Nu zit ik in 2 en 5 en daar hou ik het bij
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
andere rasgroep
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
ja ja .. eindelijk is die er danempyree schreef:Ik heb dat dus nu gedaan.......
Na jaren vastgeroest te hebben gezeten in rasgroep 2 , en dan met name Leonbergers en Newfoundlanders ben ik nu gezwicht (eigenlijk al 20 jaar geleden !!!) voor een echte brak namelijk een Grand Basset Griffon Vendéen uit rasgroep 6.........
Reden, gewoon nog een wat eigenwijzere hond die bij mijn eigen karakter past
groetjes,
Sandra
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou graag een herder willen. Wat voor weet ik nog niet zeker. Een Picardische herder vind ik mooi maar een Hollandse herder ruwhaar ook bijvoorbeeld (dan zou ik in de voetsporen van mijn opa treden, haha). En zo nog een paar... welke dan het best bij mij passende karakter heeft weet ik zo niet en dat vind ik best lastig
Verder zijn er best nog een aantal rassen die ik mooi vind zoals de Ierse wolfshond, maar ook bepaalde terriers, bijvoorbeeld een draadharige fox terrier of een ierse terrier.
Verder zijn er best nog een aantal rassen die ik mooi vind zoals de Ierse wolfshond, maar ook bepaalde terriers, bijvoorbeeld een draadharige fox terrier of een ierse terrier.
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
En wat dacht je bv van de tibetaanse terrier, die worden in Tibet / Nepal(Tibet is het land van oorsprong) nog voor het oorspronkelijke werk (vee hoeden en bewaken (lees aanslaan) van huis en haven) gebruikt. Ook daar zie je niet van die extreem lange vachten als hier, maar ik kan je een stapel foto's laten zien van honden die wel degelijk hun eigen kostje bij elkaar scharrelen en overleven.Nanna schreef:Ik denk dat je teveel op een uiterlijk verkijkt of een hond al dan niet zelfstandig kan overleven. Konrad Lorenz heeft eens in zijn boeken geschreven over de jonge Mopsen van een vriendin die ontsnapten en drie maanden in het wild hebben overleefd voordat ze weer ingevangen werden. Goed, die waren niet langharig...Er zijn voorzover ik weet geen zelfstandig levende langharige honden.![]()
Maar ik zie een ras als de Tibetaanse mastiff ook rustig overleven in het wild hoor. En de Puli en de Komondor hebben op de poesta natuurlijk niet die dikke lange showvachten, die zijn er later opgefokt. Ik denk niet dat de herders op zulke bewerkelijke vachten zaten te wachten..
Ik denk dat dit dus ook voor honden als de Puli en de Komondor geldt.
De Tibetanen worden door de oorspronkelijke bewoners bv in de zomer geschoren net als de schapen zodat er truien en kleding van gemaakt kan worden... hoezo multifunctioneel
- andre
- Vaste gebruiker
- Jippie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
- Aantal honden: 6
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat was ook mijn eerste gedachte...Aimee schreef:Wil niet vervelend doen, maar je woont toch in NLandre schreef:ik ben nou in 't bezit van een miniature-bullterrier en een australian kelpie..
maar als deze 2 kanjers er niet meer zijn , hopelijk pas over tig jaren, dan gaat ik weer voor de pitbull-terrier ...![]()
![]()
gr Aimee

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
-
mecheltjes
- Zeer actief
- samantha1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Contacteer:
mijn eerste hond was uit rasgroep 5
dat was een samojeed
we hebben nu een hond uit rasgroep 3
een am.staff
me vriend heeft nog een hollandse herder X duitse staande korthaar
dus dat zijn ook weer 2 ras groepen toch?
hihihihi
en we willen franse bulldog bij
maar de ene keer staat ie in rasgroep 9 gezelschaphonden
en de andere keer lees je op internet in rasgroep 2 bij de dogachtigen
maar waar hoort ie nou in dan
in ras groep 9 toch
liefs samantha
dat was een samojeed
we hebben nu een hond uit rasgroep 3
een am.staff
me vriend heeft nog een hollandse herder X duitse staande korthaar
dus dat zijn ook weer 2 ras groepen toch?
en we willen franse bulldog bij
maar de ene keer staat ie in rasgroep 9 gezelschaphonden
en de andere keer lees je op internet in rasgroep 2 bij de dogachtigen
maar waar hoort ie nou in dan
in ras groep 9 toch
liefs samantha
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/
-
Gos
- Zeer actief
Stel..... moeilijk hoor! We hebben een asielventje van totaal onbekende komaf en sinds kort een mechelaar, dus rasgroep 1. Tja eigenlijk zou ik er daar dan nog wel een van bij willen, nog een mechel, of een laekense, of een Gos d'Atura Català . Maar dat mag dus niet
Dan een 3, een ierse of een welsh terrier denk ik zo. En dan graag de staats erbij
Dan een 3, een ierse of een welsh terrier denk ik zo. En dan graag de staats erbij
-
Debby Speerstra
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
Ik heb een Amerikaanse Staffordshire Terriër uit rasgroep 3.
Ik vind veel rassen uit rasgroep 2 leuk maar niet geschikt om zelf te hebben. Uit rasgroep 3 zou ik wel een Staffordshire Bullterriër willen en uit rasgroep 8 een Flatcoated Retriever. De rest van de rasgroepen spreken me niet zo aan om een keuze uit te maken.
Ik vind veel rassen uit rasgroep 2 leuk maar niet geschikt om zelf te hebben. Uit rasgroep 3 zou ik wel een Staffordshire Bullterriër willen en uit rasgroep 8 een Flatcoated Retriever. De rest van de rasgroepen spreken me niet zo aan om een keuze uit te maken.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Youp
- Zeer actief
Een Bouvier, zonder twijfel. Ik val voornamelijk op Molossers, maar ben opgegroeid met Bouviers. Die hebben nog een speciaal plekje. Voornamelijk om het karakter.
Verschillende Spitzen en Oerhonden vind ik ook mooi, maar ik weet niet of ik dat karakter kan handelen.
Verschillende Spitzen en Oerhonden vind ik ook mooi, maar ik weet niet of ik dat karakter kan handelen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Stel, je neemt er een hond bij.Inge O schreef:hoezo, waarom niet?Gos schreef: Tja eigenlijk zou ik er daar dan nog wel een van bij willen, nog een mechel, of een laekense, of een Gos d'Atura Català . Maar dat mag dus niet![]()
Je mag kiezen uit alle rasgroepen BEHALVE die waar je zelf honden uit hebt. Nou ben ik benieuwd voor welk ras je dan gaat en waarom.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb nu een mix en een Drent uit groep 7,en als ik uit de andere groepen mocht kiezen dan zouden een Bouvier des Flandres(gitzwart),een Duitse Herder(heel goed zoeken,dan vindt je vast nog wel iets gezonds),een Ierse Wolfhond,een St.Bernhard,en een Dog zeker in aanmerking komen.
Maar ja,dan moet toch eerst dat schip met geld maar eens binnen varen
Maar ja,dan moet toch eerst dat schip met geld maar eens binnen varen

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10