Bij de laatste terugval van Dante een paar weken geleden (na een paar weken goed lopen was hij weer erg mank) heb ik me voorgenomen (en ook hier gemeld) dat ik stop met rusthouden e.d. Wilde een middenweg bewandelen dwz op rustige plekken loslaten en bij pijn, pijnstillers. Maar het bleef kriebelen; doe ik er wel goed aan? Veroordeel ik hem nu niet tot een leven van manklopen?
De fysiotherapeut stuurde mij vorige week een hele lange mail (nadat ik om haar mening gevraagd heb en wat zij in mijn plaats zou doen). Het was een bevlogen verhaal waarin ze geduldig nóg een keer uitlegde hoe het zat met Dante's blessure (heel langdurig) en dat hij bij het loslopen steeds zijn grenzen opzoekt en er bij 'rare actie's' van hem steeds weefselbeschadiging optreedt waardoor het proces weer langer duurt. Zij kan me natuurlijk geen garantie's geven maar gelooft zeker dat er een goede kans is dat hij helemaal geneest. Maar ik moet er dan echt op rekenen dat het nog maanden gaat duren...
Na rijp beraad met echtgenoot en overleg met mijn kinderen (die ook allemaal met Dante begaan zijn) heb ik besloten om de kans te wagen, hoe zwaar het me ook valt hem nóg langer te beperken.
Dus; gevoel op nul, verstand op nul en weer kleine wandelingetjes, aangelijnd voor Dante.
Baal wel heel erg dat Dante nu zo overstuur is door die loopse teef (zie topic; http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=99428 )
Maar de gefrustreerdheid door de weinige beweging zal daar ook wel mee van doen hebben
Gr. Marijke