Ik vroeg me eigenlijk al een tijdje iets af over het barven. Kan een hond nou gewoon alles vers en ongekookt eten. Krijgen honden nou bijvoorbeeld geen samonella becterie als ze rauwe kip eten?
Misschien een rare vraag, maar ik geef Skye gewoon brokken, dus voor mij maakt het niet uit, maar ik vroeg het me gewoon af.
Gr. Joyce
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Misschien een stomme vraag!!!
Moderator: moderatorteam
- Skye
- Actief
-
Golden Stanley
Nee, als je normale hygiënische omstandigheden in acht neemt, kan een hond geen Salmonella krijgen.
Overigens heeft een brokkenhond alle kans om niet opgewassen te zijn tegen Salmonella, omdat het een tekort aan de juiste enzymen heeft om zich te weren.
De Salmonella-besmettingen die bekend zijn hebben honden opgelopen via kauwkluiven die open en bloot in een dierenzaak liggen en niet via vers vlees. Dat is tot op heden nog niet bekend en eigenlijk wel logisch, want een hond is een carnivoor.
Overigens heeft een brokkenhond alle kans om niet opgewassen te zijn tegen Salmonella, omdat het een tekort aan de juiste enzymen heeft om zich te weren.
De Salmonella-besmettingen die bekend zijn hebben honden opgelopen via kauwkluiven die open en bloot in een dierenzaak liggen en niet via vers vlees. Dat is tot op heden nog niet bekend en eigenlijk wel logisch, want een hond is een carnivoor.