Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teletac

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Eline* schreef:Er bestaan hele moeilijke honden..daar kikken sommige mensen op. Daar worden ze op gefokt, extra vroeg het nest uit zodat de remmingen wat wegvallen en lang leven de lol. Vraag dan niet om mijn respect als je zo'n hond nog weet te drillen met een TT.
Hoewel ik wel moet zeggen dat ik liever die TT dan nog zie als kapotgeschopte honden. Over dat soort typjes hebben we het dan namelijk. Maar goed, moet hè, met zulke heftige honden! :roll:
zo één ken ik dus. eerst pup aan 5/6 weken uit het nest gehaald, beestje compleet zot gemaakt, vertoonde niets meer van 'honds' gedrag.
hij is nu 5 maanden oud en loopt al minstens een maand met TT aan.
Daarvoor heb ik dus totaal geen respact en heeft in mijn ogen ook niets met africhten te maken.
de pup wordt ook niet graag gezien, voldoet ie binnen een maand niet meer aan de eisen, wordt ie simpelweg weggedaan en komt er een andere, die dezelfde lijdensweg moet ondergaan.
Ik kan met niet voorstellen dat ik ooit één van mijn honden zou wegdoen
maart
Zeer actief

Dat je voor pakwerk een TT nodig hebt om bv het lossen te leren snap ik..dan werk je met echte hoge driften. Maar als je een hond geen appel kunt leren zonder geweld?
Mijn teef is een hele uitzondering, haar driften in het appel liggen enorm veel hoger dan in het pakwerk :roll:
in pakwerk gebuik ik ook geen TT
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik haak af hoor..ben even skypen! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

maart schreef: ik heb niet gezegd dat mijn hond er in alledaagse situaties een potje van maakt hé :neenee:
.
Wel dat als je haar aan de voet wil, dat je het dan accepteert dat ze scheef zit. Ik zou dan veel liever thuis op gebaar werken en op het veld op stem om verschil aan te geven. Hoe kan een hond nou snappen dat je met "voet" de ene keer bedoelt dat ze draalt en scheef gaat zitten en op het veld perfectie verwacht.

Natuurlijk mag ze lekker snuffen als ze uitgaat, maar als ze buiten ook af en toe een minuutje perfect moet volgen kun jij ook langs die autospiegels zonder elektriek.

Anne
maart
Zeer actief

Eline* schreef:Ik haak af hoor..ben even skypen! :mrgreen:
:mrgreen: :zwaai
maart
Zeer actief

starfleet schreef:
maart schreef: ik heb niet gezegd dat mijn hond er in alledaagse situaties een potje van maakt hé :neenee:
.
Wel dat als je haar aan de voet wil, dat je het dan accepteert dat ze scheef zit. Ik zou dan veel liever thuis op gebaar werken en op het veld op stem om verschil aan te geven. Hoe kan een hond nou snappen dat je met "voet" de ene keer bedoelt dat ze draalt en scheef gaat zitten en op het veld perfectie verwacht.

Natuurlijk mag ze lekker snuffen als ze uitgaat, maar als ze buiten ook af en toe een minuutje perfect moet volgen kun jij ook langs die autospiegels zonder elektriek.

Anne
buiten zijn er voor haar veel meer prikkels dan op het terrein, op het terrein zijn er geen autospiegels, fietsers, spelende kinderen etc.
ja, buiten het terrein heeft ze minder aandacht voor mij en in een drukke straat kan (wil) ik haar niet perfect doen volgen.
nu valt ze niet meer uit naar autospiegels, ik heb andere manieren geprobeerd voor ik de TT gebruikte, maar na verschillende keren in onkosten te zijn gekomen, vond ik het toch goedkoper om 2 keer een correctie via TT te geven.

Op het veld liggen haar driften veel hoger en heeft ze meer aandacht voor mij, ze springt gewoon vanzelf direct aan de voet, terwijl ze buiten het veld nou net dat ene plaatsje ff moet onderzoeken :19:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

maart schreef:
Op het veld liggen haar driften veel hoger en heeft ze meer aandacht voor mij, ze springt gewoon vanzelf direct aan de voet, terwijl ze buiten het veld nou net dat ene plaatsje ff moet onderzoeken :19:
Dat laatste is iets wat ik met mijn zogenaamd softe gedoe dus echt absoluut niet zou accepteren van mijn hond. Zo kun je haar in geval van nood toch niet stoppen in haar gedrag of terugroepen?

Ik vind niet dat een hond altijd onder appel moet staan, maar ik heb toch liever mijn Buffy die ik kan stoppen en bij me laten komen als ik dat wil, dan dat ze alleen op het veld als een speer gaat zitten voor puntjes.

Ik vind het echt kunstjes zoals jij het beschrijft, van werkelijk overwicht of samenspel is dan geen sprake imo als dat alleen op het veld werkt.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 18 okt 2006 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

maart schreef:als ik mijn paard enkel met mijn benen reed, zonder bit, lag ik er in een mum van tijd af en was Quito :zwaai
Dan hebben jullie niet echt respect voor elkaar :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

he is het alweer een half jaar geleden... :idea: daar is ie weer... de stroomdiscussie :wink:
Ja ik ben voor mits gebruikt door iemand die er verstand van heeft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tura schreef:
starfleet schreef:
maart schreef:ik roep haar bij me, laat ze al eens gaan zitten, speel met balletje/bijtworstje enz. daarin hoeft dus ook niet perfect gewerkt te worden, ze mag scheef aan de voet zitten, ze mag in blaffen overgaan enz... dus tegen dat ik het veld betreed, is haar aandacht op mij gevestigd. als ik dan het commando 'volg' geef, ben ik op dat moment het enige wat telt voor haar, en weet ze dus dat we serieus gaan trainen.
Dat vat ik allemaal niet. Aan de voet is aan de voet en scheef is scheef. Volgens mij is het voor een hond heel verwarrend zoals jij het doet.

Anne
Klopt, als ze het op een training goed moet doen, moet ze het altijd goed doen, je kan niet verwachten van je hond dat ze de ene keer wel scheef mag zitten en dan andere keer niet......een commando is een commando en dient altijd goed te worden uitgevoerd en anders moet je niet het commando geven.....dan heeft een TT ook geen zin, want jij eist dan wel opeens perfectie op het veld en daar buiten niet.....
hier hoeven ze buiten het veld ook niet te volgen met de kop omhoog, ze mogen alleen niet in de lijn hangen, ze hoeven ook niet snel te zitten wat wel op het veld moet. Voor het volgen heb ik een ander commando buiten het veld dan erbinnen maar zit is zit hoor :19: snappen ze heel goed het verschil binnen en buiten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
maart schreef:nee, maar ik zeg dat ik mijn hond corrigeer... prima dat jij dat niet bij de jouwe doet, maar waarom zouden anderen dat niet mogen?
ik voed misschien mijn honden met een strengere hand op dan jij... maar er is nog altijd een verschil met mishandelen hé :19:

opvoeden kan op verschillende manieren gebeuren, dus misschien kun jij dan eens je blik verruimen naar andere manieren dan de jouwe :19:

Ik zeg niet dat de jouwe slecht is, maar ik vind de mijne ook niet slecht.
Voor de duidelijkheid de stroomband is in diverse landen gewoon verboden. Dat is niet omdat het zo'n fijn en prima middel is om je hond mee af te richten. En ik heb me voldoende verdiept om een mening te hebben, maak je geen zorgen.
ja de prikband ook maar dat het nog veel beroerder is dat mensen dan met hele dunnen ijzerdraadjes of waslijndraadjes gaan trainen omdat ze het risico op een boete willen ontwijken zien die bedenkers ervan dan weer niet... :19:
Als ik in oostenrijk ben en ik train daar met mijn honden is dat gewoon met prikker ongeacht of het verboden is of niet...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Ik snap niet waarom je kiest voor zo'n omstreden middel voor iets lulligs als appel. Ik vind mensen die een TT gebruiken voor appel gewoon echt slechte trainers en je vind ze ook echt alleen maar in de hoek van de africhting. Ik heb tenminste nog nooit een obedience-border met een TT om zijn strot zien lopen.
ik ken ze ook en ik ben daar dus niet op tegen ik ken de honden ook en de geleiders zijn zeer goede geleiders en de honden zeer goede honden. Een werkmechelaar kun je niet vergelijken met een border vind ik... het zijn 2 totaal verschillende honden.
Natuurlijk zijn er mensen die hem onzinnig gebruiken ik gebruik hem niet bij mijn honden omdat het niet nodig is, maar zou er niet lang over hoeven te denken als het wel nodig zou zijn... :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Fietje schreef:Kan wel plezier hebben in de clicker ook zoveel plezier dat hij je uitlacht omdat de hond iets anders wil gaan doen ,er zijn nu een keer honden die heel erg graag de andere kant op willen en ook nog eens heel erg hard zijn , en ook nog eens de baas willen afkluiven als ie hem wil tegen houden, zulke honden bestaan ook hoor , daar sta je dan met je clicker :19: Er bestaan hele moeilijke harde honden en er bestaan ook mensen die daar mee om kunnen gaan , en er hele beste diensthonden van maken , terwijl menig gedragstherapeut de hond allang had opgegeven
Dan kan je je hond dus niet aan. Als jij een hond hebt die jouw gezag niet accepteert is de hond een maatje te groot voor je.
Dat je voor pakwerk een TT nodig hebt om bv het lossen te leren snap ik..dan werk je met echte hoge driften. Maar als je een hond geen appel kunt leren zonder geweld?

Er bestaan hele moeilijke honden..daar kikken sommige mensen op. Daar worden ze op gefokt, extra vroeg het nest uit zodat de remmingen wat wegvallen en lang leven de lol. Vraag dan niet om mijn respect als je zo'n hond nog weet te drillen met een TT.
Hoewel ik wel moet zeggen dat ik liever die TT dan nog zie als kapotgeschopte honden. Over dat soort typjes hebben we het dan namelijk. Maar goed, moet hè, met zulke heftige honden! :roll:
Eline, ik heb zo'n moeilijke hond, maar wel uit een 'normaal' nest, met 9,5 weken pas opgehaald ivm laat chippen, altijd bij ons geweest.. maar absoluut een zeer moeilijke hond. Deze hond komt je ook tegemoet als je hem fysiek zal corrigeren of het nu op of buiten het veld is, daarom prefereer ik de TT. (ik train overigens niet met deze hond) Nogmaals in de opvoeding, trainen etc. is niets verkeerds gegaan maar zulke honden worden nou eenmaal geboren ook uit goede sociale ouderdieren. :19: Ben helemaal niet blij met zo'n type hond hoor... juist niet... maar hij is er nou eenmaal en blijft ook natuurlijk en training is voor hem een manier om zich af te reageren op een goede manier. Het is een kanjer van een hond overigens maar dan heb ik liever een wat mindere hond die wat makkelijker is ben ik heel eerlijk in...
Laatst gewijzigd door malinois op 18 okt 2006 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

maart schreef:ja, maar is dat omdat je niet hoog kan springen, of omdat je het niet wil :19: is een verschil in hé :wink:

Kijk, als ik met mijn paard rij, heb ik mijn zweep bij me, wil ie niet draven, tjah, dan krijgt ie een tik...
wil mijn hond niet zitten, tjah, dan krijgt ze een tik :19:
Wat mij betreft sla je de spijker op zijn kop. Onder dwang gaat bij mij het spelplezier verloren. Dat is wel zonde vind ik zelf.

Kijk ik heb er geen moeite mee dat er politiehonden getraind worden met een stroomband. Deze honden moeten onder extreme omstandigheden werken en dan stel je andere eisen. Kan ik begrijpen. Voor de gewone hondensport vind ik het niet nodig. Het moet toch voor de hond en de baas leuk zijn? Maar wat Maloise al zegt. Alles is al gezegd hierover. Pagina's vol. Ik weet er ook niks nieuws meer over te zeggen.

Dus zeg ik maar weer: Ik vind het jammer dat het op deze manier verantwoord lijkt om de stroomband in te zetten om je hond de normale gehoorzaamheid bij te brengen. De stroombanden hangen in steeds meer dierenspeciaalzaken naast de hondenriemen en halti's. Het lijkt te gaan behoren tot de normale basisuitrusting voor elke honden liefhebber. Die kant moet het niet op volgens mij.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:De stroombanden hangen in steeds meer dierenspeciaalzaken naast de hondenriemen en halti's. Het lijkt te gaan behoren tot de normale basisuitrusting voor elke honden liefhebber. Die kant moet het niet op volgens mij.

Groetjes Mark
ben ik helemaal met je eens, deze zouden uberhaupt niet bij een dierenwinkel verkocht/verhuurd moeten worden. Kijk, als je wil kom je er toch wel aan.. maar zolang hij niet bij de buurtsuper op de hoek wordt gekocht zullen er toch een aantal mensen afhaken.... :ok:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb helemaal niets met een TT maar zoals in het geval van Hutsje kan ik begrijpen dat je naar dit soort middelen grijpt.
Wat ik niet kanbegrijpen is dat je deze ook gebruikt in training voor hobby en eigen plezier.
En een opmerking als mijn paard niet doet wat ik wil krijgt tie een tik.....sorry ik ben er zo 1 zonder zweep en sporen en ik rij ook prima.
Ik vind dus niet kunnen om in traning die jezelf wilt doen maar de hond op de 1 of andere manier niet meteen precies doet wat jij wilt een TT tegebruiken.....

Jacqueline
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

maart schreef:ja, maar is dat omdat je niet hoog kan springen, of omdat je het niet wil :19: is een verschil in hé :wink:

Kijk, als ik met mijn paard rij, heb ik mijn zweep bij me, wil ie niet draven, tjah, dan krijgt ie een tik...
Dan kan ik het geen "samenspel" of teamwork noemen... en dan zal er ongetwijfeld een moment komen waarop ze je laten zitten of net ff niet dat extra beetje geven..
Als je paard niet wil draven doe jij iets fout klaar en door dan maar met de zweep te slaan tja... :roll:
Wat niet zegt dat ik tegen het rijden met zweep ben.
Ik ben ook niet tegen een TT maar om die nou te gaan gebruiken omdat mijn hond niet wil zitten :denken:
Ik zou de fout toch echt eerst maar eens bij mezelf zoeken :ok:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jacq1970 schreef: Ik vind dus niet kunnen om in traning die jezelf wilt doen maar de hond op de 1 of andere manier niet meteen precies doet wat jij wilt een TT tegebruiken.....

Jacqueline
dus hij mag gewoon een pakwerker uit z'n fatsoen trekken? Je mag weleens het pak aan hoor, hoe dat voelt :19:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Re: teletac

Ongelezen bericht door Moon »

Inge O schreef:
Moon schreef: Wat mij tegenhield was dat ik verhalen hoorde over dat bijv. op het moment van de 'schok' er een vliegtuig over vliegt, de hond bang zou zijn van vliegtuigen oid. Ook dat het voor gevoelige honden werd afgeraden.
daar heb ik ook heel erg op gelet, maar dat lukte hier zonder veel problemen, gezien er heel weinig in de buurt is. ik heb het daarbij ook zo toegepast dat hij na een paar correcties duidelijk kon snappen dat hij niks meer te vrezen had dichtbij het hek, in de richting van het erf dus, maar wel op het moment dat hij weer van het erf wegliep. dat had hij ook meteen door.
toen hij terugkwam heb ik ook meteen getest of hij tekenen van angst vertoonde buiten als we over het erf liepen, maar dat was helemaal niet het geval, hij was zelfs heel ontspannen en reageerde nog heel goed op mijn beloning.
vreemd genoeg ís kwiebus een heel gevoelig hondje, en toch ging het goed. jammer genoeg worden ook gevoelige hondjes platgereden of doodgeschoten :19: .
Is niet mijn 'ding'.
het mijne ook niet, echt niet. ik zou het dus voor gewone training ook nooit never willen gebruiken. maar in het geval van kwiebusje was ik echt blij dat deze optie er was, of hij was alsnog terug naar sosstrays kunnen gaan - hij had (en heeft) hier een prachtig leventje, dus dat herplaatsen wilde ik ten alle prijze vermijden :wink: .
O, maar Inge ik begreep echt heel goed dat je het zo gebruikt hebt hoor! Wilde alleen maar aangeven hoe het kwam dat ik hem uiteindelijk zelf niet heb toegepast. Na het advies van de rasvereniging kreeg ik ook weer allerlei adviezen om het niet te doen ivm met de redenen die ik noemde. Nou daar zit je dan als onervaren, onzekere jachthondeigenaar... Ondertussen was ik begonnen met Dante 'gek' te maken op een tennisbal en ws was dat genoeg om hem van het autojagen af te brengen (of hij was er misschien vanzelf overheen gegroeid :19: ) Dus terwijl ik nog liep te dubben en twijfelen over die tt loste het probleem zichzelf op...
Als hij was blijven autojagen had dat betekend dat hij nergens los zou kunnen lopen want langs de 'wildloze' parken rijden auto's. Dát alleen al zou voor mij een reden zijn geweest om dan maar dat :N: middel te gebruiken. Laat staan bij problemen zoals bij Kwiebus en Fritz!!
Dan is het een zegen dat er zo'n middel bestaat..
En bij 'niet mijn ding' wilde ik aangeven dat zelfs zo'n watje als ik overwogen heeft om een tt te gebruiken :wink:

Trouwens de middelen die je eerst hebt geprobeerd vond ik wel heel erg inventief :mrgreen: Jammer dat ze niet hielpen, had je patent op aan kunnen vragen :ok:

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

Nu even een vraagje..: Stel je hebt het ongewenst gedrag afgeleerd met de TT..kan de hond dan verder zonder die TT wandelen of moet hij dat ding de rest van zijn/haar leven om? Even een voorbeeldje: Boris lust graag shoarma (vers van de weide),dat zou ik kunnen afleren met een TT, maar zodra hij die TT niet meer om heeft zal hij toch weer gaan jagen??
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Gonny schreef:Nu even een vraagje..: Stel je hebt het ongewenst gedrag afgeleerd met de TT..kan de hond dan verder zonder die TT wandelen of moet hij dat ding de rest van zijn/haar leven om? Even een voorbeeldje: Boris lust graag shoarma (vers van de weide),dat zou ik kunnen afleren met een TT, maar zodra hij die TT niet meer om heeft zal hij toch weer gaan jagen??
Nee, in principe niet als je het goed gedaan hebt :wink:
De hond koppelt een bepaalde actie met 'pijn' of iig een nare ervaring. Het proberen te jagen heeft geen positief gewin opgeleverd, alleen maar negatief (het stroomstootje). Iets waar de hond negatieve ervaringen mee heeft, zal hij in principe niet meer in z'n kop halen.

Hmm, ik kan het niet zo duidelijk uitleggen geloof ik, maar ik heb m'n best gedaan :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Stang schreef:
Gonny schreef:Nu even een vraagje..: Stel je hebt het ongewenst gedrag afgeleerd met de TT..kan de hond dan verder zonder die TT wandelen of moet hij dat ding de rest van zijn/haar leven om? Even een voorbeeldje: Boris lust graag shoarma (vers van de weide),dat zou ik kunnen afleren met een TT, maar zodra hij die TT niet meer om heeft zal hij toch weer gaan jagen??
De hond koppelt een bepaalde actie met 'pijn' of iig een nare ervaring. Het proberen te jagen heeft geen positief gewin opgeleverd, alleen maar negatief (het stroomstootje). Iets waar de hond negatieve ervaringen mee heeft, zal hij in principe niet meer in z'n kop halen.

Hmm, ik kan het niet zo duidelijk uitleggen geloof ik, maar ik heb m'n best gedaan :mrgreen:
Helaas niet altijd waar. Hangt af van de hond en van de succeservaringen die hij eerder heeft opgedaan. Er zijn honden zat die de afweging blijven maken: "Ga ik de stroomstoot vermijden of probeer ik het nog een keer?" Ook zijn er honden zat die door hebben of ze wel of niet kans lopen op de stroomstoot. Daarnaast zijn er honden die zo blind gaan dat ze zelfs door de TT in de hoogste stand heenlopen. Daarom wordt vaak geadviseerd om er een goede gedragstherapeut bij te halen in dit soort moeilijke gevallen. Zelf experimenteren pakt zelden goed uit voor de hond.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nee,want zoals Caroline al zegt,je hond krijgt een negatieve associatie met dat "iets" en bedenkt zich in het vervolg twee keer eer hij shoarma wil gaan eten :mrgreen:
Daarbij is het in zo'n geval ook een kwestie van het doorbreken van een cirkel.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eline* schreef:Overigens ben ik met je eens dat ik denk dat bij het onderdeel pakwerk je waarschijnlijk niet zonder TT zal kunnen..maar verder denk ik dat er erg veel anders kan en ook al langzaamaan aan het gebeuren is.
Er zijn een hoop verenigingen die nooit met de TT zullen trainen :wink: De Duitse herder-africhting zal nooit een TT, prikband of ander hard middel gebruiken omdat dat bij de rasvereniging en sportverenigingen van de VDH verboden is :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hoe deden de africhters dat afstands-appel eigenlijk voordat de TT er was? Een prikband oid werkt ook niet als de hond op afstand moet werken en die oefening moesten de honden vroeger ook doen :19:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mark-fryslan schreef:
Stang schreef:

Helaas niet altijd waar. Hangt af van de hond en van de succeservaringen die hij eerder heeft opgedaan. Er zijn honden zat die de afweging blijven maken: "Ga ik de stroomstoot vermijden of probeer ik het nog een keer?" Ook zijn er honden zat die door hebben of ze wel of niet kans lopen op de stroomstoot. Daarnaast zijn er honden die zo blind gaan dat ze zelfs door de TT in de hoogste stand heenlopen. Daarom wordt vaak geadviseerd om er een goede gedragstherapeut bij te halen in dit soort moeilijke gevallen. Zelf experimenteren pakt zelden goed uit voor de hond.

Groetjes Mark
Maar dat stond al in een eerdere reactie van mij, dat je niet zelf moet gaan aanklooien. Als je het zou gebruiken, dan in samenwerking met iemand die er echt verstand van heeft.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Stang schreef:

Ik begrijp wel wat je bedoelt (geloof ik :wink: ) Maar de vraag van Gonny is wel interessant.
Je hebt van die leidingen langs een terrein om een huis bijvoorbeeld. De hond heeft een stroomband om en krijgt een correctie als hij in de buurt van de terrein grens komt. Ik ken honden die elke dag even testen of de leiding "aan staat" :mrgreen:
Een vergeetachtigheidje van de baas en wèg zijn ze.
Zijn dat nou uitzonderlijk slimme honden?
Ik heb het gevoel dat zoiets ook met een TT op de training kan gebeuren. Het uittesten van de hond of dat ding "op stroom" staat of niet. Dan sta je alsnog met lege handen.
En buiten het zicht van de geleider is er toch ook een risico?
Ik hoorde een jager eens zeggen: "als mijn hond niet terugkomt op de fluit en ik kan hem niet zien, kan ik de teletac niet gebruiken. Want hij zou ook vóór kunnen staan op wild en dat mag nooit bestraft worden". :denken:
Ook dan sta je met lege handen.
Ik hoop dat ik dit duidelijk genoeg heb opgeschreven :mrgreen:
Goeie vraag van Marc trouwens :ok:
Laatst gewijzigd door ranetje op 18 okt 2006 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief

Wij gaan ook een Belgische herder nemen zonder TT :N: Ik hoop maar dat dat goed gaat aangezien ze best wel eens een aanleg voor een sport zou kunnen hebben en wij, als de hond aangeeft dat nodig te hebben, dat ook zeker gaan doen :mrgreen:
Afbeelding
maart
Zeer actief

cloris schreef:

Dan kan ik het geen "samenspel" of teamwork noemen... en dan zal er ongetwijfeld een moment komen waarop ze je laten zitten of net ff niet dat extra beetje geven..
Als je paard niet wil draven doe jij iets fout klaar en door dan maar met de zweep te slaan tja... :roll:
Wat niet zegt dat ik tegen het rijden met zweep ben.
Ik ben ook niet tegen een TT maar om die nou te gaan gebruiken omdat mijn hond niet wil zitten :denken:
Ik zou de fout toch echt eerst maar eens bij mezelf zoeken :ok:
ik heb tikken gezegd, niet slaan... ik sla ook niet op mijn paard (allé, ik sloeg niet erop), maar een tikje om bij de les te blijven vind ik echt niet verkeerd hoor :19:
hoera voor al diegene die zonder zweep kunnen rijden, maar ik kon het niet met Quito, daarvoor was hij in jeugd te verziekt geweest :19:
ik heb hem niet zitten afrossen, maar af en toe een tikje was nodig, vaak was het niet nodig...
maart
Zeer actief

Hutsje schreef:
maart schreef:als ik mijn paard enkel met mijn benen reed, zonder bit, lag ik er in een mum van tijd af en was Quito :zwaai
Dan hebben jullie niet echt respect voor elkaar :wink:
jij weet niet hoe mijn relatie met hem was, gelieve daar niet op te speculeren, geen enkel paard kan Quito vervangen, anders had ik er na 6 jaar wel al weer ene gekocht, maar ik kan het niet[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”