (Starfleet) heeft me erop gewezen dat dat og meer was dan Buffy krijgt... dus 2 is echt genoeg voor een hele dag ('s ochtends 1, 's avonds 1)
Saar is bijna 5 kilo (ik weet niet wat Jamey weegt?) en krijgt nog geen hele plak op een dag. Ik heb Moos een periode teveel Rodi gegeven, en daar kom je dus echt pas een jaar of 1.5 jaar later achter. Het zet schijnbaar heeeel geleidelijk aan, maar met 2 plakken op een dag (dat kreeg hij toen, Moos is bijna 7 kilo) kwam hij in ruim een jaar tijd mooi wel een kilo aan. Ik merkte het amper door te voelen, maar de weegschaal bij de da loog niet
Misschien dat Jamey het goed doet op 2 plakken hoor, maar als ik naar Saar kijk (ook gecastreerd) dan zou ze met 2 plakken echt heel langzaam aan gaan komen.

- Annelies
- Zeer actief
Volgens het voedingsschema op de Rodi-verpakking mag Noa vijf plakken per dag... :N: (ze is 15 maanden oud en weegt 8 kilo)
Als ik haar dat geef weet ik zeker dat ze binnen afzienbare tijd als een tonnetje zo rond zal zijn... Ze krijgt er dus hoogstens twee per dag...
Als ik haar dat geef weet ik zeker dat ze binnen afzienbare tijd als een tonnetje zo rond zal zijn... Ze krijgt er dus hoogstens twee per dag...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Moos
- Zeer actief
Moos was ook wel blij dat hij van 6.7 naar 7.8 kilo was gegaan 2 jaar geleden. Ik hoorde hem denken "kijk baas, nou mag ik 5 plakken!"Annelies schreef:Volgens het voedingsschema op de Rodi-verpakking mag Noa vijf plakken per dag... :N: (ze is 15 maanden oud en weegt 8 kilo)

- Annelies
- Zeer actief
Moos schreef:Moos was ook wel blij dat hij van 6.7 naar 7.8 kilo was gegaan 2 jaar geleden. Ik hoorde hem denken "kijk baas, nou mag ik 5 plakken!"Annelies schreef:Volgens het voedingsschema op de Rodi-verpakking mag Noa vijf plakken per dag... :N: (ze is 15 maanden oud en weegt 8 kilo)
Als ik haar dat geef weet ik zeker dat ze binnen afzienbare tijd als een tonnetje zo rond zal zijn... Ze krijgt er dus hoogstens twee per dag...![]()

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
Mauyak
- starfleet
- Erelid
Ook voor Rodi geldt 20-25 gram per kilo lichaamsgewicht. Een volwassen hondje van vijf kilo heeft dan in principe genoeg aan 100, hooguit 150 gram per dag. De hoeveelheden op het pak zijn echt veel te veel. Die gaan uit van zo'n 30 gram per kilo voor een hond van boven de 18 maanden, maar kleintjes zijn bijvoorbeeld al veel eerder uitgegroeid en moeten veel eerder de volwassen hoeveelheid hebben. 20 gram per kilo is dan vaak meer dan genoeg omdat vrijwel elke hond wel het een en ander tussendoor krijgt.
Je ziet het vanzelf als ze wat magerder worden, dan geef je wat bij, andersom is veel lastiger.
Anne
Je ziet het vanzelf als ze wat magerder worden, dan geef je wat bij, andersom is veel lastiger.
Anne
- starfleet
- Erelid
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
er staat inderdaad op het pak dat ik diesel ( 7 kilo) 5 burgers/ plakken per dag mag/ moet geven. dat is meer als 1 pakje dus.
maar als ik hem smorgens 1 en savond 1 plak geef is dat dan voldoende?
hoef ik hem dan niks meer te geven?
geld dat ook voor de andere varianten (smaken) van de rodi compleet?
als het zo is dat hij maar 2 plakken per dag nodig heeft dan stap ik helemaal over denk ik,
maar als ik hem smorgens 1 en savond 1 plak geef is dat dan voldoende?
hoef ik hem dan niks meer te geven?
geld dat ook voor de andere varianten (smaken) van de rodi compleet?
als het zo is dat hij maar 2 plakken per dag nodig heeft dan stap ik helemaal over denk ik,
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Kijk gewoon even of het genoeg is, de andere varianten geldt het ook voor maar die zijn niet compleet
Als je Rodi niet "vies" vindt kan je ook bijv. eens Energique of Duck proberen dat is kwalitatief iets beter vind ik zelf
Als je Rodi niet "vies" vindt kan je ook bijv. eens Energique of Duck proberen dat is kwalitatief iets beter vind ik zelf

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
we gaan eerst maar een poosje hieraan wennen en dan zkan ik nog merken gaan wisselen.cloris schreef:Kijk gewoon even of het genoeg is, de andere varianten geldt het ook voor maar die zijn niet compleet![]()
ik vind het al een hele switch om ipv een zakkie brokken in mijn tas te stoppen nu een koeltasje met rodi mee te nemen.
-
Mauyak
Jouw hondje heeft echt meer dan genoeg aan 2 plakken per dag,en dit geldt dan voor alle smaken van Rodi compleet.Ik voer al jaren Rodi en vind de kwaliteit helemaal niet slechter dan ander genoemde merken.En het voordeel is dat je het bijna overal kan kopen en het is betaalbaar.Ik wissel 2 smaken van Rodi steeds af,de Rund&Groente,en de smaak Pens&Hart.Ik betaal bij albert Heijn 0,95 per pakje en bij C1000 is het dacht ik 1,09(?)twinmamasilvia schreef:we gaan eerst maar een poosje hieraan wennen en dan zkan ik nog merken gaan wisselen.cloris schreef:Kijk gewoon even of het genoeg is, de andere varianten geldt het ook voor maar die zijn niet compleet![]()
ik vind het al een hele switch om ipv een zakkie brokken in mijn tas te stoppen nu een koeltasje met rodi mee te nemen.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik betaal 1.75 bij de dierenwinkelMauyak schreef:Jouw hondje heeft echt meer dan genoeg aan 2 plakken per dag,en dit geldt dan voor alle smaken van Rodi compleet.Ik voer al jaren Rodi en vind de kwaliteit helemaal niet slechter dan ander genoemde merken.En het voordeel is dat je het bijna overal kan kopen en het is betaalbaar.Ik wissel 2 smaken van Rodi steeds af,de Rund&Groente,en de smaak Pens&Hart.Ik betaal bij albert Heijn 0,95 per pakje en bij C1000 is het dacht ik 1,09(?)twinmamasilvia schreef:we gaan eerst maar een poosje hieraan wennen en dan zkan ik nog merken gaan wisselen.cloris schreef:Kijk gewoon even of het genoeg is, de andere varianten geldt het ook voor maar die zijn niet compleet![]()
-
Mauyak
Dierenwinkels zijn oplichters met hun veel te hoge prijzen.twinmamasilvia schreef:ik betaal 1.75 bij de dierenwinkelMauyak schreef:Jouw hondje heeft echt meer dan genoeg aan 2 plakken per dag,en dit geldt dan voor alle smaken van Rodi compleet.Ik voer al jaren Rodi en vind de kwaliteit helemaal niet slechter dan ander genoemde merken.En het voordeel is dat je het bijna overal kan kopen en het is betaalbaar.Ik wissel 2 smaken van Rodi steeds af,de Rund&Groente,en de smaak Pens&Hart.Ik betaal bij albert Heijn 0,95 per pakje en bij C1000 is het dacht ik 1,09(?)twinmamasilvia schreef:we gaan eerst maar een poosje hieraan wennen en dan zkan ik nog merken gaan wisselen.cloris schreef:Kijk gewoon even of het genoeg is, de andere varianten geldt het ook voor maar die zijn niet compleet![]()
- starfleet
- Erelid
Dat is wel erg duur. Hier in de dierenwinkel is het 1,34. In Zeeland is Rodi geloof ik niet zo algemeen verkrijgbaar in de supermarkten, maar ik zou daar bij de plaatstelijke super eens een balletje over opgooien. Ik heb dat bij mijn Super destijds ook gedaan en sinds hebben ze allerlei smaken en het loopt prima.twinmamasilvia schreef:
ik betaal 1.75 bij de dierenwinkel
Anne
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer: