Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Perineale hernia en harde ontlasting
Moderator: moderatorteam
-
Gos
- Zeer actief
Perineale hernia en harde ontlasting
Max, ons reutje van bijna 11 van onbestemd ras, is al twee keer geopereerd vanwege een perineale hernia. Vooral de eerste tijd na de operatie had hij helemaal geen problemen met de ontlasting meer, maar de laatste weken gaat het allemaal soms weer wat moeizamer. Hij staat nu al een tijdje op FarmFood (na jaren Eukanuba
voordat ik op dit forum had rondgesnuffeld) en kvv (Duck). Zijn ontlasting ziet eruit volgens de boekjes volgens mij, mooi donker. Maar het is wel behoorlijk vast van consistentie (zo te zien, want ik heb er nog niet in geknepen
). Heeft iemand hier ervaring met perineale hernia? Is het nodig om zijn ontlasting wat zachter te krijgen zodat het gemakkelijker kan passeren, en zo ja, wat kan ik daar voor gebruiken?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb geen ervaring met een perineale hernia bij honden (gelukkig) maar weet dat je ontlasting wat zachter kan krijgen door een klein scheutje olie over het voer. Zalmolie is daar volgens mij erg geschikt voor. Maar misschien zeg ik in deze context iets heel verkeerds, dan is er vast wel iemand die me kan corrigeren. 
-
Wendy!
- Zeer actief
Ik weet niet meer hoe het heet, maar je kunt een poeder bij de dierenarts krijgen dat de ontlasting makkelijker laat passeren. Het legt een laagje om de ontlasting en werkt dus als een soort glijmiddel.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

-
Gos
- Zeer actief
Bedoel je Isogel? Van dat roze korrelige spul? Dat kreeg hij de eerste weken na de operatie maar volgens de dierenarts moet je daar niet continu mee doorgaan.Wendy! schreef:Ik weet niet meer hoe het heet, maar je kunt een poeder bij de dierenarts krijgen dat de ontlasting makkelijker laat passeren. Het legt een laagje om de ontlasting en werkt dus als een soort glijmiddel.
-
Wendy!
- Zeer actief
Ok. Onze hond heeft na de operatie aan zijn endeldarm dat spul gekregen en gebruikt het nu nog regelmatig. Gewoon om hem ff op weg te helpen.Gos schreef:Bedoel je Isogel? Van dat roze korrelige spul? Dat kreeg hij de eerste weken na de operatie maar volgens de dierenarts moet je daar niet continu mee doorgaan.Wendy! schreef:Ik weet niet meer hoe het heet, maar je kunt een poeder bij de dierenarts krijgen dat de ontlasting makkelijker laat passeren. Het legt een laagje om de ontlasting en werkt dus als een soort glijmiddel.
Groetjes Wendy en Vonya.

-
Gos
- Zeer actief
Inge, hebben die middelen nog bijwerkingen? Waar is het te koop en zijn er nog bepaalde merken van? Heb er nog nooit van gehoord (maar anders had ik deze vraag ook niet getseld natuurlijkInge O schreef:een scheutje parafine-olie misschien (wordt niet verteerd), of lactulose een paar keer per week?