Eens in de zoveel tijd halen wij een zak vol vleesafval bij de islamitische slager op om er goed BARFspul uit te zoeken. Er zit vaak van alles bruikbaars bij. Het zijn zakken waar ook wat ander afval wel bij gaat uit de winkel, dus de plastic zakjes en de groenteresten zoeken we er altijd uit (evenals de echt onbruikbare stukken)
Reglamtig zit er in de zakken ook spul dat ik niet kan thuisbrengen. Ik haal het er nu altijd uit, maar wie weet wat het echt is?
Het is een beetje bruinig, smeuïg spul. Je kunt het aardig kneden en vormen. Op kleinere schaal is het een beetje korrelig. Stinkt niet echt, ruikt ook niet lekker.
Op de eerste foto ligt het bovenop het vleesgebeuren, daarna even wat los op het aanrecht.

Ik heb de foto's ook nog wel groter voor wie het beter wil zien, maar dat vond ik voor hier weer overdreven.
En nu we toch bezig zijn:
soms zitten er ook stukken vlees/vetranden bij waar van die rare blaasjes op zitten. Wat is het en waarom? Ik kan inmiddels alles wel bijna determineren maar dit snap ik nog niet helemaal.