Mexxie is bij de dierenarts geweest en het kunnen 2 dingen zijn; het ergste scenario is een bloed"ziekte" maar daar gaf ze nog niet veel info over omdat ze dat eigenlijk nog uitsluit. Ze denkt dat het een talgoverschot is wat uit de huid komt. Klinkt vaag maar we hebben shampoo (Sebomild) wat goed is tegen vettige huid en tegen "keratoseborroe" . Dit heet bij mensen roos en bij baby's berg..

. Ik heb Mexxie nu 1x gewassen hiermee en zijn vacht is zachter, voelt minder stug aan en dit moet ik per week 3x doen en dat 3 weken lang. Dus even afwachten en als het goed is moet dit helpen.
Volgend probleem

in aantocht en dat is dat Mexxie veel boven op zijn achterrug bij de staartaanzet bijt en daardoor dus rondjes achter de staart aan rent... Ik heb het idee dat het vlooien zijn dus heb ook Frontline meegekregen (gekocht! haha) maar dat mag je wer niet gebruiken als de hond gewassen wordt (vaker dan 1x per week) en dat is nu wel het geval dus hiermee kan ik nog niet beginnen maar we kijken dat gebijt even aan... Volgens de dierenarts bijten ze veel op de pootjes bij vlooien en dat doet Mexxie nog niet zoveel dat het gaat opvallen. Dus misschien valt dat probleem nog wel mee. Dus al met al even afwachten...