Kent iemand de benaming van deze genetische afwijking?
Het gaat om een teefje, haar poepgaatje bevind zich in haar vagina.
Haar poepgaatje ligt 1cm boven haar vagina ingang en alles word omsloten door haar vagina lippen.
Met als gevolg dat ze haar poep niet kan afdrukken en altijd vuil is achteraan.
De da weet de benaming niet...
Kan dit kwaad voor vagina infecties?
Zou ze eventueel ook geen baarmoeder hebben want ze is nog nooit loops geweest en het is zonde om haar te laten opereren als het niet nodig is.
Thanks voor de tips!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Genetische afwijking
Moderator: moderatorteam
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
Genetische afwijking
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all

-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Anus atresie heet die afwijking en dat is aangeboren.
Soms kan het een fistel zijn die zijn weg van de endeldarm heeft gevonden naar de huid rondom de anus, in dit geval in de vagina, maar ik begrijp dat deze hond helemaal geen anus heeft waardoor het geen fistel kan zijn volgens mij.
Ze kan haar poep niet afdrukken omdat ze geen kringspier heeft en die kan niet aangelegd worden dmv een operatie dus zal het zo blijven ben ik bang. Infectiegevaar is dan wel altijd aanwezig waardoor je haar goed schoon moet houden.
Ik denk dat de teef wel gewoon een baarmoeder zal hebben, maar dat kan de dierenarts eenvoudig onderzoeken met een echo.
Vreemd dat de fokker dat niet heeft gezien of heb je het over een pasgeboren pupje?
Soms kan het een fistel zijn die zijn weg van de endeldarm heeft gevonden naar de huid rondom de anus, in dit geval in de vagina, maar ik begrijp dat deze hond helemaal geen anus heeft waardoor het geen fistel kan zijn volgens mij.
Ze kan haar poep niet afdrukken omdat ze geen kringspier heeft en die kan niet aangelegd worden dmv een operatie dus zal het zo blijven ben ik bang. Infectiegevaar is dan wel altijd aanwezig waardoor je haar goed schoon moet houden.
Ik denk dat de teef wel gewoon een baarmoeder zal hebben, maar dat kan de dierenarts eenvoudig onderzoeken met een echo.
Vreemd dat de fokker dat niet heeft gezien of heb je het over een pasgeboren pupje?
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
thanks !
Jawel hoor de fokker heeft het gezien, maar toen ik haar ging oppikken op 5 maanden (herplaatsing pup), heeft ze het me niet verteld, is niet erg hoor, ik wist de achtergrond van deze pup.
Haar vader van 8 maanden heeft de moeder gedekt, was ongelukje.
Dat wist ik wel, en ging akkoord met de mogelijke gevolgen ervan.
Ze is supergezond en ik ben super gelukkig met haar, maar wil me gewoon informeren omdat ze nog altijd niet loops is geweest en ze is nu bijna 12 maanden.
Ik wil ze laten stereliseren vanwege onze reu in huis, maar ik wil haar niet onnodig laten opereren, als ze geen baarmoeder zou hebben...
Maar een echo is een goed idee, wist niet dat dat kon,
thanks !
Haar vader van 8 maanden heeft de moeder gedekt, was ongelukje.
Dat wist ik wel, en ging akkoord met de mogelijke gevolgen ervan.
Ze is supergezond en ik ben super gelukkig met haar, maar wil me gewoon informeren omdat ze nog altijd niet loops is geweest en ze is nu bijna 12 maanden.
Ik wil ze laten stereliseren vanwege onze reu in huis, maar ik wil haar niet onnodig laten opereren, als ze geen baarmoeder zou hebben...
Maar een echo is een goed idee, wist niet dat dat kon,
thanks !
We got rid of the kids, the dogs were allergic.