Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tanden schoonmaken....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jojoke

Tanden schoonmaken....

Ongelezen bericht door Jojoke »

Gisteren ben ik met Dribbel naar de DA geweest voor haar jaarlijkse checkup en cocktail.
Ze is gelukkig voor haar leeftijd kerngezond,maar ze moet dinsdagochtend toch onder narcose,want haat tanden en kiezen moeten worden schoongemaakt.
Zo eens in de twee jaar is het raak,hoe gaat dat bij jullie?
Hebben jullie daar ervaringen mee?
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Gewoon een goede bot geven om op te knagen en op te eten...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik probeer dat schoonmaken bij de DA te voorkomen door de tanden van mijn hond te poetsen.
Met een tandenborstel en hondentandpasta. Ze is er aan gewend. Ze heeft erg snel aanslag dus ik poets elke dag. Haar tanden blijven er prima uitzien zo :ok:
Ik probeer elke narcose bij mijn hond te voorkomen als dat mogelijk is :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Nee, gelukkig niet.
Niet in de jaren dat Kevin nog brokken kreeg, maar zeker de laatste jaren (dat hij kvv krijgt) ook niet. Wel geef ik hem al van jongs af aan iets om op te knagen. Gedroogde pens, buffelhuid, pees, ribben ed.

Btw een jaarlijkse cocktail zit er hier ook niet meer in, hooguit eens per 3 jaar.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ze knaagt veel + ik heb zo een 'spuitbusje' met één of ander product dat ik eenmaal per week in haar mond spuit. ze heeft nog perfect witte tanden :wink:
Jojoke

Dribbel is 12 jaar en totdat ze een jaar of negen was,geen problemen,maar de laatste jaren wil ze niet meer knagen,ik heb al van alles geprobeerd,maar ze wil niet meer knagen.
Ik kreeg van de Da(nou ja krijgen)poeder en dan moet je met een gaasje de tanden schoonmaken.
Dat vonden Dribbel noch ik een leuke bezigheid,dus nu poets ik maar weer gewoon,en desondanks......
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Jojoke schreef:Dribbel is 12 jaar en totdat ze een jaar of negen was,geen problemen,maar de laatste jaren wil ze niet meer knagen,ik heb al van alles geprobeerd,maar ze wil niet meer knagen.
Ik kreeg van de Da(nou ja krijgen)poeder en dan moet je met een gaasje de tanden schoonmaken.
Dat vonden Dribbel noch ik een leuke bezigheid,dus nu poets ik maar weer gewoon,en desondanks......
ook niet op een knoest??? Mijn honden vinden het heerlijk (zit redelijk vlees op) en hun aanslag verdwijnd als sneeuw voor de zon...
Jojoke

een knoest?
wasdattan? :19:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijn honden krijgen 1 keer in de week een penslap van +/-700 gram die ze echt moeten scheuren, daar worden de tanden echt schoon van :ok: ,hebben ze gewoon een pensdag :19:
Jojoke

Ik geef haar sinds kort wel Rodi complete(pens met hart) bij haar brokken en dat vind ze erg lekker.
Verder probeer ik wel eens zo'n gedroogd oor maar, ze begint er niet eens aan.Soms knip ik zo'n ding aan kleinere stukken en dan ineens begint ze er toch aan.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Nee,hier hoeven ze dat niet,ik poets ze 2 keer per week hun tanden met een elektrische tandenborstel.
Die 2 van 10 hebben nog mooie witte tanden.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Bea. schreef:Nee,hier hoeven ze dat niet,ik poets ze 2 keer per week hun tanden met een elektrische tandenborstel.
Elektrisch? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :smile:
Die van mij is vertrokken naar een andere kamer zodra ik iets aan zet dat "bromt" :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

ranetje schreef:
Bea. schreef:Nee,hier hoeven ze dat niet,ik poets ze 2 keer per week hun tanden met een elektrische tandenborstel.
Elektrisch? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :smile:
Die van mij is vertrokken naar een andere kamer zodra ik iets aan zet dat "bromt" :mrgreen:
Heel langzaam en met veel snoepjes,nu staan ze in de rij als ik dat ding pak,dan krijgen ze snoepjes en daar doen ze alles voor :mrgreen:
Ook hier vonden ze het in het begin eng.
Afbeelding
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Trix heeft ook snel last van aanslag. Ze kluift regelmatig en ik poets haar tanden 2 á 3 keer per week. Dat vindt ze hartstikke leuk. :wink: Bram heeft nog hele mooie tanden hoewel hij niet van kluiven houdt :roll: Tandenpoetsen heeft hij ook een hekel aan.
Groetjes van Bo en de honden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”