(is dit niet een geweldige reden om een prachtig nieuw tuigje voor Moos te kopen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat kan dit zijn?
Moderator: moderatorteam
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Moos
- Zeer actief
Wat is wobbler Inge?Inge O schreef:hij denkt waarschijnlijk richting (lichte) wobbler, en dat zou best kunnen in moos' gevalMoos schreef:De da dacht dat het in zijn nek zat en legde uit hoe het dan van zijn nek/voorpoot naar achteren kon trekken. Zoals hij het uitlegde vond ik het wel logisch klinkenmonky555 schreef:dat trekken en pijnlijke voorpoot heeft monky ook wanneer hij een hernia aanval heeft en de rest van je beschrijving lijkt er ook heel erg open hij heeft een lager rug hernia
mijn DA vondt het ook vreemd dat het naar zijn voorpoot trekt
hoort volgens hem niet zo te zijn met een lager rug hernia maar ja bij monky kan alles daar zijn we na 6 jaar wel achter
bij hem trekt het naar rechts ook in zijn achterpoot links heeft hij dan nergens last van
![]()
iig sterkte met moos.

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=41Moos schreef:Wat is wobbler Inge?Inge O schreef:hij denkt waarschijnlijk richting (lichte) wobbler, en dat zou best kunnen in moos' gevalMoos schreef:De da dacht dat het in zijn nek zat en legde uit hoe het dan van zijn nek/voorpoot naar achteren kon trekken. Zoals hij het uitlegde vond ik het wel logisch klinkenmonky555 schreef:dat trekken en pijnlijke voorpoot heeft monky ook wanneer hij een hernia aanval heeft en de rest van je beschrijving lijkt er ook heel erg open hij heeft een lager rug hernia
mijn DA vondt het ook vreemd dat het naar zijn voorpoot trekt
hoort volgens hem niet zo te zijn met een lager rug hernia maar ja bij monky kan alles daar zijn we na 6 jaar wel achter
bij hem trekt het naar rechts ook in zijn achterpoot links heeft hij dan nergens last van
![]()
iig sterkte met moos.
- Moos
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Nou, dat klinkt fijnyamie schreef:http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=41Moos schreef:Wat is wobbler Inge?Inge O schreef:hij denkt waarschijnlijk richting (lichte) wobbler, en dat zou best kunnen in moos' gevalMoos schreef: De da dacht dat het in zijn nek zat en legde uit hoe het dan van zijn nek/voorpoot naar achteren kon trekken. Zoals hij het uitlegde vond ik het wel logisch klinken.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
monky is ook niet binnen een paar uur op de beenyamie schreef:sam heeft een lage rug hernia gehad, ook zei begon eerst voor te manken, en toen viel ze om. alleen was die dus niet met een paar uur weer in de benen![]()
bij haar was het de combiantie van een verkeerde sprong en hoogdrachtig zijn , ze heeft nu verder nergens last meer van.
wat ik bij moos dan weer typich vindt is dat hij wiebelt met zijn achterkant of is dat dan niet zo vreemd
edit: wobbler stuk gelezen en ik weet nu dat dat ook begint met de achter kant
Laatst gewijzigd door monky555 op 16 okt 2006 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Moos
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Ahh, okeInge O schreef:ik heb er zelf dat wobbler-like van gemaakt. daarmee bedoel ik een bepaalde mate van instabiliteit van de nekwervels waardoor het ruggenmerg op die plaats iets teveel druk kan krijgen.Moos schreef:Oh, oke, dat klinkt iets beterInge O schreef:
ik zei toch lichte wobbler![]()
? ik zal het nog anders formuleren : wobbler-like
.
![]()
Maar wat houdt Wobbler-like dan precies in?
maar een maltezertje is helemaal niet het type hondje voor deze problemen in zware vorm - het kan je alleen wel een beeld geven over hoe nekklachten ook de achterhand kunnen beïnvloeden.
geen paniek- dat was toch ook wat de da zegde?
De da zei iets van dat de signaaltjes door het ruggemerg trekken en dat dat dus kan beginnen in de nek en dan doorgestuurd kan worden naar de achterkant. Alleen dit is de versie die ik ervan gemaakt heb omdat ik nog net weet van de signaaltjes in het ruggemerg, maar dan houdt het wel op
Ik paniek niet hoor

- Moos
- Zeer actief
Ja, ik had zelf het idee dat de da ook in die richting dacht. Volgens hem konden het een aantal dingen zijn, en volgens mij is deze term ook gevallen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik in 10-15 minuten zoveel informatie over me uitgestort kreeg dat ik meer dan de helft daarna alweer vergeten wasTeckelgek schreef:Kan het geen nekhernia zijn Marloes?
Beterschap voor Moosen een knuffel voor allebei.
We hebben net weer een uur in de duinen gelopen en dat ging prima
Moos is duidelijk wat onzekerder dan normaal, hij blijft ook nog steeds heel dicht bij me in de buurt, en die andere hond had dat volgens mij meteen feilloos door! Toch wel bijzonder dan hoor, hoe dat werkt

- Moos
- Zeer actief
Nou, ze wilde op Moos gaan rijden, stond in de juiste positie al klaar en had net haar ene voorpoot op zijn rug gelegd (het is een teef formaat grote Labrador, voor het beeld), en toen greep ik in.Teckelgek schreef:Ja, ik denk idd dat ze dat aanvoelen.
Maarre....ZE was op Moos gaan rijden
Het is een vrij dominante teef

-
Ari@ne