http://sharpei.startkabel.nl/forum/?id=495
Vooral het stukje over vitamine C en HD vond ik erg interessant.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Interessant stukje over relatie tussen voeding en HD
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Interessant stukje over relatie tussen voeding en HD

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Eva
- Actief
-
Golden Stanley
Heel interessant artikel. Het was mij wel bekend het vit. C en botbreukgebeuren, maar het is wel belangrijk hier kanttekeningen bij te plaatsen.
Een hond maakt prima vit. C zelf aan. Overmatig vit. C kan leiden tot het stoppen van de natuurlijke vit. C-aanmaak van de lever. Ik denk dat als je een natuurlijk dieet aanhoudt, wat al gevarieerd genoeg is MET natuurlijk vit. C dat een toevoeging van wat groentes en kruiden voldoende moet zijn. En niet het dieet voornl. uit groentes en supplementen laat bestaan om er maar zoveel mogelijk vit. C in te krijgen. Dat is vind ik het gevaar wat erin schuilt, dat alles overdone wordt gegeven terwijl de lever het prima zelf kan.
Een hond maakt prima vit. C zelf aan. Overmatig vit. C kan leiden tot het stoppen van de natuurlijke vit. C-aanmaak van de lever. Ik denk dat als je een natuurlijk dieet aanhoudt, wat al gevarieerd genoeg is MET natuurlijk vit. C dat een toevoeging van wat groentes en kruiden voldoende moet zijn. En niet het dieet voornl. uit groentes en supplementen laat bestaan om er maar zoveel mogelijk vit. C in te krijgen. Dat is vind ik het gevaar wat erin schuilt, dat alles overdone wordt gegeven terwijl de lever het prima zelf kan.