Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog naarder om te zien....

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Nog naarder om te zien....

Ongelezen bericht door Silvia »

nou ben ik weer met zo'n verhaal,
weer op diezelfde speelplaats sta ik te beppen met wat honden eigenaren en moeders en in de verte horen we een vent enorm brullen "HIER" wel 100x
zijn hond (llek op een husky alleen wat kleiner)is weg gerent en holt lekker over het veld. die vent rende al brullend van de ene naar de andere kant en de hond maakte er een spelletje van.
Telkens als hij er bijna was ging de hond in een speelhouding (voorpoten liggend en kontje omhoog) en dan ineens nam ie weer de benen.
wij onderling een beetje lachen want het was echt komisch om te zien.

Toen had die man de hond te pakken en hij greep hem bij zijn nekvel en nam en met 4 poten van de grond mee naar huis. dat was zeker 300 meter lopen.
de hond gaf geen kik. maar ik weet zeker dat die vent spierpijn heeft.

Normaal zeg ik hem altijd gedag en na dit voorval krijg ik geen hallo me strot meer uit.

Wat vinden jullie van zoiets?
Groetjes Silvia en Diesel
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Domme eigenaar.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik vind moeders met hondjes buiten de hekken van een speelplaatsje altijd erg naar om te zien :19:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Ik vind moeders met hondjes buiten de hekken van een speelplaatsje altijd erg naar om te zien :19:
wat bedoel je ?
hekken????
Marion.

twinmamasilvia schreef:
Marion. schreef:Ik vind moeders met hondjes buiten de hekken van een speelplaatsje altijd erg naar om te zien :19:
wat bedoel je ?
hekken????
Hondjes die als uitje "mee mogen naar het speelplaatsje". Kids zijn lekker aan het spelen, moeders kijkt trots. Hondje mag zich een half uur aan de lijn vermaken...
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

ons speelplaatsje is 350 x 150 meter ongeveer en daaromheen loopt een honden strook. ja is ook echt een straf voor honden ! :denken:
Marion.

twinmamasilvia schreef:ons speelplaatsje is 350 x 150 meter ongeveer en daaromheen loopt een honden strook. ja is ook echt een straf voor honden ! :denken:
Dat strookje is waar ze dus mogen lopen. Want de rest is voor de kids. Als ik ergens mijn honden ongelukkig mee kan krijgen dan is het dus daarmee, inderdaad.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
twinmamasilvia schreef:ons speelplaatsje is 350 x 150 meter ongeveer en daaromheen loopt een honden strook. ja is ook echt een straf voor honden ! :denken:
Dat strookje is waar ze dus mogen lopen. Want de rest is voor de kids. Als ik ergens mijn honden ongelukkig mee kan krijgen dan is het dus daarmee, inderdaad.
ja dat kan ja maar jij heb geen kids en weet dus niet hoe het is om om de beurt kids en een hond te vermaken.
Marion.

twinmamasilvia schreef:ja dat kan ja maar jij heb geen kids en weet dus niet hoe het is om om de beurt kids en een hond te vermaken.
Daarom heb ik alleen maar honden. Daar heb ik mijn handen al wel vol aan.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
twinmamasilvia schreef:ja dat kan ja maar jij heb geen kids en weet dus niet hoe het is om om de beurt kids en een hond te vermaken.
Daarom heb ik alleen maar honden. Daar heb ik mijn handen al wel vol aan.
nou ieder zo zijn keus. ik ben blij met mijn kids en hond en kan het perfect combineren. niemand komt iets te kort.
Marion.

twinmamasilvia schreef:nou ieder zo zijn keus. ik ben blij met mijn kids en hond en kan het perfect combineren. niemand komt iets te kort.
Jouw keuze. Naar mijn idee komt een hond aan het lijntje naast een speelveld wel iets tekort.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

twinmamasilvia schreef:
Marion. schreef:
ja dat kan ja maar jij heb geen kids en weet dus niet hoe het is om om de beurt kids en een hond te vermaken.
Ehm, niet lullig bedoeld hoor maar ik heb ook kids en honden en mijn honden komen ook niet op een strookje naast een speelplek
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
twinmamasilvia schreef:nou ieder zo zijn keus. ik ben blij met mijn kids en hond en kan het perfect combineren. niemand komt iets te kort.
Jouw keuze. Naar mijn idee komt een hond aan het lijntje naast een speelveld wel iets tekort.
als je iets verder nadenkt snap je hoop ik wel dat het voor kinderen ook niet altijd leuk is om naar afgelegen bossen te lopen waar geen kind te bekennen is. dus ja het gebeurd om en om. Diesel is helaas geen god en moet soms ook rekeking met de rest van het gezin houden net als wij dat bij hem doen.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
twinmamasilvia schreef:
Marion. schreef:
Ehm, niet lullig bedoeld hoor maar ik heb ook kids en honden en mijn honden komen ook niet op een strookje naast een speelplek
die van mij dus wel. ik kan hem ook altijd binnen laten als ik met de kids naar hun vriendjes ga (vind hun te jong om alleen naar het veld te laten gaan)
Marion.

twinmamasilvia schreef:
Marion. schreef:
als je iets verder nadenkt snap je hoop ik wel dat het voor kinderen ook niet altijd leuk is om naar afgelegen bossen te lopen waar geen kind te bekennen is. dus ja het gebeurd om en om. Diesel is helaas geen god en moet soms ook rekeking met de rest van het gezin houden net als wij dat bij hem doen.
Doe effe normaal. Het is voor kids heel erg goed om naar afgelegen bossen te lopen, en daar paddestoelen te zien enzo. Zelf vuurtje stoken. Niks mis mee. Hoef ik niet eens diep over na te denken, goed he :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat een gezeik weer zeg. Moet ze de hond dan lekker thuis laten als ze met de kinderen naar de speeltuin gaat? Ze heeft een klein gezelschapshondje, geen jachthond en geen enorme dog. Wat is er in vredesnaam mis met gezellig je hondje meenemen als je met de kinderen weg bent. :roll:

Wat je verteld over de man met de hond is inderdaad heel erg naar, vooral omdat de hond dus met zijn gedrag al aangeeft het eng te vinden om naar de man toe te gaan. Rotvent! :devil:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marion.

Eline* schreef:Wat een gezeik weer zeg. Moet ze de hond dan lekker thuis laten als ze met de kinderen naar de speeltuin gaat? Ze heeft een klein gezelschapshondje, geen jachthond en geen enorme dog. Wat is er in vredesnaam mis met gezellig je hondje meenemen als je met de kinderen weg bent. :roll:
Als jij nou eens fijn in je eigen holletje blijft? Met je eigen do's en don'ts? Jij bent er ook niet heel erg vies van hoor :wink:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
twinmamasilvia schreef:
Marion. schreef:
Doe effe normaal. Het is voor kids heel erg goed om naar afgelegen bossen te lopen, en daar paddestoelen te zien enzo. Zelf vuurtje stoken. Niks mis mee. Hoef ik niet eens diep over na te denken, goed he :mrgreen:
Volgens mij lees jij niet goed ik zeg toch om en om.
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Okee, die man dus.
Ja ehm, toen ik het las zat ik wel ff met mijn oren te klapperen...
Doe je toch niet...
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

Het is wel off topic maar ik combineerde ook altijd de kinder en honden activiteiten waar het kon, de dag is te kort om alles optimaal in te plannen , Toen de oudste van mij baby was ging mijn bouvier [ is allang hemelen] zelfs mee naar het consultatiebureau en lag daar bij de ruimte voor de kinderwagens op ons te wachten , ik heb haar nooit horen klagen .
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Diesel is helaas geen god
Jammer voor Diesel... :wink:
Andere honden worden blijkbaar wèl verafgood en naar de ogen gekeken en in het centrum van het bestaan geplaatst. Alles draait alleen om hen.
Dát is pas eng..... :piew:
:mrgreen: in dat geval kan mijn "helaas"weg getipext worden haha
Marion.

Nanna schreef:
Andere honden worden blijkbaar wèl verafgood en naar de ogen gekeken en in het centrum van het bestaan geplaatst. Alles draait alleen om hen.
Ik weet niet waar je op doelt. Maar mijn honden zijn niet het centrum van mijn leven. Misschien iets beter leren lezen :19:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Eline* schreef:Wat een gezeik weer zeg. Moet ze de hond dan lekker thuis laten als ze met de kinderen naar de speeltuin gaat? Ze heeft een klein gezelschapshondje, geen jachthond en geen enorme dog. Wat is er in vredesnaam mis met gezellig je hondje meenemen als je met de kinderen weg bent. :roll:
Als jij nou eens fijn in je eigen holletje blijft? Met je eigen do's en don'ts? Jij bent er ook niet heel erg vies van hoor :wink:
Laat je knipoog maar weg hoor. Als ik wil reageren doe ik dat.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Nanna schreef:
Ik weet niet waar je op doelt. Maar mijn honden zijn niet het centrum van mijn leven. Misschien iets beter leren lezen :19:
ze heeft het toch niet tegen jou?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Marloes schreef:Okee, die man dus.
Doe je toch niet...
:mrgreen:
Mijnheer zal wel het gevoel gehad hebben dat hij te k**en werd gezet door zijn hond. Dat hij zelf een stommiteit beging door achter zijn hond aan te rennen waardoor de hond er een spelletje van maakte zal wel niet tot hem zijn doorgedrongen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Doe je toch niet...
Mijnheer zal wel het gevoel gehad hebben dat hij te k**en werd gezet door zijn hond. Dat hij zelf een stommiteit beging door achter zijn hond aan te rennen waardoor de hond er een spelletje van maakte zal wel niet tot hem zijn doorgedrongen :wink:
ja dat denk ik ook. hij voelde zich zwaar voor schut.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
twinmamasilvia schreef:
ranetje schreef:
Doe je toch niet...
Dat kwam natuurlijk omdat al die moeders achter die hekjes hem uit stonden te lachen, tsja, daar krijg je idd een héél klein pikkie van en dat wordt afgerageerd op dat arme beest...
die hekjes heeft Marion erbij verzonnen om he wat zieliger te laten lijken voor mijn arme diesel die heel zielig aangelijnt moet wachten, maar die hekjes zijn er niet hoor :pffff: . maar ik snap wat je bedoeld :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
twinmamasilvia schreef:
ranetje schreef:
Doe je toch niet...
Dat kwam natuurlijk omdat al die moeders achter die hekjes hem uit stonden te lachen, tsja, daar krijg je idd een héél klein pikkie van en dat wordt afgereageerd op dat arme beest...
haha, twinmama misdeelt haar eigen hond enorm en mishandelt de hond van een ander! Wat een in en in onaardig mens! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Nanna schreef:
Marion. schreef:
Nanna schreef:
Je voelt je anders wèl aangesproken... :wink:
Ik snap die uitval over moeders met kinderen en hondje op een speelveldje niet. Wat wil je dan? Dat die hond thuisblijft? Dat de kinderen alleen thuisblijven en er uuren met de hond gelopen wordt?Dat mensen maar helemaal niet aan kinderen beginnen omdat anders hondjelief tekort komt?
nee, je mag of honden of kinderen.
En als je honden en kinderen combineert hebben de kinderen zich aan te passen... laat het even duidelijk zijn. Volgens de regels van Marion dan...

Ik combineer het ook en mijn honden hebben zich maar aan te passen, en mijn kinderen ook.
Dus mijn kinderen lopen wel eens tegen hun zin mee mee in het bos, en mijn honden zitten wel eens dom aangelijnd bij een buiten-theatervoorstelling in dat zelfde bos.

Ik hou niet zo van dat gewijs naar een ander.
want de ene hond is de hele dag alleen en mag buiten werktijd kilometers maken, en de andere hond is de hele dag in gezelschap van de baas, en heeft niet die kilometers nodig.
En wat is nou beter?

Vrouwen afzeiken omdat ze wel voor kinderen hebben gekozen ipv dat geweldige kinderloze/kindervrije leven begint ook wel een beetje simpel te worden.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Sneu voor de hond eigenlijk als die zo meegesleurd moet worden... ik heb de honden ook wel meegenomen als ik mijn nichtje van school ging halen, Fangio vond dat overigens bijzonder gezellig :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”