Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nagelbijten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Nagelbijten

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi allemaal,

Bono heeft zijn nagel weer afgebeten tot diep in het leven. Het ziet er echt heel naar uit, er is alleen nog een stompje over:

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand tips hoe we hiermee om kunnen gaan? Hij zit er het liefst de hele dag aan te likken, maar dat eindigt in bijten en veel korter kan het stompje niet meer...
Omdat het nu zo open ligt, loop ik niet veel met hem, maar dan is hij klaarwakker en gaat alleen nog maar meer op zijn nagel bijten... Maar met zo'n wond kan hij toch niet naar het bos?
Laatst gewijzigd door Scooby op 30 sep 2006 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

whiieeeuuuw, dat moet hem ook wel zeer doen toch?

Waarom doet ie dat?
Misschien is het wel net als bij mensen dat je hem "geforceerd" af moet laten kicken met iets smerigs erop, maar ja,daar heb je nu geen fluit aan, want nu smeer je er niets op natuurlijk.

Geen idee wat je op een nagel kunt smeren...
Je zou hem een sokje aan kunnen doen met wandelen of zo;n speciaal schoentje...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Is het niet verstandiger om deze nagel er even af te laten halen door de DA?
Hij kan er zo aan blijven likken en daar wordt het niet beter van.
Is de nagel soms ook gescheurd? Dan kan hij beter uitgetrokken worden.
Er komt wel weer een nieuwe nagel :wink:
(tenminste.....bij mijn honden wel :mrgreen: )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:whiieeeuuuw, dat moet hem ook wel zeer doen toch?

Waarom doet ie dat?
Misschien is het wel net als bij mensen dat je hem "geforceerd" af moet laten kicken met iets smerigs erop, maar ja,daar heb je nu geen fluit aan, want nu smeer je er niets op natuurlijk.

Geen idee wat je op een nagel kunt smeren...
Je zou hem een sokje aan kunnen doen met wandelen of zo;n speciaal schoentje...
Ja, het lijkt me ook dat dit pijnlijk moet zijn, maar aan Bono merk ik niets... :roll:

Bono is een vrij stressgevoelige hond. Hij heeft een klein jaar geleden ook zijn nagel helemaal afgebeten. Volgens de dierenarts is hij een 'notoire nagelbijter', dus net zoals mensen nagelbijters kunnen zijn. Wellicht dat de situatie hier in huis rondom Lana toch erg stressvol voor hem is?
Nu blijft de wond hem natuurlijk irriteren en zit hij er daarom aan en daardoor wordt het alleen maar erger... :roll:

Aan zo'n schoentje had ik ook al gedacht, maar toen Bono vorig jaar zo'n enorme snee in zijn voetkussentje had, vond ik die schoentjes niet echt een succes...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Is het niet verstandiger om deze nagel er even af te laten halen door de DA?
De nagel is niet gescheurd, alleen erg kort afgebeten. De vorige keer dat Bono dit had (vorig jaar) wilde de dierenarts de nagel er niet afhalen, tenminste; daar heeft hij het toen niet over gehad?
ranetje
Zeer actief

Scooby schreef:
ranetje schreef:Is het niet verstandiger om deze nagel er even af te laten halen door de DA?
De nagel is niet gescheurd, alleen erg kort afgebeten. De vorige keer dat Bono dit had (vorig jaar) wilde de dierenarts de nagel er niet afhalen, tenminste; daar heeft hij het toen niet over gehad?
Je kunt het altijd met hem bespreken :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
aika
Actief

Re: Nagelbijten

Ongelezen bericht door aika »

heb je om dat nagelbijten te vermijden geen specialen sokjes ofzo ?
mischien kan de dierenarts je raad geven ! :mrgreen:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Re: Nagelbijten

aika schreef:heb je om dat nagelbijten te vermijden geen specialen sokjes ofzo ?
mischien kan de dierenarts je raad geven ! :mrgreen:
Bono heeft het een jaar geleden ook een periode gedaan en toen had de dierenarts ook geen adviezen op dat gebied.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:als hij zelf geen pijn aangeeft met lopen, zou ik dus wel gewoon met hem naar het bos gaan, maar bij thuiskomst dan even schoonmaken en ontsmetten.
kan je het bijten niet verbieden (als je erbij bent tenminste)?
Zou het niet erg zijn dat er dan bijvoorbeeld een stokje of steentje in de wond terecht komt? Dat moet dan toch vreselijk veel pijn doen?

Als ik erbij ben, verbied ik Bono het uiteraard als hij aan zijn teen ligt te kluiven, maar ik kan hem natuurlijk geen 24 uur per dag in de gaten houden.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Hier Aura een paar jaar geleden ook veel aan haar nagels zitten bijten.
Totdat ze er uiteindelijk een fikse ontsteking aan over heeft gehouden.
Door verkeerd behandelen van de Da die we toen hadden heeft 't haar d'r nagel en een stukje van 't eerste kootje gekost.
Maar ik heb bij haar er een tijdje byte-ex op gesmeerd. Werkte hier prima ze bleef ervan af.
Nu herken ik dat geluid uit duizende en een brul Aura is dan genoeg.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Als het niet echt open is zou ik er gewoon mee gaan lopen. Als het echt blijft bloeden dichtschroeien met een sigaret of met dat stop bloeden poeder. Ik zou hem proberen af te leiden met iets maar niet echt de nadruk op dat nagelbijten leggen. Misschien wordt het dan alleen maar erger. Ik zou hem iig om die nagel niet minder beweging gaan geven zolang hij er geen last van heeft.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Rea schreef:Hier Aura een paar jaar geleden ook veel aan haar nagels zitten bijten.
Door verkeerd behandelen van de Da die we toen hadden heeft 't haar d'r nagel en een stukje van 't eerste kootje gekost.
Maar ik heb bij haar er een tijdje byte-ex op gesmeerd. Werkte hier prima ze bleef ervan af.
Hoi Rea,

Ik ben dus ook erg bang dat dit gaat ontsteken, maar zou ik er nu ook Byte-ex op kunnen smeren, terwijl het een open wond is?
Als ik het Bono hoor of zie doen, is één brul ook genoeg om hem te stoppen, maar ik kan natuurlijk geen 24 uur per dag op hem letten...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Als het niet echt open is zou ik er gewoon mee gaan lopen. Als het echt blijft bloeden dichtschroeien met een sigaret of met dat stop bloeden poeder. Ik zou hem proberen af te leiden met iets maar niet echt de nadruk op dat nagelbijten leggen. Misschien wordt het dan alleen maar erger. Ik zou hem iig om die nagel niet minder beweging gaan geven zolang hij er geen last van heeft.
Hoi Sonja,

Het is wel open en bloedt af en toe ook. Het is echt een wond van een ruim een halve vierkante centimeter, dat kun je niet dichtschroeien met een sigaret, denk ik? Het is echt een grote wond.
Het afleiden lukt ook wel en Bono weet inmiddels ook wel dat hij het niet mag, maar hij doet het op de momenten dat we er niet bij zijn...
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Scooby schreef:
Rea schreef:Hier Aura een paar jaar geleden ook veel aan haar nagels zitten bijten.
Hoi Rea,

Ik ben dus ook erg bang dat dit gaat ontsteken, maar zou ik er nu ook Byte-ex op kunnen smeren, terwijl het een open wond is?
Als ik het Bono hoor of zie doen, is één brul ook genoeg om hem te stoppen, maar ik kan natuurlijk geen 24 uur per dag op hem letten...
Neeeee de byte-ex nu niet op de wond hoor. Foutje van mij. Maar in de omgeving van de nagel tenslotte zit er bovenop niets open.
Ik zou hem zeker eens per dag in een badje doen die poot. En met lopen er toch een bescherming omheen doen. Gewoon ff inpakken.
In dat badje eventueel dodezeezout, werkt goed zuiverend.
Afbeelding
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

Hoi Karen,

Inderdaad het ziet er niet zo goed uit :N: Tja wat wij altijd doen (of liever gezegd Fred, ik durf niet zo goed) als wij per ongeluk een nagel te kort hebben geknipt is hem met een soldeerbout dichtschroeien. Heel even de bout warm laten worden, stekker eruit natuurlijk en dan er even tegen aan houden. (Ik hou dus de hond vast en Fred doet het enge werk) Het was een tip van de fokker en ik vond het eerst een belachelijk idee maar het werkte wel. Maar dit kan alleen als er nog nagel aanwezig is. Ik kan op de foto's niet goed beoordelen of dat voldoende is.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Fahrah schreef:Hoi Karen,

Inderdaad het ziet er niet zo goed uit :N: Tja wat wij altijd doen (of liever gezegd Fred, ik durf niet zo goed) als wij per ongeluk een nagel te kort hebben geknipt is hem met een soldeerbout dichtschroeien. Heel even de bout warm laten worden, stekker eruit natuurlijk en dan er even tegen aan houden. (Ik hou dus de hond vast en Fred doet het enge werk) Het was een tip van de fokker en ik vond het eerst een belachelijk idee maar het werkte wel. Maar dit kan alleen als er nog nagel aanwezig is. Ik kan op de foto's niet goed beoordelen of dat voldoende is.
Ja, ik ken die tip, maar deze wond is daar echt te groot voor. De soldeerbout zou er dan helemaal in verdwijnen, ben ik bang. :N:
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

He gedver...... Tja toen Victor het vroeger nodig vond om de kozijnen te slopen kregen we de tip om er tandpasta op te smeren (hij liet ze daarna met rust-wilde geen schoon gebit denk ik :mrgreen: ), maar ja dat is in dit geval ook alweer niks. Sorry maar ik heb geen idee meer. Sterkte er maar weer mee!
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Fahrah schreef:He gedver...... Tja toen Victor het vroeger nodig vond om de kozijnen te slopen kregen we de tip om er tandpasta op te smeren (hij liet ze daarna met rust-wilde geen schoon gebit denk ik :mrgreen: ), maar ja dat is in dit geval ook alweer niks. Sorry maar ik heb geen idee meer. Sterkte er maar weer mee!
Nou, waarom is dat niks? Dat ga ik gewoon proberen! :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Scooby schreef:
Fahrah schreef:He gedver...... Tja toen Victor het vroeger nodig vond om de kozijnen te slopen kregen we de tip om er tandpasta op te smeren (hij liet ze daarna met rust-wilde geen schoon gebit denk ik :mrgreen: ), maar ja dat is in dit geval ook alweer niks. Sorry maar ik heb geen idee meer. Sterkte er maar weer mee!
Nou, waarom is dat niks? Dat ga ik gewoon proberen! :ok:
tandpasta prikt en bijt als de ziekte in een open wond...
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Waarom trek je hem geen normale sok aan als je hem niet 24 uur in de gaten kan houden?
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Wilma schreef:Waarom trek je hem geen normale sok aan als je hem niet 24 uur in de gaten kan houden?
Omdat hij die met dezelfde vaart weer uittrekt.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zou hem ook geen minder beweging geven hierom. Lekker naar het bos, daarna schoonmaken. Als je hem eerst op zand laat lopen dan is de wond dicht door het laagje zand.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

chrico schreef:Ik zou hem ook geen minder beweging geven hierom. Lekker naar het bos, daarna schoonmaken. Als je hem eerst op zand laat lopen dan is de wond dicht door het laagje zand.
Dat zou ik ook doen. Als er een infectie komt ondanks weken in Soda kan de nagel altijd nog uitgetrokken worden door de DA. Misschien dat ik dat zowiezo zou doen ivm dat bijten. Geen nagel is ook niets om in te bijten en dus stopt dat gedrag misschien. Met een rotte kapotte nagel kan het zich gaan uitbouwen en kluift hij dadelijk op zijn teen :N: Zolang er een pijnlijk bloederig iets zit is het voor vrijwel elke hond teveel gevraagd daar vanaf te blijven. :wink:
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Scooby schreef:
Wilma schreef:Waarom trek je hem geen normale sok aan als je hem niet 24 uur in de gaten kan houden?
Omdat hij die met dezelfde vaart weer uittrekt.
Soms is een muilkorfje best een uitkomst.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Ik zou hem ook geen minder beweging geven hierom. Lekker naar het bos, daarna schoonmaken. Als je hem eerst op zand laat lopen dan is de wond dicht door het laagje zand.
O.k.. :ok:
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

De poot insprayen met Tea trea spray? Aan de geur hebben de meeste honden een hekel, en het is nog goed ook (ontsmet)
ranetje
Zeer actief

Eline had het op een ander topic over berkenteerolie. Zou dat een mogelijkheid zijn? :denken:
Verkrijgbaar bij de DA zegt ze :wink:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Eline had het op een ander topic over berkenteerolie. Zou dat een mogelijkheid zijn? :denken:
En wat is de werking daarvan?
ranetje
Zeer actief

Scooby schreef:
ranetje schreef:Eline had het op een ander topic over berkenteerolie. Zou dat een mogelijkheid zijn? :denken:
En wat is de werking daarvan?
Werkt verzachtend zegt ze . En smaakt vies
Dit is het topic
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=99027
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”