Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

podenco's

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Luïsa schreef: Toen ik het haar vroeg of het een peruaan was zei ze ja.
(Ik vroeg het haar ook nog voor de zekerheid ) Ik vond hem alleen beduidend steviger als de meesten die ik her en der zie.
Maar misschien komt dat door de up close and personal ontmoeting.
Maar ik kan me goed vergissen in zn kleur hoor want echt thuis in de naaktjes ben ik niet.
Het was een vrouw met wat korter blond haar, een een meisje van een jaar of 7 ofzo erbij die het chineesje vast hield.
Het lijkt me dat je die wel gezien moet hebben idd verdorie wist ik maar hoe en wat haaha.
Ik was iig wel ff van mijn stuk door de uitstraling van de hond.Prachtig!
Hihi leuk je bericht te lezen, ik heb je idd zien zitten in Almere met je kanjers.
Voel me altijd zo stom foto's te maken waar de baasjes bij zijn maar ik ben gewoon een dog addict :wink:
Nou zit ik verdorie al de hele avond te denken wie je dan bedoelt! :roll:
Weet je wel zeker dat het een reu was ?
Kwam je de hond met die vrouw lopend tegen of zaten ze ergens (en zo ja, waar dan ??)
Naast die van mij was maar één Peruaan ingeschreven en die is niet stevig en zwart.
Icha is wel groot stevig en zwart maar een teef en heeft geen oranje ogen. Ik heb er drie met oranje-ge ogen maar die zijn niet zwart :denken:
Volgende keer even vragen hoe de hond of de baas heet!!
:mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Ik heb ook een podenco ! :mrgreen:
En ben ook gek op naakte honden, heb nu alleen nog chinezen maar wie weet oooooit ook een peruaan :)
(ooh wil echt nog zoveel hebben ooit)

Dit is Quapa, ze komt uit een asiel in Spanje :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geweldig hondje !
Eigelijk wel de ideale hond :pffff:
Doe behendigheid met haar, ze kan overal mee naartoe, en verder heeeel fijn...ze jaagt niet ! :mrgreen:
Haar volle broer helaas wel, dat is echt een jagertje geworden...

Ik zelf vind Quapa ook wel wat lijken op de Portugese PodenGo korthaar, maarja het blijft altijd een raadsel wat er nou precies in haar zit.
Ze is maar een ukkie :)

(Sonja wat een mooie foto van jou en je peruanen !)
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Quapa is een prachtig en zo geweldig gebouwd hondje! Echt super!

Kelly, meestal vind ik mezelf niet zo leuk op foto's staan maar deze vind ik wel heel mooi. Ik sta ook zo trots met die twee stoere mannen! De rechtse is een Mexicaan van Jennifer. Links is Xuko.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

sirene schreef:Quapa is een prachtig en zo geweldig gebouwd hondje! Echt super!

Kelly, meestal vind ik mezelf niet zo leuk op foto's staan maar deze vind ik wel heel mooi. Ik sta ook zo trots met die twee stoere mannen! De rechtse is een Mexicaan van Jennifer. Links is Xuko.
Ooh dat had ik in eerste instantie nog niet eens gezien..(schaam)
Maar zie nu dat de mexiaan flinker gebouwd is, echt gave foto :ok:

En namens Quapa en mij bedankt voor het compliment, ben ook zeer trots op haar bouw nu.. mooi afgevallen, en lekker slank lijffie :mrgreen:
Afbeelding
Eva
Actief

Ongelezen bericht door Eva »

Ik heb ook een Podenco uit een Spaans asiel. Een sensibel teefje en ontzettend lief voor ons. Buiten loopt ze altijd los en luistert perfect. Ze wil wel jagen maar omdat ze zo goed luistert blijft ze altijd bij me. Ze kan ontzettend hard rennen. Isis is ook maar een kleintje en.....zwart.

Afbeelding

[img]C:\Documents%20and%20Settings\Eva\My%20Documents\My%20Pictures\tyson%20en%20isis[/img]

Helaas mijn foto's doen het niet....
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Hier ook twee podenco's uit Spanje, Jack (ongeveer 5,5 jaar) met twee scheve voorpoten, allerbeste hond van de hele wereld, sociaal en vrolijk naar alles en iedereen toe en bijna nergens meer bang voor, en Lilo, (ongeveer 2,5) die inmiddels alleen in huis nog wat angstig is voor vreemden, maar verder ook een heerlijk enthousiaste stuiterbal.

En Ollie is een poepie hoor, maar ik vind Amigo nog veel leuker! Ik las op je site dat er een kattentest gedaan gaat worden? Ik ben wel benieuwd hoe dat afloopt!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Wat een knapperds vooral Oliver vind ik echt een mooie hond. Ik vind podenco's echt geweldige en mooie honden. Maar waar letten jullie nou zoal op als er mensen geinteresseerd zijn in een van de opvanghonden? Wanneer vinden jullie iemand een geschikte kandidaat? Ik heb er al eens over nagedacht om een podenco te nemen van een organisatie maar ben wel erg benieuwd wanneer iemand geschikt is. De verhalen die je over Oliver schrijft en de foto's...ben verliefd geloof ik, echt een kanjer.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Frenkie schreef:Wat een knapperds vooral Oliver vind ik echt een mooie hond. Ik vind podenco's echt geweldige en mooie honden. Maar waar letten jullie nou zoal op als er mensen geinteresseerd zijn in een van de opvanghonden? Wanneer vinden jullie iemand een geschikte kandidaat? Ik heb er al eens over nagedacht om een podenco te nemen van een organisatie maar ben wel erg benieuwd wanneer iemand geschikt is. De verhalen die je over Oliver schrijft en de foto's...ben verliefd geloof ik, echt een kanjer.
Een goeie organisatie kijkt ten eerste of een hond bij jou lekker op z'n plek zou zijn, en vraagt jou vervolgens de oren van je hoofd om te kijken of je inderdaad wel een podenco wil. :mrgreen:

Het zijn - met uitzonderingen natuurlijk - niet de best luisterende honden. Je komt een heel eind met koekies en heel erg leuk zijn, maar als ze iets ontzettend interessants zien/ruiken/horen, willen ze nog wel eens de benen nemen. Je moet dus een plek in de buurt hebben waar ze redelijk veilig los kunnen, *ook* als ze opeens een haas zien rennen in de verte. (Ik vind dat een podenco in elk geval de mogelijkheid moet hebben om regelmatig *ergens* los te kunnen lopen, ik weet dat er zat podi's altijd aan de riem lopen, maar je ontneemt ze wel de grootste lol in hun leven: rennen.)

Ze zijn erg op gezelschap gesteld. Alleen laten zonder mensen, honden of katten is voor langere tijd - denk ik - bijna ondoenlijk. Tuurlijk, er zijn weer uitzonderingen die dat wel kunnen.

Ze klimmen over je schutting, springen van 1 hoog uit je ramen en graven desnoods een gang in je vloer als ze iets in hun kop hebben en persé ergens heen willen. :roll:

Je loopt er uren mee in het bos, en dan gaan ze thuis toch nog even de Matrix spelen en rennen als een wezenloos door je kamer en over de muren. :N: Daarna raken ze bewusteloos. :mrgreen:

Ze hebben een bijzonder selectieve intelligentie. Ze kunnen zes opeenvolgende handelingen verrichten om iets uit een kastje te pakken, maar "BLIJF" leren kost je een eeuwigheid.

Ze zien het op een kilometer afstand als er ergens een eend ligt te slapen, lopen dan met een stalen blik netjes met je mee tot ze dichtbij genoeg zijn, dan voel je opeens een ruk aan de lijn en lig jij bijna naast de dodelijk geschrokken eend in de sloot.
(Sommige podenco's springen achter die eend de sloot in. Die moet je niet nemen.)

Ze willen altijd op schoot zodat je bij het tv kijken nog maar de helft van het beeld ziet.

Ik kan nog wel effe doorgaan, maar als je dat allemaal geen punt vindt, dan moet je een podenco nemen. Ze zijn geweldig. Echt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Luïsa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Luïsa »

Hier gaan de podenco's gewoon los al is dat niet zo gewoon gemiddeld gezien.
Het mag dan wel niet maar ik vind het een kwelling ze niet te laten rennen.

Ik hoef niet op bovengenoemde vraag die ik nu pas zie te antwoorden want dat is al voor me gebeurd hihi.

Tot nu toe hebben alle honden die bij ons in de groep kwamen zich gebonden aan de roedel.
Het beweegt in een geheel als het ware.
De bulletjes wat trager erachter natuurlijk...
Cujo doet nog altijd erg haar best om Oliver in te halen maar tevergeefs haha.
Waar de bullen hun kracht mee hebben zoefen de podenco's ze speed of light voorbij.

Persoonlijk vind ik podenco's geweldige honden.
Hun taal is erg natuurlijk , zorgd voor weinig conflicten.
Dat is in onze roedel bull terriers wel zo prettig gezien hun lontje wat korter kan zijn.Er heerst hier dus ook onderling een fijne verstandhouding.
:wink:

Buiten de algemene dingen die Hanneke al noemde word er natuurlijk ook per hond bekeken wat de behoeften zijn qua profiel adoptant(en)

Oliver bijvoorbeeld is erg deemoedig.
Een plasje uit deemoed kan dus wel eens gebeuren.
Hij kan er niets aan doen het is een reflex.
Het mag ook beslist niet gestraft worden!
Mensen moeten dat dus wel begrijpen, genoeg inzicht hebben.

Nieuwe baasjes van Oliver moeten dus ook een zachte inbreng hebben, tuurlijk wel consequent want zelfs Oliver zal een stapje hoger reiken als hij een opening ziet!
Het is ook nog een pup daarbij.
Maar hij vereist een andere aanpak als de gemiddelde hond.
Er schuilt geen kwaad in.
Persoonlijk zou ik hem graag bij mensen zien die echt met hem willen werken.
Ik zie in hem veel potentie daarvoor.
Behendigheid noem maar op.
Hij is gek op mensen en op honden.
Hier is hij Cujo's vriend.

Hij is uitermate geschikt voor mensen die er graag op uit trekken.
Hem geestelijk evenals lichamelijk prikkelen.
Het is in huis een rustige hond maar speelt graag dat is logisch.
Zijn vossen oortjes glippen van links naar rechts,je wilt steeds je hand reiken om ze te strelen, zo zacht.

Amigo is een waardige hond.
Hij is duidelijk vaak gegrepen door honden en heeft een bepaalde reserve er naar toe ontwikkeld.
Hij speelt wel mee maar meer met zijn stem en veel voorzichtiger.
Ik moet zeggen dat dat steeds beter word.
Hij vertrouwd onze roedel,zijn roedel!
Bullen spellen snapt hij niet, wat is het nu van in een touw hangen in een boom zie je hem bijna denken.
Oliver daarintegen doet rustig mee hoor, wat Cujo doet doet hij ook.
Een licht geval van identiteitscrisis podenco feels himself a little bit bull haha.Ollie mag graag spelen op close contact combat.

Amigo is waardiger,beheerster.

Hij is ontzettend trouw.
Springt met gemak over het hek aan de voorkant van ons huis heen als wij de container wegbrengen om ons te vergezellen.

Het zijn beide superhonden.
En we worden wel eens uitgelachen om onze combi bullen podenco's maar so be it, wij hebben de grootste schik met de groep!
:wink:
Luïsa
Vaste gebruiker

Hanneke2 schreef:
Ik kan nog wel effe doorgaan, maar als je dat allemaal geen punt vindt, dan moet je een podenco nemen. Ze zijn geweldig. Echt.
ik ben het in een adem met je eens :wink:
cornelie

Ongelezen bericht door cornelie »

En ikke heb dus elca en komt van SHIN ruwharige versie
Luïsa
Vaste gebruiker

cornelie schreef:En ikke heb dus elca en komt van SHIN ruwharige versie
heb haar foto's gezien...

echt een mooi meisje!

Ik wil ze wel voor je verkleinen en hier op zetten Cornelie?
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ze is dan wel helemaal niet "echt", hier dan onze kruizing podenco - herderXbordercollie:

Afbeelding
Luïsa
Vaste gebruiker

zoute-popcorn schreef:Ze is dan wel helemaal niet "echt", hier dan onze kruizing podenco - herderXbordercollie:

Afbeelding
wat een lieffie!!!
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

verdikkie, ik ben verliefd................... op Amigo :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”