En hier had je netjes in kunnen zeggen dat het om een politiehond ging die eerder de neiging heeft gehad tot zelfstandig ingrijpenvedim schreef:om maar met de deur in huis te vallen : onze hond (x mechelse herder) heeft vrijdag een meisje van een jaar of 16 gebeten in haar bovenarm. hij had haar goed vast. ik moest hem meerdere malen het commando LOS! geven. het meisje zelf heeft niets uitgelokt ze stond gewoon rustig te praten. Ik stond daarna strak van de adrenaline, door dit vreselijke voorval ontstond er nogal tumult , een man begon tegen mij te schreeuwen (logisch van schrik) , waarna mijn hond mij wilt beschermen tegen die man.
Ternouwernood heb ik een volgend incident weten te voorkomen. Ben met mn hond naar huis gegaan.
de schrik zit zo in mijn benen, dat ik sinds vrijdag trillend thuis rond loop. het vertrouwen in mijn hond is weg. ik heb een muilkorf voor hem gehaald , ik wil dit hoe dan ook nooit meer mee maken.
het meisje zelf heb ik niet meer kunnen spreken. ik weet ook niet wie zij is. via via zoek ik haar om schade etc. te regelen en alles naar mijn beste kunnen af te handelen. de pijn en de schrik kan ik niet wegnemen tot mijn spijt. Ik heb dan ook niet haar verwondingen kunnen zien of weten hoe erg het is.
wat gaat er gebeuren als zij aangifte gaat doen?
zou ik mijn hond moeten laten inslapen?
wat zijn zaken waarmee ik rekening mee moet houden?
wie heeft dit ook wel eens van dichtbij meegemaakt?
ik ben er letterlijk en figuurlijk ziek van !!
if I only could turn back time.....

Snap je nu dat ik je laatste reactie erg vervelend vindt. Logisch dat ik uit je verhaal opmaakte dat je dit helemaal niet had verwacht van je hond en nu corrigeer je mij daarvoor