Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Epelepsie
Moderator: moderatorteam
-
Kysoe
Epelepsie
Hallo,
Zoals jullie misschien al bij voorstellen hebben kunnen zien heb ik sinds 3 weken een hond.
We hebben haar uit het asiel gehaald en kan me geen lievere eerste hond wensen.Ze is 7 jaar en haar naam is Kysoe.Wat voor ras het is weet ik niet maar ze heeft veel van een bordercollie weg.
Gisteravond was ze heel onrustig.Alsmaar heen en weer lopen en enorm veel aandacht vragen.
Even later werd ze iets rustiger en ging ze in haar mand liggen die naast de bank staat.Totdat ik een raar geluid hoorde en keek.
Ze lag echt keihard te schudden en kwijlen en haar urine liet ze lopen.
Ik ben er rustig bij gaan zitten samen met mijn vriend om har gerust te stellen.De aanval opzich duurde niet zo heel lang maar het leek wel eeuwig.Daarna kwam ze weer rustig bij en heeft ze nog 5 minuten ongeveer in haar mand gelegen.Ze keek mij en mijn vriend alsmaar aan zo van "Ik ben blij dat jullie er zijn".
We voelden ons zo machteloos en hadden zo'n medelijden met haar dat we haar niet meer uit het oog verloren zijn.
Nu was ze vanavond weer onrustig en alsmaar aandacht vragen,maar tot nu toe gaat het goed.Ze ligt nu rustig te slapen dus kan ik even achter het internet om dit te typen.Was het al eerder van plan maar ik kreeg de kans er niet voor.Ze week niet van mijn zijde en maar piepen.
Gisteren na haar aanval ben ik op het internet naar epelepsie gaan zoeken en kwam ik via jullie forum achter de website epelepsie bij honden.Daar stond op dat honden met epelepsie beter geen brokken kunnen krijgen.
OP het moment dat we haar gingen halen in het asiel was ze veel te dik.Daar adviseerden ze ons om 3 weken sperziebonen te geven.Nu kreeg ze sinds een paar dagen weer brokken.
Kan het dat dat een aanval heeft uitgelokt?Ik heb voor de zekerheid geen brokken gegeven vandaag en maar weer bonen gevoerd.
Ook is ze gisteren aangevallen door een hond. Ik heb het idee dat dat er allemaal mee te maken heeft.
Ik wil in ieder geval ander voer geven maar wat kan ik het beste nemen?
Carnibest,Rodi,duck?
Ik ga het hier even bij laten en als jullei nog iets willen weten hoor ik het graag.Ik hoop dat jullie me hier een beetje mee kunnen helpen.
Groetjes Fieke en Kysoe
Zoals jullie misschien al bij voorstellen hebben kunnen zien heb ik sinds 3 weken een hond.
We hebben haar uit het asiel gehaald en kan me geen lievere eerste hond wensen.Ze is 7 jaar en haar naam is Kysoe.Wat voor ras het is weet ik niet maar ze heeft veel van een bordercollie weg.
Gisteravond was ze heel onrustig.Alsmaar heen en weer lopen en enorm veel aandacht vragen.
Even later werd ze iets rustiger en ging ze in haar mand liggen die naast de bank staat.Totdat ik een raar geluid hoorde en keek.
Ze lag echt keihard te schudden en kwijlen en haar urine liet ze lopen.
Ik ben er rustig bij gaan zitten samen met mijn vriend om har gerust te stellen.De aanval opzich duurde niet zo heel lang maar het leek wel eeuwig.Daarna kwam ze weer rustig bij en heeft ze nog 5 minuten ongeveer in haar mand gelegen.Ze keek mij en mijn vriend alsmaar aan zo van "Ik ben blij dat jullie er zijn".
We voelden ons zo machteloos en hadden zo'n medelijden met haar dat we haar niet meer uit het oog verloren zijn.
Nu was ze vanavond weer onrustig en alsmaar aandacht vragen,maar tot nu toe gaat het goed.Ze ligt nu rustig te slapen dus kan ik even achter het internet om dit te typen.Was het al eerder van plan maar ik kreeg de kans er niet voor.Ze week niet van mijn zijde en maar piepen.
Gisteren na haar aanval ben ik op het internet naar epelepsie gaan zoeken en kwam ik via jullie forum achter de website epelepsie bij honden.Daar stond op dat honden met epelepsie beter geen brokken kunnen krijgen.
OP het moment dat we haar gingen halen in het asiel was ze veel te dik.Daar adviseerden ze ons om 3 weken sperziebonen te geven.Nu kreeg ze sinds een paar dagen weer brokken.
Kan het dat dat een aanval heeft uitgelokt?Ik heb voor de zekerheid geen brokken gegeven vandaag en maar weer bonen gevoerd.
Ook is ze gisteren aangevallen door een hond. Ik heb het idee dat dat er allemaal mee te maken heeft.
Ik wil in ieder geval ander voer geven maar wat kan ik het beste nemen?
Carnibest,Rodi,duck?
Ik ga het hier even bij laten en als jullei nog iets willen weten hoor ik het graag.Ik hoop dat jullie me hier een beetje mee kunnen helpen.
Groetjes Fieke en Kysoe
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Eerst zou ik eens contact opnemen met 't asiel of ze daar meerdere aanvallen heeft gehad. Zo ja dan hup naar de DA en een volledig bloedonderzoek vragen.
Vaak ligt er bij honden die op latere leeftijd epi krijgen een onderliggende oorzaak. Dus eerst goed onderzoeken.
Granen in de brokken kunnen net de trigger zijn om een aanval te krijgen.
Sinds ik hier Teun volledig op vers heb staan zijn er geen aanvallen meer geweest de laatste was dec.2005. Zonder medicatie.
Wat voor vers je voert is aan jou maar zorg dat er dan geen granen inzitten.
En let op een hond met een aanval kan bijten, dit heeft hij dan zelf niet in de gaten.
Vaak ligt er bij honden die op latere leeftijd epi krijgen een onderliggende oorzaak. Dus eerst goed onderzoeken.
Sinds ik hier Teun volledig op vers heb staan zijn er geen aanvallen meer geweest de laatste was dec.2005. Zonder medicatie.
En let op een hond met een aanval kan bijten, dit heeft hij dan zelf niet in de gaten.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
gebruik even de zoekfunctie hier dan staat er wel het een en ander te lezen, mijn hond heeft het ook gekregen en die staat volledig op versvlees dus 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Spreciebonen zijn een goede manier om af te vallen. Dan kun je wel beter verse of diepvriesbonen nemen. Bonen uit blik, zijn veel te zout voor de hond, die moet je echt heel erg goed afspoelen.Hutsje schreef:Heeft ze 3 weken lang alléén maar sperciebonen gehad?
Maar alleen bonen is veel te weinig aan voedingsstoffen, je kunt beter half om half doen,....
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik had je al welkom geheten op het Epilepsie-forum Fieke, maar je verhaal was daar heel sumier.Rea schreef:Eerst zou ik eens contact opnemen met 't asiel of ze daar meerdere aanvallen heeft gehad. Zo ja dan hup naar de DA en een volledig bloedonderzoek vragen.
Het zijn niet alleen de granen in brokken die toevallen kunnen triggeren, maar vooral de chemische anti-oxidanten.
Vers wil niet altijd betekenen dat er geen toevallen meer komen, sterker nog: bij veel honden wordt de frequentie van de toevallen zeker niet lager door vers of KVV.
Megan heeft ook epilepsie en mijn honden krijgen gewoon brokken, maar wel brokken zonder gluten en chemische anti-oxidanten (Megan gaat aan de spuitpoep van KVV).
Naast een zeer uitgebreid bloedonderzoek moet er ook een neurologisch onderzoek plaatsvinden. Het is inderdaad zoals Rea schrijft; bij honden boven de zes jaar is er vaak een lichamelijke oorzaak die de epilepsie veroorzaakt. Daarom is het enorm van belang om erachter te komen hoelang je hond al toevallen heeft.
Ik zou daarom zeker terug gaan naar het asiel en misschien kunnen zij je in contact brengen met de vorige eigenaar.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Luka heeft epileptie en ik heb tot hiertoe nog geen link gevonden met voedsel. Luka eet Duck Lam en Rijst compleet, Rund compleet en Rund-lever-kip compleet.
Wel als ie heel erg uitgelaten is geweest volgt er wel es een aanval.
Het zou kunnen dat een nieuwe thuis gewoon te veel is geweest en dat dat een aanval heeft uitgelokt.
Neemt de hond medicatie ?
Luka krijgt ongeveer 1 Ã 2 aanvallen per maand ondanks de Fenobarbital (medicatie) maar gaat nooit bewusteloos.
Ik weet dat het heel erg is om aan te zien.
Sterkte !
Wel als ie heel erg uitgelaten is geweest volgt er wel es een aanval.
Het zou kunnen dat een nieuwe thuis gewoon te veel is geweest en dat dat een aanval heeft uitgelokt.
Neemt de hond medicatie ?
Luka krijgt ongeveer 1 Ã 2 aanvallen per maand ondanks de Fenobarbital (medicatie) maar gaat nooit bewusteloos.
Ik weet dat het heel erg is om aan te zien.
Sterkte !
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Vraag eerst eens aan het asiel of ze al epilepsie had? Zoals Rea al voorstelde
Daarvan hangt nl. ook af wat voor soort epilepsie het is.
Als ze nu pas begint met aanvallen zul je zeker met de DA moeten overleggen
(dat kan je in ieder geval beter doen
)
Sterkte hoor.
En bij haar zitten, aaien en tegen haar praten kan misschien de onzekerheid die ze hebben na een aanval een beetje dempen.
Kom niet te dicht bij haar tanden
Daar kan je je handen beter niet tussen krijgen tijdens een aanval.
Daarvan hangt nl. ook af wat voor soort epilepsie het is.
Als ze nu pas begint met aanvallen zul je zeker met de DA moeten overleggen
Sterkte hoor.
En bij haar zitten, aaien en tegen haar praten kan misschien de onzekerheid die ze hebben na een aanval een beetje dempen.
Kom niet te dicht bij haar tanden
-
Kysoe
Beadnkt voor jullei reacties.
Ik heb vandaag het asiel opgebeld en gevraagd of ze daar al eens een aanval heeft gehad.
Volgens hun was dir niet zo , maar hun zijn er natuurlijk ook niet een hele dag.Dus wat er gebeurd als ze er niet zijn weet niemand.
Ik heb aan ze gevraagd of ze contact op willen nemen met haar vorige eigenaren om te vargen hoeveel toevallen ze had en met welke frequentie en wilke medicijnen ze daar voor gekregen heeft.
Ze hebben toen wel tussen neus en lippen door gezegt dat ze vroeger wel eens een aanval heeft gehad,maar daar wisten hun voor de rest ook niets van en dat ze daar medicijnen voor had gehad.
Maar omdat dat goed ging zijn ze gestopt met de medicijnen?
Dat vind ik zowiezo al raar , want als het goed gaat met de medicijnen ga je daar toch mee door? Maar goed.Ze krijgt nu trouwens geen medicatie.
Ze heeft inderdaad bijna 3 weken spreziebonen gegeten. Dit waren bonen uit blik maar wel goed afgespoeld.Ook kreeg ze verse tussendoor.Hier deed ik dan brood ofzo door.
Omdat ik het gevoel had dat ze goed afgevallen was zijn we met die bonen gestopt en hebben we haar brokjes gegeven.
Ik heb vandaag Rodi voor haar gekocht.Ik wil is proberen hoe ze het daar op doet.Helpt het niets kan het ook geen kwaad.
Maar hoeveel moet ik daar nou eigenlijk van geven.
Er zitten 4 schijven van 100 gram in.moet ik haar dan 2 schijven geven per maaltijd?
Dan had ik ook nog de vraag of ze rijst mag eten.Want ik kan natuurlijk niet alleen dat vlees geven of wel?
Misschien kom ik nu wel heel dom over ,maar ik weet het echt niet.Als ze geen granen mag hebben neem ik aan dat ze ook geen brood mag of wel?
Oh ja en sorry dat ik niet meer op het epelepsie forum gereageerd heb.
Zat te wachten op een mail dat ik kon gaan posten.Als het goed is heb ik die nu dus.
Ik heb vandaag het asiel opgebeld en gevraagd of ze daar al eens een aanval heeft gehad.
Volgens hun was dir niet zo , maar hun zijn er natuurlijk ook niet een hele dag.Dus wat er gebeurd als ze er niet zijn weet niemand.
Ik heb aan ze gevraagd of ze contact op willen nemen met haar vorige eigenaren om te vargen hoeveel toevallen ze had en met welke frequentie en wilke medicijnen ze daar voor gekregen heeft.
Ze hebben toen wel tussen neus en lippen door gezegt dat ze vroeger wel eens een aanval heeft gehad,maar daar wisten hun voor de rest ook niets van en dat ze daar medicijnen voor had gehad.
Maar omdat dat goed ging zijn ze gestopt met de medicijnen?
Dat vind ik zowiezo al raar , want als het goed gaat met de medicijnen ga je daar toch mee door? Maar goed.Ze krijgt nu trouwens geen medicatie.
Ze heeft inderdaad bijna 3 weken spreziebonen gegeten. Dit waren bonen uit blik maar wel goed afgespoeld.Ook kreeg ze verse tussendoor.Hier deed ik dan brood ofzo door.
Omdat ik het gevoel had dat ze goed afgevallen was zijn we met die bonen gestopt en hebben we haar brokjes gegeven.
Ik heb vandaag Rodi voor haar gekocht.Ik wil is proberen hoe ze het daar op doet.Helpt het niets kan het ook geen kwaad.
Maar hoeveel moet ik daar nou eigenlijk van geven.
Er zitten 4 schijven van 100 gram in.moet ik haar dan 2 schijven geven per maaltijd?
Dan had ik ook nog de vraag of ze rijst mag eten.Want ik kan natuurlijk niet alleen dat vlees geven of wel?
Misschien kom ik nu wel heel dom over ,maar ik weet het echt niet.Als ze geen granen mag hebben neem ik aan dat ze ook geen brood mag of wel?
Oh ja en sorry dat ik niet meer op het epelepsie forum gereageerd heb.
Zat te wachten op een mail dat ik kon gaan posten.Als het goed is heb ik die nu dus.