Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Manken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Drossie schreef:Ik denk dat ik dus maar terug ga naar de DA eerst.
Ik zal inderdaad vragen om van ganse poot foto te nemen, inclusief schouder, want volgens ons lijkt het vanuit de schouder te komen.

En weet iemand hoe de diagnose verrekking gesteld wordt? Met of zonder foto of scan?
Als het een spier of pees betreft kan dit alleen worden aangetoond door lichamelijk onderzoek; dus knijpen en trekken (beetje ondiplomatiek uitgedrukt :wink:). Maar eerst moet uitgesloten worden of er iets met gewrichten aan de hand is; dat kan dmv röntgen-foto's. Zo is bij mijn hond de diagnose gesteld, tenminste.. Bij hem is ook een MRI-scan gedaan maar dat was omdat er eerst gedacht werd aan een hernia.
Op een gegeven moment, toen na de x-foto's nog niet helder was wat er aan de hand was, heb mij door laten verwijzen naar een orthopeed.
Gr. Marijke
Afbeelding
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

hoi,

Missy loopt ongeveer met hetzelfde probleem. Vanuit rust even flink manken en als ze dan eenmaal loopt gaat het meestal beter. Maar soms gaat het ook omgekeerd en wordt het tijdens het lopen erger.
Na ruim 4 weken aankijken toch maar naar de DA (die is ook orthopeed) gegaan
Ik dacht zelf aan de rechter voorpoot want die zet ze anders neer maar de Da zei nadat hij haar had zien lopen ( toen mankte ze dus maar een klein beetje) dat het de linker voorpoot is. Dus even flink knijpen en trekken :wink: beide voorpoten langs maar Missy gaf geen krimp behalve toen hij aan haar elleboog zat toen likte ze haar bek een beetje. Hij dacht aan 2 mogelijkheden; De ene is dat het bij haar een spier- pees kwestie is en de ander is dat er een heel klein stukje van de gewrichtskom is afgebroken en dat zit dan ahw tussen het gewricht.

Ik moet nu een week pijnstillers/ontstekingremmers geven en daarna een week zonder en haar een beetje rustig houden Als het met de pijnstillers beter wordt dan denkt hij aan een spier-/pees kwestie maar blijft ze met de pijnstillers manken dan kan het dat gewricht zijn en moeten er na die 2 weken in ieder geval foto's gemaakt worden.

Nu na 2 dagen lijkt het manken iets minder dus maar afwachten en hopen

Wil
Afbeelding
Afbeelding
Drossie
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drossie »

de drentjes schreef:hoi,

Missy loopt ongeveer met hetzelfde probleem. Vanuit rust even flink manken en als ze dan eenmaal loopt gaat het meestal beter. Maar soms gaat het ook omgekeerd en wordt het tijdens het lopen erger.
Na ruim 4 weken aankijken toch maar naar de DA (die is ook orthopeed) gegaan
Ik dacht zelf aan de rechter voorpoot want die zet ze anders neer maar de Da zei nadat hij haar had zien lopen ( toen mankte ze dus maar een klein beetje) dat het de linker voorpoot is. Dus even flink knijpen en trekken :wink: beide voorpoten langs maar Missy gaf geen krimp behalve toen hij aan haar elleboog zat toen likte ze haar bek een beetje. Hij dacht aan 2 mogelijkheden; De ene is dat het bij haar een spier- pees kwestie is en de ander is dat er een heel klein stukje van de gewrichtskom is afgebroken en dat zit dan ahw tussen het gewricht.

Ik moet nu een week pijnstillers/ontstekingremmers geven en daarna een week zonder en haar een beetje rustig houden Als het met de pijnstillers beter wordt dan denkt hij aan een spier-/pees kwestie maar blijft ze met de pijnstillers manken dan kan het dat gewricht zijn en moeten er na die 2 weken in ieder geval foto's gemaakt worden.

Nu na 2 dagen lijkt het manken iets minder dus maar afwachten en hopen

Wil
Als ik het goed lees, mankt jouw hond dus vooral in het begin van zijn beweging? Bij mij is blijkbaar vooral de ondergrond de boosdoener: op kiezels mankt hij wel, plat niet.
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

Ja, dat klopt wel. Ze mankt niet specifiek op een bepaalde ondergrond. Het is alleen zo dat ze bij het lopen op ongelijke ondergrond naderhand meer last heeft.

Wil
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”