Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

doorgefokte jackrussel heeft last van zijn poten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Even over black en tan gedoe, dit zijn vaak Duitse jachtterrier. Lijken veel op de jack, maar zijn het echt niet! En die kromme voorpoten kan komen omdat er tekkel is doorgefokt. Het kan dus ook zijn dat de moeder of vader een tekkelxjack is en wel op een jack lijkt met de tekkel kleuren en de kromme voorpoten!
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

boxersien schreef:Even over black en tan gedoe, dit zijn vaak Duitse jachtterrier. Lijken veel op de jack, maar zijn het echt niet! En die kromme voorpoten kan komen omdat er tekkel is doorgefokt. Het kan dus ook zijn dat de moeder of vader een tekkelxjack is en wel op een jack lijkt met de tekkel kleuren en de kromme voorpoten!
Mijn teckels hebben geen kromme voorpoten :neenee: :neenee: :wink: .
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

uhmm..als je ooit een staffie neemt, doe dan dus wel met stamboom..anders valt de hond onder de RAD.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Teckelgek schreef:
boxersien schreef:Even over black en tan gedoe, dit zijn vaak Duitse jachtterrier. Lijken veel op de jack, maar zijn het echt niet! En die kromme voorpoten kan komen omdat er tekkel is doorgefokt. Het kan dus ook zijn dat de moeder of vader een tekkelxjack is en wel op een jack lijkt met de tekkel kleuren en de kromme voorpoten!
Mijn teckels hebben geen kromme voorpoten :neenee: :neenee: :wink: .
Nee natuurlijk niet, die zijn er allang uitgefokt gelukkig :ok:
Er was een tijd dat ze dachten dat teckels met kromme voorpoten beter konden graven (in vossenholen en zo). Daar zijn ze vrij snel van teruggekomen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jackylover
Vaste gebruiker

Re: doorgefokte jackrussel heeft last van zijn poten

Ongelezen bericht door jackylover »

boxersien schreef:
jackylover schreef:hallo
ik wil met hem naar de dierenarts maar moet ff wachten op geld ben deze week met mijn andere hond geweest omdat tigo hem had gebeten.
Sorry, maar je bent er dus over bezig nog een hond te nemen tussen twee reuen die al samen problemen hebben (kan je niet nog een reu bij zetten en ook geen teef, want dan begint het weer!!). Bovendien zijn staffords heel leuk, maar hebben vaak een niet al te lang lontje naar andere honden. Moet je die er nog bij hebben bij deze twee?

En hierboven schrijf je zelf dat je geen geld heb om nu naar de DA te gaan. Bovendien hebben je JR's ook hulp nodig en dan ook nog denken aan een hond erbij? Ik geloof dat ik je niet helemaal volg.......
ik zei dat ik nu ff geen geld heb omdat ik met de andere naar de dierenarts ben geweest voor zijn oog door de ruzie. we krijgen week loon en zitten midden in een verhuizing daarom zit het geld nu ff niet mee het is gewoon ff op een rot tijd gekomen.dat heeft iedereen wel eens.van het geld dat we nu aan damian hebben uitgegeven hadden we met tigo naar de dierebarts willen gaan.

de black en tan moeder is van damian en daar heb ik verder geen problemen mee.

damian heeft ook geen dierenarts nodig die is verder gezond op zijn rib na maar daar heeft hij geen last van.
tigo heeft last van zijn poten ja daar moet ik een dierenarts bij halen maar verder heeft hij ook geen dierenarts nodig.

tuurlijk word die stafford met papieren anders mag je ze niet houden.
die koop ik bij de ouders van een vriend van me. en dat korte lontje ligt aan de hond hoor niet aan het ras.

verder kom ik hier voor hulp en tips en word ik behandeld alsof ik een mega misdaad heb begaan. ik kom hier niet om te worden veroordeeld maar voor hulp als ik niks om mijn honden gaf was ik hier niet gekomen maar had ik er 1 weggedaan of ze elkaar laten afmaken.
mama van 1 dochter en 2 hondjes
tigo
Afbeelding
damian
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

jackylover schreef: tuurlijk word die stafford met papieren anders mag je ze niet houden.
die koop ik bij de ouders van een vriend van me. en dat korte lontje ligt aan de hond hoor niet aan het ras.
.
Ik zou me er dan toch nog maar eens in verdiepen, want de pups komen niet met een briefje: "Ik kan later wel prima met sexegenoten". Het zit wel degelijk in het ras dat ze heel moeilijk kunnen zijn met sexegenoten. Toch wel iets wat het uitlaten lastig kan maken met een kleintje of met twee als er nog eens een kindje bijkomt.

Anne
jackylover
Vaste gebruiker

starfleet schreef:
jackylover schreef: tuurlijk word die stafford met papieren anders mag je ze niet houden.
.
Ik zou me er dan toch nog maar eens in verdiepen, want de pups komen niet met een briefje: "Ik kan later wel prima met sexegenoten". Het zit wel degelijk in het ras dat ze heel moeilijk kunnen zijn met sexegenoten. Toch wel iets wat het uitlaten lastig kan maken met een kleintje of met twee als er nog eens een kindje bijkomt.

Anne
nou die kindjes maakt niet zoveel uit op zich die gaan of mee of ik laat ze uit als ze naar kdv of school zijn. s'morgens laat mijn vriend ze uit voor hij gaat werken en sávonds gaat mijn vriend ook .soms gaan we na zijn werk met z'n alleen nog een stukje lopen dan let ik op de kleine en mijn vriend op de hondjes.
tigo
Afbeelding
damian
Afbeelding
jackylover
Vaste gebruiker

starfleet schreef:
.

Anne
oja en ik weet dat de honden van die vriend heel zachtaardig zijn. hele net opgeboede en vrindelijke honden. weet ook dat ze daar goed opletten op afwijkingen en de gezondheid. er is ooit een reu geboren die wat aan zijn oog had die is meteen gecastreerd en nooit verkocht.

die honden leven daar met 4 vrouwtjes en die reu gewoon in de woonkamer en zijn echt heel lief ik weet zeker dat ze daar goed gefokt worden en zachtaardige honden hebben.
tigo
Afbeelding
damian
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Je schrijft dan wel dat je voor hulp komt, maar wat mij opvalt is, dat als er iemand wijze raad geeft, dat je direct in de defensie-modus duikt.
Als je je zo opstelt wordt het voor andere leden onmogelijk gemaakt om hulp of goede tips te geven.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
jackylover
Vaste gebruiker

MoniqueDM schreef:Je schrijft dan wel dat je voor hulp komt, maar wat mij opvalt is, dat als er iemand wijze raad geeft, dat je direct in de defensie-modus duikt.
Als je je zo opstelt wordt het voor andere leden onmogelijk gemaakt om hulp of goede tips te geven.
ik geloof dat ik ook op heel veel dingen antwoord geef zodat ze meer inzicht in mijn situatie krijgen maar als dan meteen gezegd word dat het hier een zooitje is.terwijl ze dat niet kunnen weten. ze niet geloven dat mijn honden wel goed luisteren. alsof ik daarom ga liegen hier.en dat ik dom ben om nog een hond te willen aanschaffen terwijl ik er al 4 keer bij heb gezegd dat dat pas over 1 of 2 jaar is. ja dan ga ik over in defensie-modus. zou jij toch ook doen als je voor hulp komt?
tigo
Afbeelding
damian
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

jackylover schreef: ja dan ga ik over in defensie-modus. zou jij toch ook doen als je voor hulp komt?
Nee, dat zou ik niet doen.
Als ik om hulp zou vragen, dan lees ik goed wat mensen proberen te vertellen en dan haal ik de dingen eruit die voor mij buikbaar en nuttig zijn.
Jij gaat dwars tegen iedere reactie in, dus ik vraag me af of je daadwerkelijk hulp wilt.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Hoe lang duurt het dan nog voordat je met de´Jack´ met de pijnlijke pootjes naar de DA gaat?

Ik vind echt dat je daar niet mee kunt wachten. Misschien kun je aan je DA vragen om een betalingsregeling te treffen als de rekening hoog uitvalt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

jackylover schreef:oja en ik weet dat de honden van die vriend heel zachtaardig zijn.
Dat zijn ze ook.Naar mensen toe.
Naar andere honden cq sexegenoten toe zijn ze vaak niet erg vriendelijk.
En aangezien je nu al 2 probleemhonden hebt(of in elk geval honden die problemen met elkaar hebben)lijkt het me niet handig om er dan een andere hond-van welk ras of soort ook-bij te zetten.
Ook volgend jaar niet.
Voor het zelfde geld heb je de 2 honden die je nu hebt tegen die tijd een beetje op de rit en begint het geduvel weer omdat er een andere hond bij komt die zich de kaas niet van het brood laat eten :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jackylover schreef:
starfleet schreef:
.

Anne
oja en ik weet dat de honden van die vriend heel zachtaardig zijn. hele net opgeboede en vrindelijke honden. weet ook dat ze daar goed opletten op afwijkingen en de gezondheid. er is ooit een reu geboren die wat aan zijn oog had die is meteen gecastreerd en nooit verkocht.

die honden leven daar met 4 vrouwtjes en die reu gewoon in de woonkamer en zijn echt heel lief ik weet zeker dat ze daar goed gefokt worden en zachtaardige honden hebben.
knap van je dat je dat vooraf weet, ik ken van al mijn honden beide ouderdieren maar sommigen lijken qua karakter totaal niet op hun ouders...gek he als er ook nog voorouders zitten in de lijn :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jackylover
Vaste gebruiker

pooh schreef:Hoe lang duurt het dan nog voordat je met de´Jack´ met de pijnlijke pootjes naar de DA gaat?

Ik vind echt dat je daar niet mee kunt wachten. Misschien kun je aan je DA vragen om een betalingsregeling te treffen als de rekening hoog uitvalt.
we krijgen woensdag weer geld dus dan gaan we waarschijnlijk naar de dierenarts of vrijdag als ik geld krijg.
tigo
Afbeelding
damian
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

jackylover schreef:
pooh schreef:Hoe lang duurt het dan nog voordat je met de´Jack´ met de pijnlijke pootjes naar de DA gaat?

we krijgen woensdag weer geld dus dan gaan we waarschijnlijk naar de dierenarts of vrijdag als ik geld krijg.
Laat dan foto's maken of vraag meteen een verwijzing naar een goede orthopeed.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
jackylover
Vaste gebruiker

malinois schreef:
jackylover schreef:
starfleet schreef:
.

Anne

knap van je dat je dat vooraf weet, ik ken van al mijn honden beide ouderdieren maar sommigen lijken qua karakter totaal niet op hun ouders...gek he als er ook nog voorouders zitten in de lijn :roll:
ik zeg niet dat het zeker is maar ik kan deze honden en veel pups van die honden lopen hier in de buurt rond. en dat zijn allemaal zachtaardige honden tegen mensen en tegen andere honden
tigo
Afbeelding
damian
Afbeelding
jackylover
Vaste gebruiker

marian* schreef:
jackylover schreef:

ik zal hem laten nakijken en dan zal de dierenarts wel zelf zeggen of er foto's moeten worden gemaakt toch?
ik moet zeggen hij had het eerst niet of nauwelijks . het is echt iets van de laatste 3 weken eerst had hij het wel eens als we naar de hei waren geweest en hij gek had gedaan dan had hij er s'morgens last van dacht dat het miss spierpijn was ofzo.

nu heeft hij het ook als we niet naar de hei zijn geweest als we wel zijn geweest is het wat erger. maar hij heeft het niet iedere dag.
tigo
Afbeelding
damian
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jackylover schreef:ik zal hem laten nakijken en dan zal de dierenarts wel zelf zeggen of er foto's moeten worden gemaakt toch?
en als hij nou nee zegt doe je het dan niet?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

jackylover schreef:
marian* schreef:
jackylover schreef:

ik zal hem laten nakijken en dan zal de dierenarts wel zelf zeggen of er foto's moeten worden gemaakt toch?
ik moet zeggen hij had het eerst niet of nauwelijks . het is echt iets van de laatste 3 weken eerst had hij het wel eens als we naar de hei waren geweest en hij gek had gedaan dan had hij er s'morgens last van dacht dat het miss spierpijn was ofzo.

nu heeft hij het ook als we niet naar de hei zijn geweest als we wel zijn geweest is het wat erger. maar hij heeft het niet iedere dag.
Boris had ook nooit spierpijn. Maar opeens had hij het wel en na een week afwachten (liep veel met hem te speuren zomaar over het land en dus kon hij wat verrekt hebben) zijn we naar de DA gegaan. Daar foto's laten maken en toen bleek hij zware HD te hebben. Dit zag je twee weken ervoor nog niet. De week ervoor was hij af en toe stijf na het opstaan, maar wij dachten: dat kan na zoveel beweging. Totdat hij hele dagen mank liep.

Zodra een hond nadat hij veel beweging gehad heeft mank gaat lopen dan is het fout. Boris loopt nu alleen nog maar mank nadat hij hard heeft gerend. Anders nooit meer, maar je weet daardoor dus wel dat het niet goed zit!! Overigens nu we hem nooit meer toelaten zo hard te sjeezen (tja, af en toe moet hij wel zijn ei kwijt en dan mag het onder voorwaarden), loopt hij zelden meer te manken.

Het kan dus ook zo zijn bij jouw hondje. Alleen na ferme inspanning krijgt hij die pijn.
jackylover
Vaste gebruiker

boxersien schreef:
jackylover schreef:
marian* schreef:
jackylover schreef: we krijgen woensdag weer geld dus dan gaan we waarschijnlijk naar de dierenarts of vrijdag als ik geld krijg.

Boris had ook nooit spierpijn. Maar opeens had hij het wel en na een week afwachten (liep veel met hem te speuren zomaar over het land en dus kon hij wat verrekt hebben) zijn we naar de DA gegaan. Daar foto's laten maken en toen bleek hij zware HD te hebben. Dit zag je twee weken ervoor nog niet. De week ervoor was hij af en toe stijf na het opstaan, maar wij dachten: dat kan na zoveel beweging. Totdat hij hele dagen mank liep.

Zodra een hond nadat hij veel beweging gehad heeft mank gaat lopen dan is het fout. Boris loopt nu alleen nog maar mank nadat hij hard heeft gerend. Anders nooit meer, maar je weet daardoor dus wel dat het niet goed zit!! Overigens nu we hem nooit meer toelaten zo hard te sjeezen (tja, af en toe moet hij wel zijn ei kwijt en dan mag het onder voorwaarden), loopt hij zelden meer te manken.

Het kan dus ook zo zijn bij jouw hondje. Alleen na ferme inspanning krijgt hij die pijn.
dank je wel even een vraag
ik dacht dat HD alleen bij grote honden voor kwam ?
heb vorige week nog tegen mijn vriend gezegd dat grote honden daar last van hebben maar kleintjes niet.
ik weet dat er bij grote honden ook voor word gewaarschuwt als je ze de eerste keer laat enten dat je als pup niet te veel met ze mag lopen enzo.
tigo
Afbeelding
damian
Afbeelding
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Nee hoor, kleine hondjes kunnen ook HD hebben, ik kende een schipperke die met 9 maanden twee volledig kapotte heupen had. Het komt alleen wat minder vaak voor meen ik.

Bij Jackjes is het toch vaker patella luxatie, geloof ik.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Bedoel je overigens dit soort x pootjes?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jackylover
Vaste gebruiker

Eline* schreef:Afbeelding

Bedoel je overigens dit soort x pootjes?
onder mijn onderschrift staat een link de achterste op de foto is tigo je ziet het op die foto een beetje maar het is erger dan je het daar ziet
tigo
Afbeelding
damian
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie geen foto's in je link.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jackylover
Vaste gebruiker

Eline* schreef:Ik zie geen foto's in je link.
ja ik zie het sorry.
ik heb al een paar keer gevraagd wie me kan vertellen hoe ik hier foto's op het forum krijg gezet?zodat jullie het kunnen zien.
heb geen idee hoe dat moet.
tigo
Afbeelding
damian
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Afbeelding
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

jackylover schreef:
ja ik zie het sorry.
ik heb al een paar keer gevraagd wie me kan vertellen hoe ik hier foto's op het forum krijg gezet?zodat jullie het kunnen zien.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jackylover
Vaste gebruiker

Zoek stok! schreef:
jackylover schreef:
ja ik zie het sorry.
dank je wel en het zijn idd het soort x pootjes zoals op die ene foto.
tigo
Afbeelding
damian
Afbeelding
jackylover
Vaste gebruiker

Zoek stok! schreef:
jackylover schreef:
ja ik zie het sorry.
nou ja als het goed is staan er 2 linken de eerste is tigo.
tigo
Afbeelding
damian
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”