Persoonlijk ben ik er niet vóór om een hond te hebben als de hond 8 uur per dag alleen thuis moet blijven, zeker niet nu we er zelf plotseling voor kwamen te staan..

Inderdaad situaties veranderen en je kunt helaas niet altijd alles voor zijn.
Toen ik Joy als pup kreeg werkte ik tussen de 40 en 50 uur in de week, was alleen, maar ze ging altijd mee naar het werk. Ze heeft daar een geweldige tijd gehad, samen met mij en mijn werkgever die haar ook helemaal super vond.
Ik besloot op een gegeven moment om een andere baan te nemen. Allemaal weer hartstikke leuk, Joy mocht weer lekker mee, was de hele dag op kantoor en had op kantoor ook een hondenvriendje van dezelfde leeftijd.
Na een tijd besluit de baas een ander kantoor te huren, ergens op de 1e verdieping. Wederom geen enkel probleem, Joy kan trappen lopen dus ze ging gewoon weer lekker mee.
Vorig jaar zomer is haar kruisband gescheurd en is Joy geopereerd... Ellende allom! Want nu kan ze dus geen trappen meer lopen en de trap is te stijl om haar te tillen. Er was maar 1 andere keuze en dat is Joy thuislaten.. Oke, we lopen 's morgens (ECHT WAAR!) 40-45 minuten met haar, tussen de middag ga ik naar huis en heeft ze weer een wandeling van 40 minuten, 's avonds lopen we tussen de 45 en 60 minuten met haar. Er wordt geborsteld, geknuffeld en gespeeld. In de weekenden gaan we lekker naar het bos en op visite (mét Joy). Wandelen in de regen vinden we geen enkel probleem, daarna kruip je lekker op de bank met een grote kom thee, een joggingbroek en te grote sokken, heerlijk toch?
Maar toch.. Nu de situatie zo is doe ik er alles voor om Joy een heerlijk leven te geven, ze is immers mijn beste vriendin en toen ik haar 9,5 jaar geleden kreeg heb ik haar beloofd voor altijd goed voor haar te zorgen. Dat doe ik nog steeds met erg veel liefde en zonder tegenzin! Laat dat alsjeblieft duidelijk zijn.
Maar als ik zie wat we er voor in hebben moeten leveren... Ik denk dat veel mensen (niet iedereen natuurlijk) zich dat niet realiseren als ze voor het eerst aan een hond beginnen en 40 uur werken. Voor ons was het zo klaar als een klontje, we houden immers vreselijk veel van haar. Toch zou ik in deze situatie niet beginnen aan een andere hond, niet aan een pup en ook niet aan een volwassen hond!