Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tenen kapot

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lil

tenen kapot

Ongelezen bericht door Lil »

Gisteren is Boris met zijn achterpoot onder de hoef van een paard gekomen. Hij heeft een diepe wond die schoon is en niet ontstoken of nat is, maar hij loopt ook totaal niet meer op deze poot, hij hinkt op drie poten.

Hij krijgt trauma vetsem (maximale dosering) en ik smeer op de wond rescue zalf. Verder krijgt hij wat voor de pijn en koel ik tussendoor de tenen door een washandje met ijsblokjes.

Iemand nog een idee...

Ik heb met de da gebeld, die wilt uiteraard fot´s maken en zegt dat indien de tenen gebroken zijn ze geamputeerd moeten worden. Dacht het dus niet, eerst eens kijken hoe het geneest. Morgen kan ik nog altijd naar ander da´s bellen, want dan hebben meer mensen dienst.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Re: tenen kapot

Ongelezen bericht door Shibby »

Lil schreef:Gisteren is Boris met zijn achterpoot onder de hoef van een paard gekomen. Hij heeft een diepe wond die schoon is en niet ontstoken of nat is, maar hij loopt ook totaal niet meer op deze poot, hij hinkt op drie poten.

Hij krijgt trauma vetsem (maximale dosering) en ik smeer op de wond rescue zalf. Verder krijgt hij wat voor de pijn en koel ik tussendoor de tenen door een washandje met ijsblokjes.

Iemand nog een idee...

Ik heb met de da gebeld, die wilt uiteraard fot´s maken en zegt dat indien de tenen gebroken zijn ze geamputeerd moeten worden. Dacht het dus niet, eerst eens kijken hoe het geneest. Morgen kan ik nog altijd naar ander da´s bellen, want dan hebben meer mensen dienst.
een paard is zwaar, als hij echt zoveel last van z'n poot heeft zou ik dus wel foto's gaan laten maken, weekend of niet :19:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
hond
Actief
Mijn ras(sen): poedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hond »

ik zou meteen fotos laten maken dan weet je wat hij aan zijn voet heeft
en iets voor de pijn
ben een hondengek
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

ik zou ook naar de da gaan
voor je eigen geruststelling
wie weet hoeveel pijn de hond heeft
als een paard mij op de tenen zou gaan staan ,was ik nu ook bij de huisartenpost
en als het zo erg is als ze praten over amputatie van de tenen
dat hoef je toch niet meteen te laten doen,maar dan zal je vast wel goede pijnstillers krijgen :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik zou niks 'eerst aankijken' maar zo snel mogelijk bij een DA zitten.
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Toch maar even naar de DA, ookal is het weekend.
Lil

Ja, ja van die da vind ik dus leuk....
Heeft in de wijde omtrek niemand dienst behalve die idioot. Het is niet zo super erg, maar hij zei dus aan de telefoon al dat als het gebroken was het geamputeerd moest worden. Dat is dus een idioot waar ik niet naar toe ga. Morgen heeft de rest weer dienst, daar ga ik dan meteen naar toe en laat even een foto maken.

O, ja hij heeft net een stukje op de poot gelopen om zijn behoefte te doen, maar hij hinkt liever dan dat hij loopt, hij kan er wel op staan.

Pijnstillers zat in huis, een hond met hd en kapotte tussenwervelschijven krijgt hier regelmatig iets tegen de pijn, heb hem nu dus op de hoogste dosering staan.
hond
Actief
Mijn ras(sen): poedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hond »

sterkte voor morgen bij de dierenarts en ben blij dat hij iets voor de pijn heeft
ben een hondengek
Lil

nou, ik heb nog twee da's gebeld en die vonden allebei hetzelfde. Als de tenen recht staan en de wond er goed uitziet, dan wordt er niets getaped, gewoon zijn gang laten. Pas als hij echt gaat lopen kijken of er eventueel nog getaped moet worden. Daarbij begint hij nu langzaam en voorzichtig in huis te lopen, buiten hinkt hij liever.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ja je hebt ook mensen die geen geld uit willen geven aan de DA, en waar alles vanzelf maar moet genezen, pijn of geen pijn. :jank: :jank:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

vinkje schreef:Ja je hebt ook mensen die geen geld uit willen geven aan de DA, en waar alles vanzelf maar moet genezen, pijn of geen pijn. :jank: :jank:
Ja, dat is inderdaad triest.
Hoogste dosering traumavetsem en hoogste dosering pijnstillers en nog heeft de hond pijn, dat is overduidelijk. Ik had voor de zekerheid toch even een foto laten maken hoor, dat kan je toch de kop niet kosten?!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”