Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond ziek door jaarlijkse inenting?
Moderator: moderatorteam
-
xlaurax
Hond ziek door jaarlijkse inenting?
Onze Jodan heeft vanmiddag om 14.00 zijn jaarlijkse enting + enting kennelkuch gekregen en sinds een uur of 5 voelt hij zich niet lekker.
Eet niet,drinkt niet, kijkt beetje wazig uit zijn ogen, voelt warm aan en rilt.
Nu heb ik al bijna 6 jaar honden, maar dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Zijn temperatuur = 37.7
Hebben honden dit wel vaker?
Groetjes Laura!
Eet niet,drinkt niet, kijkt beetje wazig uit zijn ogen, voelt warm aan en rilt.
Nu heb ik al bijna 6 jaar honden, maar dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Zijn temperatuur = 37.7
Hebben honden dit wel vaker?
Groetjes Laura!
- boemerang
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
-
Marion.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
xlaurax
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
verplicht of niet ik doe het dit jaar niet meer... ik vind het een vieze enting waar m'n ene hond sowieso allergisch voor is, deze heeft de enting dus nooit meer gehad na een keer en heeft nog nooit kennelkuch gehad.xlaurax schreef:Waarom ik mijn hond laat enten voor kennelkuch?!?
Omdat ze het al 2 jaar achter elkaar gehad hebben!!![]()
En omdat dit misschien VERPLICHT is op een hondenclub.
Daarom!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- boemerang
- Zeer actief
als ze die kennel kuch krijgen is het te verhelpen met honing
of een ander kinder hoest drankje
voor de club ben je gewoon de jaarlijkse enting nodig
die van ons hebben een keer een enting daar voor gehad
toen kregen wij dit te horen die ons dat advies gaf heeft zelf politie honden waar hij mee aan het trainen is
en klaar te stomen voor politie hond
toen gaf hij les daar trainen met zijn eigen hond deed hij ergens anders
of een ander kinder hoest drankje
voor de club ben je gewoon de jaarlijkse enting nodig
die van ons hebben een keer een enting daar voor gehad
toen kregen wij dit te horen die ons dat advies gaf heeft zelf politie honden waar hij mee aan het trainen is
en klaar te stomen voor politie hond
toen gaf hij les daar trainen met zijn eigen hond deed hij ergens anders

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
-
xlaurax
-
Marion.
Wowow. Niet zo agressief gelijk.xlaurax schreef:Waarom ik mijn hond laat enten voor kennelkuch?!?
Daarom!
Mijn club kan me van alles gaan verplichten. Als ik het onzinnig vind, zelfs denk dat het schadelijk is, dan kan de club op zijn kop gaan staan met hun verplichtingen. Dan ben ik lid-af dus
Ik ga mijn hond niet laten inspuiten met virussen, voor zoiets simpels als een griepje. En toeval of niet. Hond van 6 en van 4 hebben het beiden nog nooit gehad (onze eerste hond wel, die was er toen wel voor ingeënt, verkeerde variant, dus hij kreeg het toch... maar ging er ook niet dood aan)
- starfleet
- Erelid
Als hij slecht reageert, kan je de volgende keer de entingen apart laten geven, dat scheelt ook.xlaurax schreef:Tuurlijk zou ik het ook niet doen.
Maar het is bij ons nu eenmaal verplicht...
Ze worden er ieder jaar netjes voor ingeent, maar hebben het nu 2 jaar achter elkaar al..hopelijk slaan we dit jaar over
Anne
-
pepim
- Zeer actief
Ik heb dat ook gedaan, laten enten tegen kennelhoest omdat de DA dat voorstelde. Heb je eventueel een link of meer info over entingen?Marion. schreef:Weet je wat een aanslag die entingen zijn? Helemaal niet raar dat de hond zich er niet lekker bij voelt hoor.
Maar waarom laat je in vredesnaam ook enten tegen kennelkuch? Laat jij jezelf ook ziektes inspuiten om tegen een bepaalde griepvirus al vast antistoffen te hebben?
Sorry dat ik even inbreek op dit topic overigens.
-
S@ndr@
- Zeer actief
- ceciel
- Zeer actief
Misschien heb je hier wat aan. http://www.whgdierenartsen.nl/html/vest ... .asp?id=41pepim schreef:Ik heb dat ook gedaan, laten enten tegen kennelhoest omdat de DA dat voorstelde. Heb je eventueel een link of meer info over entingen?Marion. schreef:Weet je wat een aanslag die entingen zijn? Helemaal niet raar dat de hond zich er niet lekker bij voelt hoor.
Maar waarom laat je in vredesnaam ook enten tegen kennelkuch? Laat jij jezelf ook ziektes inspuiten om tegen een bepaalde griepvirus al vast antistoffen te hebben?
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als je honden steeds kennelhoest krijgen, helpt die enting dus ook niet.xlaurax schreef:Waarom ik mijn hond laat enten voor kennelkuch?!?
Daarom!
En bij een hondenclub die een enting tegen kennelhoest verplicht stelt, zou ik héél snel weer rechtsopkeert maken. Je mag toch zeker zelf bepalen welke rotzooi je in je hond laat spuiten of niet?!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier worden de dogjes ook nooit ge-ent tegen kennelhoest en ook hier hebben ze nog nooit kennelhoest gehad. Ik train met ze, show met ze, wandel met grote groepen en georganiseerde wandelingen mee, dus ze ontmoeten zat risicofactoren.Marion. schreef:Ik ga mijn hond niet laten inspuiten met virussen, voor zoiets simpels als een griepje. En toeval of niet. Hond van 6 en van 4 hebben het beiden nog nooit gehad (onze eerste hond wel, die was er toen wel voor ingeënt, verkeerde variant, dus hij kreeg het toch... maar ging er ook niet dood aan)
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk stelt een dierenarts dat voor; het levert hem toch weer geld op?pepim schreef:Ik heb dat ook gedaan, laten enten tegen kennelhoest omdat de DA dat voorstelde. Heb je eventueel een link of meer info over entingen?
Groetjes, Karen
-
S@ndr@
- Zeer actief
op honden cursus werd gevraagd of het nodig was en de trainster wist te vertellen dat kennelhoest (de vorm waar niet standaard tegen word geent)vaak niet meer is dan een soort verkoudheid bij honden
ik weet niet of het waar is, ik heb het op de tv wel eens gezien dat een hond er bijna in stikte(leek meer op een soort kinkhoest), maar dat kan dan de andere vorm weer geweest zijn 
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je er op tijd bij bent wel, maar als je het verwaarloost, kan het uitmonden in een longontsteking.loving bulls schreef:op honden cursus werd gevraagd of het nodig was en de trainster wist te vertellen dat kennelhoest (de vorm waar niet standaard tegen word geent)vaak niet meer is dan een soort verkoudheid bij hondenik weet niet of het waar is, ik heb het op de tv wel eens gezien dat een hond er bijna in stikte(leek meer op een soort kinkhoest), maar dat kan dan de andere vorm weer geweest zijn
Groetjes, Karen
- *Silvia*
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
een van mijn honden heeft het 'vroeger' gehad toen ze niet geent was, was zeker geen klein verkoudheidje ze was er echt dood en doodziek van... maar desondanks laat ik ze dit jaar dus niet meer enten... ze zijn niet lekker van deze enting... dus ik doe het niet meer. 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Golden Stanley
Parainfluenza en Bordertella 8 zijn onnodige entingen. Mijn hond Stanley heeft tot zijn 2e jaar tot 2x toe kennelhoest gekregen MET die entingen. Sinds 2,5 jaar ent ik niet meer tegen kennelhoest en beide honden hebben nog geen kennelhoest gehad, terwijl andere honden om ons heen daar wel flink last van hebben. Voor mijn honden geen jaarlijkse overenting.
Ze hebben de Puppy DP (3 jaar geldig) en 6 weken daarna de Weil (dit is ook een vieze enting, vooral als het samen met de cocktail wordt gegeven) en geen entreacties gehad. De Weil ent ik wel jaarlijks. Ik doe jachttraining en daar werd even moeilijk gedaan over de kennelhoest. Jammer dan, mijn honden worden niet overbodig volgepropt met gif.
Ze hebben de Puppy DP (3 jaar geldig) en 6 weken daarna de Weil (dit is ook een vieze enting, vooral als het samen met de cocktail wordt gegeven) en geen entreacties gehad. De Weil ent ik wel jaarlijks. Ik doe jachttraining en daar werd even moeilijk gedaan over de kennelhoest. Jammer dan, mijn honden worden niet overbodig volgepropt met gif.
Laatst gewijzigd door Golden Stanley op 02 okt 2006 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Golden Stanley
Je hebt gelijk!Sennaruby schreef:Golden Stanley schreef:Lepto en Bordertella 8 zijn onnodige entingen.Beetje tegenstrijdig, want Lepto is weil, maar ook ik ent niet tegen kennelhoest, maar wel tegen weil.Golden Stanley schreef:De Weil ent ik wel jaarlijks.
Groetjes,
Fieke
Heb het maar effe aangepast.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
eefje
- Actief
Omdat onze buurhond(uit het zelfde nest als Scooby) kennelhoest heeft heb ik de da gevraagd of het nodig was om hem te laten enten, hij vond het niet nodig, dus niet elke da denkt zo!Scooby schreef:Natuurlijk stelt een dierenarts dat voor; het levert hem toch weer geld op?pepim schreef:Ik heb dat ook gedaan, laten enten tegen kennelhoest omdat de DA dat voorstelde. Heb je eventueel een link of meer info over entingen?
Het zou sowieso te laat zijn en als het nodig was kon ik een kuurtje halen, sinds gisteren kucht hij af en toe, ook Spike heeft een week of twee geleden gekucht maar na een dag of 5 was dat weg. En het zijn minimale kuchjes meestal bij het opstaan, lijkt op een rokerskuchje!Voorlopig laten we het dus even zo en mocht het te slim worden dan kunnen we altijd nog een kuurtje halen.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad; enten op het moment dat een hond al kennelhoest heeft, werkt ook niet.
Groetjes, Karen