Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help nagels knippen is een ramp !!!
Moderator: moderatorteam
- Simbake
- Vaste gebruiker
Help nagels knippen is een ramp !!!
Hoe kan ik van mijn rottweiler het beste haar nagels knippen?? Dit is dus een regelrechte ramp. Met 2 personen is dit ook bijna niet te doen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Help nagels knippen is een ramp !!!
Kan je bij een DA of een trimmer terecht?Simbake schreef:Hoe kan ik van mijn rottweiler het beste haar nagels knippen?? Dit is dus een regelrechte ramp. Met 2 personen is dit ook bijna niet te doen.
Meestal lukt het wel als er geen "bijzondere situatie"van wordt gemaakt

Als je al begint met de hond in de houdgreep te nemen gaat het vaak beroerder, dan wanneer je de hond rustig laat liggen, hem even knuffelt en dan eerst gewoon met de tang de nagels aanraakt. Daarna belonen als hij rustig blijft en dan geleidelijk aan begint met één nageltje. Niet meteen de eerste keer

Zoals je de vraag neer zet krijg ik beelden van hevige worstelingen van twee personen met een hond
Is het echt zo'n ramp?
Laatst gewijzigd door ranetje op 16 okt 2006 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Simbake
- Vaste gebruiker
Grappig is hetranetje schreef:Kan je bij een DA of een trimmer terecht?Simbake schreef:Hoe kan ik van mijn rottweiler het beste haar nagels knippen?? Dit is dus een regelrechte ramp. Met 2 personen is dit ook bijna niet te doen.
Meestal lukt het wel als er geen "bijzondere situatie"van wordt gemaakt![]()
Als je al begint met de hond in de houdgreep te nemen gaat het vaak beroerder, dan wanneer je de hond rustig laat liggen, hem even knuffelt en dan eerst gewoon met de tang de nagels aanraakt. Daarna belonen als hij rustig blijft en dan geleidelijk aan begint met één nageltje. Niet meteen de eerste keer![]()
Zoals je de vraag neer zet krijg ik beelden van hevige worstlingen van twee personen met een hond![]()
Is het echt zo'n ramp?
-
- Zeer actief
Ha hier nog een hondje met een nagelknipcomplex
De truck die hier werkt is om de dag 1 nagel doen
Als zij ligt te slapen knip ik er snel 1 en knuffel haar daarna heel overdreven. De tweede hoef je niet eens te proberen want deze hou je niet als zij weg wil.

De truck die hier werkt is om de dag 1 nagel doen
Als zij ligt te slapen knip ik er snel 1 en knuffel haar daarna heel overdreven. De tweede hoef je niet eens te proberen want deze hou je niet als zij weg wil.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- ranetje
- Zeer actief
Ja dat stressen zal ze ongetwijfeld ook merkenSimbake schreef:Grappig is hetranetje schreef:Kan je bij een DA of een trimmer terecht?Simbake schreef:Hoe kan ik van mijn rottweiler het beste haar nagels knippen?? Dit is dus een regelrechte ramp. Met 2 personen is dit ook bijna niet te doen.
Meestal lukt het wel als er geen "bijzondere situatie"van wordt gemaakt![]()
Als je al begint met de hond in de houdgreep te nemen gaat het vaak beroerder, dan wanneer je de hond rustig laat liggen, hem even knuffelt en dan eerst gewoon met de tang de nagels aanraakt. Daarna belonen als hij rustig blijft en dan geleidelijk aan begint met één nageltje. Niet meteen de eerste keer![]()
Zoals je de vraag neer zet krijg ik beelden van hevige worstelingen van twee personen met een hond![]()
Is het echt zo'n ramp?met 2 volwassenen Kelbie vasthouden. We hebben dit maar 1 keer geprobeerd en hebben het opgegeven. Ze kan het zelf niet verdragen als ik met vasiline aan haar pootjes kom (tegen de kloven). Mijn vorige rottweiler had dit ook (die zag me nog maar naar de lade gaan waar de knipper lag en weg was ze ......). Ik denk dat er niks anders opzit om elke keer naar de DA te gaan, want ik stress elke keer en dat voelt ze natuurlijk.

Ga dan inderdaad maar naar de DA of een trimmer of een dierenwinkel zoals Neeltje doet.

- Kaat
- Actief
Ik adviseer je ook om even bij 'n trimmer in de buurt te informeren. Vaak is 'n vreemde persoon en 'n vreemde omgeving al voldoende om haar tot bedaren te brengen.
Ben je zelf ook wat angstig als je met de nagelknipper aan de wandel gaat? Dit kan ook invloed hebben he?
Succes ermee.
Groetjes,
Kaat
Ben je zelf ook wat angstig als je met de nagelknipper aan de wandel gaat? Dit kan ook invloed hebben he?
Succes ermee.
Groetjes,
Kaat

**Agility Addict**
~*trimster in spe*~
-
- Zeer actief
hier ook zo'n aansteller,hij krijgt een snuitje om omdat hij op een gegeven moment echt in paniek raakt en gaat happen.Kaat schreef:Ik adviseer je ook om even bij 'n trimmer in de buurt te informeren. Vaak is 'n vreemde persoon en 'n vreemde omgeving al voldoende om haar tot bedaren te brengen.
Succes ermee.
Groetjes,
Kaat
dan spreken we hem even zeer streng toe en dan laat hij het maar gebeuren.hij zet dan wel zn meest zielige hondenogen op hoor.

nog een vraag:chuckie heeft best donkere nagels en ik vind het erg eng om deze te knippen.ik hou er een fietslampje onder om te kunnen zien waar het leven zit en ik knip er steeds maar een heel klein stukje af.tot nu toe gaat dit goed.maar wat moet ik doen als ik toch in het leven knip?
want dat bloed natuurlijk als een rund....
en klopt het ook dat als je de nagels langer laat groeien dat het leven dan verder doorgroeit in de nagels (helemaal tot het eind zelfs)?of is dit een fabeltje?
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- ranetje
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
- Aantal honden: 5
-
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
Kijk eens naar de stand van de voetjes en de manier waarop de nagels zitten?chuckie schreef:hoe kan dat he,bij de ene hond is het niet nodig om ze te knippen en bij de ander wel.ik loop toch behoorlijk veel met chuck maar waarom slijten ze dan toch niet genoeg?
Als de voetjes ietsje doorgezakt zijn en/of de nagels groeien "recht vooruit" slijten ze veel minder.
Mijn honden hebben tot nu toe nagels die richting grond groeien.
Daarom slijten ze vanzelf, als ik tenminste ook geregeld op harde ondergrond loop met ze en niet alleen maar bospaden

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik ook niet, alleen dat zij-nageltje, want al dat gegraaf enzo daar slijten ze vanzelf van. Ik moet alleen eens kijken of ie niet teveel 'sloffen' krijgt want dat begint nu toch wel wat te komen maarja das zo gekniptTrixi schreef:Ik hoef ook nagenoeg nooit de nagels van mijn honden te knippen. Alleen heel af en toe dat nageltje van dat teentje aan de zijkant. Dat laat ik dan ook bij de DA of trimmer doen omdat ik zelf ook geen goed knippertje heb.
Succes!
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Middels clickertaining zijn dit soort kunstjes echt prima aan te leren, zonder enige dwang of druk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb hier nooit paniek onder de honden, of problemen, ook niet bij honden van wie ik de nagels knip ( en die komen hier dus omdat men het niet voor elkaar krijgt) en ik heb geen clicker.Eline* schreef:Middels clickertaining zijn dit soort kunstjes echt prima aan te leren, zonder enige dwang of druk.
ik ben snel, en accepteer gewoon geen gezeur

nee, zo simpel is het niet hoor, dat weet ik, maar toch snap ik nooit zo goed de strijd, ik heb 6 verschillende honden ( qua karakter) en dus best wat honden van wie ik de nagels knip ( verschillende rassen)
mijn eigen honden? als er geknipt moet worden, dan word er geknipt, ik duld geen gemiep en gedraai, ik leg ze bij me op schoot, en ik knip. alle 6 ondervinden het zonder probleem of gestress.
vorige week kreeg ik een hond, met echt eng lange nagels, die beet en gilde als er maar aan een poot gezeten werd...
20 minuten later waren de nagels klaar

ik denk wel eens dat men teveel bezig is met alles moet ook leuk en prettig zijn voor de hond, en juist daardoor het gemier. soms moeten gewoon dingen even. ook al vind de hond het k*t.
- ranetje
- Zeer actief
Ja @yamie ik heb er ook geen problemen mee.
Het hangt denk ik ook wel af van de maat van de hond denk je niet?
Ik knip terwijl mijn hond staat, want op schoot gaat een beetje moeilijk
Het handigste is het om ze het als klein puppy al te leren, dan heb je later niet zo'n probleem meestal.
Toch zijn er honden die (bijv. door een trauma) het onverdragelijk vinden als iemand aan hun poten of nagels komt. Dan moet je iets anders verzinnen.
Soms lukt dat met de clicker.
Het hangt denk ik ook wel af van de maat van de hond denk je niet?

Ik knip terwijl mijn hond staat, want op schoot gaat een beetje moeilijk
Het handigste is het om ze het als klein puppy al te leren, dan heb je later niet zo'n probleem meestal.
Toch zijn er honden die (bijv. door een trauma) het onverdragelijk vinden als iemand aan hun poten of nagels komt. Dan moet je iets anders verzinnen.

Soms lukt dat met de clicker.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
En soms kun je ervoor kiezen het leuk te maken zodat je niet steeds de strijd hebt. Ik heb met Nelson en kiki geen enkele probleem, maar met Laika vroeger was nagel knippen een ramp. Bij haar heb ik dus gekozen voor de clicker. Want "dat gemier" bij een angstige agressieve hond voorkomt een hoop wantrouwen en gedoe. Het is niet stom als je een manier zoekt om strijd uit de weg te gaan bij iets wat geregeld moet en je hond stress bezorgd.yamie schreef:ik heb hier nooit paniek onder de honden, of problemen, ook niet bij honden van wie ik de nagels knip ( en die komen hier dus omdat men het niet voor elkaar krijgt) en ik heb geen clicker.Eline* schreef:Middels clickertaining zijn dit soort kunstjes echt prima aan te leren, zonder enige dwang of druk.
ik ben snel, en accepteer gewoon geen gezeur![]()
nee, zo simpel is het niet hoor, dat weet ik, maar toch snap ik nooit zo goed de strijd, ik heb 6 verschillende honden ( qua karakter) en dus best wat honden van wie ik de nagels knip ( verschillende rassen)
mijn eigen honden? als er geknipt moet worden, dan word er geknipt, ik duld geen gemiep en gedraai, ik leg ze bij me op schoot, en ik knip. alle 6 ondervinden het zonder probleem of gestress.
vorige week kreeg ik een hond, met echt eng lange nagels, die beet en gilde als er maar aan een poot gezeten werd...
20 minuten later waren de nagels klaarhup, ik ga dit ff doen, dit moet even. en dat werkt dus schijnbaar ook.
ik denk wel eens dat men teveel bezig is met alles moet ook leuk en prettig zijn voor de hond, en juist daardoor het gemier. soms moeten gewoon dingen even. ook al vind de hond het k*t.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Annelies
- Zeer actief
Ik ben een rasechte mier...yamie schreef: ik denk wel eens dat men teveel bezig is met alles moet ook leuk en prettig zijn voor de hond, en juist daardoor het gemier. soms moeten gewoon dingen even. ook al vind de hond het k*t.

Vanaf pup heb ik Noa's nagels zelf geknipt; Noa naast me op de bank, tien mierig-kleine koekjes voor me op tafel:
"Knipje....koekje....knipje....koekje..." etc...
Geen enkel probleem zo; zij relaxed, ik relaxed...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Zoals je zegt, vroeg aanleren en geen stress tonen.
Ik heb vorige zaterdag de nagels van de pups (morgen 4 weken oud) voor het eerst geknipt( heb ervan geprofiteerd van het moment dat ze moe werden en zich zo lieten doen. Tegelijk hebben ze al geleerd dat ze geen schrik hoeven te hebben van de knipper (P.S. bij pups wel knippen met babyschaartje hé !).
Een echte noodzaak want telkens dat ze hun flesje kregen zetten ze die fijne nageltjes in mijn lijf.
Ook met mijn Dobermann en Border Collie heb ik nooit problemen gehad. Een consequente houding is essentieel. Als ze beginnen te janken en je houdt op (en geeft aan ze toe) dan weten ze dat de volgende keer en zo wordt het elke keer alsmaar echter met hun gedrag.
Wel of niet moeten knippen hangt ook af waar de honden de hele tijd lopen. Als ze voortdurend op zacht gras lopen dan slijten die nagels minder af dan wanneer ze veel op een hardere ondergrond lopen.
Veel moed en doe 't goed
Eva
Eva
Ik heb vorige zaterdag de nagels van de pups (morgen 4 weken oud) voor het eerst geknipt( heb ervan geprofiteerd van het moment dat ze moe werden en zich zo lieten doen. Tegelijk hebben ze al geleerd dat ze geen schrik hoeven te hebben van de knipper (P.S. bij pups wel knippen met babyschaartje hé !).
Een echte noodzaak want telkens dat ze hun flesje kregen zetten ze die fijne nageltjes in mijn lijf.
Ook met mijn Dobermann en Border Collie heb ik nooit problemen gehad. Een consequente houding is essentieel. Als ze beginnen te janken en je houdt op (en geeft aan ze toe) dan weten ze dat de volgende keer en zo wordt het elke keer alsmaar echter met hun gedrag.
Wel of niet moeten knippen hangt ook af waar de honden de hele tijd lopen. Als ze voortdurend op zacht gras lopen dan slijten die nagels minder af dan wanneer ze veel op een hardere ondergrond lopen.
Veel moed en doe 't goed

Eva
Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012